Auteur Topic: [kandidaat] Anke  (gelezen 12548 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #60 Gepost op: 31-03-2022, 18:54:05 »
Dank je. Even nagekeken en het fragment herkende ik natuurlijk wel, maar op de een of andere manier heb ik compleet gemist dat het ook de naam was van een van de kandidaten dit jaar.
Mij zei die eerste Anke niks, dus ik dacht meteen aan die van nu, haha. Maar alweer een zelfde naam, we hebben er al zoveel vergeleken met vorig jaar: Jens-Yens, Philip-Philippe, Sven-Sven.
Die eerste Anke viel af. Maar: 'De geschiedenis herhaalt zich... of misschien ook niet'. ;)

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #61 Gepost op: 4-04-2022, 16:46:59 »
Geen verdachte aflevering voor Anke. Maar dat past wel in de biecht waarin de mol zegt weggedrukt te zijn door de groep, maar toch. Als mol loop je even dat meisje voorbij, want Philippe stond er maar bij en keek ernaar. Als mol verlies je iets meer tijd met het ronddraaien. Als mol zeg je niet impulsief pipi als Gilles zegt dat de drinkbussen vol moeten. Ik streep haar niet volledig weg, maar toch tijd om te herbronnen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #62 Gepost op: 4-04-2022, 17:43:07 »
Zeker in opdracht 1 had ze echt de minst gelukkige plek als eventuele mol, al zei ze aan tafel ook wel 'nou oke ik ga wel spaans leren' op een 'dan offer ik me wel op...' manier. In opdracht 2 zou het vele praten per portofoon bedoeld kunnen zijn om chaos te creëren maar al met al was ik vol op haar gefocust deze aflevering en was het zelfs vanuit een tunnel moeilijk haar te verdenken deze aflevering

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #63 Gepost op: 4-04-2022, 21:39:32 »


Bekijk Anke's tot en met aflevering 3 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #64 Gepost op: 5-04-2022, 08:42:20 »
al was ik vol op haar gefocust deze aflevering en was het zelfs vanuit een tunnel moeilijk haar te verdenken deze aflevering

Dat is wat het probleem inderdaad. Ik zie het niet meer.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #65 Gepost op: 7-04-2022, 00:15:39 »
1.1 Bert had voordeel benoemd (kaartje) en Anke zegt zoiets als ga maar tegen Nele en als gij ons niet bedriegt dan de rest ook niet dus niemand mag dan het kaartje pakken. Reageert oprecht verbaasd op de terugkomst van Yens.
1.2 Kietelmonster, Blondie voor de sex, buigt ver bij de yoga, bikram yoga buikbillenbenen yoga, noemt snel haar favoriete film Juno, die daarna Moulin Rouge blijkt. Liegt redelijk slecht en dat is hier goed voor een mol.
1.3 twee foute antwoorden kanarie nee en hoe begint Anne van Clouseau. Gaat als een na laatste op de stelten en gaat af, wat voor een mol prima was.
1.4 mogelijk overacting executie. Anke is zenuwachtig voor haar scherm, maar er stond ook een koude wind.
2.1 Bemoeit zich nadrukkelijk met de indeling van de posities. We zien geen reactie bij de coordinatoren op maiszetmeel van Uma. De patatten die Sven en Bert tegelijk op dezelfde manier willen uitbeelden noemt Anke slagroom, maar gaat mee met Sven in gehakt. Vind uiteraard de kameel ipv kaneel dat kost tijd.
2.2 Wil duiken, is teleurgesteld en gaat de reus meten.’Lint is niet helemaal gestrekt’ wat drie pogingen kost. Komen te laat terug o.a. omdat de tweede meting zeer exact moet en het rekenen traag gaat.
Op het strand nog de ideale kandidaat met felle speech over gaan voor de groep (overacting?)
3.1 Veel kandidaten willen bij de grootste groep met als excuus slecht in talen. Sven, Uma en denk Yens zeggen zoiets. De spaanstaligen gaan allemaal duiken, zodat degene die Spaans kunnen leren overblijven. Door zelf voor Spaans te gaan samen met door Yens aangewezen Philippe moet o.a. Manu duiken. Duiken had Anke beter gekund?
Moet met een mondkapje op rondlopen als spreekpop en doet verder alles te goed. Maar Bert was ook goed bezig met het vinden vd aanwijzingen. Zien van verre de yogalerares in down dog houding. Anke lijkt niet echt blij met het verdiende geld, maar zal ook balen van de slechte spelpositie. Anke zegt nog Die Sven zit altijd in goede positie.
3.2 Anke deelt zich nu zelf in bij Bert. Ze bekijken bijna geen borden, Anke tettert veel in de walkietalkie om te storen met slechte aanwijzingen en vraagt Bert wie hij verdenkt (2e auto) en vertrouwd (Sven maar Bert is twijfelend). Aan het eindpunt zegt ze dat ze geen borden hebben gezien dus moeten Sven en Yens maar komen. Helaas hebben die beide op basketbal gezeten en komen op tijd. Bert en Anke hebben maar twee minuten hoeven te wachten op Sven en Philippe? volgens de tijd in beeld.
3.3 Is degene die het meest (over)acteert in de proefsessies met Frank Focketyn. Dat is op zich goed want dat kan nog gefinetuned worden aldus de blonde actrice in Cafe de mol. Hebben we dat al gezien bij de executie? Hoelang houdt ze dat overacten vol als mol?
Molbriefing: afl. 2 denkt verdacht te worden maar is niet zo. Dat klopt. Afl. 3 Ik kan mijn spel niet spelen de groep is anders dan ik dacht, zo volledig voor de groep. Bert die de juiste aanwijzingen gaf, bij bewoners zoeken terecht komen met een mondkapje op, drama voor een mol. Bij de astronauten opleiding slaagt iedereen en komen op tijd als groep met ook nog eens de juiste informatie. Had ze andere verwachtingen dan hoe het nu verliep?
Ik had Anke in afl. 1 al afgeschreven,  zie nu wel iets van mogelijkheden, maar het komt inderdaad nog niet uit de verf.

