Auteur Topic: [kandidaat + De Mol] Uma  (gelezen 21874 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #20 Gepost op: 22-03-2022, 08:39:32 »
Daarom zou ik als mol hier ook niet zo ver van voren gaan.

Dat dacht ik eerst ook, maar er was een tijdslimiet en de mol wil koste wat het kost geen verdriedubbeling.

Ik vond haar heel mols en vooral die evangelisten niet weten zou toch als niet-mol en godsdienstleerkracht zijnde vrij dramatisch zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #21 Gepost op: 22-03-2022, 10:53:43 »
Ik denk dat we allemaal wel op onze bek gaan op ons eigen vakgebied. Ikzelf ook hoor.

Uma sprong er uit deze aflevering en daarom streep ik haar af van mijn verdachtenlijstje.

Dat ze voor de vrijstelling koos als mol is onbegrijpelijk aangezien er al iemand voor haar ging die 'het goede voorbeeld' gaf. Ze had allicht net zoveel tijd kunnen stelen als hij deed maar ook dat niet. Nergens een molactie maar wel de ogen op je gericht, gelijk Nele. Neen, de mol is een man.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #22 Gepost op: 22-03-2022, 12:04:49 »
Ik heb in een ver verleden ook nog gestudeerd als leerkracht godsdienst gestudeerd en er is iets belangrijks aan dit vakgebied:

Je moet sowieso gedoopt zijn en je vormsel gedaan hebben. (als dat nog niet gebeurd is, moet je dat laten doen voor je afstudeert). Daarnaast moet de bisschop van je regio de zegen geven dat je dit vak mag geven. (normaal gezien een formaliteit).

Ik dacht in de introductie dat Uma godsdienst wil bijgeven, maar dit nog niet geeft.
Maar het blijft in die omstandigheden wel vreemd dat ze de 4 evangelisten niet kan opnoemen aangezien ze sowieso gedoopt en gevormd is. (en in de opleiding dit wel vaak terugkomt)
klaar voor de strijd

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #23 Gepost op: 22-03-2022, 12:21:29 »
Ik heb in een ver verleden ook nog gestudeerd als leerkracht godsdienst gestudeerd en er is iets belangrijks aan dit vakgebied:

Je moet sowieso gedoopt zijn en je vormsel gedaan hebben. (als dat nog niet gebeurd is, moet je dat laten doen voor je afstudeert). Daarnaast moet de bisschop van je regio de zegen geven dat je dit vak mag geven. (normaal gezien een formaliteit).

Ik dacht in de introductie dat Uma godsdienst wil bijgeven, maar dit nog niet geeft.
Maar het blijft in die omstandigheden wel vreemd dat ze de 4 evangelisten niet kan opnoemen aangezien ze sowieso gedoopt en gevormd is. (en in de opleiding dit wel vaak terugkomt)

Ik ben ook gedoopt, heb communie en vormsel gedaan, maar daar is me allemaal verdraaid weinig van bijgebleven. Nou heb ik er natuurlijk mijn vak niet van gemaakt maar toch.
Vind ook dubbel dat de fout niet voor de ogen van andere kandidaten gemaakt wordt. 't is minder opvallend om dan de fout in te gaan, maar tegelijkertijd komt zij er zelf achteraf nog op terug hoe dom haar fout was tegenover de rest dus mogelijk is dat juist onmols

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #24 Gepost op: 22-03-2022, 14:44:22 »
Ik ben ook gedoopt, heb communie en vormsel gedaan, maar daar is me allemaal verdraaid weinig van bijgebleven. Nou heb ik er natuurlijk mijn vak niet van gemaakt maar toch.
Vind ook dubbel dat de fout niet voor de ogen van andere kandidaten gemaakt wordt. 't is minder opvallend om dan de fout in te gaan, maar tegelijkertijd komt zij er zelf achteraf nog op terug hoe dom haar fout was tegenover de rest dus mogelijk is dat juist onmols

