Auteur Topic: [kandidaat + De Mol] Uma  (gelezen 21932 keer)

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #200 Gepost op: 29-04-2022, 21:15:43 »
Wat ik tegen Uma als Mol vind spreken is dat ze zo slecht kan liegen. Bij het rad was het meteen duidelijk dat het niet -1000 was. Zo hou je een kandidaat niet tegen om te springen en geld te verdienen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #201 Gepost op: 29-04-2022, 21:51:53 »
Wat ik tegen Uma als Mol vind spreken is dat ze zo slecht kan liegen. Bij het rad was het meteen duidelijk dat het niet -1000 was. Zo hou je een kandidaat niet tegen om te springen en geld te verdienen.

Mee eens
Overigens komt haar blijdschap met de pasvraag bij die proef ook nog eens zeer authentiek over.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #202 Gepost op: 30-04-2022, 14:16:11 »
Pasvragen draaien bij de sprong is prima voor een mol, die €250 voor het springen is dan helaas, maar als mol kun je dan het beste bij degene naar verwachting sowieso gaat springen (Yens dus). Dan kun je kandidaats verkomen, als mol blijf je onder de radar, slecht liegen maakt niet uit, die €250 is toch al een verloren race. Tuurlijk had je als mol graag -1000 willen draaien, maar het spel werd gelukkig zuiver gespeeld. Ik zou Uma hierdoor zeker niet afstrepen...

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #203 Gepost op: 30-04-2022, 17:45:30 »
Wat ik tegen Uma als Mol vind spreken is dat ze zo slecht kan liegen. Bij het rad was het meteen duidelijk dat het niet -1000 was. Zo hou je een kandidaat niet tegen om te springen en geld te verdienen.

Inderdaad opvallend bij deze opdracht. Maar in aflevering 1 zien we dat Uma erg goed kan liegen, als ze in Berts gezicht liegt over de vrijstelling in de klok. Als mol zou ze hier de Elinestrategie kunnen hebben toegepast: door expres slecht te liegen (zoals Eline deed over de ruimte met de qr-code) jezelf neerzetten als een eerlijke kandidaat.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #204 Gepost op: 1-05-2022, 20:05:01 »
Pasvragen draaien bij de sprong is prima voor een mol, die €250 voor het springen is dan helaas, maar als mol kun je dan het beste bij degene naar verwachting sowieso gaat springen (Yens dus). Dan kun je kandidaats verkomen, als mol blijf je onder de radar, slecht liegen maakt niet uit, die €250 is toch al een verloren race.

Ja, eens. En ook eens met vloeistof. Hier hoef je als mol niet per se slecht te liegen; het gaat er vooral om dat je kandidaten bij elkaar zet die elkaar wantrouwen en dat heeft de mol wel goed gedaan, denk ik.

Verdachte momenten van Uma in de vorige afl. vond ik toch zeker de glijbaan waar ze gewoon op bleef zitten, zo leek het?  ???
En natuurlijk het banaan-moment bij Sesamstraat: iedereen weet toch dat het Ernie moet zijn? Die scène zie ik zo voor me in ieder geval. Zeker hoe ze daarna haar best leek te doen om die foute banaan te kunnen scannen.

Ja, ze is op dit moment toch wel verdachte nr. 1 bij mij.

Edit: na afl. 7 (omdat je volgens de forumregels niet 2x achter elkaar mag posten)  ;) : voor mij de mol.

Sowieso is er vooral in het duo Uma/Yens teveel mis gegaan in de eerste opdracht.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2022, 23:45:56 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #205 Gepost op: 2-05-2022, 00:02:44 »
De mol zit ook graag bij de meest verdachte (Yens), dus dat moest ze bij de verdeling nog even zien te regelen, wat lukte.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2022, 20:24:24 door Mollem »

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #206 Gepost op: 2-05-2022, 00:06:47 »
Ik moet zeggen dat ik Uma op het begin niet de meest spannende kandidaat vond, maar ze is steeds leuker geworden :D Van de laatste drie zou ik haar denk ik het liefst als Mol zien ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #207 Gepost op: 2-05-2022, 00:26:48 »
Ik verdenk Uma niet, echter er was een heel verdacht momentje in de montage, waardoor ik toch Uma ga verdenken.

Luister eens goed als Uma de instructies krijgt voor de knoppen bij Gilles.

Knop 1:uitleg van gilles was op locatie (hoor je aan de audio)
Knop 2: uitleg is achteraf in de studio opgenomen (studio echo), maar Gilles laat het lijken alsof hij op locatie staat qua zinskeuze.

