Auteur Topic: [kandidaat + De Mol] Uma  (gelezen 21900 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #300 Gepost op: 9-05-2022, 10:44:09 »
Echt een fantastische Mol, zoveel zin in aflevering 9! ::vergroot:: ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #301 Gepost op: 9-05-2022, 11:15:11 »
Geweldig gedaan, tot op het laatste was ik niet 100% zeker maar blij dat ik het toch weer een keertje goed had haha. Genoten van Uma!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #302 Gepost op: 9-05-2022, 12:16:40 »
Uma heeft het zeker geweldig gedaan, maar het is altijd goed om even de euforie van het seizoen te laten bezinken voordat je een definitief oordeel velt en met andere mollen gaat vergelijken. Wel verschrikkelijk knap hoe ze het voor elkaar gekregen hebben de reeks spannend te houden en daar had Uma een grote rol in.

Uma had met Yens ook wel een geweldige “assistent” die haar af en toe uit de wind hield.

Zoals ze vroeger al zeiden:

“Achter elke grote vrouw staat een sterke man!”  :) :) :)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #303 Gepost op: 9-05-2022, 12:21:10 »
Ik ben nog eens gaan kijken naar afl 5. De aflevering waar ik Uma eigenlijk niet als mol zag en dat volledig door de paintballopdracht.

Ik ging er echt vanuit dat een mol altijd geld neemt en zo geld uit de pot kan spelen. En met het nog eens terug te kijken, ben ik nog altijd van dezelfde mening. Dusja daar heeft Uma me misleid. De volgende afleveringen was ze wel even verdacht als Yens. Maarkijk, gefeliciteerd aan de Uma-verdenkers
Ik had Uma om dezelfde reden afgeschreven maar ben hier toch anders over gaan denken. Als je als mol voor de pasvragen komt er gegarandeerd door jou geen geld in de pot. Met geld heb je het risico dat Manu je doorheeft en je toch geld in de pot speelt. Bovendien zou Uma ander gedrag vertonen als ze na de molwissel plotseling voor het geld zou gaan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #304 Gepost op: 9-05-2022, 12:35:44 »
Bovendien zou Uma ander gedrag vertonen als ze na de molwissel plotseling voor het geld zou gaan.

Juist! Dat was precies de sleutel van haar succesvolle Molschap. Doordat ze als kandidaat al speelde alsof ze zelf de Mol was, zoals ze zei bij haar molliciotatie, was het zaak dat ze geen verandering in gedrag toonde en toch ging mollen. Heel knap gedaan dus.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #305 Gepost op: 9-05-2022, 15:03:16 »
Begrijp Uma haar tactiek niet zo goed in de bom opdracht. Leek erg te sturen op blauw welke correct was. Het is dat Sven uiteindelijk geel er doorheen drukt anders had ze gewoon blauw doorgeknipt.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #306 Gepost op: 9-05-2022, 15:05:12 »
Begrijp Uma haar tactiek niet zo goed in de bom opdracht. Leek erg te sturen op blauw welke correct was. Het is dat Sven uiteindelijk geel er doorheen drukt anders had ze gewoon blauw doorgeknipt.

Omgekeerde psychologie?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #307 Gepost op: 9-05-2022, 15:10:30 »
Vanuit Svens perspectief is blauw inderdaad een minder waarschijnlijk goed antwoord als zowel Yens als Uma en dus sowieso ook de Mol dat roept.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #308 Gepost op: 9-05-2022, 15:11:20 »
Ga er maar vanuit dat die Molactie komende zondag nog besproken gaat worden. Uma was, naar eigen zeggen, het meest trots op deze Molactie. Ik denk dat ze heel goed wist wat ze hier aan het doen was. We shall see..

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #309 Gepost op: 9-05-2022, 19:48:06 »
Leuk dat Uma de mol is! Met Uma hebben we een enthousiaste, actieve mol die duidelijk heeft genoten van het avontuur. Ik ben benieuwd naar haar acties.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #310 Gepost op: 9-05-2022, 21:54:40 »
Ja, zij was ook wel diegene die ik het leukst zou vinden als mol uiteindelijk. Maar ik wist het echt niet, bleef zowat verscheurd tussen Yens en haar.

