Auteur Topic: Molbriefing  (gelezen 6928 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Molbriefing
« Gepost op: 29-03-2022, 00:50:36 »
De molbriefing is weer terug en daar kan ik althans altijd veel uithalen.
Even n apart topic omdat de briefing vaker zal terugkeren.

Nele uitgesloten omdat de mol keigoe gebruikt en Nele vooral heel leuk en heel dit heel dat gebruikt.

Ook hoorde je de mol emotioneel zijn..
“Geef mij even.. dat is alleen vandaag denk”
Vermoed dat de mol t even zwaar had.
Vind t best bij Sven passen

Anke zegt ook kei dit en dat. Ze gebruiken dat niet allemaal.

Benieuwd naar de volgende!


Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Molbriefing
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2022, 08:11:51 »
Goed idee dit topic. ::ok::

Dit stukje zat nog in de docu:

"Ja ik ben de tiende Mol. De Mol dat is gewoon gaan tegen 300 per uur. Alle emoties. Alles tegelijk. Dat is van geluk naar verdriet. Van adrenaline naar rustig. Dat is van afscheid nemen naar nieuwe ontmoetingen. Dat is 24 uur Disneyland. Ja dat is geen gewoon programma. Echt niet."

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #2 Gepost op: 29-03-2022, 11:52:30 »
West-Vlamingen het minst waarschijnlijk om kei- als voorvoegsel te gebruiken. Tenzij de regie het opzettelijk doet als dwaalspoor kan je oa Uma al schrappen.
Ik associeer het meer met Antwerpen maar ook in Oost-Vlaanderen zou het gebruikelijk zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbriefing
« Reactie #3 Gepost op: 29-03-2022, 14:32:06 »
West-Vlamingen het minst waarschijnlijk om kei- als voorvoegsel te gebruiken. Tenzij de regie het opzettelijk doet als dwaalspoor kan je oa Uma al schrappen.
Ik associeer het meer met Antwerpen maar ook in Oost-Vlaanderen zou het gebruikelijk zijn.

In Limburg wordt het weinig gebruikt, maar het valt wel voor.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #4 Gepost op: 29-03-2022, 15:18:00 »
Anke zegt tegen Philippe dat het kei- interresant is dat ze nooit opdrachten samendoen. En dat Toon keigoe kan toneelspelen. Alleen aan de partnertafel gebruikt ze “kei” al 2x.

Weet niet of ze uit een gebied komt waar ze veel “kei” zeggen maar zij wel in ieder geval.

Ze is niet mijn mol maar op dit moment hoor ik Anke t meest erin.
Heb meer briefings nodig


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molbriefing
« Reactie #5 Gepost op: 29-03-2022, 15:24:00 »
In de briefing na aflevering twee wordt gezegd dat de mol nog weinig verdacht wordt.
Dat wordt lastig om Yens in te vullen. Emanuelle verdenkt hem.
Anke heeft twee opdrachten achter elkaar gedaan met Yens, zou ze hem volgen?
Bert en Uma lijken 50%/50% op Jens/Yens ingevuld te hebben. Uma alles op Jens, Bert alles op Yens?
Ook bij Sven en Nele is hij 1 van de 4 verdachten.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #6 Gepost op: 29-03-2022, 15:27:52 »
Bij de molbriefing als het over verdenkingen gaat bedoelt de regie meestal wel de vraag "wie is de mol" en of die correct is ingevuld.
Door spreiding zijn er natuurlijk al heel veel vragen ingevuld mbt de mol.

Ik vind het niet echt een tip

Online Molest

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #7 Gepost op: 29-03-2022, 15:31:42 »
En misschien wordt de mol wel degelijk veel verdacht, maar wil Gilles hem geruststellen dat het wel meevalt. Hij kan moeilijk zeggen: 'Ja inderdaad', dat is niet bevorderlijk voor het zelfvertrouwen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #8 Gepost op: 29-03-2022, 15:38:47 »
Gilles zegt alleen dat het niet zo is dat de mol door iedereen verdacht wordt.

Mol: “Ik weet alleen dat veel mensen mij nu verdenken”

Gilles: “Dat is niet waar”

Er is dus niet gezegd dat de mol niet verdacht wordt.. alleen niet door veel.

De mol heeft dus iets gedaan waardoor hij dat nu denkt. Iets opvallends?

Sven voor t oog van iedereen dom afgaan
Yens bij de reus of de verwarring zaaien partners
Bert laat binnenkomen zwemmen
Philippe bij de kookopdracht
Manu met leeuw

Wie van hen gebruikt kei?


Online Molest

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #9 Gepost op: 29-03-2022, 15:56:02 »
Maar moet dit wel gekoppeld worden aan iets opvallends wat we hebben gezien? Mollen schijnen nu eenmaal het idee te hebben dat er "Mol" op hun voorhoofd staat. Daar heeft
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
nog speciaal voor gewaarschuwd, dat dat maar inbeelding is. Zo'n briefing is dan heel nodig, want dan kan Gilles dat meteen ontkrachten.

