Auteur Topic: Formule 1  (gelezen 73439 keer)

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Formule 1
« Reactie #260 Gepost op: 7-02-2005, 12:10:40 »
Het wil bij een aantal teams nog niet vlotten met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen. Sauber, Toyota en BAR geven schoorvoetend hun problemen toe.

In Valencia zat Sauber er in de lijsten met rondetijden goed bij, in Barcelona bakte het team er vorige week niets van. Peter Sauber kwam deze week openlijk voor de problemen van zijn team uit. Op snelle banen lijkt de C24 niet goed te werken. De Zwitser heeft navolging gekregen in de paddock, want ook Toyota heeft de eerste tekortkomingen van de TF105 ontdekt: overmatige bandenslijtage. “De auto is snel over een paar ronden, maar daarna beginnen de banden enorm te slijten en wordt hij moeilijk te besturen. We weten nog niet of het een aërodynamisch of mechanisch probleem is”, vertelde Jarno Trulli vrijdag tegen een verslaggever van Gazzetta dello Sport. “De auto doet me nog het meest aan mijn Jordan van 2001 denken.”

BAR-Honda is ook niet lekker aan de voorbereidingen begonnen. De BAR 007 zou volgens betrokkenen te weinig neerwaartse druk hebben. Een ander probleem is de Honda-motor, die maar blijft ploffen. Geen enkele krachtbron heeft het tot nu toe meer dan 1300 kilometer volgehouden. “We hebben onze doelen nog niet bereikt en we wachten op de nieuwe specificatie motor die we volgende week krijgen”, zegt Shuhei Nakamoto, top-engineer bij Honda. Ook kan BAR bij de volgende test rekenen op een nieuw aërodynamisch pakket.

rtlgrandprix.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #261 Gepost op: 9-02-2005, 15:45:28 »
De bouw van het circuit in Turkije vordert gestaag, maar in het Mexicaanse Cancun lijkt de totstandkoming van het circuit ernstige vertraging op te lopen. 

De grond waarop het circuit wordt aangelegd moet eerst worden onteigend. De huidige eigenaren van het stuk land liggen echter dwars en dreigen naar de rechter te stappen om hun gelijk te halen. Bovendien zeggen milieuorganisaties dat de bouw van het circuit leidt tot aantasting van het milieu.

Formule 1-baas Bernie Ecclestone tekende vorig jaar een contract voor een Mexicaanse Grand Prix voor de periode van vier jaar startend in 2006. Het is onder de huidige omstandigheden onduidelijk of in 2006 daadwerkelijk een Grand Prix kan worden verreden in Mexicaanse badplaats.

Het aanbod van 100 miljoen dollar van Formule 1-baas Bernie Ecclestone aan Ferrari heeft ervoor gezorgd dat de Italiaanse renstal in de Formule 1 blijft.

Geld
Volgens teambaas Jean Todt gingen er bij het team stemmen op om de koningsklasse van de autosport de rug toe te keren. ‘We praatten vaak over stoppen omdat het teveel geld ging kosten. We zijn maar een klein bedrijf’, zegt Todt in de Britse krant The Times.

Overeenkomst
Ferrari verbaasde onlangs vriend en vijand met het tekenen van een overeenkomst met Formule 1-baas Bernie Ecclestone waardoor het team tot 2012 trouw blijft aan de Formule 1. Ferrari maakte tot het zetten van die handtekening deel uit van het GPWC dat vanaf 2008 een eigen wereldkampioenschap wil organiseren.

Toekomst
Volgens Todt was er geen andere mogelijkheid dan een contract te sluiten met Ecclestone, ‘We moesten die overeenkomst tekenen. We konden niet zomaar een nieuwe weg inslaan. Het was aan ons om de toekomst van Ferrari in de Formule 1 te waarborgen.’

rtlformule1.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #262 Gepost op: 25-02-2005, 11:43:30 »
Wij Nederlanders worden gewoon verwend :D. Zo heb je niemand, zo hebben we dit jaar gewoon 3!!! Nederlanders in de Formule 1. Albers gaat racen voor Minardi, Doornbos doet de vrijdagtrainingen voor Jordan/Midland en Pastorelli wordt testrijder voor datzelfde team ::ok::

Wie doen er trouwens allemaal mee op http://www.f1manager.info ? Op dit moment is het nog (steeds) niet mogelijk om een subleague aan te maken, maar zodra dat kan (zou dit weekend moeten gebeuren als ik het forum aldaar goed gelezen heb), maak ik er eentje aan!

