Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest  (gelezen 6702 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Gepost op: 20-03-2022, 19:33:48 »
Bespreek hier alles over de eerste opdracht van aflevering 1!
« Laatst bewerkt op: 20-03-2022, 21:21:03 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2022, 22:04:21 »
Echt heerlijk om al die verwijzingen er terug in te zien  ::bravo::
En dan Jens die even rustig dacht te kunnen genieten van zijn vakantie  ::rofl::  ::oink::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2022, 22:07:28 »
Wie neemt er nu een klok mee op vakantie?  ??? ;)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2022, 22:09:57 »
Iemand die te horen gekregen heeft dat ie de klok moet meenemen?
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2022, 22:17:22 »
Vorig jaar was er eigenlijk kritiek op twee dingen (naast alle vertrouwde loftuitingen): de exit van Jens was (volgens sommigen) te hard en er waren teveel vrijstellingen en pasvragen te verdienen.

Meteen in deze eerste opdracht blijkt dat er naar deze kritiek geluisterd is en hoe! De terugkeer van Jens was bizar, hilarisch en uiteindelijk heel geslaagd als je het mij vraagt. De vrijstelling die geen vrijstelling bleek te zijn vond ik een hele slimme manier om kandidaten niet te snel naar persoonlijk voordeel te laten grijpen, al kwam er later nog wel een echte vrijstelling in het spel.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2022, 22:23:06 »
Vorig jaar was er eigenlijk kritiek op twee dingen (naast alle vertrouwde loftuitingen): de exit van Jens was (volgens sommigen) te hard en er waren teveel vrijstellingen en pasvragen te verdienen.

Meteen in deze eerste opdracht blijkt dat er naar deze kritiek geluisterd is en hoe! De terugkeer van Jens was bizar, hilarisch en uiteindelijk heel geslaagd als je het mij vraagt. De vrijstelling die geen vrijstelling bleek te zijn vond ik een hele slimme manier om kandidaten niet te snel naar persoonlijk voordeel te laten grijpen, al kwam er later nog wel een echte vrijstelling in het spel.
Maar die werd er dusdanig ingebracht dat het wel eventjes moeilijk was om die vrijstelling af te pakken. Je hebt het gevoel dat je een specifiek iemand naait die al eens benadeeld is. Vond ik best mooi gedaan.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2022, 22:24:07 »
Vind ik ook hoor, het ging me nu alleen even om het anders gebruiken van de eerste vrijstelling die er geen was.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2022, 22:42:33 »
Mooi al die referenties naar eerdere seizoenen. Super dat Jens terug is, was ergens bang dat hij na die verfbom weer zou afvallen maar dat was gelukkig niet.

Opvallende zaken:
- de snelle keuze om kandidaten achter te laten
- het opeten van de bloemetjes, waarom?
- Nele’s keuze om voor zichzelf te gaan

Jens kon onmogelijk bevrijd worden trouwens. Dat zou alleen gaan als alle deelnemers er zouden zijn, anders is die vraag over kinderen onmogelijk te beantwoorden.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #8 Gepost op: 20-03-2022, 22:45:20 »
mwah... als je de andere antwoorden goed hebt en je mag 3x gokken is er best een kans dat het goed is. Je weet in elk geval hoeveel het minimaal moet zijn met de kandidaten die er op dat moment staan.

Maar het snel door willen gaan en mensen achterlaten is wel verdacht, net als het kwijtspelen (op welke manier ook) van enkele bloemblaadjes
Wit is ook een kleur!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #9 Gepost op: 20-03-2022, 22:51:45 »
Die roosjes zijn wel saiilant. 9 ipv 6 het was niet zo'n klein beetje fout. Uiteindelijk ging het om 3.000, lijkt me dat de Mol daar wel z'n best heeft gedaan de opdracht te laten mislukken. De taartdragers hadden de meeste sturing bij alle elementen:
-roosjes opeten -roosjesvraag
-niet wachten op twee kandidaten die zich moesten bevrijden ui de kist -dolly parton vraag, -€400
-niet de boodschap op de muur op tijd doorgeven aan de geketenden, potentieel -€600

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #10 Gepost op: 20-03-2022, 23:00:32 »
Mooi al die referenties naar eerdere seizoenen. Super dat Jens terug is, was ergens bang dat hij na die verfbom weer zou afvallen maar dat was gelukkig niet.

