Auteur Topic: Molbriefing  (gelezen 6906 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #20 Gepost op: 4-04-2022, 10:41:27 »
Ja klopt, Anke ging al toen nog niemand was aangewezen als mogelijke mol. Zelf dacht ik : aan het eind hebben ze daar 10 minuten gezeten en kan niemand de mol zijn. Misschien redeneerde Anke ook zo (al bleek dat anders te lopen).
Uma inderdaad bij Bert + nog 2 geloof ik. Tja moet ik herbekijken.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #21 Gepost op: 4-04-2022, 12:36:04 »
Dit was Uma geloof ik, Anke leek me al eerder weg?

Ik vraag me af of Anke niet is opgestapt toen ze merkte dat Franks gevoel tegen dat van haar inging, om niet door hem in de war te worden gebracht.

Vanuit mijn kleine Anke-tunnel dacht ik toen vooral 'ze staat op zodat anderen dit ook doen voordat ze haar gedeelte te zien krijgen'
Maar daarin werd gezegd dat ze geen mol zou kunnen zijn dus hmmm

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #22 Gepost op: 4-04-2022, 15:12:10 »
Toch deed het me er aan denken. Maar door jouw nuance betekent het misschien dat Bert juist niet de Mol is, dus goed opgemerkt. Ik vind Bert ook niet doortastend genoeg als Mol voor iemand die over goede leiderschapskwaliteiten lijkt te beschikken.

De eerste afl ZEI de groep dat ze voor de groep wilden gaan maar deden dat niet.. vrijstelling pakken Jens etc.
In deze afl voelt de mol zich duidelijk buitenspel gezet. Het kan dus prima op Bert slaan deze tekst. Eigenlijk past de tekst het beste bij Bert.

Sven werd niet buitenspel gezet daar hij werd gekozen als bolleboos.. hij werd zeker niet buitenspel gezet.

Anke ook niet.. (de hele afl niet)

Bij Philippe krijg ik ook niet t idee dat hij zich zo voelt (alhoewel.. n uurtje met Manu in n wagen zou ik ook niet van opknappen  :-X)

Yens zou eventueel kunnen maar de molbiechten voelen niet Yensachtig. Ook niet t idee dat hij ergens buitenspel gezet zou zijn

Uma lijkt er ook prima in te zitten.. wordt ook niet echt buitenspel gezet.. ze kon als mol dat beeld ook gewoon NIET vinden voor de selfie dus de molbiecht past niet echt bij haar

Manu zet vooral zichzelf buitenspel

 







Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molbriefing
« Reactie #23 Gepost op: 4-04-2022, 16:57:50 »
Als de mol zich buitenspel gezet voelt kan dat dan betekenen dat hij niet op de posities komt die hij graag wil of vooraf bedacht heeft?

De posities voor de onderwateropdracht werden snel bepaalt door Nele en Bert, die wilden chillen, Sven wilde geen Spaans leren, Anke wel en Yens bepaalde dat Philippe ook bij de taalgroep kwam. De rest (inclusief zichzelf) deelde Yens in bij de kunstliefhebbers.

Bij de raketlancering werd de strategie bepaalt door Bert maar die strategie liep door toedoen van de anderen o.a. door Yens en Uma ( die 2x te vroeg stoppen en anderen daardoor blokkeren) al snel in de soep. Yens wil met  Uma  en stelt meteen voor  om met Uma de 2e buggy te nemen. Ook Manu was een stoorzender. Ik kan me voorstellen dat de mol bij de lancering wil zijn maar door het traineren van de groep daar niet is gekomen (of als Yens de mol is daar te laat kwam en zich niet meer kon permitteren de laatste vraag fout te beantwoorden). Bij de lancering werd Bert tegengehouden door Anke om de vragen te gaan beantwoorden maar hij neemt daarna wel weer de regie om Sven te laten gaan en vervolgens Yens waardoor de raket alsnog de lucht in ging.