« Laatst bewerkt op: 7-04-2022, 07:17:06 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #66 Gepost op: 7-04-2022, 09:50:58 »
2.1 Bemoeit zich nadrukkelijk met de indeling van de posities. We zien geen reactie bij de coordinatoren op maiszetmeel van Uma. De patatten die Sven en Bert tegelijk op dezelfde manier willen uitbeelden noemt Anke slagroom, maar gaat mee met Sven in gehakt. Vind uiteraard de kameel ipv kaneel dat kost tijd.
De kameel die naar de keuken gebracht werd, moet bijna wel een molactie zijn zou je zeggen. Als ze meteen in die zijzakken hadden gekeken, had die hele kameel voor jandoedel meegedaan. En dat zal toch niet de bedoeling van de makers zijn geweest. De beslissing lijkt van de coördinators te komen. Plus de amandelen die werden opgehouden door Yens of Anke. Anke zaaide twijfel door twee opties te noemen: amandelen of amandelpoeder.

Maar goed, afl. 3 is nu wel andere koek met Anke. En toch: dat ze het zo goed deed bij de Spaanse les, kon bijna niet anders. De aanwijzingen komen goed door. Afgeplakt en met mondkapje kon ze niet eens in discussie gaan. Bij de tweede foto rent Anke voorop over een lange steiger richting een restaurant. Als Philippe daar wilde kijken, was er geen ontkomen meer aan, dan kon ze maar beter zelf de fanaticus uithangen. Vervolgens een blik werpen op die serveerster en die negeren of weer terug over die lange steiger was ook geen optie, de tijd was bijna om dus dat zou heel raar geweest zijn.
Het is meer de vraag waarom ze zich voor die positie 'opofferde'. Dagje vrij of zo? Heeft ze zich wel bij de duikers willen voegen, maar kwam ze er niet tussen?

Te weinig om op te tunnelen, maar ik schrijf haar nog niet af.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #67 Gepost op: 7-04-2022, 10:06:22 »
@Molest: In de opsomming had ik al e.e.a. van jouw vondsten opgenomen. (althans dat denk ik).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #68 Gepost op: 7-04-2022, 10:22:53 »
Het was ook niet bedoeld als herhaling, meer als interpretatie van een paar punten. En die amandelen miste ik. Ik lees vaak dat Anke het zo goed deed bij 3.1, maar ik vraag me af hoe ze daar dan wel had moeten mollen. Aan de andere opdrachten 3.2 en 3.3 heb ik niets toe te voegen verder, het moge duidelijk zijn dat Anke nog steeds iemand is om in de gaten te houden.

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #69 Gepost op: 7-04-2022, 10:31:36 »
Het was ook niet bedoeld als herhaling, meer als interpretatie van een paar punten. En die amandelen miste ik. Ik lees vaak dat Anke het zo goed deed bij 3.1, maar ik vraag me af hoe ze daar dan wel had moeten mollen.

De serveerster voorbij lopen of twijfel zaaien. Philippe was nu niet bepaald happig.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #70 Gepost op: 7-04-2022, 10:46:24 »
'Verder lopen, of foto maken?' legt de beslissing bij Anke. Dat kan ze hebben aangevoeld als getest worden. Best risicovol om dan door te lopen. 'Die serveerster. Ja!' zei hij eerder.

Weinig tijd op de klok, in een restaurant aan het eind van een steiger, bij het eerste de beste meisje dat eruit ziet als 17 jaar. Dan kun je bijna niets anders dan die foto maken, lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2022, 11:20:28 door Molest »

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #71 Gepost op: 7-04-2022, 11:12:13 »
Oké, met die uitleg kan ik een beetje leven. Maar ze laat zich ook wel heel makkelijk in deze groep zetten als mol. Aan de andere kant, dit ging sowieso goedlopen met kandidaten, dus hier kan je wel zijn als mol.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #72 Gepost op: 7-04-2022, 11:22:00 »
Ja, de grote vraag is inderdaad waarom ze zich opofferde voor deze positie. Maar hoe het verder liep, schrijft haar niet af.
twijfel zaaien
Er was twijfel. Wel gek, want de eerdere serveersters waren een stuk ouder. Waarom er getwijfeld werd en bij wie die twijfel vandaan kwam, is niet duidelijk. Als Philippe de beslissing niet bij haar had neergelegd maar gezegd: 'Doorlopen!' hadden we Anke denk ik wel degelijk verdacht gevonden.

