Auteur Topic: [kandidaat + De Mol] Uma  (gelezen 21911 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #60 Gepost op: 5-04-2022, 21:53:28 »
Waarom zou ze Yens richting de raket vraag sturen als zij de mol is? En waarom Leon vertalen en waarom selfie onderwater maken?
Ze lijkt mij een fanatieke kandidaat, en ook oprecht in afl 1 qua verontwaardiging mbt de ‘vrijstelling’ richting Nele.

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #61 Gepost op: 5-04-2022, 22:10:54 »
Waarom zou ze Yens richting de raket vraag sturen als zij de mol is? En waarom Leon vertalen en waarom selfie onderwater maken?
Ze lijkt mij een fanatieke kandidaat, en ook oprecht in afl 1 qua verontwaardiging mbt de ‘vrijstelling’ richting Nele.

Hier ben ik het mee eens. In het begin zat ik ook op Uma, maar nu doet ze het veel te goed en kan ze bijna niet de mol zijn ;)
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #62 Gepost op: 5-04-2022, 22:13:09 »
Het past wel een beetje bij het plaatje van de onzekere Mol die van te voren heeft bedacht wat ze zou gaan doen aan Mol-actie en dan wordt overrompeld door wat de kandidaten doen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #63 Gepost op: 5-04-2022, 23:21:05 »
Ik zie in Uma ook nog wel een mol, maar met een paar kanttekeningen.
Gilles van Bouwel had gelijk dat een mol maar een half antwoord zou geven over haar favoriete film Moulin Rouge.
Bij de zeemeermin gaan Bert en Jens verlekkerd roepen dat ze willen duiken en dan meldt Uma haar duikvaardigheid, dat zij geschikter zou zijn voor die proef. Plan B met de muziek en de balk was ook prima. Maar als ze hier had willen duiken dan had ze iets meer op haar strepen kunnen staan.
Het melden van maiszetmeel in plaats van de gofio vond ik wel een handige zet voor een mol. https://www.spaanselesinutrecht.nl/gofio-krachtvoer-van-de-holenmens/
Dat bij het koken de eieren vielen kwam door een plotseling wiebelend plankje. Dat kan o.a. Uma gedaan hebben, door het binnenlatje op de steen te leggen.

Bij het basketbal liet ze Sven snel door maar hield Yens op vanwege Michael Collins? Dacht ook een reactie te zien bij Uma toen Yens zijn ezelsbruggetje bedacht. Uma kan veel onthouden dus kan weten dat Sven de maanlanding niet gelezen heeft.
Maar we hebben niet gezien dat Uma en Manu waarschijnlijk heel snel raak hebben gegooid in de basket. En daarna met zijn drieën op één buggy verder, want toen Sven terugkwam waren ze er allemaal. Uma wordt hier een beetje verdacht gehouden. Dat ze Yens stuurt voor de maanlanding is logisch. Yens en Uma weten van elkaar dat ze weten wie die 3e astronaut was. Klemgereden.

Bij de ideale partner toch een vreemde strategie, voor een mol maar ook voor een kandidaat. Gokken op 1 kandidaat? Was ze Bert niet gewoon aan het uittesten? En heeft ze echt wel gespreid met een paar vragen op Jens.
Waar Bert meerdere mensen verdacht maakt verdenkt Uma steeds meer Manu. Als mol zou je meer verdenkingen uitspreken. Bij het acteren liep ze wel weg nadat Frank had gezegd dat Bert de mol zou kunnen zijn. Dat is ook een soort verdenking uitspreken.
Haar gevecht tegen de piraat was weinig overtuigend, een weggevertje leek het wel.
Uma lijkt me niet zon onzeker type als we horen in het gesprek met de mol.
En Frank heeft gelijk, Uma is niet degene die onder de radar kan blijven tijdens het mollen. Te fanatiek.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #64 Gepost op: 5-04-2022, 23:39:51 »
Ik heb wat filmpjes van optredens van Uma bekeken (ze is nogal muzikaal) en daarin zie ik een heel andere Uma, dan in dit programma. Ik zie dan een behoorlijk zelfverzekerde jongedame. Zou het kunnen dat de rol van de Mol haar - in het begin - wat zwaarder valt dan ze zelf had verwacht?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #65 Gepost op: 6-04-2022, 00:06:46 »
Ik heb wat filmpjes van optredens van Uma bekeken (ze is nogal muzikaal) en daarin zie ik een heel andere Uma, dan in dit programma. Ik zie dan een behoorlijk zelfverzekerde jongedame. Zou het kunnen dat de rol van de Mol haar - in het begin - wat zwaarder valt dan ze zelf had verwacht?