Laat het nou volkomen mis gaan met Uma bij knop 2.

Waarschijnlijk is hier op locatie een onderonsje geweest tussen Uma en Gilles (korte briefing misschien, aangezien als nieuwe mol amper tijd heeft gehad) over hoe ze het kan laten mislopen bij knop 2 en is Gilles daarna vergeten om de locatie van de knop door te geven.

 ::vergroot:: Ik verdenk Yens, maar Uma slipt overal tussen, vooral in de montage. Echter zou de montage al deze moeite niet doen voor een kandidaat, gok ik.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2022, 00:30:37 door keesisdemol »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #208 Gepost op: 2-05-2022, 01:12:48 »
Ik verdenk Uma niet, echter er was een heel verdacht momentje in de montage, waardoor ik toch Uma ga verdenken.

Luister eens goed als Uma de instructies krijgt voor de knoppen bij Gilles.

Knop 1:uitleg van gilles was op locatie (hoor je aan de audio)
Knop 2: uitleg is achteraf in de studio opgenomen (studio echo), maar Gilles laat het lijken alsof hij op locatie staat qua zinskeuze.

Laat het nou volkomen mis gaan met Uma bij knop 2.

Waarschijnlijk is hier op locatie een onderonsje geweest tussen Uma en Gilles (korte briefing misschien, aangezien als nieuwe mol amper tijd heeft gehad) over hoe ze het kan laten mislopen bij knop 2 en is Gilles daarna vergeten om de locatie van de knop door te geven.

 ::vergroot:: Ik verdenk Yens, maar Uma slipt overal tussen, vooral in de montage. Echter zou de montage al deze moeite niet doen voor een kandidaat, gok ik.



Dat is buitengewoon goed opgemerkt! Ik heb het net terug gekeken en vooral beluisterd en het is inderdaad anders.

Ook opvallend is dat ze bij de vraag 'Is dit voorwerp van Sven?' er direct aan ruikt. Hoe weet ze überhaupt dat er iets te ruiken valt? Het had toch bijvoorbeeld ook een scheerapparaat kunnen zijn? Dit duidt op voorkennis!

Uma is de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #209 Gepost op: 2-05-2022, 08:38:55 »
Inderdaad opvallend bij deze opdracht. Maar in aflevering 1 zien we dat Uma erg goed kan liegen, als ze in Berts gezicht liegt over de vrijstelling in de klok. Als mol zou ze hier de Elinestrategie kunnen hebben toegepast: door expres slecht te liegen (zoals Eline deed over de ruimte met de qr-code) jezelf neerzetten als een eerlijke kandidaat.

