Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals  (gelezen 4563 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #20 Gepost op: 4-04-2022, 14:30:41 »
Als Gilles zegt dat de flessen niet zijn om water mee te vullen hoor je Uma of Anke pipi roepen voordat Gilles dat heeft gezegd.
Deze dame is niet de mol. Kan iemand horen of t Uma of Anke is? Ik dacht Uma
Het is Anke, het is in beeld te zien. Zit wel een knipje tussen, dus misschien hebben ze al wat zitten raden.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #21 Gepost op: 4-04-2022, 17:38:04 »
Bert heeft het prima gedaan buiten die ene M&M te veel geteld. Philippe en Anke deden het op het strand ook erg goed en dat is de slechtste positie voor de mol.
De mol zat zeker bij de duikers.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2022, 18:43:46 door Luc »

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #22 Gepost op: 4-04-2022, 18:57:24 »
Denk ook dat de mol bij de duikers zit. Alhoewel ik Uma wel een beetje heb afgeschreven na aflevering 1 en 2 (wordt daarin nu opnieuw bevestigd).

Tenzij er de komende afleveringen ergens weer een soort van veiling komt.... Kan de mol zo maar weer bij de andere groepen zitten. Maar duim op geen veiling, vind dat altijd een afknapper (te makkelijk geld kwijt kunnen raken).

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #23 Gepost op: 4-04-2022, 21:36:34 »
Denk ook dat de mol bij de duikers zat. Mollen is natuurlijk redelijk eenvoudig door bijvoorbeeld heel veel lucht erdoorheen te jagen. Bij Sven is de lucht blijkbaar eerder op dan bij Yens. Dat zegt niet alles, maar als je naar de twee heren kijkt, zou je wel denken dat Sven een betere conditie heeft.

Manu is natuurlijk ook bijzonder verdacht. Ik vond haar wel extreem hysterisch. Het leek allemaal nogal nep. Als Uma als ervaren duiker het ook alleen mocht doen, is het vreemd dat Manu niet meteen zei dat Uma wel alleen mocht gaan. Waarom zou je dan nog moeite doen om naar beneden te gaan als je het echt moeilijk vindt?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #24 Gepost op: 4-04-2022, 21:47:02 »
Conditie zegt lang niet alles over je luchtverbruik. Je postuur is daarin bepalender. Hoe groter je bent, hoe meer lucht je over het algemeen verbruikt. Dat Sven er eerder doorheen is dan Yens is daardoor niet zo gek. Manu was hysterisch, maar ik denk wel dat haar paniek echt was (anders gezegd, kan me nauwelijks voorstellen dat zij als mol dit gedrag zou vertonen).

Ik verwacht ook dat de mol bij de duikers zit, waarbij ik vooral Uma verdenk. Zij heeft echt gekke keuzes gemaakt in deze opdracht (zowel bij het tekenen als bij haar opdracht).

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #25 Gepost op: 4-04-2022, 21:49:54 »
Uma vond ik verdacht bij het tekenen maar zij wees wel het juiste beeld aan.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #26 Gepost op: 5-04-2022, 08:40:15 »
Uma vond ik verdacht bij het tekenen maar zij wees wel het juiste beeld aan.

Maar goed, als je met veel niet zo slimme vragen al veel geld wegspeelt, kan als mol die ook nog eens duikster is de goede foto maken wel.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #27 Gepost op: 5-04-2022, 08:43:37 »
Was het nou echt gevaarlijk wat Manu deed? Kregen we niet te horen dat ze maar 2 meter onder water zat en dat ze daar bij latere pogingen niet overheen kwam? Of ging ze op het eind toch dieper naar beneden?

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #28 Gepost op: 5-04-2022, 08:46:55 »
Is het trouwens mogelijk om bijv. in het geval van Sven de lucht er heel snel doorheen te jagen als je ziet dat er een tekening naar beneden komt? Sven kan wellicht gezien hebben dat er daarboven iets stond te gebeuren of hij kan de tekening naar beneden hebben zien komen. Wellicht kun je dan heel snel beginnen te ademen en je lucht erdoorheen jagen?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #29 Gepost op: 5-04-2022, 12:11:37 »
Was het nou echt gevaarlijk wat Manu deed? Kregen we niet te horen dat ze maar 2 meter onder water zat en dat ze daar bij latere pogingen niet overheen kwam? Of ging ze op het eind toch dieper naar beneden?
Ze doet in het begin een aantal pogingen waarbij ze niet verder komt dan 2 meter. De laatste poging nadert ze langzaam maar zeker de kaap van de 5 meter volgens de VO. Ze ging omlaag en omhoog samen met een instructeur dus ik ga ervan uit dat die instructeur haar niet te snel naar boven laat gaan.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #30 Gepost op: 5-04-2022, 12:18:20 »
Ze doet in het begin een aantal pogingen waarbij ze niet verder komt dan 2 meter. De laatste poging nadert ze langzaam maar zeker de kaap van de 5 meter volgens de VO. Ze ging omlaag en omhoog samen met een instructeur dus ik ga ervan uit dat die instructeur haar niet te snel naar boven laat gaan.
Hoe ik de beelden zag, probeerde die instructeur haar juist vast te grijpen om niet te snel omhoog te gaan. Maar Manu was in paniek. Het precieze risico weet ik niet, maar als je te snel tussen verschillende drukniveaus wisselt, is dat best gevaarlijk denk ik.
...óf niet!

