Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest  (gelezen 6701 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #40 Gepost op: 22-03-2022, 15:43:47 »
Er waren 9 roosjes op de taart

Philippe zegt er 1 opgegeten te hebben en Toon haalt er nog 1tje uit de kofferbak. Er zaten er dus nog maar 4 op de taart + deze 2 = 6.

Dan missen er nog steeds 3.
Dit lijkt me echt geen toeval.

De rest van de vragen doen er dus niet meer toe.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #41 Gepost op: 22-03-2022, 16:27:47 »
Waarom als Mol drie roosjes weghalen in plaats van één? Maar goed, het lijkt inderdaad een ideale molkans.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #42 Gepost op: 22-03-2022, 16:35:34 »
Omdat 1 gevaarlijk is.. straks zegt n grapjas “laten we n roosje meer gokken”  ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #43 Gepost op: 22-03-2022, 16:56:09 »
Laat je als makers een zo grote molactie toe in afl 1 waarbij maar Máximaal 4 mensen betrokken kunnen zijn geweest?  Dit is een vraag die ik me al een dag stel , want er zijn een aantal roosjes van die taart die niet verklaard zijn.

Feiten : het juiste antwoord op de vraag van de roosjes was 9, bron het kenteken is in beeld
            De enige kandidaten die bij die taart in de buurt waren nele toon, Sven, Philippe

Wat tevens opvallend is dat al deze 4 ook bij de prikkelbaren zitten .

Ik blijf voorlopig even naar deze vier kijken, waarbij ik in beeld geen shot heb waarbij nele effectief bij de taart staat .  Sven en toon meermaals, Philippe op het moment van het ontcijferen van de Spaanse zin bij de ketting . 

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #44 Gepost op: 22-03-2022, 17:04:29 »
Doordat de twee mensen niet uit de grond kwamen op tijd was de opdracht van Jens eigenlijk al verloren:
2 mensen die Spaans spreken niet bij de groep, wat van pas kwam bij de vraag over de kinderen, twee mensen die mogelijk kinderen hadden niet bij de groep en niet het antwoord op de Dolly Partonvraag.

De eerste 4 hadden de beste molpositie. Zij hadden invloed op het verloop van de hele opdracht. Zij konden roosjes van de taart snoepen, snel wegrijden zodat Manu en Yens niet uit de grond kwamen en verkeerde antwoorden geven bij de bomopdracht. Bij de kettingopdracht hadden ze geen invloed,  omdat ze van een afstand moesten toekijken.

Ik vond in deze opdracht Sven het verdachtste: Hij was het meeste bij de taart en hij wist wel de zin op de muur te vertalen, maar wist niet wat 'tienen hijos' betekent.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2022, 17:07:10 door keek »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #45 Gepost op: 22-03-2022, 18:53:53 »
Ergens denk ik dat Sven en Toon van mij toch een minpuntje krijgen als mol. Puur om het feit dat de opdracht vrijwel onhaalbaar was als een van hen op het moment dat ze nog alleen waren een roosje had weggehaald. Dat voelt oneerlijk en te simpel, zeker omdat een van de twee ook nog eens met de rug naar de taart loopt. Ik vindt het daardoor niet helemaal passen bij de Belgische Mol..  :P

Je hebt een punt(je).

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #46 Gepost op: 22-03-2022, 20:10:01 »
Bij de kettingopdracht hadden ze geen invloed,  omdat ze van een afstand moesten toekijken.


Ze hadden de tekst op de muur naar de kettinggroep kunnen roepen. Dan hadden ze allemaal los kunnen komen en had de laatste het kaartje mee kunnen pakken.

Online Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #47 Gepost op: 22-03-2022, 20:43:10 »
Was die afstand niet wat te groot om dat te roepen?

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #48 Gepost op: 22-03-2022, 23:06:09 »
Laat je als makers een zo grote molactie toe in afl 1 waarbij maar Máximaal 4 mensen betrokken kunnen zijn geweest?  Dit is een vraag die ik me al een dag stel , want er zijn een aantal roosjes van die taart die niet verklaard zijn.

Feiten : het juiste antwoord op de vraag van de roosjes was 9, bron het kenteken is in beeld
            De enige kandidaten die bij die taart in de buurt waren nele toon, Sven, Philippe

Wat tevens opvallend is dat al deze 4 ook bij de prikkelbaren zitten .

Ik blijf voorlopig even naar deze vier kijken, waarbij ik in beeld geen shot heb waarbij nele effectief bij de taart staat .  Sven en toon meermaals, Philippe op het moment van het ontcijferen van de Spaanse zin bij de ketting .
Dat is ook wat ik dacht, maar vorig seizoen dacht ik ook dat het te voorspellend was dat de mol bij de schutters zou zitten. Hier kan de mol wel overal zitten, ja, de roosjes doen ertoe, maar ook het aantal kandidaten met kinderen, door niet uit de kist te geraken komen ze nooit op het juiste aantal, en de leeftijd van Dolly Parton zat daar ook.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #49 Gepost op: 22-03-2022, 23:07:16 »
Was die afstand niet wat te groot om dat te roepen?

Ja maar waarom konden ze het anders lezen? Leek me dat ze het eventueel wel konden communiceren

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #50 Gepost op: 22-03-2022, 23:24:04 »
Wie riep hier "ineens" 75 als antwoord aan het eind?