Mocht er wel iets opvallends gebeurd zijn, dan kan het ook nog een (vermeende) verspreking o.i.d. zijn die de uitzending niet heeft gehaald.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Molbriefing
« Reactie #10 Gepost op: 29-03-2022, 17:13:11 »
Zag net in een you-tube-filmpje dat de kamer waarin de mol briefing plaatsvond dezelfde kamer is als waar we Uma eerder zagen. Ik veronderstel dat iedereen naar een zelfde locatie toe moet voor de biecht / briefing (lag verder ook niets in de kamer), maar ik kan me niet voorstellen dat ze dit zouden laten zien als Uma de mol is. Minpunten voor Uma dus. Ook een minpuntje voor haar kamergenoot Bert.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molbriefing
« Reactie #11 Gepost op: 29-03-2022, 17:15:33 »
Volgens mij nemen ze toch alle biechten en dus ook de briefing op in dezelfde kamer?
Al is het dan wel opvallend dat we dan niemand anders in die kamer hebben zien biechten. (Zelf nog niet gecontroleerd)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #12 Gepost op: 3-04-2022, 23:11:33 »
Medewerker: “Vind je t moeilijk?”

De mol: “het is anders dan ik had verwacht”

Medewerker: “Op welke manier?”

De mol: “ik voel dat ik mijn spel niet kan spelen zoals ik heb voorbereid .. omdat het net een andere groep is dan dat ik had aangevoeld de eerste twee, drie dagen.”

Medewerker: “Ah ja”

De mol: “ Zo volledig voor de groep en tegen de mol”

De mol heeft t lastig

Ik vind het best bij Bert passen allemaal. Hij mocht van Anke ook al geen vragen intoetsen bij de raket terwijl hij (als mol misschien) toch zn best had gedaan om niks te leren en snel aan t einde te geraken. En dan gaat Nele ook al je stappen nalopen in de hotelkamer. Vervelend hoor Bert  :P

 

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #13 Gepost op: 4-04-2022, 01:08:00 »
Anke reageerde dan ook als een speer toen Bert was aangewezen als mogelijke mol bij de film.

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Molbriefing
« Reactie #14 Gepost op: 4-04-2022, 08:17:03 »
Het doet mij ook aan Bert denken maar dan vanwege het moment aan tafel in aflevering 1 wanneer Jens zijn klokkenshoot doet. Bert zegt dan letterlijk al niet meer te durven (tegenstribbelen) als Anke er fel voor pleit om met z'n allen als groep tegenover de Mol te gaan staan en de vrijstelling niet te pakken.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #15 Gepost op: 4-04-2022, 08:23:56 »
Het doet mij ook aan Bert denken maar dan vanwege het moment aan tafel in aflevering 1 wanneer Jens zijn klokkenshoot doet. Bert zegt dan letterlijk al niet meer te durven (tegenstribbelen) als Anke er fel voor pleit om met z'n allen als groep tegenover de Mol te gaan staan en de vrijstelling niet te pakken.

De mol heeft het over het verschil met de eerste twee, drie dagen dus je voorbeeldje klopt niet helemaal denk ik.
Maar ik vind het ook bij Bert passen om dezelfde redenen als FS.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2022, 08:26:26 door Molekule »

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Molbriefing
« Reactie #16 Gepost op: 4-04-2022, 08:26:51 »
Toch deed het me er aan denken. Maar door jouw nuance betekent het misschien dat Bert juist niet de Mol is, dus goed opgemerkt. Ik vind Bert ook niet doortastend genoeg als Mol voor iemand die over goede leiderschapskwaliteiten lijkt te beschikken.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #17 Gepost op: 4-04-2022, 08:35:12 »
Ja, maar leiderskwaliteiten of niet, hij mag niet ontdekt worden he. Wat als Anke zijn plannetje in de raketproef doorzag en nu vol op hem zit?
In de eerste twee afl liep het dan toch iets beter: Nele die direct het kaartje neemt, de kookproef mislukt, Uma die de vrijstelling neemt, …

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Molbriefing
« Reactie #18 Gepost op: 4-04-2022, 08:41:34 »
Ik vind Bert nog iets te voorzichtig voor een Mol, maar je hebt gelijk dat het voor de Mol ook heel belangrijk is om onder de radar te blijven. Meer dan in WIDM heb ik het idee. Dus ik moet uitkijken dat ik niet in de val trap waar ik eerder intrapte. Lennart en Alina vond ik ook te weinig de groep manipuleren al waren dat niet per se leiderstypes.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #19 Gepost op: 4-04-2022, 09:33:58 »
Anke reageerde dan ook als een speer toen Bert was aangewezen als mogelijke mol bij de film.

Dit was Uma geloof ik, Anke leek me al eerder weg?

Ik vraag me af of Anke niet is opgestapt toen ze merkte dat Franks gevoel tegen dat van haar inging, om niet door hem in de war te worden gebracht.