Dit is zeker een optie want Uma heeft op andere momenten inderdaad al laten zien best te kunnen liegen. Het is dat Gretel al verraden had dat ze in Aalst geboren is, anders had Uma ex-mollen Magda en Gilles succesvol om de tuin geleid.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #210 Gepost op: 2-05-2022, 09:15:53 »
Ik ga nu voor het eerste dit seizoen echt 'kiezen': Het is Uma.
Waarom?
  • Uma staat stevig in haar schoenen. Is avontuurlijk en niet bang voor een uitdaging. De rol van Mol zou ze perfect kunnen invullen.
  • Ze speelt vanaf dag 1 de fanatieke kandidaat met hier en daar een geniepig of onbewuste Molactie, ook toen ze nog kandidaat was. Ze hoeft haar gedrag dus niet aan te passen, wat natuurlijk voor de makers erg wenselijk is. Als fanatieke kandidaat ging ze altijd voor pasvragen of vrijstellingen en geld kwam op de tweede/derde plek. Een ideaal imago om als Mol mee te beginnen.
  • Yens en Sven worden voor mijn gevoel teveel naar voren gepusht als Mol. Hoevaak hebben we wel niet het lakse gedrag van Yens en het mysterieuze gedrag van Sven gezien in deze reeks.
  • In de opdracht met de glijbanen zorgt ze meerdere keren voor het falen van een woord.
  • Het woord 'Rosa' wordt niet gevormd tijdens de glijbaanopdracht, maar komt wel terug in de montage. Hierbij zijn verschillende beelden met elkaar gemixt. Dit kan een directe verwijzing naar het geslacht van de Mol zijn. 'Rosa' is Spaans voor 'roze', op de Canarische Eilanden spreken ze Spaans. (Wetende dat de makers voornamelijk aanwijzingen in de montage moeten verwerken, zou dit goed kunnen) 
  • De Sesamstraat-vraag op de bananenplantage was echt een inkoppertje. Vol overtuiging (met imitatie) richting Manu is overtuigend genoeg om precies voor het verkeerde antwoord te kiezen
  • In de laatste Molbriefing (waar de Mol zijn/haar bezoeker nog ziet) zegt de Mol: 'Putain, meen je dat?' Het wordt echter ondertiteld als 'Verdorie, meen je dat?' Vanwaar die bewuste keuze om het onjuist te ondertitelen?
  • De laatste opdracht in het verlaten pand is voor mij de druppel geweest. Als goede kandidaat gaat Uma als eerste. Ze doet goed haar best en druk twee knoppen in. Vervolgens gaat ze, zo fanatiek als ze is, voor het Molboekje van Bert. Ze kan het niet laten om stiekem even te kijken, terwijl je er vanuit mag gaan dat daar een schutter staat. Boem: afgeschoten. Knoppen op nul en Uma lijkt de fanatieke kandidaat. Als even later Yens bovenkomt, rollen de tranen over de wangen, want 'ze is stom geweest'. Ze heeft ruim een kwartier de tijd om deze tranen te faken. Ze weet immers dat Yens tegen elke kandidaat zal zeggen dat hij Uma met tranen aantrof op het dak, wat natuurlijk door Sven en Manu doet denken dat ze er echt mee zit. Spontaan gaan huilen, als je als derde kandidaat door het gebouw bent geweest, is vreemd en niet te doen.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2022, 09:27:25 door DeMol! »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #211 Gepost op: 2-05-2022, 09:20:34 »
Mee eens. Ze acteert eigenlijk behoorlijk goed en je vraagt je af wat zij als Mol had kunnen doen als ze het gewoon vanaf het begin af aan had mogen zijn?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #212 Gepost op: 2-05-2022, 09:29:04 »
Mooi lijstje! Was ik na de aflevering nog overtuigd van Yens als Mol, een dag later is alles weer anders. Wat een spel. ::rofl::

  • Het woord 'Rosa' wordt niet gevormd tijdens de glijbaanopdracht, maar komt wel terug in de montage. Hierbij zijn verschillende beelden met elkaar gemixt. Dit kan een directe verwijzing naar het geslacht van de Mol zijn. 'Rosa' is Spaans voor 'roze', op de Canarische Eilanden spreken ze Spaans. (Wetende dat de makers voornamelijk aanwijzingen in de montage moeten verwerken, zou dit goed kunnen) 
  • De Sesamstraat-vraag op de bananenplantage was echt een inkoppertje. Vol overtuiging (met imitatie) richting Manu is overtuigend genoeg om precies voor het verkeerde antwoord te kiezen

Ik pik even deze twee punten eruit. Het eerste omdat ik met die mogelijke Rosa-hint kwam en ik onlangs bij terugkijken zag dat er wél een moment in de aflevering zit waarop de kandidaten op de glijbaan "ROSA" vormen. Niet omdat ze dit woord willen vormen, maar er is een moment dat dit er te lezen valt. Niet zo duidelijk als in het samengestelde voorbeeld dat bij de uitleg getoond wordt, maar toch. Dit maakt de mogelijke hint wat zwakker vind ik.

Het tweede punt: Uma was daar niet met Manu maar met Anke. En het zou goed kunnen dat Anke Uma als Mol had. Ze hadden namelijk samen de hele opdracht lang over de waterglijbanen gegleden en in CDM zei Anke zoiets als dat ze na die opdracht overtuigd was dat ze de nieuwe Mol aan het werk gezien had (niet haar letterlijke woorden). Mogelijk heeft Anke Uma bij de bananenplantage maar laten doen om zekerheid te krijgen over haar Mol.


Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #213 Gepost op: 2-05-2022, 09:36:38 »
Mee eens. Ze acteert eigenlijk behoorlijk goed en je vraagt je af wat zij als Mol had kunnen doen als ze het gewoon vanaf het begin af aan had mogen zijn?