Opvallende zaken:
- de snelle keuze om kandidaten achter te laten
- het opeten van de bloemetjes, waarom?
- Nele’s keuze om voor zichzelf te gaan

Jens kon onmogelijk bevrijd worden trouwens. Dat zou alleen gaan als alle deelnemers er zouden zijn, anders is die vraag over kinderen onmogelijk te beantwoorden.
Neles keuze was uiteindelijk juist essentieel, zo bleek. Anders zou je nooit ENG raden. Verdacht is het dus niet.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #11 Gepost op: 20-03-2022, 23:03:53 »
De vierde die los kwam had hem anders met zekerheid wel gepakt hè? Dus die ENG kwam hoe dan ook wel in het spel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #12 Gepost op: 20-03-2022, 23:05:47 »
Ah ja, niet over nagedacht...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2022, 00:42:00 »
Bij de vraag cuantos de los candidatos tienes hijos? word er gevraagd naar hoeveel kandidaten zonen hebben en dus niet perse kinderen :-X. Potentiële molactie van Nele?

Precies, anders had er niños gestaan. Curieus trouwens dat dit door niemand werd opgepikt. Ik spreek zelf geen Spaans, maar dit wist ik zelfs. Hijo de la luna zal in België toch ook wel een hit geweest zijn? En dan is er nog die onwelvoeglijke beschimping die in talloze films en series wordt gebezigd.

Edit: dit is dus gel*l   ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 21-03-2022, 06:40:06 door Michmol »
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2022, 00:53:27 »
Foto 1: ze komen aanlopen .. er staan nog 2 roosjes tussen de poppetjes

Foto 2: Philippe neemt de taart over en houdt de poppetjes naar hem gericht

Foto 3 en 4: de roosjes zijn foetsie

 ::vergroot::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2022, 00:57:08 »
Foto 1: ze komen aanlopen .. er staan nog 2 roosjes tussen de poppetjes

Foto 2: Philippe neemt de taart over en houdt de poppetjes naar hem gericht

Foto 3 en 4: de roosjes zijn foetsie

 ::vergroot::

 ::oink::
Wat een hoop huisvlijt op de late avond  ;) Maar uitstekend gevonden!
Woosie down?

Offline Eenhoorntje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #16 Gepost op: 21-03-2022, 02:33:12 »
Precies, anders had er niños gestaan. Curieus trouwens dat dit door niemand werd opgepikt. Ik spreek zelf geen Spaans, maar dit wist ik zelfs. Hijo de la luna zal in België toch ook wel een hit geweest zijn? En dan is er nog die onwelvoeglijke beschimping die in talloze films en series wordt gebezigd.

Hijos is correct. Moest er hijas gestaan hebben, hadden ze echter wel dochters, en enkel dochters, bedoeld. Spaans is zoals de meeste Romaanse talen seksistisch. Als er één man/jongen in een groep aanwezig is, gebruikt men het mannelijke meervoud. Niños betekent letterlijk kinderen, maar niet specifiek kinderen die nakomelingen/gezinsleden zijn. Hijos daarentegen wel.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2022, 04:03:14 door Eenhoorntje »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #17 Gepost op: 21-03-2022, 03:32:03 »
De voiceover van Gilles bevestigt ook gewoon dat de vraag goed was over de kinderen maar dat ze nu het antwoord nog goed moesten hebben

Online Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #18 Gepost op: 21-03-2022, 09:11:40 »
Heeft er iemand het overzicht van de nummerplaat vragen en wat nu uiteindelijk correct was?
Ze gingen er snel over gisteren.
Die roosjes waren ook fout? De kinderen vraag ook dacht ik.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #19 Gepost op: 21-03-2022, 09:27:40 »
Bij de Nederlandse versie vragen we regelmatig om een overzichtskaart. Hier krijgen we een overzichtstaart.  ::bravo::

Wel geweldig om te zien hoe ze een bekende opdracht (het dragen van de taart in Griekenland) weer op een hele andere manier onderdeel maken van de opdracht. Het is geen herhaling van zetten, maar weer een extra laag.

Het eten van de roosjes zorgt voor verwarring. Het pakken van het roosje dat er af gevallen was, wat Toon deed, zou een heldendaad kunnen zijn als je weet dat het antwoord verder toch fout is.

De andere verwijzingen zijn natuurlijk ook leuk.  ::bravo::

Kandidaten achterlaten aan de keten is vrij opzichtig. Bij de begraven kandidaten kan dat subtieler.

Zou je het als mol aandurven jezelf in te delen bij de vier minst betrouwbare kandidaten? Dat is riskant, dan ligt de aandacht meteeb op je. En heb je niet liever invloed op het bevrijden van Jens?
« Laatst bewerkt op: 21-03-2022, 09:37:15 door hetoord »