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 25-02-2005, 12:00:09 »
Voor de duidelijkheid, dit is de startlijst voor het seizoen 2005

1. Michael Schumacher - Ferrari
2. Rubens Barrichello - Ferrari
3. Jenson Button - BAR Honda
4. Takuma Sato - BAR Honda
5. Fernando Alonso - Renault
6. Giancarlo Fisichella - Renault
7. Mark Webber - BMW.Williams
8. Nick Heidfeld - BMW.Williams
9. Kimi Raikkonen - McLaren Mercedes
10. Juan Pablo Montoya - McLaren Mercedes
11. Jacques Villeneuve - Sauber Petronas
12. Felipe Massa - Sauber Petronas
14. David Coulthard - RedBull Cosworth
15. Christian Klien - RedBull Cosworth
16. Jarno Trulli - Toyota
17. Ralf Schumacher - Toyota
18. Narain Kartikheyan - Jordan/Midland Toyota
19. Tiago Monteiro - Jordan/Midland Toyota
20. Christijan Albers - Minardi Cosworth
21. Patrick Friesacher - Minardi Cosworth

Vrijdagtesters:
McLaren Mercedes: Pedro de la Rosa
Sauber Petronas: -
RedBull Cosworth: Vitantonio Liuzzi
Toyota: Ricardo Zonta
Jordan/Midland Toyota: Robert Doornbos
Minardi Cosworth: nnb

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 25-02-2005, 15:19:36 »
Robert Doornbos derde rijder bij Jordan

AMSTERDAM - Jordan heeft Robert Doornbos officieel aangetrokken als derde rijder van de renstal. Doornbos zal als derde rijder het hele seizoen aanwezig zijn in de Grands Prix. De 23-jarige coureur zal testen op vrijdag en is eerste reserve. Het betekent dat wanneer een van de kopmannen van Jordan uitvalt, Doornbos moet racen in de wedstrijd.

Colin Kolles, managing director van Jordan is lovend over de Nederlander. "Iedereen is onder de indruk van Robert Doornbos' snelheid. Hij is relatief laat begonnen met de autosport en daardoor moet je over veel kwaliteit beschikken en snel mensen weten te imponeren om verder te komen. Dat heeft hij gedaan en ook heeft hij vorig jaar al zijn potentieel in de Formule 1 getoond. We zijn erg blij dat hij de samenwerking met ons voortzet om zo Formule 1 ervaring op te doen en om zoveel mogelijk uit de vrijdagsessies te halen."

Doornbos was in 2004 al actief in de derde auto van Jordan tijdens de laatste drie Grote Prijzen in China, Japan en Brazilië, nadat hij eerder dat jaar de Formule 3000 race op Spa had gewonnen. Tevens finishte hij als derde algemeen in dit kampioenschap en werd hij als beste nieuwkomer in de klasse gekroond.

Doornbos: "Het was fantastisch om drie Grote Prijzen bij Jordan te testen, maar die vrije trainingssessies waren toen de enige momenten die ik ooit in een F1 bolide had doorgebracht. Nu heb ik de mogelijkheid om veelvuldig voor zowel het team als mijzelf te testen en te leren."Ik ben fit en klaar voor Melbourne. Tevens ben ik gretig en trots om mijn Formule 1 carrière voort te zetten als derde rijder voor dit team."

De Indiër Narain Karthikeyan en de Portugees Tiago Monteiro zijn eerste en tweede rijder. Jordan contracteerde deze week al de 21-jarige Nederlander Nicky Pastorelli als testrijder. Hij zal voornamelijk buiten de Grands Prix om de Jordan-bolides besturen.

Bron: nu.nl
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 25-02-2005, 17:50:49 »
Wie doen er trouwens allemaal mee op http://www.f1manager.info ?
::jaja::
Citaat
Op dit moment is het nog (steeds) niet mogelijk om een subleague aan te maken, maar zodra dat kan (zou dit weekend moeten gebeuren als ik het forum aldaar goed gelezen heb), maak ik er eentje aan!
Nog steeds niet... :(
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline FFWD

• Forumlid
  • button4ever
« Reactie #266 Gepost op: 2-03-2005, 10:23:14 »
Nog een paar nachtjes en het seizoen 2005 begint:D. Fisichella is mijn favoriet voor de 1e race...
The Godfather: "Real Power Can't Be Given, It Must Be Taken"

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 2-03-2005, 13:13:50 »
Nog steeds geen subleagues, anyway dit is mijn team :P

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 2-03-2005, 17:16:18 »
We hebben bonje!

