Poll

(Troost)finale: Naar welk fragment gaat jouw voorkeur uit?

Finale: "Er is nog geen Mol gekozen" (S7)
Finale: "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5)
Troostfinale: De verfbom van Ruth in de taxi (S4)
Troostfinale: Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5)

Auteur Topic: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!  (gelezen 12046 keer)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #80 Gepost op: 31-03-2022, 08:19:24 »
Poeh dit is een lastige ::zweet::

- De openingsopdracht in Venetië (S3)
Dit vond ik een super leuke openingsopdracht, meer kan ik er niet over zeggen.

- "Dat slot is hier gewoon los en jullie staan er een uur op te loeren!" - Beestenboelopdracht die uiteindelijk tegen alle verwachtingen in toch slaagt (S5)
Dit was ook echt een super goede opdracht.

- Levend begraven (S6)

Deze opdracht was ook zoooo goed.

- Het stelen van boodschappen in een lokale supermarkt (S8)

Een van mijn favoriete opdrachten van De Mol ::love::

- "Deze tien hebben de selectie net niet gehaald. Maar ze willen wel graag mee" - De openingsopdracht in het maïsveld (S9)
Eerst was ik niet zo'n fan van deze opdracht vanwege de zure exit, maar dat telt nu niet meer. Verder was dit natuurlijk geniaal.

Oké, ik wil dus overal op stemmen behalve de 'er is nog geen Mol gekozen' twist. Dit gaat lastig worden.

Ik heb besloten S3 en S5 weg te laten ::sorry::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #81 Gepost op: 31-03-2022, 11:20:21 »
Dit is zeker een lastige! Eigenlijk zijn dit bijna allemaal favoriete momenten.

 De openingsopdracht in Venetië (S3): wat een geweldige manier om de kandidaten elkaar te laten vinden en dat in mijn favoriete stad op aarde. Fantastische opdracht, mooi uitgewerkt, geweldige beelden, super! Dit is een opdracht die qua kaliber prima past bij de latere / modernere series

 Beestenboelopdracht die uiteindelijk tegen alle verwachtingen in toch slaagt (S5): deze opdracht kan ik me (hoe gek het ook klinkt) nauwelijks herinneren. Ik herinner me gedoe met hokjes en een nepdier. Verder staat deze opdracht mij niet echt bij.

 Levend begraven (S6): dit is weer zo'n knoop-in-je-maagopdracht, zo'n opdracht waarbij je denkt 'dit gaan ze toch niet doen?'. Vooral toen de laatste twee ergens anders bleken te liggen en zichzelf niet konden bevrijden, poeh, ik vond hem heftig.

 "Er is nog geen Mol gekozen" (S7): briljante twist, fantastisch uitgevoerd, gaf een geweldige draai aan het seizoen (met de instructies aan de mol die onderschept konden worden, instructie in aanwezigheid van alle anderen enzovoorts). Heel mooi om een groep waar iedereen die mol wilde zijn aan het werk te zien.

 Het stelen van boodschappen in een lokale supermarkt (S8): met deze opdracht heb ik niet zoveel. Niet alleen omdat ik het moreel lastig vind (waarom kandidaten dwingen iets te doen wat echt verboden is?), maar ook omdat hij niet zo goed uit de verf kwam. Het toppunt was dat de mol eigenhandig het meeste geld binnenbracht.

 "Deze tien hebben de selectie net niet gehaald. Maar ze willen wel graag mee" - De openingsopdracht in het maïsveld (S9): hele mooie opdracht, filmisch, veel spanning. Elke keer dacht ik 'hoe dan?', hebben de makers dit serieus gedaan? Hebben ze serieus 10 extra kandidaten gekozen (inclusief een extra mol)? De dreigende wolkenlucht en regen maakte het plaatje compleet.

