Auteur Topic: [kandidaat + De Mol] Uma  (gelezen 21877 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #40 Gepost op: 26-03-2022, 08:41:28 »
Maar Uma heeft wel het kistje met 1500euro, als ze de 500 verloren laat gaan hebben Gilles en Magda daar zeker de 1500 binnen.

Werkte dat zo? Ik ging er vanuit dat Uma daar nul euro had?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #41 Gepost op: 26-03-2022, 18:56:17 »
Ja de 2 die meegingen hadden uiteraard 0 euro voor die ronde.

Los van wat ze tijdens hun eigen beurt hadden

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #42 Gepost op: 26-03-2022, 20:40:49 »
Ja, zo vatte ik het dus ook op.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #43 Gepost op: 26-03-2022, 22:13:35 »
Dus volgens jullie mochten die kistjes tussendoor nog gewisseld worden? Dat is toch niet logisch. Iedereen krijgt bij het begin een kistje en dat blijft jouw kistje, dacht ik.
Gretel had 500, Bert 1000 en Uma 1500, Anke, Yens en Manu hadden een 0 kistje.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #44 Gepost op: 26-03-2022, 22:40:55 »
Is daar bevestiging van? Heb ik dan even gemist...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #45 Gepost op: 27-03-2022, 00:58:25 »
Het heeft toch geen logica om  Uma te sturen bij de 500 als ze dan 1500 heeft?

Stel dat ze haar kiezen bij de 500, weten ze direct dat ze 1500 heeft en zijn ze dat bedrag sowieso kwijt.
klaar voor de strijd

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #46 Gepost op: 27-03-2022, 12:58:02 »
Volgens mij was het vrij simpel. Drie kandidaten kiezen van tevoren een koffer met geld. In dit geval had Gretel de €500, Bert de €1000 en Anke de €1500.
In ronde 1 gaat het om de koffer met €500. De bezitter van deze koffer wordt ondervraagt, samen met 2 (willekeurige) andere kandidaten die voor die ronde een koffer van €0 pakken.
Ronde 2 en 3 gaan op dezelfde manier. Aangezien ze met 6 kandidaten waren konden ze de eerste 2 ronde verschillende kandidaten afvaardigen. Voor de laatste ronde moesten er kandidaten afgevaardigd worden die al aan de beurt zijn geweest, maar dat is niet erg. Dit zullen nooit kandidaten zijn die het €500 of €1000 koffertje hadden, dus als ze deze al hadden ontmaskerd, wat het geval was, dan hebben de ondervragers nog steeds geen extra informatie. Anders hadden ze de laatste ronde immers al kunnen beredeneren dat Uma de €1500 koffer had. Anke en Emanuelle zaten namelijk allebei in zowel ronde 2 als 3. In ronde 2 had Bert de €1000 dan zouden Anke en Emanuelle een koffer van €0 moeten hebben in ronde 3, dus Uma die van €1500.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2022, 13:00:35 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #47 Gepost op: 28-03-2022, 13:41:45 »
Aflevering 1/Opdracht 1 - Het jubileumfeest
Uma heeft flink lopen pushen door heel fanatiek te zijn, dat zal Nele wel geholpen hebben in haar keuze. En Uma was de laatste spaanstalige die mee had kunnen gaan in het vervolg.
Aflevering 1/Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
Speelt twee rondes mee. De makkelijkste cactusroute was toch bij de 1500 euro, dat geld wordt makkelijker verdient. Dan kun je daar maar beter als mol zitten om dat weg te spelen. Ze vliegt zonder overleg op dat bordje af, als fanatieke kandidaat. Gilles Van Bouwel lag alleen dwars.
Aflevering 1/Opdracht 3 - De vloer is lava
Fanatieke kandidaat Uma haalt de vrijstelling en de verdriedubbelaar weg.
Aflevering 2/Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
Zit in een prima positie als bedienende kelner, waar ze zich heel snel in heeft gewurmd. Stel een gerecht was geslaagd, dan had ze die tijdens een duik in een kuil kunnen laten vallen. Haar opmerkingen over dat je die foute gerechten eigenlijk niet zou moeten opdienen, zijn mols te noemen, want een mol bedoeld dat precies andersom: een goed gerecht moet je niet opdienen.
Aflevering 2/Opdracht 2 - De schatkist
Weer prima bezig, snel de vragen opgelost van de muziek en dan als derde op de balk heel makkelijk verliezen van de piraat. Sven komt hier veel verdachter over, waarom eigenlijk. Zijn we het van Uma al gewoon gaan vinden?
Aflevering 2/Opdracht 3 - Partner Eliminatie
Probeert Bert te verleiden om alleen Jens/Yens te verdenken. Zou polyamoureuse Bert hierom van partner willen wisselen? Nee, maar het kan een poging zijn om Bert's verdenkingen te vertroebelen. Bert zal Uma nuttig vinden of misschien al als mol verdenken en wisselt niet van partner.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #48 Gepost op: 28-03-2022, 15:34:06 »
1 keer op de X stoel gaan zitten bij de executie hoeft niks te zijn. Maar als dit straks elke keer is zou t een hint kunnen zijn

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #49 Gepost op: 28-03-2022, 20:57:21 »


Bekijk Uma's tot en met aflevering 2 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #50 Gepost op: 3-04-2022, 14:57:59 »
Ik vond het raar dat Uma zo enthousiast vol op Jens ging in de test. vind haar geen type om al in afl2 zoveel risico te nemen. Aangezien Jens eruitvloog zou ze heel veel fouten moeten hebben. Bert leek dat ook een spannend idee alleen als hij ook vol op Jens was gegaan, hadden ze eruit moeten liggen.