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #73 Gepost op: 7-04-2022, 11:33:46 »
En wat denk je over het feit dat zij Bert tegenhoudt al vragen te gaan invullen bij opdracht 2? Dat kan wel tijd winnen zijn, maar met hun kennis was dit niet gelukt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #74 Gepost op: 7-04-2022, 12:06:01 »
Anke en Bert waren de enigen bij de basketbal, met nog 7 minuten op de klok. De anderen waren er nog niet eens, en moesten die proef allemaal nog doen. Dus ook met die oproep om op te schieten gingen daar sowieso nog een paar minuten vanaf. Instemmen met Berts voorstel had hun allebei verdacht gemaakt, ze hadden maar 3 borden gezien.

Eerst zegt ze dat Sven en Yens het meest gaan weten, dus dat ze het die moeten laten doen. Sven schiet meteen raak, en komt erbij. Maar dan ontstaat er opeens discussie. De tijd tikt verder, en zelfs Philippe arriveert nog. Als Bert vraagt: 'Is het goed voor jullie dat Sven als eerste gaat?', wil ze nog weten of Philippe ook veel heeft kunnen onthouden. Bert hakt uiteindelijk de knoop door en stuurt Sven.

EDIT:
Anke en Bert waren met 7'30 op de klok klaar met de basketproef, en konden dan met een kleine 7 minuten te gaan bij de raket zijn. Sven had een supersnelle eindsprint, maar vertrok pas met een kleine 4 minuten op de klok naar de vragen. Drie minuten tijdverlies dus, en dat had makkelijk nog meer kunnen zijn als het Sven tegen had gezeten. Een klein wonder dat binnen die 4 minuten er 3 goede antwoorden kwamen. Vertragen is hier echt geen slechte moltactiek.

En Anke bereikte met haar oproep aan de groep ook dat het bord van de Oerknal, dat voorlaatste stond, werd overgeslagen. Zelfs Sven had het maar vluchtig gezien. Eén antwoord zou dan waarschijnlijk alvast fout zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2022, 13:16:58 door Molest »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #75 Gepost op: 7-04-2022, 13:20:02 »
Als je als mol je best hebt gedaan om als eerste aan te komen en er vervolgens niks mee wil doen zoals Anke ben je m.i niet de mol.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #76 Gepost op: 7-04-2022, 14:00:36 »
Anke doet toch niet haar best om als eerste aan te komen? Ze heeft wel haar best gedaan om in de voorste buggy terecht te komen, misschien bedoel je dat. Maar ze spoort steeds de anderen aan om door te rijden, waarmee ze automatisch dichter bij elkaar zouden blijven. En en passant de borden minder hadden kunnen bestuderen. Ik zie ook niet wat je bedoelt met 'er niets mee gedaan hebben', want dat heeft ze volgens mij wel (zie vorige post).
Dat was trouwens een idee van Sven, dat ze vooruit moesten rijden. Bert ging erin mee.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #77 Gepost op: 7-04-2022, 14:10:45 »
Dan zien we dat toch anders.

Als je als mol wil vertragen
- ga je moeilijk doen bij urine drinken want gadver.. kokhals.. dit lukt me niet meteen

- ga je het veel lastiger vinden met de draaistoel .. en slaag je niet in je tweede poging

- gooi je niet meteen de bal in de basket

En vervolgens ga je natuurlijk iets met die vragen doen aan t einde. Niet wachten op de mensen met info .. niet Bert tegenhouden die echt niks wist..  maar minstens 2 fouten intoetsen. En dan t aan n ander overlaten om niet teveel op te vallen

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #78 Gepost op: 10-04-2022, 14:22:45 »
Dat Anke niet wil kijken bij de raket naar de vijf thema ‘s vind ik nou precies ontzettend mols.
Als ze ging kijken of Bert ging kijken dan waren ze verplicht om 1 vraag te spelen. Die gok je. Dan weet je vervolgens wat de overige vier thema ‘s zijn . Met die info loop je terug en dan verdeel je de vragen over diegenen die dat thema hebben bestudeerd. Anke zat op de beste positie hier en gebruikt die ook.
Onderweg frustreerde ze natuurlijk ook al de communicatie.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2022, 14:24:19 door foxhunter »

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #79 Gepost op: 11-04-2022, 10:06:05 »
We hebben hier voor helemaal niets gespeurd, maar goed. Anke was wel een van de drie die eruit sprong met haar reactie op het scherm.