Minardi-teambaas Paul Stoddart dreigt met een boycot van de Australische Grand Prix, omdat Ferrari Minardi geen toestemming geeft om komend weekeinde met de PS04 te rijden. De auto voldoet weliswaar aan de veiligheidseisen voor 2005, maar niet aan de nieuwe technische regels. De andere teams geven wel hun akkoord aan het team van Albers.

Stoddart spreekt dreigende taal vanuit Melbourne: "Als de auto's van Minardi komend weekeinde niet actie komen, zullen zij niet de enigen zijn. De Groep van Negen (die bestaat uit alle teams behalve Ferrari, red.) staat redelijk sterk en we hebben met iedereen overeenstemming bereikt. Alleen Ferrari ligt dwars."

"Ik hoop dat Jean Todt zich bedenkt, maar wie weet wat er gaat gebeuren. Ferrari trekt de afgelopen weken namelijk een eigen lijn, buiten de andere teams om. Als absolute laatste redmiddel kunnen we naar het hooggerechtshof stappen om de geldigheid van de nieuwe regels aan een toetsing te onderwerpen. Ik wil echter niet degene zijn die de tiende verjaardag van de Grand Prix van Melbourne verpest", aldus een kwade Paul Stoddart.

Het team van Minardi verwacht de 2005-wagen pas gereed te hebben voor de Grand Prix van San Marino, die op 24 april verreden wordt.

==================

Kijk, in principe heeft Ferrari gelijk, de Minardi voldoet niet aan de technische regels, dus mogen ze niet racen. Maar:
A - Ze negeren zelf het testverbod door maandag uitgebreid met de F2005 te gaan testen
B - Alle andere 9 teams geven wel toestemming
C - Is Minardi een serieuze bedreigin voor Minardi? Zelfs Jordan gaat akkoord!

Dus wat mij betreft: toelaten.

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 2-03-2005, 19:32:07 »
C - Is Minardi een serieuze bedreigin voor MinardiFerrari? Zelfs Jordan gaat akkoord!
Kleine typo... maar ik vind het wel bijzonder raar van Ferrari... Vroeger was ik Ferrari fan, maar tegenwoordig is het toch zo'n raar team... ::)

Maar nog steeds geen subleages? :-\\

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #270 Gepost op: 2-03-2005, 22:47:12 »
Ja daisy ik ben ook voor toelaten! wat een onzin!  ::ohno::

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 5-03-2005, 15:16:46 »
dit weekend de GP van AUstralië, hieronder de 1ste kwali. traininguitslagen:

01.   Fisichella   Renault   Renault   M   1:33,171   3   
02.   Trulli   Toyota   Toyota   M   1:35,270   3   
03.   Webber   Williams   BMW   M   1:36,717   3   
04.   Villeneuve   Sauber   Petronas   M   1:36,984   3   
05.   Klien   Red Bull   Cosworth   M   1:37,486   3   
06.   Coulthard   Red Bull   Cosworth   M   1:38,320   3   
07.   Heidfeld   Williams   BMW   M   1:39,717   3   
08.   Button   BAR   Honda   M   1:41,512   3   
09.   Karthikeyan   Jordan   Toyota   B   1:44,357   3   
10.   Raikkonen   McLaren   Mercedes   M   1:44,997   3   
11.   Montoya   McLaren   Mercedes   M   1:45,325   3   
12.   Barrichello   Ferrari   Ferrari   B   1:45,481   3   
13.   Monteiro   Jordan   Toyota   B   1:46,846   3   
14.   Alonso   Renault   Renault   M   1:47,708   3   
15.   Albers   Minardi   Cosworth   B   1:49,230   3   
16.   Friesacher   Minardi   Cosworth   B   1:50,864   3   
17.   R.Schumacher   Toyota   Toyota   M   1:51,495   3   
18.   M.Schumacher   Ferrari   Ferrari   B   1:57,931   3   
19.   Sato   BAR   Honda   M      1   
20.   Massa   Sauber   Petronas   M      2   

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 5-03-2005, 19:59:10 »
Was een leuke kwali, met regen, net een bui voordat Schumacher moest rijden >:D, aangezien de tijden van deze kwalificatie en die van morgen bij elkaar worden opgeteld, kan Schumi een goede gridpositie vergeten, misschien dat ie de Minardi's nog kan pakken, Kartikheyan heeft ie sowieso al, want die moet 10 plekken terug door een motorwissel.

