Auteur Topic: Molbriefing  (gelezen 6938 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Molbriefing
« Reactie #60 Gepost op: 25-04-2022, 11:13:47 »
Denken Sven- en Yens-adepten echt dat we naar een toneelstukje zitten te luisteren? Die zouden dat anders nooit zo zeggen als mol.

Omdat de Mol hun namen noemt? De Mol noemt van iedereen de naam. Over Yens: "Maar misschien twijfelt hij als Uma er tegenover staat. Want Uma gaat altijd voor pasvragen." En: "Manu koppel ik liefst aan Anke want daar zit wel wat wantrouwen tussen die twee." Ik zie het verschil niet met wat de Mol over Sven en Yens zegt.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #61 Gepost op: 25-04-2022, 12:13:38 »
Jullie hebben gelijk. Dat stukje over Sven en Yens komt oprecht op mij over, maar kan het idd niet hardmaken.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2022, 12:30:36 door Amethyst »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #62 Gepost op: 25-04-2022, 12:57:57 »
Ik vond het net meer naar Sven en Yens wijzen dan omgekeerd.
Als je anderen + jezelf moet indelen kan je vanuit je eigen standpunt het beste vertrekken.
En zo vul je verder op met de rest.
De mol begint dus met zichzelf te pairen, Sven of Yens dus.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #63 Gepost op: 25-04-2022, 23:08:37 »
Ik vind de briefing het beste bij Uma passen. Omdat de mol aan zowel het duo Yens & Sven als Manu & Anke refereert als 'die twee'. Over Uma zegt de mol 'Want Uma gaat altijd voor pasvragen'. Dat hoor ik haar best over haarzelf zeggen. Ook opvallend dat we de motivatie van de mol om Manu te koppelen aan Uma niet horen. Als Uma de mol is, zou ze hier ook niet per se een reden voor nodig hebben.
Ik vind de briefing het minst bij Sven passen, vanwege de eerste biecht:

Ik zou Sven en Yens samen laten starten.
Want die twee geloven elkaar niet.
En daardoor gaat er misschien al direct niet gesprongen worden.
En dan gaan de anderen misschien ook twijfelen.


Waarom zou de mol deze strategie inzetten en vervolgens wel springen? Mocht de mol eventueel in codetaal gebriefd zijn door Gilles over wat er op het rad staat, zou het ook nog extra onverdacht zijn dat hij weet dat hij er 1000 euro mee kan winnen.
Voor de volledigheid hier nog de andere biechten:

Yens gaat springen denk ik.
Maar misschien twijfelt hij als Uma er tegenover staat.
Want Uma gaat altijd voor pasvragen.


(geen uitleg bij Uma’s koppeling aan Manu)

Manu koppel ik liefst aan Anke
Want daar zit wel wat wantrouwen tussen die twee


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #64 Gepost op: 26-04-2022, 21:44:29 »
“Manu koppel ik liefst aan Anke want daar zit wel wat wantrouwen tussen die twee”

Als je heel goed luistert .. (bijv met oordopjes in) hoor je hoe de mol het woord “wantrouwen” uitspreekt.

Yens en Manu spreken dat woord op zn hollands uit .. de klank “ouwen” hoe ik t zelf ook uitspreek. (Ff gecheckt in verschillende afleveringen hoe zij die klank uitspreken)

Uma en Sven spreken t uit zoals de mol het uitspreekt. Een andere klank op “ouwen”
Wat is dat? West-Vlaams?

Ik hoor t gewoon .. het is Sven of Uma

En t is niet Uma   :P
 

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #65 Gepost op: 1-05-2022, 22:44:40 »
De mol zegt hier niet “verdorie”

De mol zegt putain .. ze hebben er “verdorie” van gemaakt

Het is Uma  ::joehoe::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molbriefing
« Reactie #66 Gepost op: 1-05-2022, 22:56:13 »
Scherp!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbriefing
« Reactie #67 Gepost op: 1-05-2022, 23:00:16 »
Is Uma ook de enige van de drie die dat zo zegt? Ik heb er nooit echt op gelet

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #68 Gepost op: 1-05-2022, 23:01:06 »
Is Uma ook de enige van de drie die dat zo zegt? Ik heb er nooit echt op gelet

Ze heeft het tijdens de serie wel vaker gezegd in ieder geval.
Kan zeker een calling card zijn, want niet elke Vlaming zegt dat.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #69 Gepost op: 1-05-2022, 23:12:10 »
Ik heb Sven nooit “putain” horen gebruiken (en Yens had ik nav de vorige molbiecht al uitgesloten en zegt dat ook nooit)

Dan kom ik uit bij Uma .. die dit woord in elke afl wel n keer roept. En extra verdacht dat ze de tekst wijzigen

Wel vond ik de mol koeltjes overkomen bij t zien van de “partner”
Alsof je je broer ziet ofzo  :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #70 Gepost op: 2-05-2022, 08:08:26 »

Wel vond ik de mol koeltjes overkomen bij t zien van de “partner”
Alsof je je broer ziet ofzo  :)

Goh ja, zo van: jij ook hier? De band tussen siblings kan heel warm zijn, maar die tussen Sven en z'n broer is dat allesbehalve.

