Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest  (gelezen 6703 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #60 Gepost op: 23-03-2022, 20:37:19 »
Maar dat was wellicht op Lanzarote niet meer snel te regelen. Vind je het niet vreemd dat het poppetje van een roodharige, langgelokte dame is. De taart echter niet door een dame werd gedragen, maar wel een van de kandidaten nog niet eens zo lang geleden wel aanzienlijk langer en nota bene rood haar had?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #61 Gepost op: 23-03-2022, 20:39:03 »
Ja ik vind t mooi gevonden hoor

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #62 Gepost op: 23-03-2022, 20:41:14 »
Nog even naast elkaar:


2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #63 Gepost op: 23-03-2022, 20:43:09 »
Mochten we ook nog subtiele verschillen in het voorstelfilmpje van Uma en de anderen kunnen vinden, dan zou dat erop duiden dat ze dat voorstelfilmpje van Uma achteraf nog een keer opnieuw hebben gedraaid.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #64 Gepost op: 23-03-2022, 20:49:45 »
Ik heb eerdere seizoenen niet gezien, maar wie droegen de taart in de originele opdracht? Is het geen verwijzing daarnaar?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #65 Gepost op: 23-03-2022, 20:50:47 »
Nee dat was n blonde dame

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #66 Gepost op: 23-03-2022, 20:51:32 »
Ik had het eerder onder een spoiler gezet, maar het is dus zo dat in een eerder seizoen er ook een taart gedragen werd en een van de twee dragers toen de Mol was.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #67 Gepost op: 23-03-2022, 20:51:34 »
Ik heb eerdere seizoenen niet gezien, maar wie droegen de taart in de originele opdracht? Is het geen verwijzing daarnaar?
Alina en Laure volgens mij, beiden blonde vrouwen
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #68 Gepost op: 23-03-2022, 20:53:57 »
Oké, jij noemt de namen gewoon. Ik had het nog onder een spoiler gezet voor het geval er hier mensen zijn die oude seizoenen nog niet gezien hebben.
Maar goed, het was dus toen inderdaad zo dat Aline de taart droeg. Het kan dus zijn dat ze dat wel de meest geschikte plek vonden voor de Mol om te mollen, maar er toch huiverig voor waren omdat het teveel naar dat oude seizoen zou verwijzen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #69 Gepost op: 23-03-2022, 20:55:01 »
Het mannelijk poppetje met bruin haar komt immers wel min of meer met Toon overeen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #70 Gepost op: 23-03-2022, 20:56:43 »
Ik vind alleen t idee dat ze dat op dat eiland pas allemaal bedenken n beetje ongeloofwaardig

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #71 Gepost op: 23-03-2022, 21:00:18 »
Het lijkt mij ook paniekvoetbal, maar toch kunnen we er toch haast niet omheen dat het erop lijkt dat er last minute een verschuiving van rollen bij het eerste spel heeft plaatsgevonden?

En als nou geen van de vrouwen ooit rood haar zou hebben gehad, dan had ik gezegd, allez. Maar dit is toch wel uitermate opvallend? Uma had lang rood haar, op de taart staat een vrouw met lang rood haar. En tijdens de opnames heeft Uma ineens korter geknipt en bijna zwart haar en draagt ze niet de taart. Hoeveel toeval kan er bestaan?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #72 Gepost op: 23-03-2022, 21:14:38 »
Mocht dit n hint zijn naar Uma omdat ze ooit rood haar had en omdat de mol de taart droeg toen.. is dit geen paniekvoetbal.
Dan was t nooit de bedoeling geweest dat zij de taart droeg en is het gewoon een gerichte hint naar Uma zoals ie nu is.

Maar ik denk dat ze gewoon het poppetje rood haar wilde geven omdat dat mooi is op n taart en dat de rest toeval is


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #73 Gepost op: 23-03-2022, 21:20:43 »
Dat kan ook, maar ik ga maar eens lekker tunnelen. Dat is uiteindelijk toch het leukste.   :)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #74 Gepost op: 23-03-2022, 22:44:16 »
Ik heb eerdere seizoenen niet gezien, maar wie droegen de taart in de originele opdracht? Is het geen verwijzing daarnaar?
Alles is een verwijzing naar eerdere seizoenen. De botsing was S3, de mol zat toen in de auto. De taart werd gedragen door de mol, S8. De mol lag in S6 in een kist onder de grond. De mol hing aan de kettingen, S4. De mol zat niet in de bomauto, dat was de afvaller, ook S4, de bom ging ook toen af en Ruth ging naar huis, Jens mocht blijven. De koker, de rode drukknoppen verwijzen allemaal naar eerdere seizoenen.