Zou aansluiten bij de mol briefings die we zien. En toch zie ik in haar gedrag tijdens opdrachten de pientere deelneemster die voor de pot gaat en opdrachten wil doen slagen. Ik had Uma wel als verdachte sinds aflevering 1 maar ik begin daar nu aan te twijfelen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #66 Gepost op: 6-04-2022, 00:31:02 »
Afgestreept toen ze tegen Bert Phillipe compleet afschreef als mol in de parship.
Waarom zou je als mol iemand anders zo afstrepen naar n kandidaat. Je wil toch juist dat ze wie dan ook verdenken behalve jou?
Ik verdenk Uma totaal niet maar zou haar om deze reden niet afstrepen. Ik denk dat de montage je hier op een verkeerd been zou kunnen zetten. We krijgen namelijk achtereenvolgens clips te zien van diverse kandidaten die tegen hun partner zeggen wie ze uitsluiten. De clip met Uma begint met Uma die zegt: "Philippe". Waarschijnlijk een antwoord op de vraag van Bert wie zij uitsluit. Bert reageert hier op met "Wie?" Als Uma was begonnen met (ongevraagd) te vertellen dat ze Philippe verdenkt, dan ligt zo'n reactie volgens mij minder voor de hand. Ik denk dat kandidaten sowieso niet staan te popelen om ongevraagd hun verdenkingen open en bloot op tafel te leggen.
En als je als Mol één kandidaat "af moet strepen" zijn er nog voldoende kandidaten over die allemaal volgens jou de Mol kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2022, 00:34:23 door MartinJ »

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #67 Gepost op: 6-04-2022, 01:05:46 »
Wat er ook van zij, Bert blijft Philippe schijnbaar toch wat verdenken dus veel impact heeft Uma daar niet op gehad.

Uma heeft zeker wel kandidaatse acties en ik vond (en vind) haar plan voor de test in aflevering 2 ook onmols. Ze leek mij redelijk stoïcijns bij het rode scherm van Jens en Toon, misschien wel wat gespannen maar alleszins geen openlijke reactie. Zowel een kandidate die veel vragen op Jens heeft ingevuld als een mol die haar nepverdachte er uit ziet gaan zou dat nochtans moeten raken. Dus bluffen kan ze wel.

Fanatiek zou ik haar niet noemen, integendeel lijkt ze het spel vaak niet ál te ernstig te nemen en nogal ontspannen te werk te gaan in vergelijking met anderen, op het nonchalante af soms. Dat kan een voorwendsel zijn om hier en daar tijd te rekken of een en ander te laten liggen, of misschien is zij echt zo. Enkel bij het duiken dacht ik dat er misschien wat eergevoel speelde, maar fanatiek vind ik haar dus in het algemeen niet.

Voor hetzelfde geld streep ik haar volgende week weer helemaal af, maar voorlopig moet ik het doen met elke zweem van verdenking.  :)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #68 Gepost op: 6-04-2022, 08:20:47 »
Dat nonchalante en van alles maar spontaan willen proberen past wel bij hoe Uma geïntroduceerd werd in Café De Mol met haar verhaal dat ze lerares godsdienst gaat worden maar er eigenlijk nog niks van weet en wel het een en ander op internet op gaat zoeken. ;D

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #69 Gepost op: 6-04-2022, 10:15:23 »
Ik had Uma eigenlijk al afgeschreven, maar kom nu toch bij haar terug als mogelijke mol vanwege een drietal hints.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik moet dan wel over een paar dingen heen kijken die heel kandidaats lijken van Uma, zoals de juiste foto nemen onder water bij de duikopdracht, en allerlei andere goede dingen die zij doet. Maar wellicht hebben we een groot aantal dingen ook niet gezien. Het kan ook zijn dat bij de duikopdracht Uma al zoveel tijd had verspild bij het standbeeld van Sven en Yens, dat zij daarom ook tevreden was om zelf nog een goede foto te nemen en zo de held te spelen om onverdacht te zijn. Wellicht heeft ze wel geprobeerd om veel lucht weg te ademen maar kwam de tekening net op tijd naar beneden.

« Laatst bewerkt op: 6-04-2022, 10:21:47 door Joff »

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #70 Gepost op: 6-04-2022, 10:42:58 »
Die 3e is wel een hint die maar 2 kandidaten te zien krijgen, dat is dan weer bedenkelijk

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #71 Gepost op: 6-04-2022, 11:06:54 »
En waarom Leon vertalen en waarom selfie onderwater maken?

Omdat 99% van de Belgen dit meteen zou doorhebben en toch niet zo cruciaal was voor het slagen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #72 Gepost op: 6-04-2022, 13:21:22 »
Alleen de Belgen? ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #73 Gepost op: 6-04-2022, 19:24:55 »
“This is your captain speaking”

Uma zegt dit op de boot

Mol Lennart zei dit in t vliegtuig

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #74 Gepost op: 6-04-2022, 19:42:10 »
Klopt. En godsdienstles geven terwijl je er niks van af weet doet ook denken aan de vloekende priester Pieter (die zoals bekend inmiddels ex-priester is).
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #75 Gepost op: 6-04-2022, 20:05:46 »
En bijbels in beeld .. het ligt er allemaal dik bovenop qua hints naar Uma

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #76 Gepost op: 6-04-2022, 20:09:11 »
Inderdaad. Zou wat zijn, mijn schot-voor-de-boeg Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #77 Gepost op: 6-04-2022, 20:11:47 »
Ja mijne ook  ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #78 Gepost op: 6-04-2022, 20:56:05 »
“This is your captain speaking”

Uma zegt dit op de boot

Mol Lennart zei dit in t vliegtuig

Op het Belgische forum hebben ze in alle 3 afleveringen, tot nog toe,  een quote gevonden van oud mollen/kandidaten (Gilles, Lloyd, Alina) die uitgesproken worden door Emanuelle.....maar daar geloven ze er nog niet erg in.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #79 Gepost op: 6-04-2022, 21:10:17 »
Klopt en Manu geloof ik sowieso niet in

Misschien vragen ze dit jaar aan alle kandidaten om n quote uit te spreken behalve de mol