Of Bert is  misschien de mol of Uma heeft hier een toneelstukje gespeeld om Bert op een dwaalspoor te brengen. En vult ze in werkelijkheid de test op zichzelf in. of gewoon met spreiding als kandidaat, niet all-in denk ik.

Uma kan wel  risico nemen omdat ze misschien de mol is.

Het is nog lastig te zeggen wie de mol is….. ::vergroot::
 
« Laatst bewerkt op: 3-04-2022, 15:11:35 door Lonneke*L »

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #51 Gepost op: 4-04-2022, 01:21:05 »
Heeft eigenlijk de hele aflevering weer met de glimlach lopen knoeien, maar haalt dan toch die selfie die ze als mol makkelijk had kunnen laten liggen.

Ik krijg er maar geen hoogte van, noch als persoon noch als kandidate.  :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #52 Gepost op: 4-04-2022, 16:48:18 »
Heeft eigenlijk de hele aflevering weer met de glimlach lopen knoeien, maar haalt dan toch die selfie die ze als mol makkelijk had kunnen laten liggen.


Dat is relatief als duiker. Ze weet ook dat in deel 1 al vrij veel geld heeft weggespeld.
Het blijft ook verbazend dat Bert en Uma vorige week zijn afgevallen en in Bert zag ik al geen mol en dat wordt er niet beter op. Dus vooral door gebrek aan beter Uma maar terug in de gaten houden...

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #53 Gepost op: 4-04-2022, 21:38:52 »


Bekijk Uma's tot en met aflevering 3 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #54 Gepost op: 4-04-2022, 23:33:52 »
Het blijft ook verbazend dat Bert en Uma vorige week zijn afgevallen en in Bert zag ik al geen mol en dat wordt er niet beter op. Dus vooral door gebrek aan beter Uma maar terug in de gaten houden...

Ik weet niet in welk parallel universum jij leeft, maar in het mijne (en dat van vrijwel iedereen hier, durf ik wel te beweren) zijn Bert en Uma vorige week niet afgevallen.  :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #55 Gepost op: 5-04-2022, 08:34:15 »
Ik weet niet in welk parallel universum jij leeft, maar in het mijne (en dat van vrijwel iedereen hier, durf ik wel te beweren) zijn Bert en Uma vorige week niet afgevallen.  :P

*niet zijn afgevallen inderdaad. Bedankt voor de verbetering tunneltje ::tandpastasmiley::

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #56 Gepost op: 5-04-2022, 11:12:44 »
Dat is relatief als duiker.

Bij nader inzien wel akkoord. Wanneer ze met Manu voor de tekening moet zorgen doet ze alles op haar dooie gemak en mislukt het ook. Bij het duiken blijft ze vrolijk onder water wachten op Manu, terwijl ze allicht met de instructeur mee terug had kunnen komen. Gilles beklemtoont dan dat Sven en Yens echt snel klaar waren met hun tekening, op een kwartier. Daarna zien we Manu nog een laatste duikpoging doen voor ze het opgeeft. De montage doet het spannend lijken, maar mij lijkt de kans aanzienlijk dat Uma, met enige duikervaring, echt wel nog ruim de tijd had en, bovendien gewapend met een goeie tekening, die selfie maar moeilijk op een geloofwaardige manier kon laten liggen. Sluit dan mooi aan bij de molbriefing. Na de koffers weer een opdracht waar ze ongewild geld scoort? Ze probeert in haar verdenkingen nog wel te zeggen dat de tekening niet top was, maar hoe had Sven het beter kunnen doen...

Ook bij de raketlancering speelt ze weer heel onbezorgd en chill. Ze stuurt meteen de strategie in de war, het is weliswaar geen slecht plan om toch meerdere buggy's elk bord te laten bekijken, maar het vertraagt de boel wel. Kansloze chauffeur. Bij de basket houdt ze nog even Yens tegen (terwijl Manu daar echt ook staat om haar eventueel te begeleiden) maar hij haalt toch nog net de raket.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #57 Gepost op: 5-04-2022, 11:43:06 »
Dat achteruit botsen tegen een ander buggy zag er uit als een echt ongelukje. Als het een Mol-acties was, was het knap acteerwerk.    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #58 Gepost op: 5-04-2022, 17:38:03 »
Goed overzicht hier.  ::ok:: Uma heb ik niet echt hoog op mijn verdachtenlijst staan, maar ik merk dat ik de neiging heb om haar te vergeten en dat is een rode vlag.  ;D
Ik moet haar toch echt beter in de gaten houden, geloof ik, ze heeft toch wel wat gekke dingen gedaan. Ik twijfel, omdat ze de goede persoon vond bij het duiken, maar misschien zou het teveel opvallen als ze de verkeerde persoon had uitgekozen.
Ze viel me als serveerster ook op (met een smile hele rare gerechten serveren  ::rofl::), haar rijgedrag bij de buggy (niet zozeer het botsen maar wel heel raar doen) en als 3e persoon de vrijstelling uit de koekoeksklok halen (waardoor het bedrag niet meer verdrievoudigd kon worden). En toch ook wel raar (vind ik dan) dat ze de evangelisten niet wist.
Is ze de mol? Het zou zomaar kunnen, misschien.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #59 Gepost op: 5-04-2022, 17:48:56 »
Afgestreept toen ze tegen Bert Phillipe compleet afschreef als mol in de parship.
Waarom zou je als mol iemand anders zo afstrepen naar n kandidaat. Je wil toch juist dat ze wie dan ook verdenken behalve jou?