Auteur Topic: Molbriefing  (gelezen 6937 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Molbriefing
« Reactie #40 Gepost op: 11-04-2022, 01:31:29 »
Juist omdat de briefings zo als Philippe klonken dacht ik dat ze die fragmenten niet zouden gebruiken als hij het was. De toename in frequentie en de inhoud in combinatie met de veranderende gemoedstoestand van Philippe maakten dat je deze twist tóch nog aan had kunnen zien komen vlak voor het gebeurde. Mooi gedaan!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #41 Gepost op: 11-04-2022, 01:32:56 »
Ja de mate van transparantie is aangenaam shocking  :)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Molbriefing
« Reactie #42 Gepost op: 11-04-2022, 01:34:01 »
Juist, dit is exact wat ik in een ander topic bedoelde met de storytelling waarin De Mol superieur is aan elk programma waarmee het niet vergeleken mag worden.
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #43 Gepost op: 17-04-2022, 22:42:05 »
Mol:
Moest er iemand vanmorgen gezegd hebben binnen 12 uur ga jij de mol zijn, had ik dat nooit geloofd.
Ik denk dat ik een voordeel heb op alle mollen omdat ik ook kandidaat ben geweest.
Dus ik weet waar kandidaten op letten. En ik heb er zoveel zin in om iedereen te misleiden.

Einde afl:
Medewerker: Amuseer je je in je nieuwe rol?

Mol: Ja, ik had niet gedacht dat ik er zoveel plezier uit ging halen. Ik ben ook blij dat ik het gisteren al heb kunnen zeggen tegen mijn bezoeker, zodat ik niet moet wachten tot wanneer de finale wordt uitgezonden.

Medewerker: Die finale.. daar moet ik nog iets over zeggen. Die wordt uitgezonden op 8 mei maar daar is nog iets speciaals mee aan de hand.

Mol: Ah ja, wat dan?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molbriefing
« Reactie #44 Gepost op: 17-04-2022, 22:49:27 »
Tsja, ik hoor Anke spreken, in totale rust, itt haar geframede typering van drukke spraakwaterval...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #45 Gepost op: 17-04-2022, 22:54:35 »
Ik hoor iemand met n sterk accent

De voicechanger lijkt ook sterker aangedikt.

Volgens mij zijn Yens en Sven t niet.

Anke of Uma

Online Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #46 Gepost op: 17-04-2022, 23:02:38 »
Op eerste gehoor moest ik het meest aan Uma denken. Ik denk dat Anke zou zeggen dat ze 'keiveel zin' zou hebben ipv zoveel zin. Morgen nog maar eens luisteren

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #47 Gepost op: 17-04-2022, 23:06:27 »
Ik vind die verbazing er plezier in te hebben meer passen bij Anke dan Uma die ‘al vanaf t begin speelde alsof ze de mol was’

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #48 Gepost op: 17-04-2022, 23:28:37 »
Ik vind die verbazing er plezier in te hebben meer passen bij Anke dan Uma die ‘al vanaf t begin speelde alsof ze de mol was’

Ja .. dit in combinatie met t accent dat ik hoor verdenk ik Anke nu t meest.
Ook verdacht hoe ze bijna ruzie met Manu stond te maken met t koffertje. Ze was niet echt bezig vertrouwen te winnen

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Molbriefing
« Reactie #49 Gepost op: 17-04-2022, 23:32:52 »
Inderdaad, ook dat moment was ze erg fel. Hebben we Anke al eerder zo fel gezien tijdens opdrachten (dus niet voor of na)? Misschien bij de allereerste opdracht toen Nele de niet-vrijstelling pakte maar toen was het al te laat om er invloed mee uit te oefenen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #50 Gepost op: 17-04-2022, 23:35:35 »
Volgens mij hebben we haar nog nooit zo gezien. Erg opvallend. Ze stond ook beetje gestrest om haar heen te kijken de hele afl.

En bij de mollicitatie noemde Gilles haar beroep net als bij Elisabet  ::vergroot::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Molbriefing
« Reactie #51 Gepost op: 17-04-2022, 23:39:43 »
Mol:
Moest er iemand vanmorgen gezegd hebben binnen 12 uur ga jij de mol zijn, had ik dat nooit geloofd.
Ik denk dat ik een voordeel heb op alle mollen omdat ik ook kandidaat ben geweest.
Dus ik weet waar kandidaten op letten. En ik heb er zoveel zin in om iedereen te misleiden.