Ik zag in haar wel meteen iemand die het perfect zou aankunnen de mol te zijn, maar na aflevering 5 was ik nog helemaal mee in haar imago van bange kandidate die gewoon alles doet om te overleven en had ik haar ei zo na afgestreept! In aflevering 6 en vooral 7 kwam ze weer wat meer in beeld en zag het er soms wat nep uit, maar de balans sloeg nooit door voor mij om vol voor haar te gaan.

Ze heeft dat vast erg goed gedaan ter plaatse en ik hoop dat we dat volgende week met de nodige transparantie zullen mogen zien. Wetende dat de verwachtingen van een vervangmol nooit zo hoog kunnen zijn, zullen eventuele mislukkingen hopelijk ook niet onder de mat worden geveegd.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #311 Gepost op: 9-05-2022, 22:46:25 »
Topmol!  ::bravo::

Zoals ze zelf zegt in een interview, ze moest een sprintje trekken als halverwegemol, en dat is haar uitstekend gelukt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #312 Gepost op: 9-05-2022, 22:57:05 »
Vanuit Svens perspectief is blauw inderdaad een minder waarschijnlijk goed antwoord als zowel Yens als Uma en dus sowieso ook de Mol dat roept.
Dit soort dingen is écht waarom Uma een topmol is. Hier bij de draden perfect spelen met het juiste antwoord om het verkeerde antwoord te krijgen die door Sven aangedragen wordt. Zelfde op eerdere momenten zoals slecht liegen bij het rad & de bergtocht met Yens waar ze zowel super veel geld uit de pot mijdt en als onverdachter eruit komt dan Yens.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2022, 23:24:43 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #313 Gepost op: 9-05-2022, 23:15:37 »
Uma was voor mij een grote verrassing - ze viel steevast enigszins buiten mijn radar - en dat is eigenlijk het leukste wat je als fanatieke kijker kan overkomen  :D

Of ze bijgezet moet worden in het pantheon der topmollen, zoals hier nu al enigszins voorbarig door sommigen wordt gedaan, kan ik volgende week pas beoordelen. Maar de YvonJaspersBokaal voor koelbloedige vervangmollen is bij dezen aan haar uitgereikt. ::bravo::

Woosie down?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #314 Gepost op: 10-05-2022, 00:47:04 »
Ik vond haar trouwens ook sterk bij het laatste diner. Doen alsof ze acteerde de Mol te zijn zonder weg te geven dat ze juist de waarheid sprak ::jaja::

Toch een stuk overtuigender dan de krokodillentranen die geen krokodillentranen waren maar wel bewust aangezet ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #315 Gepost op: 10-05-2022, 07:55:35 »
Uma heeft haar tranen bovenop de verlaten directeurswoning daadwerkelijk gefaket door peper in haar oog te strooien! Wat een heldin. Ik heb echt veel zin in alle verhalen komende zondag. We komen ook nog meer te weten over de kidnapping van Jens, alles rondom Phillipe en deze geweldige Mol.  ::bravo::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #316 Gepost op: 10-05-2022, 09:37:00 »
Proficiat Umatunnelaars!

Als ze nu van het begin van het seizoen de mol was, zou ik zeggen zwaar gebuisd, want ze heeft toch heel wat steken laten vallen en het veel te braaf gespeeld. Maar ze wordt halverwege het seizoen de mol gemaakt, wat echt een hele opgave is. Ze heeft het dan ook gewoon goed gedaan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #317 Gepost op: 11-05-2022, 00:24:50 »
De bar is weer open, dus ik geef weer een virtueel rondje.   :D

Yes, feest en wat tof dat je als een van de eersten in deze tunnel zat!  ::bravo::

Ik ben blij dat ik ook goed zat; wat heeft ze het goed gedaan. Halverwege pas De Mol zijn. Verder ben ik (nog  ;) ) niet kritisch, ik heb nu pas de laatste aflevering gezien dus nog een beetje hyper van alles.  ::rofl:: Wauw!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #318 Gepost op: 11-05-2022, 09:41:53 »
Ik vond haar wel echt een goede mol. Met als voorbeeld inderdaad de draad van de bom, waarbij ze meegaat met Yens om blauw te willen doorknippen, Sven dan toch aan het twijfelen brengt en uiteindelijk geel doorknipt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #319 Gepost op: 11-05-2022, 13:33:23 »
Vanuit Svens perspectief is blauw inderdaad een minder waarschijnlijk goed antwoord als zowel Yens als Uma en dus sowieso ook de Mol dat roept.

Ja, dat denk ik ook. Omgekeerde psychologie, wat Sanmol ook zegt, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)