De mol voelt zich al 2 afleveringen niet op zijn gemak ook in aflevering 2 geeft hij aan dat hij onzeker is en vraagt wat tijd. Hij geeft aan dat het de eerste 2/3 dagen anders ging en dat zou dan alleen over de eerste opdrachten gaan. Zijn het (vooral) Bert en Yens die de mol overrulen? Bert bepaalt veel in het spel.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #24 Gepost op: 4-04-2022, 17:50:32 »
Vind ergens ook interessant dat de briefing dit keer vóór de eliminatie zat.
Kansje dat de mol op dat moment toch nog Nele was?

Online Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #25 Gepost op: 4-04-2022, 18:54:51 »
Tijdens het kijken van de briefing dacht ik meteen dat ik het het minst bij Anke vindt passen. Juist zij is degene die het hardst roept dat het de groep tegen de mol is. En de mol geeft hier aan dat hij/zij daar juist last van heeft

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Molbriefing
« Reactie #26 Gepost op: 4-04-2022, 19:10:22 »
Vind ergens ook interessant dat de briefing dit keer vóór de eliminatie zat.
Kansje dat de mol op dat moment toch nog Nele was?

Nele was niet de mol. Dat heeft ze ook al aangegeven bij Café de Mol. Plus dit was ook vrij duidelijk ::rofl::

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: Molbriefing
« Reactie #27 Gepost op: 4-04-2022, 19:18:25 »
Vind ergens ook interessant dat de briefing dit keer vóór de eliminatie zat.
Kansje dat de mol op dat moment toch nog Nele was?

Nee, ik denk niet dat Nele de mol was. Als Nele de mol was geweest was ze wel door gegaan, en had dit wel in de montage gezeten. Ook is Nele er oa uitgestapt zodat ze de rest niet hoefde tegen te houden die wel gewoon door konden.

Oeps Mitch, ik had even over jou bericht heen gelezen. Sorry! ::rofl::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molbriefing
« Reactie #28 Gepost op: 4-04-2022, 20:05:07 »
Na de 2e opdracht benoemt Yens ook gewoon het buitenspel zetten van de mol....

Opvallend dat vooral Bert en Yens deze aflevering een hoofdrol spelen bij de strategie en de verdeling van posities......

« Laatst bewerkt op: 4-04-2022, 20:08:43 door Marimol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #29 Gepost op: 4-04-2022, 20:14:12 »
De letters van de molbriefing vallen ook telkens weg. Moeten we op zoek naar weggevallen letters?

We hebben alvast de Y want het is echt BillY Crystal

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #30 Gepost op: 4-04-2022, 22:07:38 »

De mol heeft dus iets gedaan waardoor hij dat nu denkt. Iets opvallends?

Sven voor t oog van iedereen dom afgaan
Yens bij de reus of de verwarring zaaien partners
Bert laat binnenkomen zwemmen
Philippe bij de kookopdracht
Manu met leeuw

Wie van hen gebruikt kei?

Bert

zei 'keigraag' tegen Frank Focketyn bij het acteren

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #31 Gepost op: 5-04-2022, 08:48:18 »
De letters van de molbriefing vallen ook telkens weg.

Heb je daar een voorbeeld van?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #32 Gepost op: 5-04-2022, 10:30:23 »
Gewoon de briefing kijken.. sommige letters vallen aan t einde weg. Zal wel niks zijn denk

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #33 Gepost op: 5-04-2022, 10:38:57 »
Na de 2e opdracht benoemt Yens ook gewoon het buitenspel zetten van de mol....

Opvallend dat vooral Bert en Yens deze aflevering een hoofdrol spelen bij de strategie en de verdeling van posities......

Dit kan ook gehoord zijn door de mol natuurlijk (ik zie iig Philippe al naast hem)

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molbriefing
« Reactie #34 Gepost op: 5-04-2022, 14:03:19 »
Yens sprak die tekst niet in de auto maar tijdens een biecht.