Het geeft me zo'n vibe zoals bij Elien (die de Oostkantons aan de andere kant van België plaatste). Enkel kan ik daar nog begrijpen dat je 2 zaken verward.
klaar voor de strijd

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #25 Gepost op: 22-03-2022, 15:45:42 »
Door die vrijstelling toch te pakken en ook doordat ze bij de vier geketenden hoorde die door de Mol waren geselecteerd, wordt ze wel heel erg als kandidaat geprofileerd. En dan bedoel ik niet eens zozeer voor ons als kijkers, maar voor de kandidaten in het spel. Het zou immers best slim van de Mol zijn om zelf tussen de door de Mol geselecteerden te gaan staan waarvan de Mol denkt dat ze niet te vertrouwen zijn. Ik krijg sterk de indruk dat Uma ervoor gekozen heeft zichzelf in het begin duidelijk als kandidaat neer te zetten om daarna makkelijker te kunnen mollen. Als ze de komende afleveringen wat meer op de achtergrond blijft, dan is dat voor mij juist reden om haar extra goed in de gaten te houden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #26 Gepost op: 22-03-2022, 15:53:30 »
Voor mij is Uma de Stine van 2022. Ze lijkt zo sterk de mol dat ze de mol niet is.

blijft in die omstandigheden wel vreemd dat ze de 4 evangelisten niet kan opnoemen
Niet alleen dat maar ze noemt 2 FOUTE namen dus heeft het 6x fout. Een klein beetje subtiele mol had er toch in elk geval 2 of 3 goed gezegd, niet 6 fout, dat slaat nergens op.

Dus.

Kandidaat.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #27 Gepost op: 23-03-2022, 22:12:51 »
Ik heb 'De vloer is lava' nog eens bekeken. Wat me nu pas opviel: Uma pakt eigenlijk zonder overleg de stelten. Heeft ze haast omdat Bert erg veel tijd heeft opgesoupeerd?
Ze weet dat als de vrijstelling niet wordt gepakt het bedrag verdriedubbeld wordt. Heeft ze als Mol haast gekregen om dat te voorkomen?

Dat daarna iedereen op Jens na in de lava zakt, kon ze vooraf niet weten natuurlijk. Ben ik de enige die meende hier een gehaaste Mol te zien die de vrijstelling wilde pakken om zoveel mogelijk geld uit de pot te houden?

Voor de mede Uma-verdenkers, kijk ook even wat ik vanaf hier heb geschreven over Uma's (voorheen) lange rode haar: https://be.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=72115.msg2459772#msg2459772
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #28 Gepost op: 24-03-2022, 10:56:14 »
Ik heb 'De vloer is lava' nog eens bekeken. Wat me nu pas opviel: Uma pakt eigenlijk zonder overleg de stelten. Heeft ze haast omdat Bert erg veel tijd heeft opgesoupeerd?
Ze weet dat als de vrijstelling niet wordt gepakt het bedrag verdriedubbeld wordt. Heeft ze als Mol haast gekregen om dat te voorkomen?

Mooi samengevat, by far de verdachtste gebeurtenis overal in heel de aflevering.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #29 Gepost op: 24-03-2022, 11:25:34 »
Jezelf meteen in de kijker spelen terwijl je nog niet eens weet of er wel geld verdiend wordt lijkt mij t laatste wat de mol wil doen.
De mensen die juist niet als 1 vd eersten wilden veel verdachter.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #30 Gepost op: 24-03-2022, 11:45:37 »
Maar de tijd tikte door en Bert soupeerde erg veel tijd op. Ik denk dat we hier een Mol zagen die zenuwachtig werd en bang was dat ze geen tijd meer zou hebben om de vrijstelling te pikken als ze nog langer had gewacht. Zo'n 'schoonheidsfoutje' aan het begin van iemands molschap is best begrijpelijk. Ik ga nu vooral opletten of Uma de komende aflveringen rustiger is en meer op de achtergrond blijft.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #31 Gepost op: 24-03-2022, 13:26:43 »
Jezelf meteen in de kijker spelen terwijl je nog niet eens weet of er wel geld verdiend wordt lijkt mij t laatste wat de mol wil doen.
De mensen die juist niet als 1 vd eersten wilden veel verdachter.