Ik ga voor de openingsopdracht in Venetië, de molkeuze en de openingsopdracht in het maisveld, maar laat met pijn in het hart de grafopdracht gaan.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #82 Gepost op: 1-04-2022, 13:04:15 »
Levend begraven, er is nog geen Mol gekozen en de openingsopdracht in het maïsveld. Ik was vorig jaar niet zo'n grote fan van de twist dat er dan iemand eigenlijk niet mee mocht doen, maar dat hebben ze dit jaar weer ruimschoots goedgemaakt. En het is wel een moment dat wat mij betreft in deze verkiezing hoort ::jaja::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #83 Gepost op: 1-04-2022, 16:06:12 »
Vier seizoensopeningen in één poule :o

Ik heb ontzettend genoten van de jat-opdracht in Griekenland, en samen met de Spartaanse veldtocht van Jolien en Bart was het een kenmerkende opdracht van een sterk seizoen. Toch heb ik op andere favorieten gestemd ::sorry::
De beestenboelopdracht was een erg mooie escaperoom in Zuid-Afrikaanse sferen - ik had hem graag gezien in die verlaten dierentuin!
De 10 aanvallerstwist van vorig jaar vond ik net als Starlight op het eerste oog geen geslaagde opdracht, maar met de extra beelden van reservemol Martijn in de slotaflevering én de comeback van Jens heeft het toch wel voor een uniek stukje Molhistorie gezorgd.
En "er is nog geen mol gekozen" was zo ontzettend goed uitgevoerd, zowel met veel lagen als met veel humor, door het hele seizoen heen verweven, dat het misschien wel mijn lievelingsmoment ooit is ::love::
« Laatst bewerkt op: 1-04-2022, 21:08:55 door Pac »
...óf niet!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #84 Gepost op: 1-04-2022, 17:39:54 »
Vier seizoensopeningen in één poule :o
Het lot heeft dat beslist!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #85 Gepost op: 1-04-2022, 20:01:36 »
Levend begraven, er is nog geen mol gekozen en deze tien willen graag mee.

Niet dat de beestenboel in Zuid Afrika niet hilarisch was om te zien net als de steel een hele pizza uit de supermarkt door Christian en Alina. Maar hoe leuk die opdrachten ook waren de openingsopdrachten zijn wel een duidelijk forte van De Mol.

Ja de manier waarop Jens niet in de auto mocht stappen was zuur. Maar gezien hij dubbel en dwars gecompenseerd is (wat klaarblijkelijk altijd al het idee was met die voucher naar Dld) met zelfs een vrijstelling in de koekoeksklok onder zijn neus. Het gaf wel een extra dimensie, net zoals de mol zo pas kiezen in Vietnam ter plaatse.

En het hele: vrienden welkom in Mexico terwijl ze in een kist liggen. Ja in die combinaties zijn ze bij de Mol nu keigoe. En hoewel ik notabene in februari tijdens het carnaval een week lang in Venetië was en het een prachtstad vind.. ik ben De Mol pas gaan volgen sinds het bij Vier te zien viel vanaf serie 4. Dus zoals een zeker persoon zo mooi kan zeggen: daar heb ik geen actieve herinnering aan in zijn geheel.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #86 Gepost op: 2-04-2022, 18:48:08 »
Poule E
De openingsopdracht in Venetië (S3)
11 (8.9%)
Beestenboelopdracht die uiteindelijk tegen alle verwachtingen in toch slaagt (S5)
15 (12.1%)
Levend begraven (S6)
20 (16.1%)
"Er is nog geen Mol gekozen" (S7)
34 (27.4%)

Het stelen van boodschappen in een lokale supermarkt (S8)
7 (5.6%)
"Deze tien hebben de selectie net niet gehaald. Maar ze willen wel graag mee" - De openingsopdracht in het maïsveld (S9)
37 (29.8%)


We hebben drie winnaars. Door naar poule F! De compilatievideo van deze poule zal nog volgen.

Poule F
- Mon laat zich kaal scheren, laat 2 armen in het gips zetten en laat zich tatoeëren (S1)
- De (bankroet)lama's die met veel moeite (waaronder een vallende Manuella) worden gevangen door de groep (S4)
- Annelies die vliegen moet doodslaan met pannenkoeken (S5)
- "Slechts één bezoeker komt naar Vietnam" - De avataropdracht (S7)
- Vuurwerkeliminatie waarbij Bart zijn vel kon redden (S8)
- Takeo Ischi maakt zijn opwachting in De Mol (S9)

Vergeet niet dat je altijd op drie verschillende momenten kan stemmen ;)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #87 Gepost op: 2-04-2022, 19:11:08 »
Dit is weer een leuk lijstje!

