Auteur Topic: [kandidaat + De Mol] Uma  (gelezen 21949 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #240 Gepost op: 4-05-2022, 12:22:34 »
Wat ik ook opmerkelijk vond dat Uma na het horen van de fluittoon meteen trianculo zegt. En dan meteen op het Bert heeft een banaan🍌in zijn oortoontje eroverheen praat en roept wacht en dan noemt ze opnieuw de drie mogelijkheden. Yens gaat dan voor circulo met twijfel en Uma gaat daar in mee. Als ze erachterkomen dat het fout is zegt Uma weer trianculo, maar dan is het geld al verloren. Ik vermoed dat ze wist dat het trianculo was en dat spontaan zei. Want waarom praatte daar zo snel overheen en bleef ze niet bij wat ze zei?  Omdat ze liever een fout antwoord wilde en dat lukte haar ook. Yens was het ideale slachtoffer/ hulpmol in dit spel.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2022, 12:34:37 door Lonneke*L »

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #241 Gepost op: 4-05-2022, 13:33:00 »
Ik wil deze hier net plaatsen. Hierbij de link naar de post van @mollenjagers_2022 (alle credt:
https://www.instagram.com/tv/CdG0Syxoaxh/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Dit lijkt me een typische De Mol-hint, zeker als je in het achterhoofd houd dat de makers nog verborgen aanwijzingen in in de montage moeten verwerken.

In de aflevering wordt er gefloten. Uit de gefluit kun je heel duidelijk 'Uma is de Mol' halen. Als je het hoort, kun je niet meer anders.

Hierbij even een link naar een andere topic op dit forum. Een goede hint naar Uma. Credits naar @mollenjagers_2022 op Instagram.

https://www.instagram.com/tv/CdG0Syxoaxh/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #242 Gepost op: 4-05-2022, 13:53:53 »
Ik ben ondertussen zover de Uma-tunnel in gewandeld dat ik vind dat elke forum-community waarvan voor zondag niet 80% denkt dat Uma de mol is, zichzelf voorlopig niet meer serieus kan nemen.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Namlesh

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #243 Gepost op: 4-05-2022, 14:13:47 »
Luister nog maar eens goed als deze dame springt en deze vingerwijzing

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #244 Gepost op: 4-05-2022, 14:21:26 »
In de aflevering wordt er gefloten. Uit de gefluit kun je heel duidelijk 'Uma is de Mol' halen. Als je het hoort, kun je niet meer anders.
Een gevalletje Umama appelsap  ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #245 Gepost op: 4-05-2022, 14:22:15 »
In de aflevering wordt er gefloten. Uit de gefluit kun je heel duidelijk 'Uma is de Mol' halen. Als je het hoort, kun je niet meer anders.

Hierbij even een link naar een andere topic op dit forum. Een goede hint naar Uma. Credits naar @mollenjagers_2022 op Instagram.

https://www.instagram.com/tv/CdG0Syxoaxh/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Deze is wel heel sterk zeg. Ik zit nog enorm te twijfelen, maar deze tunnel lokt wel heel erg. En uiteindelijk had ik haar meteen na de wissel als mol aangewezen, dus zo vreemd zou het ook weer niet zijn als ik terug ga  ;D

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #246 Gepost op: 4-05-2022, 14:33:21 »
Een gevalletje Umama appelsap  ;)

Ik wil het er graag in horen maar het lukt me niet …
Enkel aantal lettergrepen lukt me aan haar te koppelen

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #247 Gepost op: 4-05-2022, 14:36:49 »
Ik heb voor de zekerheid nog even door deze opdracht heen gespoeld om te zien of we dit riedeltje ook ergens anders te horen krijgen, maar niet dus. Deze is er dus speciaal in gemonteerd.

Wat de hint extra sterk maakt is dat er een hond in beeld komt die zijn oren spitst net voordat het "woord" Uma wordt gefloten. Net is Isidoor die vorig seizoen zijn oren spitste toen de ultrasone fluittoon de mol aanwees. Deze kans konden ze gewoon niet laten liggen.

Voor mij is dit een gevalletje KLAAS CF MOL.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2022, 14:38:51 door MartinJ »

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #248 Gepost op: 4-05-2022, 14:59:03 »
Voor mij is dit een gevalletje KLAAS CF MOL.