Een verdriedubbeling is veel he, als Bert het juist had en erna nog twee of drie kandidaten kwamen was het wel nodig die tegen te houden.

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #32 Gepost op: 24-03-2022, 15:11:10 »
Nog even wat extra informatie over UMA.

Uma blijkt geen echte docent godsdienst. Ten tijde van de opnames van de mol was ze zelfs pas net begonnen met lesgeven. Ze is Begeleider Engels en Muziek/Artistieke beeldvorming. En af en toe heeft ze daar op school een godsdienst les gegeven (waarschijnlijk een paar keer ingevallen voor zieke docent).

Ze werkt op vrijdagavonden nog in een café.

In het voorjaar van 2020 zat ze vast in Bolivië na een rondreis van 5 maanden door Latijns-Amerika
https://www.hln.be/kortrijk/kortrijkse-jongeren-door-corona-in-bolivie-gestrand-we-zoeken-hulp-om-thuis-te-raken~ac1cffa7/

Ook treedt ze regelmatig op, zoals hier op een festival:
https://www.youtube.com/watch?v=Pb0WOBM_M6s

Een avontuurlijk, artistiek persoon dus. Iets dat ik nog niet terug zag in de nerveuze kandidaat van de 1e aflevering.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #33 Gepost op: 24-03-2022, 15:52:02 »
Inderdaad is ze hier heel anders dan in de eerste aflevering van de Mol. Dit bevestigt mijn idee dat Uma in het begin een ietwat zenuwachtige Mol was.
En het past prima in mijn theorie dat zij eigenlijk een van de taartdragers had moeten zijn.
 ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #34 Gepost op: 24-03-2022, 17:56:47 »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #35 Gepost op: 24-03-2022, 21:41:09 »
Leuk om te zien en te lezen! Tegelijkertijd kunnen we er weinig tot niets mee, want de makers weten ook dat wij kunnen googlen. Dus dit zegt niets over of ze wel of niet de mol is. Wel opvallend dat haar beroep zo anders wordt benoemd dan wat ze lijkt te zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #36 Gepost op: 24-03-2022, 23:39:57 »
Zou dat misschien een verwijzing zijn naar Mol Pieter, de vloekende priester die de Mol bleek te zijn?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #37 Gepost op: 25-03-2022, 19:41:38 »
Uma wist Magda wel even in te pakken met haar leugen dat haar oma nog Belgisch kampioene kunstschaatsen is geweest. (Ik ga er even vanuit dat dat een leugen was. ;)) Het is dat de tip "geboren in Aalst" daarna nog kwam, anders had Uma hier misschien wel voor 500 euro in de pot gezorgd.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #38 Gepost op: 25-03-2022, 22:21:31 »
Uma heeft haar Twitter inmiddels afgeschermd, dus daar valt geen informatie meer te halen. Volgens LinkedIn geeft ze nu wel godsdienst, dus de bisschop heeft het haar vergeven dat ze geen eens de vier evangelisten wist te noemen.   
 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #39 Gepost op: 25-03-2022, 23:18:30 »
Uma wist Magda wel even in te pakken met haar leugen dat haar oma nog Belgisch kampioene kunstschaatsen is geweest. (Ik ga er even vanuit dat dat een leugen was. ;)) Het is dat de tip "geboren in Aalst" daarna nog kwam, anders had Uma hier misschien wel voor 500 euro in de pot gezorgd.
Maar Uma heeft wel het kistje met 1500euro, als ze de 500 verloren laat gaan hebben Gilles en Magda daar zeker de 1500 binnen.