- Mon laat zich kaal scheren, laat 2 armen in het gips zetten en laat zich tatoeëren (S1)
Ik had deze opdracht al gezien in Nederland (waar ik het een van de leukste opdrachten ooit vind), dus ik was niet perse verrast. Maar het blijft een goede opdracht natuurlijk, en Mon was hier helemaal geweldig ::love::

- De (bankroet)lama's die met veel moeite (waaronder een vallende Manuella) worden gevangen door de groep (S4)

Iconisch, meer kan ik niet zeggen

- Annelies die vliegen moet doodslaan met pannenkoeken (S5)

Iconisch, meer kan ik niet zeggen
(Credits naar Vermoljoen voor die gifjes trouwens: https://giphy.com/channel/Vermoljoen)

- "Slechts één bezoeker komt naar Vietnam" - De avataropdracht (S7)
Echt een tóptwist, ook dat de bezoeker de test moest maken.

- Vuurwerkeliminatie waarbij Bart zijn vel kon redden (S8)
Hier heb ik iets minder mee, ik vond het heel erg lijken op de twist uit Zuid-Afrika, maar wel een leuk moment natuurlijk.

- Takeo Ischi maakt zijn opwachting in De Mol (S9)
Zo'n goede opdracht ::love::

Mon krijgt sowieso een stem, de twist in Vietnam ook, en mijn laatste stem is voor Takeo Ischi. De momenten van Manuella en Annelies waren top, maar de opdrachten zelf vond ik iets minder goed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #88 Gepost op: 2-04-2022, 19:27:48 »
De bankroetlama's, vliegen meppen met een pannekoek en de entree van Takeo zijn mijn top drie.

Lama's waarvan een die zorgt voor bankroet en vliegen meppen met een pannekoek: hoe komen ze erop.  ::rofl:: Hetzelfde met Takeo en de clip maken was heerlijk om te zien.

De opdracht uit seizoen 1 ken ik door de 1 op 1 kopie in de Nederlandse widm. Maar net als de vuurwerkeliminatie en de avataropdracht zijn dat voor mij minder iconische momenten. In elk geval geen die mij bijblijven.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #89 Gepost op: 2-04-2022, 21:19:45 »
De vuurpijl van Bart. Een van de topmomenten van dat sterke seizoen.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #90 Gepost op: 2-04-2022, 21:59:29 »
De vuurpijl van Bart. Een van de topmomenten van dat sterke seizoen.

Daar denk ik ook steeds aan als ik dit topic zie. Wel in combinatie met het verhaal achteraf natuurlijk. Dat was echt geweldig.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #91 Gepost op: 2-04-2022, 23:53:03 »
Lastige ronde. Mon die er alles voor over heeft om de opdracht te laten slagen en waardoor je hem volledig kon afstrepen verdient absoluut een stem.

Verder gekozen voor Annelies met haar pannenkoeken. Zelden zo hard gelachen. Kenmerkende opdracht voor hoe eenvoudig stupide, maar toch geniaal, een opdracht van De Mol kan zijn.

En als laatste de avataropdracht. Een moment waar veel kandidaten naar uitkijken, waar dan zo'n twist achter zit.  :o
Ook het diner met tv-schermen blijft iconisch.

