Welke nummers hebben de kandidaten getrokken
Carolina: 10 + 11
Martine: 3 + 13
Margriet: 1 + 2
Rik: 7 + 14
Chris: 12 + 9
Marlijn: 6 + 8
Victor: 5 + 4
Volgens Art letterlijke woorden: "7 vakken daarin mogen jullie op zoek naar de schat. 1, 4, 6, 7, 9, 10 en 12. Zijn niet toevallig de cijfers die corresponderen met de vragen waar een juist antwoord op gegeven is."
Daaruit mogen we dus concluderen dat de mensen die op hun kaartje die cijfers hadden de waarheid spraken.
Carolina: nr.10 goed, nr.11 fout
Martine: nr.3 en nr.13 fout
Margriet: nr.1 juist, nr.2 fout
Rik: nr.7 juist, nr.14 fout
Chris: nr. 9 en 12 juist
Marlijn: nr.6 juist, nr.8 fout
Victor: nr.4 juist, nr.5 fout
De biechten van Caro, Martine, Chris en Marlijn komen exact overeen met het resultaat. Ook de biecht van Rik lijkt te kloppen.
Opvallend is vooral dat Victor dus 1 vraag verkeerd antwoordde terwijl er duidelijk een cursor 30/50 aanklikte en hij nadien beweerde eerlijk te antwoorden op de WIDM-vraag (en als kandidaat moest hij daar toch zeker niet over liegen in een biecht).
En dan Margriet: Het lijkt er op dat ze gelogen heeft over haar eerste antwoord en dat ze dus bakje 11 aanklikte ipv 12, het bakje waar ze zelf uit nam... zeer verdacht
Verder viel me dit nog op, wanneer de kandidaten beginnen met graven zegt Martine bijna direct: "Ik begin wel bij 9" terwijl ze vervolgens is vak 6 begint te graven. Dit vind ik erg kandidaats... de mol zou die vergissing toch niet maken lijkt me. Spreek wel tegen mijn eigen winkel want Martine is/was mijn mol.
Maar met die sterke hint naar Margriet ben ik weer helemaal in de war. Ook met Rik die subtiel naast Marlijn komt lopen en per se de penningmeester wil worden...
Ik weet het niet meer.