Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest  (gelezen 6704 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #100 Gepost op: 25-03-2022, 21:29:19 »
De twee poppetjes zijn zo basic dat ik daar echt geen (goede) hint in kan zien ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #101 Gepost op: 25-03-2022, 21:32:37 »
Ik sluit me sowieso af voor hints. Iets met een maskerhint. ::fluit::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #102 Gepost op: 25-03-2022, 22:16:59 »
De twee poppetjes zijn zo basic dat ik daar echt geen (goede) hint in kan zien ::ohno::

Het punt is nou juist dat ze helemaal niet basic zijn. De poppetjes hebben de feestkleding aan die de kandidaten dragen voor het jubileumfeest. En daar waar de achterste best op Toon lijkt, lijkt de voorste 100 procent niet op Sven. Op geen van de kandidaten zoals die er nu uitzien eigenlijk.

Maar goed, dit is waarschijnlijk iets wat het beste met een Cruyffisme kan worden verduidelijkt: 'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'     ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #103 Gepost op: 25-03-2022, 22:45:03 »
Ik vind het achterste poppetje totaal niet op Toon lijken, maar dat kan aan mij liggen.


Maar goed, dit is waarschijnlijk iets wat het beste met een Cruyffisme kan worden verduidelijkt: 'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'     ;)
Of het classic molootisme, het zien van verbanden die er niet zijn ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #104 Gepost op: 25-03-2022, 22:50:59 »
Op zich is t niet heel ver out of the box hoor

Op de plek van mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
loopt iemand met rood haar.. Uma had rood haar vlak voor haar deelname.

Ik zie er zelf niks in maar vind m ook niet vergezocht ofzo


Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #105 Gepost op: 25-03-2022, 23:10:44 »
Als je als Mol bij de kettingen op afstand een incomplete groep naar je ziet kijken weet je dat Dolly Parton en het aantal kinderen al een hele gok wordt, dan maakt het niet uit of 'ENG' wel wordt geraden, kun je bij drie kandidaten mooi de te vertrouwen kandidaat spelen en veilig onder de radar blijven. en je bent volgens de mol ingedeeld bij mensen die waarschijnlijk voor zichzelf gaan spelen, atypische rol voor de mol, dus mooi verstopt.
De Makers weten heel goed dat in deze gelaagde opdracht alle focus ligt op degenen die schijnbaar de hele opdracht 'in control' zijn zoals Philippe en Sven, Nele. Da's veel te vroeg te veel in de schijnwerpers naar mijn idee.
En wat als je daar als mol naar een complete groep kijkt? Dan is je taak niet het kaartje te laten nemen. Maar dan zitten er wel 2 mensen bij die Spaans spreken en kunnen roepen dat er geen vrijstelling is maar wel informatie voor de groep. Dan gaat iedereen door en neemt de laatste het kaartje, groep compleet.
Maar ik laat alle pistes nog open, de mol blijft in het begin liever nog onder de radar.


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #106 Gepost op: 26-03-2022, 12:05:17 »
Ja, maar dit had allemaal wel veel meer tijd gekost. Wachten op de 2 uit de graven en wachten op 4 x 5 minuten totdat de laatste geketende los was. Volgens mij had de groep van 5 nu nog 23 minuten toen ze bij Jens kwamen. Als ze hadden moeten wachten totdat iedereen los was  van de ketting was daar niet veel meer van over.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #107 Gepost op: 26-03-2022, 14:28:58 »
Nog even naast elkaar:


Echt rood haar vind ik dat niet echt, maar dat kan ook aan mij liggen...

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #108 Gepost op: 26-03-2022, 14:30:04 »
Op zich is t niet heel ver out of the box hoor

Op de plek van mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
loopt iemand met rood haar.. Uma had rood haar vlak voor haar deelname.

Ik zie er zelf niks in maar vind m ook niet vergezocht ofzo
Vlak voor haar deelname is ook weer relatief want in de casting-gesprekken die we tussendoor te zien krijgen heeft ze al haar huidige kapsel. Lijkt me dus niet echt een hint, zou ik trouwen ook veel te vergezocht vinden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #109 Gepost op: 26-03-2022, 15:50:31 »
Echt rood haar vind ik dat niet echt, maar dat kan ook aan mij liggen...
Ongeveer net zo rood als die jas  ::ohno::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #110 Gepost op: 26-03-2022, 16:41:27 »
Mijn hemel, inderdaad zeg. De berichten van de afgelopen dagen lezende ging ik uit van een soort Victoria Koblenkokapsel, of de coupe die Kim-Lian van der Meij had in haar Fox Kids-tijd. Dit is gewoon licht rossig. Deze 'hint' mag bij het grofvuil.
Woosie down?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #111 Gepost op: 3-04-2022, 07:56:55 »
Als je als Mol bij de kettingen op afstand een incomplete groep naar je ziet kijken weet je dat Dolly Parton en het aantal kinderen al een hele gok wordt, dan maakt het niet uit of 'ENG' wel wordt geraden, kun je bij drie kandidaten mooi de te vertrouwen kandidaat spelen en veilig onder de radar blijven. en je bent volgens de mol ingedeeld bij mensen die waarschijnlijk voor zichzelf gaan spelen, atypische rol voor de mol, dus mooi verstopt.

Ja, afhankelijk of er 4 dan wel 6 personen op afstand staan kijken, ga je voor zo snel mogelijk het kaartje laten nemen door een andere of voor alle vier naar het feest en zelf als laatste gaan.

De rol van Anke valt hier wel op. In eerste instantie peilen “willen we naar het feest of is daar nog discussie over? Jamaja ..”. Als de anderen met 4 zijn, een halve scène schoppen naar Nele en “dat gaat een vrijstelling zijn” verzuchten om er zeker van te zijn dat Nele het kaartje mee neemt. Om daarna die verontwaardiging nog eens te herhalen in de biecht.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2022, 07:58:43 door Molekule »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #112 Gepost op: 4-04-2022, 00:31:49 »
Er heerst een vloek op degenen die op het feest zijn geraakt. Alleen Philippe en Sven zijn nog over ::rofl::.