Bankroetlama is vooral een leuk begrip, maar verder vond ik het niet het meest fantastische.
Vuurwerkeliminatie was een fantastisch alternatief voor een normale executie, maar de twist zelf niet extreem vernieuwend.
Takeo Ischi was een fantastisch moment, maar de man zelf boeit me wat minder en de mol zit bomvol met fantastische momenten, dus je moet ergens kiezen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #92 Gepost op: 3-04-2022, 13:02:24 »
Ik wil even zeggen dat het belachelijk is dat Mon op dit moment onderaan staat in de poll ::oink:: Dat was de eerste waarvan ik wist dat ik erop zou stemmen. Ik heb de eerste drie seizoenen alleen achteraf kunnen zien en daarom minder actief beleefd, maar dit moment staat in mijn geheugen gegrift. Het ultieme moment van een kandidaat die alles voor de groep over heeft ::bravo::
...óf niet!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #93 Gepost op: 3-04-2022, 13:08:32 »
Ik ben geen vegetariër of dierenactivist orzo, verre van dat. Maar om iets met dieren doodmeppen (of het nu vliegen zijn of niet) moet volgens mij niet de nr1 worden.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #94 Gepost op: 3-04-2022, 13:18:57 »
Ik wil even zeggen dat het belachelijk is dat Mon op dit moment onderaan staat in de poll ::oink:: Dat was de eerste waarvan ik wist dat ik erop zou stemmen. Ik heb de eerste drie seizoenen alleen achteraf kunnen zien en daarom minder actief beleefd, maar dit moment staat in mijn geheugen gegrift. Het ultieme moment van een kandidaat die alles voor de groep over heeft ::bravo::
Mee eens! ::bravo::

En die opdracht met de pannenkoeken zorgde voor jokers in de halve finale, alleen daarom al vind ik het overgewaardeerd.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #95 Gepost op: 3-04-2022, 13:28:57 »
Ik wil even zeggen dat het belachelijk is dat Mon op dit moment onderaan staat in de poll ::oink::

Ja, ik heb toch grote twijfels hoeveel mensen die gestemd hebben alle seizoenen hebben gezien. Naast het gefoefel met de kokers was dit op voorhand ook mijn grote favoriet uit de eerste reeksen.
Het is dan ook wel een lastige poule. En de twist was ook ietsje minder wow.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #96 Gepost op: 3-04-2022, 13:32:55 »
Ja, ik heb toch grote twijfels hoeveel mensen die gestemd hebben alle seizoenen hebben gezien.
Ik heb de eerdere seizoenen niet gezien (voor 4), maar wacht dus op de video om te zien welke het indrukwekkendst is.
Heb al een paar keer op een ouder seizoen gestemd, want niet alles van de seizoenen die ik ken vond ik een beter moment.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #97 Gepost op: 3-04-2022, 15:11:53 »
Ik ben geen vegetariër of dierenactivist orzo, verre van dat. Maar om iets met dieren doodmeppen (of het nu vliegen zijn of niet) moet volgens mij niet de nr1 worden.

Ik heb ook nooit begrepen wat hier nou zo geweldig aan is. Voedselverspilling en dieren doodslaan. Tja.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #98 Gepost op: 3-04-2022, 20:54:22 »
Ik heb gekozen voor Mon (zoveel overhebben voor het spel, dat gebeurt nu niet meer, dit is ook niet iets dat nu nog zou kunnen ethisch gezien), de avatar opdracht (zeer zuur dat de familie niet echt komt, wel mooi opgevangen) en Takeo Ischi (genoten van deze opdracht, met een grote glimlach naar gekeken).

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #99 Gepost op: 6-04-2022, 18:52:11 »
Poule F
Mon laat zich kaal scheren, laat 2 armen in het gips zetten en laat zich tatoeëren (S1)
12 (12%)
De (bankroet)lama's die met veel moeite (waaronder een vallende Manuella) worden gevangen door de groep (S4)
11 (11%)
Annelies die vliegen moet doodslaan met pannenkoeken (S5)
20 (20%)
"Slechts één bezoeker komt naar Vietnam" - De avataropdracht (S7)
19 (19%)
Vuurwerkeliminatie waarbij Bart zijn vel kon redden (S8)
22 (22%)

Takeo Ischi maakt zijn opwachting in De Mol (S9)
16 (16%)

Geen Mon, bankroetlama's of Takeo Ischi. Door naar poule G! De compilatievideo van deze poule vind je hieronder of in de openingspost.

Poule G (klik op de link om een compilatievideo te openen)
- Stijn die de groep vrijwillig voor 2 afleveringen verlaat (S3)
- De kandidaten worden opgehangen aan een brug (S4)
- De struisvogels in het scrabbledoolhof (S5)
- De geblinddoekte rondleiding in Guanaguato (S6)
- Escaperoom-boot waarbij de Mol voor de ogen van de hele groep werd gebriefd (S7)
- Bart die 10.200 euro biedt voor vrijstelling (S8)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::