Volgens mij kunnen ze zich inmiddels ook voor hun kop slaan dat deze er in gemonteerd is. Niemand zal zondag nog echt verbaasd zijn als Uma de mol is. Het is een moeizaam seizoen, veel teveel  pech en dan zijn andere “foutjes” snel gemaakt.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #249 Gepost op: 4-05-2022, 16:04:08 »
Wel een hele mooie hint. En pas voor de finale brengen maakt het geen Case closed hint dat de lol van speuren weg is. Ik ben om  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #250 Gepost op: 4-05-2022, 17:13:30 »
Leuke hint. Wat er voor pleit is dat hij kennelijk onder een voice-over verborgen zit, dat vind ik typisch des de Mols om een hint zo te verbergen. Wat er tegen pleit is dat de hints naar mijn weten lang niet meer zo duidelijk zijn geweest als de naam van de mol gevolgd door 'is de mol'. In seizoen 6 werd er door de mol het woord verraad geknipperd en in seizoen 8 kon je datzelfde woord in het Russisch uit de voice-overs halen. En eigenlijk denk ik dat die subtiliteit een gevolg was van de gevonden boodschap in het kruiswoordraadsel in combinatie met de qr-code in seizoen 5 (waar dus wel stond wie de mol was). Maar misschien vonden ze de hint subtiel genoeg om hem de week voor de finale erin te stoppen.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #251 Gepost op: 4-05-2022, 17:50:00 »
Luister nog maar eens goed als deze dame springt en deze vingerwijzing

Leg eens uit, ik hoor niets.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Namlesh

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #252 Gepost op: 4-05-2022, 19:24:33 »
De muziek die speelt vertelt dat eens het geheim wordt onthuld... Boven aan roept ze nog eens hard uma en beneden zit er deze foto gemonteerd... Alsof ze st zegt over deze hint... Opvallende vingerhouding na zo'n sprong.. Ik ben het, wil ze aan ons duidelijk maken..
« Laatst bewerkt op: 4-05-2022, 20:37:19 door Namlesh »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #253 Gepost op: 5-05-2022, 00:04:27 »
Achteraf is het ook te verklaren waarom Uma de techniek van de 'salto del pastor' vrij snel te pakken heeft, wat de voice over ook zegt. Yens heeft duidelijk minder aanleg.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #254 Gepost op: 5-05-2022, 00:20:52 »
Mooie hint naar een uitstekende Mol!    ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #255 Gepost op: 5-05-2022, 00:30:56 »
Achteraf is het ook te verklaren waarom Uma de techniek van de 'salto del pastor' vrij snel te pakken heeft, wat de voice over ook zegt. Yens heeft duidelijk minder aanleg.
Waarom? Als ze de mol is heeft ze toch nooit kunnen oefenen

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #256 Gepost op: 5-05-2022, 10:26:43 »
Leuke fluithint naar... Uma?
Maar wat als ze het in Gomera fluiten?
Dan passen Sven en Yens beter!
Het is immers '... es la topo'.
Bijvoorbeeld 'Yens es la topo'.

Met Uma heb je dan een lettergreep te veel...

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #257 Gepost op: 5-05-2022, 10:29:25 »
Dat past niet. Er is duidelijk een klemtoon en pauzes tussen woorden te horen.

Dan zou het iets zijn als “Yens-es lá topó” en zo zeg je dat niet in het Spaans.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #258 Gepost op: 5-05-2022, 10:30:55 »
Leuk en wel zo een hint, maar dat maakt niet goed dat ze telkens de goede antwoorden geeft bij deze opdracht. Als Yens daar wel in meegaat is ze genekt. Ik heb Uma lang als optie opengehouden, maar ik zie het niet meer hoor. Nu sta ik wel niet bekend vaak in de goede tunnel te zitten, maar dat ligt aan mijn eerste mol die er vaak inblijft tot de finale, niet aan mijn gebrek aan speurkunsten.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #259 Gepost op: 5-05-2022, 10:51:42 »
Leuk en wel zo een hint, maar dat maakt niet goed dat ze telkens de goede antwoorden geeft bij deze opdracht. Als Yens daar wel in meegaat is ze genekt. Ik heb Uma lang als optie opengehouden, maar ik zie het niet meer hoor. Nu sta ik wel niet bekend vaak in de goede tunnel te zitten, maar dat ligt aan mijn eerste mol die er vaak inblijft tot de finale, niet aan mijn gebrek aan speurkunsten.

Maar Uma drukt niets door? Zo lijkt ze het goed te doen, maar gaat het toch fout. Ik zat lang op Yens, maar ik ben nu toch wel echt overtuigd van Uma door de laatste aflevering.