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #31 Gepost op: 5-04-2022, 12:23:16 »
Klopt, de eerste keren (als ze steeds maar tot 2 meter komt) zie je dat de instructeur de banden van haar duikfles vasthoudt om haar langzamer naar boven te laten gaan. En de laatste keer (vanaf 5 meter), grijpt hij inderdaad haar arm, maar spartelt Manu zich los

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #32 Gepost op: 5-04-2022, 12:28:16 »
Op zich kan dit nog steeds een mol zijn die haar best wil doen, maar (als mens) in paniek slaat. Maar je zou verwachten dat als dit een echte angst van Manu is, dat ze wel duiktraining zou hebben gehad bij haar voorbereiding, net als de mol in Zuid-Afrika.
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #33 Gepost op: 5-04-2022, 13:20:09 »
Wat natuurlijk kan, is dat Emanuelle als mol niet in de duikersploeg wilde, maar in het hotel, met de spaanssprekenden als plan B. Ze is door de groep (Bert en Yens eigenlijk) gewoon ingedeeld waar ze terechtkwam. Mogelijk heeft ze er het beste van proberen te maken door zo lang mogelijk te proberen. Ik geloof niet zo in haar als mol, maar uitsluiten kan ook nog niet. Volgens de briefing ging het allemaal niet zoals vooraf gepland, dus het kan. Ook bij de buggys studeerde ze op een eindvraag. We lachen om haar Mericulus, maar dat kan je wel mooi fout invullen en stomverbaasd zeggen dat dat er toch stond op dat bord.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #34 Gepost op: 5-04-2022, 14:02:29 »
Klopt, de eerste keren (als ze steeds maar tot 2 meter komt) zie je dat de instructeur de banden van haar duikfles vasthoudt om haar langzamer naar boven te laten gaan. En de laatste keer (vanaf 5 meter), grijpt hij inderdaad haar arm, maar spartelt Manu zich los

Maar waarom laten ze haar in vredesnaam meermaals gaan nadat al gebleken is dat ze in paniek te snel naar boven gaat? Dan kun je toch verwachten dat dit nog een keer gebeurt en dat het op grotere diepte mogelijk ernstigere gevolgen heeft? Dit wil je niet meemaken: https://nl.wikipedia.org/wiki/Caissonziekte
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #35 Gepost op: 5-04-2022, 14:04:40 »
Die serveerster was wel écht knap  ::love::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #36 Gepost op: 5-04-2022, 14:11:34 »
Die serveerster was wel écht knap  ::love::

Dus jij wilt ook wel wat Spaanse zinnetjes leren?    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #37 Gepost op: 5-04-2022, 14:27:01 »
Dus jij wilt ook wel wat Spaanse zinnetjes leren?    ;)
Het had leuk geweest dat er een local toch inging op de vraag om een avontuurtje te beleven.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #38 Gepost op: 5-04-2022, 14:32:07 »
Dus jij wilt ook wel wat Spaanse zinnetjes leren?    ;)
::rofl:: ::rofl::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #39 Gepost op: 5-04-2022, 17:25:59 »
Maar waarom laten ze haar in vredesnaam meermaals gaan nadat al gebleken is dat ze in paniek te snel naar boven gaat? Dan kun je toch verwachten dat dit nog een keer gebeurt en dat het op grotere diepte mogelijk ernstigere gevolgen heeft? Dit wil je niet meemaken: https://nl.wikipedia.org/wiki/Caissonziekte

Ik ben verre van duikexpert, maar zover ik begrijp heeft Caisson te maken met stikstof dat zich langzaam in je lichaam opbouwt naar mate je langer onder water verblijft. Dus zou het dan kunnen dat, als je nog niet zo lang onder bent zoals Manu, het eigenlijk wel meevalt met het risico van snel stijgen? Er is ook nog zoiets als 'freediving' zonder flessen. Daarmee heb je niet de tijd om langzaam op te stijgen. En dat is in pricipe te trainen.