Einde afl:
Medewerker: Amuseer je je in je nieuwe rol?

Mol: Ja, ik had niet gedacht dat ik er zoveel plezier uit ging halen. Ik ben ook blij dat ik het gisteren al heb kunnen zeggen tegen mijn bezoeker, zodat ik niet moet wachten tot wanneer de finale wordt uitgezonden.


Dit is volgens mij 100% zeker niet Manu. Zij heeft - wellicht het gevolg van het feit dat ze geen Belgisch bodemproduct is - een bijna Hollandse manier van formuleren en zou nooit het übervlaamse "moest er iemand vanmorgen gezegd hebben" zeggen. Eerder iets "als iemand vanmorgen gezegd had" etc. (Ook "zodat ik niet moet wachten " zou in haar geval "zodat ik niet hoef te wachten" worden).
Woosie down?

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #52 Gepost op: 17-04-2022, 23:40:43 »
De stem had weer wat West-Vlaamse neigingen maar vreemd genoeg hoorde ik die ook al af en toe toen het Philippe nog was.

Dus, met alle respect voor de West-Vlamingen, ik denk dat een tot op het bot vervormde stem regelmatig een keer als West-Vlaams begint te klinken.  :-*
« Laatst bewerkt op: 17-04-2022, 23:42:28 door Van Zwam »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbriefing
« Reactie #53 Gepost op: 18-04-2022, 01:54:33 »
Op mij kwam de briefing ook meer over alsof we nu te maken hebben met een vrouwelijke mol. En toch zou het niet meer Vlaams zijn om te zeggen ik heb goesting om iedereen te misleiden? Ik heb er zin in is nou echt iets wat je sneller associeert met een 'Ollander.

Verder viel Manu op andere gronden bij mij af dus het gaat voor mij tussen Anke en Uma. Beide zie ik wel zo een briefing ingaan en reageren.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #54 Gepost op: 18-04-2022, 02:33:36 »
“Zoveel” 2x ..  is niet hoe Anke praat. Die zegt voornamelijk “kei” in bijna al haar zinnen


Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Molbriefing
« Reactie #55 Gepost op: 18-04-2022, 13:49:11 »
Het stuk met vertellen aan het bezoek vond ik niet bij Sven passen. Eerder bij iemand en zijn/haar geliefde.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #56 Gepost op: 25-04-2022, 01:00:14 »
Medewerker: “Morgen is de sprong. Heb je al een volgorde in gedachten? En vergeet jezelf er ook niet bij te zetten”

Mol: “Ik zou Sven en Yens samen laten starten. Want die twee geloven elkaar niet en daardoor gaat er misschien al direct niet gesprongen worden. En dan gaan de anderen misschien ook twijfelen”

Offline Eenhoorntje

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #57 Gepost op: 25-04-2022, 02:28:19 »
Mol: “Ik zou Sven en Yens samen laten starten. Want die twee geloven elkaar niet en daardoor gaat er misschien al direct niet gesprongen worden. En dan gaan de anderen misschien ook twijfelen”
[/quote]

Qua taalgebruik herken ik hier vooral Uma of Sven in. Vooral het woord “direct” en waar in de zin het staat past beter bij een West/Oost-Vlaming dan bij een Kempenaar. Hoewel Yens momenteel mijn hoofdverdachte is  ???

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #58 Gepost op: 25-04-2022, 11:02:52 »
Denken Sven- en Yens-adepten echt dat we naar een toneelstukje zitten te luisteren? Die zouden dat anders nooit zo zeggen als mol.

Molbriefings waren tot nu toe altijd eerlijk. Leer het mij begrijpen.

1 van de 2 dames dan. Manu lijkt qua woordkeuze en zinsbouw af te vallen ...wat Michmol vorige week al opmerkte.

De vorige molbriefing paste ook al prima bij Uma. Zwaar accent  en woordkeuze vallen op. (Kortrijk ligt tegen taalgrens aan en is bijna een buitenwijk van Lille, dus ja wat dacht je dan?)

Vind het toch lastig om haar te verdenken. Wat ze af en toe laat zien is heel moeilijk te acteren.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #59 Gepost op: 25-04-2022, 11:11:49 »
De molbriefing is in zoverre een toneelstukje dat de mol ook over zichzelf moet praten in de derde persoon (de productie herinnert daar ook aan). Wat dat betreft kan de briefing nog prima gedaan worden door Sven of Yens, maar qua taalgebruik hoor ik echt Uma erin.