Stel ze is het, zou ik het echt zonde vinden van dit seizoen. Ik had haar graag een heel seizoen als Mol gezien. Ik denk dat ze met haar vastberadenheid en humor het echt geweldig zou doen.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #214 Gepost op: 2-05-2022, 09:47:37 »
Mooi lijstje! Was ik na de aflevering nog overtuigd van Yens als Mol, een dag later is alles weer anders. Wat een spel. ::rofl::

Ik pik even deze twee punten eruit. Het eerste omdat ik met die mogelijke Rosa-hint kwam en ik onlangs bij terugkijken zag dat er wél een moment in de aflevering zit waarop de kandidaten op de glijbaan "ROSA" vormen. Niet omdat ze dit woord willen vormen, maar er is een moment dat dit er te lezen valt. Niet zo duidelijk als in het samengestelde voorbeeld dat bij de uitleg getoond wordt, maar toch. Dit maakt de mogelijke hint wat zwakker vind ik.

Het tweede punt: Uma was daar niet met Manu maar met Anke. En het zou goed kunnen dat Anke Uma als Mol had. Ze hadden namelijk samen de hele opdracht lang over de waterglijbanen gegleden en in CDM zei Anke zoiets als dat ze na die opdracht overtuigd was dat ze de nieuwe Mol aan het werk gezien had (niet haar letterlijke woorden). Mogelijk heeft Anke Uma bij de bananenplantage maar laten doen om zekerheid te krijgen over haar Mol.

Bedankt Heinz voor de oplettendheid. Wel opvallend dat er voor gekozen is om het beeld alsnog te manipuleren tot het uiteindelijk shot. Dat probeer ik mij altijd in te denken: er is toch iemand bezig geweest om het beeld te bewerken en monteren en dat zal niet zonder reden. Als het klopt wat jij zegt, hadden ze ook het originele beeld kunnen gebruiken.

Wat betreft het 'Banaan-in-je-oor' moment: het is alsnog opvallend dat ze het foute antwoord doordrukt. Dat scheelde toch een aanzienlijk bedrag voor de pot (ervan uitgaande dat het geld niet ín, maar juist úit de pot gaat en dus dubbel telt)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #215 Gepost op: 2-05-2022, 12:02:53 »
"Ik ben de mol ja. Jullie weten het nog niet?"
Ook nog een mol die in staat is om de toekomst te voorspellen.  ::rofl::


Ik denk dat we deze volgende week nog wel langs zien komen.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #216 Gepost op: 2-05-2022, 12:11:13 »
Alleen bij Uma wordt dit gezegd door de “handlanger”


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #217 Gepost op: 2-05-2022, 12:46:00 »

Ik denk dat we deze volgende week nog wel langs zien komen.

Haha, dat zou wel leuk zijn.  ;D

Alleen bij Uma wordt dit gezegd door de “handlanger”


Goed gezien.  ::ok::

De enige reden waarom ik twijfels heb bij Uma is dat ik zo voor me zie dat de vriendin van Yens of de broer van Sven hele goede handlangers zijn. Met name bij de knoppen zou het zomaar de broer van Sven kunnen zijn.

Uma blijft voor mij hoofdverdachte, maar 100% zeker ben ik niet.  ::)
Voor mij geeft vooral het 'banaan-in-je-oor'-moment de doorslag, wat DeMol! ook aanhaalt. Heel erg mols. Ze kwamen niet op tijd binnen, maar Uma deed er alles aan om dat foute antwoord er doorheen te drukken.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2022, 12:56:18 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #218 Gepost op: 2-05-2022, 13:11:37 »
Ja, ik ben haar toch ook weer meer gaan verdenken. Mede doordat ik Sven nog steeds weinig tot niet verdenk maar ook niet vol op Yens wil.

Bij de offer-opdracht is het lastig uit te maken wie wie aan het testen is, bij de tweede presteert ze weer heel twijfelachtig. Haar reactie na de blinddoekopdracht vond ik ronduit vreemd en ik heb me al eerder laten misleiden door emotioneel vertoon (Vietnam).

Dat Yens haar helemaal zegt af te schrijven kan dan weer deel van de verklaring zijn waarom kandidaat Sven vol op Manu toch in het spel blijft.


Online Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #219 Gepost op: 2-05-2022, 14:28:24 »
Ik begin toch ook erg naar Uma te neigen, zou heel goed kunnen dat ik deze week nog overstap (zit toch ook nog erg op Yens). Vond vorige week haar reactie bij Manu op de gewonnen pasvraag nadat ze had gesprongen verdacht, deed mij heel erg denken aan haar acteersessie bij Frank. Kreeg erg het gevoel dat ze hier bij Manu ook die blijdschap wat aandikte.
Ook deze week door Yens steeds de fouten te laten maken maar deze niet te verbeteren, en het emotionele op het dak. Als ze dat gefaket heeft, is dat wel geslaagd want Yens heeft haar daardoor afgeschreven