dat las ik vanmorgen op rtlgrandprix.nl:
Alonso en Montoya boos op de Schumachers
Gepost door lieke op 25/04/2004 19:38:09 (776 gelezen)
Renaultcoureur Fernando Alonso en Williamscoureur Juan Pablo Montoya hadden allebei problemen met het rijgedrag van Michael en Ralf Schumacher.
Al in de openingsfase van de race tikte Michael Schumacher Montoya aan, waardoor Montoya gedwongen het gras op moest. "Michael had een slechte start en kwam traag uit de eerste chicane. Ik probeerde hem te passeren, maar hij deed de deur dicht. Ik deed een nieuwe poging in Tosa, maar hij blokkeerde hard en duwde me het gras op. Het is jammer dat hij er waarschijnlijk mee wegkomt, maar dat is aan de FIA", vertelde de Columbiaan tijdens de persconferentie.
Ook met de andere Schumacher was er een probleem. Fernando Alonso geeft Ralf Schumacher de schuld van de botsing die ze hadden in het laatste gedeelte van de race. Na zijn derde pitstop reed Alonso naar Ralf toe en wou hem inhalen maar Ralf gooide deur dicht. Alonso zat echter aan de binnenkant van Ralf. Schumacher spinde en viel terug van de vierde naar de zevende positie. Alonso vond dat Ralf schuld had: "Ralf maakte een fout in de Villeneuve-chicane. Ik probeerde hem vervolgens in te halen, maar hij gooide de deur dicht en reed vervolgens tegen me aan. Hij moet me wel gezien hebben, want ik reed een normale racelijn. Hij sloot de deur voor mij op een verkeerde manier".