Hmmm  :-\\
« Laatst bewerkt op: 2-05-2022, 09:24:05 door Amethyst »

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Molbriefing
« Reactie #71 Gepost op: 2-05-2022, 08:32:29 »
Ik heb het fragment nog niet teruggekeken / teruggeluisterd, maar stel: Uma is de Mol. Waarom zou je als maker niet gewoon het woordje 'Putain' wegknippen. De persoon die verantwoordelijk is voor de editting, heeft de beelden naturel geknipt en later een stemvervormer erop gegooid, dus dan zou diegene dondersgoed weten als er 'Putain' wordt gezegd in plaats van 'Verdorie'.

Waarom laten ze dit erin en veranderen ze de ondertiteling, terwijl je het eerste woord van de zin heel gemakkelijk kan wegknippen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Molbriefing
« Reactie #72 Gepost op: 2-05-2022, 08:34:38 »
Omdat het niet meteen de Mol verraadt maar het voor de oplettende luisteraar wel een aanwijzing kan zijn? Ik vind het sterk opgemerkt maar ben nog niet meteen 100% overtuigd dat Uma de Mol is.

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #73 Gepost op: 2-05-2022, 15:07:41 »
Sven riep ook putain toen hij van de balk afviel bij de piratenopdracht. Ik dacht dat hij het wel eens vaker heeft gezegd, maar weet verder even geen momenten. Uma gebruikt het in ieder geval het vaakst

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Molbriefing
« Reactie #74 Gepost op: 2-05-2022, 15:10:54 »
Ik zeg het ook weleens als ik het daarvoor gehoord heb (in De Mol bijvoorbeeld) en niet eens bewust als grapje of zo. Wie weet werkt het ook zo bij de Mol die het Uma vaak heeft horen zeggen. ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #75 Gepost op: 2-05-2022, 15:13:30 »
Sven riep ook putain toen hij van de balk afviel bij de piratenopdracht. Ik dacht dat hij het wel eens vaker heeft gezegd, maar weet verder even geen momenten. Uma gebruikt het in ieder geval het vaakst

Ja dat is idd zo.. het is sowieso 1 van de 2 .. ik zal Sven nog niet volledig afstrepen

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #76 Gepost op: 2-05-2022, 16:33:39 »
Ik heb deze eerder niet gepost omdat ik eraan twijfel of het iets is, maar in afl. 6 viel me op dat de mol 2 zinnen achter elkaar het woord 'misschien' gebruikte (en later nog een keer)

"En daardoor gaat er misschien al direct niet gesprongen worden. En dan gaan de anderen misschien ook twijfelen."

Uma in haar voorstelvideo:

Misschien omdat ik in het echt niet zo veel lieg. Dus dat het misschien een aanpassing zou zijn.

Ook daar gebruikt ze het later nog een keer. Sven gebruikt het minder vaak volgens mij.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Molbriefing
« Reactie #77 Gepost op: 2-05-2022, 16:36:02 »
Ik heb deze eerder niet gepost omdat ik eraan twijfel of het iets is, maar in afl. 6 viel me op dat de mol 2 zinnen achter elkaar het woord 'misschien' gebruikte (en later nog een keer)

"En daardoor gaat er misschien al direct niet gesprongen worden. En dan gaan de anderen misschien ook twijfelen."

Uma in haar voorstelvideo:

Misschien omdat ik in het echt niet zo veel lieg. Dus dat het misschien een aanpassing zou zijn.

Ook daar gebruikt ze het later nog een keer. Sven gebruikt het minder vaak volgens mij.

Dit is gewoon een goede opmerking. Misschien zit ik in een tunnel, maar ik krijg het gevoel dat langzaam een beetje puzzelstukjes op zijn plek aan het vallen zijn en het net rondom Uma aan het sluiten is.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #78 Gepost op: 2-05-2022, 19:35:55 »
Dit is gewoon een goede opmerking. Misschien zit ik in een tunnel, maar ik krijg het gevoel dat langzaam een beetje puzzelstukjes op zijn plek aan het vallen zijn en het net rondom Uma aan het sluiten is.

Ik vind vooral de briefing van afl. 6 overtuigend naar Uma wijzen. Deel de analyse van vloeistof hierboven helemaal (als het on the spot is geïmproviseerd en niet later in BE is opgenomen  ::kado:: )

...maar die briefing wijst wel heel erg naar Uma.

Ik kan Sven helaas niet uitsluiten. Qua taalgebruik niet en qua acties kan het ook nog als de mol de opdracht heeft gekregen om af en toe onnodig hoge bedragen te pocketen om onverdacht te blijven. Dat maakt het zo lastig.

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #79 Gepost op: 2-05-2022, 21:49:01 »
De mol zegt ook in de biecht: "Zo gek, we waren plots met twee mollen."

Volgens mij gebruikt alleen Uma het woord 'gek', en de andere kandidaten die er nu nog inzitten het woord 'zot'. Maar dit weet ik niet zeker, dus 'even' een paar uur beeldmateriaal terugkijken en gaan analyseren.