Online Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #75 Gepost op: 23-03-2022, 23:34:07 »
Jaa dat weet ik, maar omdat er discussie en twijfel is of die poppetjes staan voor degenen die nu in dit seizoen de taart droegen, dacht ik als mogelijke verklaring dat die poppetjes misschien voor degenen staan die destijds te taart droegen

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #76 Gepost op: 23-03-2022, 23:45:02 »
Oké. Nou, dat is dus makkelijk te ontzenuwen want toen werd de taart gedragen door twee blondines. Bovendien hebben de poppetjes op de taart duidelijk ook de kleding aan die de kandidaten nu droegen, dus verwijzen ze naar de huidige kandidaten. En dat maakt de vrouw met het lange rode haar dus een opvallende afwijking. In de eerste plaats omdat de taart door twee mannen werd gedragen en in de tweede plaats omdat er onder de kandidaten helemaal geen vrouw met lang rood haar is. Totdat je gaat googlen en dus ontdekt dat een van de kandidaten tot voor kort lang rood haar had! 
 ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #77 Gepost op: 24-03-2022, 00:26:10 »
Alles is een verwijzing naar eerdere seizoenen. De botsing was S3, de mol zat toen in de auto. De taart werd gedragen door de mol, S8. De mol lag in S6 in een kist onder de grond. De mol hing aan de kettingen, S4. De mol zat niet in de bomauto, dat was de afvaller, ook S4, de bom ging ook toen af en Ruth ging naar huis, Jens mocht blijven. De koker, de rode drukknoppen verwijzen allemaal naar eerdere seizoenen.
De geschiedenis herhaalt zich, of juist niet.

De mol dit jaar dan juist in de bomauto? De rest is immers al eens gedaan door de mol.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #78 Gepost op: 24-03-2022, 01:45:04 »
Oké, jij noemt de namen gewoon. Ik had het nog onder een spoiler gezet voor het geval er hier mensen zijn die oude seizoenen nog niet gezien hebben.
Dit seizoen heeft nu al zoveel verwijzingen naar de voorgaande seizoenen dat deze informatie niet veel extra doet spoileren geloof ik :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #79 Gepost op: 24-03-2022, 13:33:05 »
Yens en Emanuelle worden al door velen afgeschreven want ze lagen in een graf en hebben geen invloed op het spel.
Ga daar toch iets anders over zeggen. Bij De Mol kunnen ze prima inschatten wanneer en onder welke voorwaarden een opdracht haalbaar is of niet.
Door in het graf te blijven liggen speel je de volgende informatie weg:
- De leeftijd van van Dolly Parton hoef je niet meer te raden.
- Er is minder duidelijkheid over het aantal kinderen dat de deelnemers hebben.
- Er komen twee kandidaten niet op tijd op het feest.
Emmanuele en Yens zijn maar met zijn tweeën, liggen onder de grond, dus het wordt hen wel vergeven als zij veel later klaar zijn met hun opdracht.
Ze zijn ook totaal niet verdacht.

De vier felle kandidaten worden onder tijdsdruk gezet. Anke, Bert, Nele en Uma proberen nog wel redelijk te zijn, maar Nele doet anders. En zeer waarschijnlijk als het Nele niet was dan was het wel Uma of Anka of misschien Bert. Nele meteen megaverdacht want zij speelt drie kandidaten weg. Maar ze speelt wel het kaartje in het spel. Toch is Nele megaverdacht bij haar medekandidaten.
Het simpele feit dat er meer mensen aan de ketting staan dan in een graf liggen zorgt ervoor dat deze fanatieke mensen ook meteen stukken verdachter zijn.

De vier kandidaten die de hele route zonder voorwaarden meemaken zijn Philippe, Gretel, Toon en Sven. Philippe meteen verdacht als een Duitse Aäron in zijn doen en laten. Sven is afwachtend en bekijkt alles van een afstandje, Toon loopt lekker mee en Gretel is niet "de sterkste deelnemer " gebleken. Eerlijk gezegd denk ik dat we hier al naar de eerste afvallers zitten te kijken, de mol denkt van hen de minste tegenstand te verwachten en laat ze hun gang gaan.

Vorig jaar had de mol meteen een enorme invloed in de eerste opdracht om zijn huid te redden. Dit jaar kan de mol rustig beginnen door te roepen "ik was even afgeleid of "koning Albert die is dood". Of "een kaartje met Dolly", daar staat 75 op. Lekker blond overkomen. Totaal niet opvallen en wel degelijk behoorlijke invloed op het eindresultaat.

Yens wordt nog enigszins verdacht gemaakt omdat hij niet oplette, maar Manu lijkt een hele normale kandidaat. Invloed en niet verdacht, je kan slechter beginnen als mol.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2022, 13:47:24 door foxhunter »