De beelden (samen met Philippe) in de auto zijn er onder gemonteerd maar hij spreekt niet bij deze beelden ::vergroot::

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #35 Gepost op: 6-04-2022, 01:38:37 »
De vervorming die op de briefings zit is in elk geval enorm goed. Ik denk dus de hele tijd dat ik er accenten in kan herkennen, alleen verandert het accent van zin tot zin.  ::rofl::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #36 Gepost op: 6-04-2022, 23:33:56 »
Na de 2e opdracht benoemt Yens ook gewoon het buitenspel zetten van de mol....

Ik vond dit ook nog wel klinken als een soort uitleg waarom Yens (als hij de mol is), toch het juiste antwoord heeft ingetoetst.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #37 Gepost op: 7-04-2022, 01:22:06 »
Even uit Ankes topic geciteerd:

2.2 [...] Op het strand nog de ideale kandidaat met felle speech over gaan voor de groep (overacting?)

Als dit acteerwerk was van een mol dan heeft ze het zich vast en zeker beklaagd. Dit is toch wel een sleutelmoment in de verhaallijn die de eerste drie afleveringen opbouwen. De verslagenheid hier die wordt omgebogen in hernieuwd engagement. Even later blijven alle duo's bij mekaar en is de toon gezet die in aflevering 3 wordt aangehouden, met minder (nep)gemol en tot ergernis van de echte mol. Dit zal wel wat gedramatiseerd zijn in de montage maar toch geen complete fictie?

Ik ben daardoor niet geneigd een mol te zien in iemand die zo vurig overkomt tijdens dit gesprek (Anke, en ook Nele die sowieso niet de mol is en hier echt als de teleurgestelde juf overkwam).

Er zal wel zwaar geknipt zijn in die scène op het strand en Jens, Manu, Philippe, Sven en Uma kregen we hier volgens mij niet te horen.
Toon en Yens vooral wat ironiserend over de slechte groepsprestaties. Anke en Nele eerder constructief en Bert die daar wat op inpikt.

Later bij de interviews na de raketlancering is het inderdaad vooral Yens die overloopt van het groepsgevoel, terwijl die eerder na zijn ja aan Manu al meteen weer spijt leek te hebben van z'n keuze voor de groep.

Nu ja, ze hebben in aflevering drie natuurlijk ook niet echt voor dilemma's gestaan. Ik hoop dat die dit seizoen wat binnen de perken zullen blijven, maar vrees er tegelijk voor welke wendingen ons nog te wachten staan.


Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Molbriefing
« Reactie #38 Gepost op: 11-04-2022, 01:25:06 »
Soms is iets dus echt wat het lijkt.

Ik vond de mol in de briefings het meest op Philippe lijken qua taal en gevoeligheid, maar hij leek in het spel zo kwetsbaar, dat ik hem toch had afgeschreven.
Op geen enkele manier kon ik bedenken waarom de makers de worsteling van Philippe als mol tijdens de briefing zo duidelijk zouden delen, terwijl tijdens de afleveringen ook in beeld was dat hij niet lekker in het spel zat. Tot deze onverwachte twist alles verklaarde en wederom liet zien hoe eerlijk de makers van de Vlaamse mol zijn in hun weergave.

Je hoorde hem echt afzien tijdens de briefings. Jammer dat die twijfel en onzekerheid zo in zijn hoofd is geslopen, hij had echt een verrassende en vernieuwende mol kunnen zijn.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbriefing
« Reactie #39 Gepost op: 11-04-2022, 01:29:25 »
Ik dacht eerst nog dat het gespeeld was,en wachte nog op iets spectaculair. Maar nee. Het is echt.
Gilles zei het nog in het mol café.
'Wij zijn ziek, maar zo ziek nog niet.
Menselijkheid gaat nu even voor.