Vond ik verdacht. Kun je als mol makkelijk doen als de roosjes en kinderen toch al niet kloppen
You'll never walk alone

Online Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #51 Gepost op: 22-03-2022, 23:29:05 »
Ja maar waarom konden ze het anders lezen? Leek me dat ze het eventueel wel konden communiceren
Degene die als eerste van de ketting loskomt had het kunnen lezen en benoemen. Denk dat de groep oppikkers echt alleen mee konden kijken

Wie riep hier "ineens" 75 als antwoord aan het eind?

Vond ik verdacht. Kun je als mol makkelijk doen als de roosjes en kinderen toch al niet kloppen
Volgens mij was dat Philippe

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #52 Gepost op: 23-03-2022, 00:13:09 »
Wie riep hier "ineens" 75 als antwoord aan het eind?

Philippe.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #53 Gepost op: 23-03-2022, 02:02:47 »
Waarom als Mol drie roosjes weghalen in plaats van één? Maar goed, het lijkt inderdaad een ideale molkans.
Precies genoeg voor drie gokken. Eerste 6 gokken, dan kan je nog opperen om de tweede keer 7 te gokken en de derde keer 8. Maar bij 9 kom je niet. Zo weet je zeker dat de opdracht mislukt en maakt de rest niets meer uit ;D.

Je hebt een punt(je).
Ik probeer wat te shotten qua roosjes uit de aflevering, maar je kan wel duidelijk zien dat de roosjes nog niet verdwenen zijn als Sven en Toon alleen zijn. Alles zit er dan nog op. De eerste beweging van roosjes zie je bij het graf (die van de bom valt volgens mij naar beneden). Bij het shot dat Nele zich vervoegd met de groep is die van de bom terug gezet op de originele plek maar zijn de twee tussen de taartdrager poppetjes weg.





Dat de roosjes gaan bewegen en verdwijnen gebeurt vanaf de opdracht bij het graf ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #54 Gepost op: 23-03-2022, 14:52:32 »
Ik heb geprobeerd om te achterhalen waar de roosjes precies stonden maar krijg ze niet alle 9 in beeld. De 2 tussen de taartdragers komen duidelijk in beeld. Ook zien we 4 roosjes tussen de pijlen naast de auto van het accident. Tussen de bom en het zwarte bordje met 55' (of zoiets) is ook duidelijk een roosje te zien, net als boven op de taart. Maar dan kom ik maar tot 8. Zat er aan de andere kant van de bom ook nog een roosje?

Wat mij ook opviel is dat op het moment dat Sven de taart uit de auto haalt en Philippe een roosje aan het opeten is, we de hand van Sven heel even langs de taart gaan aan de bovenkant. Het is maar enkele frames maar toch goed te zien. Duwt hij hier nog even snel een roosje eraf? Misschien het roosje dat Toon later in de kofferbak vindt? Ik heb even een screenshot gemaakt van het moment dat je de hand van Sven hier ziet.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #55 Gepost op: 23-03-2022, 15:53:44 »
Ik heb geprobeerd om te achterhalen waar de roosjes precies stonden maar krijg ze niet alle 9 in beeld. De 2 tussen de taartdragers komen duidelijk in beeld. Ook zien we 4 roosjes tussen de pijlen naast de auto van het accident. Tussen de bom en het zwarte bordje met 55' (of zoiets) is ook duidelijk een roosje te zien, net als boven op de taart. Maar dan kom ik maar tot 8. Zat er aan de andere kant van de bom ook nog een roosje?
Naast de ketting zit er nog eentje ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #56 Gepost op: 23-03-2022, 18:42:26 »
Wat me opvalt is dat op de taart de taartdragers een man en een vrouw zijn. Zie de foto in reactie 14.

Wijst dit erop dat er last minute gekozen is voor een andere indeling van de kandidaten? En zou het dan zo kunnen zijn dat de Mol oorspronkelijk de taart zou dragen en men daarvan toch heeft afgezien omdat anders de link met het seizoen met
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
zou kunnen worden gelegd, toen de Mol ook de taart droeg?

En als bovenstaande juist is: welke dame heeft er haar dat het meest op rood lijkt? Of nog een stap verder: zijn er mogelijk foto's van de vrouwelijke kandidaten te achterhalen waarop te zien is dat een van hen vroeger rood haar had? Anke en Uma komen dan heet meest in aanmerking, denk ik?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #57 Gepost op: 23-03-2022, 20:20:54 »
Nou, ik heb het ondertussen zelf al achterhaald en warempel: Uma had in het verleden rood haar!




Dit wijst er volgens mij op dat Uma oorspronkelijk de taart had zullen dragen en dat men daar dus van heeft afgezien.
Het feit dat ze nu geen rood haar meer heeft, maar eerder zwart, lijkt er zelfs op te wijzen dat men er alles aan heeft gedaan om de link tussen Uma en het vrouwelijke poppetje op de taart te verbergen.

Hebben we hier een smoking gun te pakken?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #58 Gepost op: 23-03-2022, 20:21:57 »
Haar haar was ook nog eens een stuk langer dan nu. En jawel, het poppetje op de taart had lang rood haar!   ::oink::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #59 Gepost op: 23-03-2022, 20:27:11 »
Als ze iets hadden willen verbergen op t laatste moment lijkt t me iets makkelijker het poppetje op de taart te veranderen ipv Uma een metamorfose te geven  ::rofl::