Offline Mollovic

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 6-03-2005, 14:27:53 »
De uitslag:
1. Giancarlo Fisichella, Ita, Renault, 57 ronden
2. Rubens Barrichello, Bra, Ferrari, +5,5
3. Fernando Alonso, Spa, Renault, +6,7
4. David Coulthard, GBr, Red Bull, +16,1
5. Mark Webber, Aus, Williams, +16,9
6. Juan Pablo Montoya, Col, McLaren, +35,0
7. Christian Klien, Oos, Red Bull, +38,9
8. Kimi Raikkonen, Fin, McLaren, +39,6
9. Jarno Trulli, Ita, Toyota, +1.03,1
10. Felipe Massa, Bra, Sauber, +1.04,3
11. Jenson Button, GBr, BAR, +1 ronde
12. Ralf Schumacher, Dui, Toyota, +1 ronde
13. Jacques Villeneuve, Can, Sauber, +1 ronde
14. Takuma Sato, Jap, BAR, +2 ronden
15. Narain Karthikeyan, Ind, Jordan, +2 ronden
16. Tiago Monteiro, Por, Jordan, +2 ronden
17. Patrick Friesacher, Oos, Minardi, +4 ronden
Niet geklasseerd
18. Michael Schumacher, Dui, Ferrari, +15 ronden
19. Nick Heidfeld, Dui, Williams, +15 ronden
20. Christijan Albers, Ned, Minardi, +41 ronden

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 6-03-2005, 16:02:37 »
Citaat
Team name   Firefoot
Budget   € 1,550,000
Current Position   4760
Positie 4760 van ongeveer 6000! ::regenboog::

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 6-03-2005, 16:09:09 »
Ik zat te twijfelen tussen een Cosworth en een Petronas motor ... had ik nou de Cosworth motor maar gedaan  >:(, maar toch nog 2435e ;D dankzij Alonso.

Ben blij trouwens dat ik niet om 4 uur ben opgestaan en dat ik het heb opgenomen, zo boeiend was de race niet. Zaten wel een paar leuke acties tussen, Alonso in het begin, Coulthard en Webber in het begin en natuurlijk Schumacher en Heidfeld >:D

En Klien natuurlijk ::bravo::

BAR ::niet-ok::

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 6-03-2005, 16:11:35 »
Ben blij trouwens dat ik niet om 4 uur ben opgestaan en dat ik het heb opgenomen, zo boeiend was de race niet.
Gelukkig ben ik dus niet de enige... ik heb overigens de herhaling gekeken. Het enige jammere daaraan zijn de ingelaste reclames die (vorig jaar iig) niet in de live uitzending zaten... ::)

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 6-03-2005, 16:16:42 »
Ja, dat had ik vorig jaar bij de GP van Japan gedaan, ik dacht ik kijk de herhaling wel ... dat doe ik dus nóóit meer door die reclames, ik neem t wel op!

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 6-03-2005, 16:21:22 »
Ja, dat had ik vorig jaar bij de GP van Japan gedaan, ik dacht ik kijk de herhaling wel ... dat doe ik dus nóóit meer door die reclames, ik neem t wel op!
Idd een goed plan, maar ik wast vergeten... ::schaam::

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 20-03-2005, 11:24:56 »
Wel een aardige race, zeker het 2e gedeelte! Eerst de knokpartij tussen Webber, Ralf en Heidfeld en later Fisichella en Webber. Die eerste begin een beginnersfout, daarvoor moet Fizzy wel gestraft worden vind ik. Ferrari was nergens te vinden. Kimi had weer pech, geeft wel aan dat die nieuwe bandenregels echt niks zijn. En BAR ...  ::ohno::. Hulde aan Trulli met name, uitstekend gereden, Toyota komt eindelijk een beetje opzetten ::ok::

En in F1 manager 1400 plaatsen gestegen :D, met dank aan Alonso ;D