Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals  (gelezen 4561 keer)

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #60 Gepost op: 6-04-2022, 16:42:25 »
Je hoeft die M&M zelfs niet op te eten als je bang bent dat dat opvalt. Gewoon wegmoffelen in je broekzak en dan later in de auto opeten ofzo.

Maar de Mol die een M&M opeet, dat is zo simpel als molactie, en ook héél effectief in een compilatie van molacties op 't einde dat ik 't raar vind dat hij dat niet zou doen. Ook gaat hij Nele helpen met de wijnfles. Ik weet niet hoeveel tijd daar al bij aan te pas kwam, maar dat hoeft ook niet per se. Tot hiertoe heeft hij inderdaad weinig geld puur op eigen houtje binnengehaald, dus dat houdt hem wél verdacht, maar op deze plek deed hij weer eigenlijk alles juist.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #61 Gepost op: 6-04-2022, 21:58:11 »
Mocht Manu de mol zijn en bij de voorbereiding zou blijken dat het duiken niets voor haar is, zou de productie toch ingrijpen.
Dan zou Gilles bvb kunnen zeggen: Nele (vanwege haar blessure) en Manu, jullie mogen gaan chillen. De rest deelt zich op in een groep van 4 die kunst gaan bestuderen en 2 personen die Spaans gaan leren. Klaar.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #62 Gepost op: 6-04-2022, 23:44:06 »
Mee eens.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #63 Gepost op: 7-04-2022, 07:54:38 »
Mocht Manu de mol zijn en bij de voorbereiding zou blijken dat het duiken niets voor haar is, zou de productie toch ingrijpen.
Dan zou Gilles bvb kunnen zeggen: Nele (vanwege haar blessure) en Manu, jullie mogen gaan chillen. De rest deelt zich op in een groep van 4 die kunst gaan bestuderen en 2 personen die Spaans gaan leren. Klaar.
Niet mee eens. Er kunnen ook kandidaten zijn met duik angsten, die breng je dan in de problemen. Laat de mol dan gecontroleerd niet durven duiken. Met controle ipv ongecontroleerd op 12 meter alsnog een kandidaat te zien panikeren.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #64 Gepost op: 7-04-2022, 09:16:21 »
Dit was toch juist een kans voor Manu om te mollen door de boel flink op te houden en haar paniek te faken? Ik vind het juist verdacht dat Gilles het over kunstliefhebbers had en niets over duiken zei. Als er iets over duiken was gezegd, was Manu echt niet bij de duikers beland.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #65 Gepost op: 7-04-2022, 10:42:54 »
Ik vind het juist verdacht dat Gilles het over kunstliefhebbers had en niets over duiken zei. Als er iets over duiken was gezegd, was Manu echt niet bij de duikers beland.

Dat vond ik dus ook opvallend. Denk dat Manu en Anke of Philippe dan wel hadden gewisseld. Gezien je bij aanmelding een waslijst aan vragen krijgt en Manu vast had aangegeven geen fan van duiken te zijn voelt het alsof ze om de tuin werd geleid hier. Bij kunst denk je aan een museum gebouw, theater voorstelling of beeldentuin. Maar niet direct aan beelden onder water.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #66 Gepost op: 7-04-2022, 11:00:10 »
Dit was toch juist een kans voor Manu om te mollen door de boel flink op te houden en haar paniek te faken? Ik vind het juist verdacht dat Gilles het over kunstliefhebbers had en niets over duiken zei. Als er iets over duiken was gezegd, was Manu echt niet bij de duikers beland.
En nu dus wel gaan duiken zonder dat het op viel. Mooie coverup voor Manu.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #67 Gepost op: 7-04-2022, 12:15:37 »
Opdrachten cryptisch omschrijven gebeurt toch zo'n beetje standaard?
De 2 die mochten gaan chillen zijn daar ook niet echt aan toegekomen

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #68 Gepost op: 7-04-2022, 12:22:31 »
Klopt. Gilles had het dan ook over avontuurlijke kunstliefhebbers. Er had misschien nog een verwijzing naar water bij gekund maar er is nu eenmaal veel water daar dus een vermoeden van duiken zou je alsnog kunnen hebben.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #69 Gepost op: 7-04-2022, 20:29:07 »
Nou, bij avontuurlijk denk ik niet direct aan duiken, maar het zou wel iets actiefs kunnen zijn.

Ik denk wel dat er (buiten beeld) gezegd is dat de personen die al Spaans spreken, niet bij het 'Spaans spreken' mochten. Ik vind het anders wel vreemd dat geen van die drie zich daarvoor aanmeld - dan was die opdracht echt makkelijker geweest (en had geen hilarische televisiefragmenten opgeleverd).

Als Uma, Yens en Manu die opdracht niet mochten doen en omdat Sven meteen zei geen talen te kunnen en Bert en Nele wilden chillen, moesten die vier wel duiken en bleven Anke en Philip over voor de cursus Spaans.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #70 Gepost op: 7-04-2022, 20:35:09 »
Ja, het ging om Spaans leren dus wie het al sprak hoefde het niet meer te leren en zal dus inderdaad uitgesloten zijn geweest.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #71 Gepost op: 7-04-2022, 23:15:32 »
Niet mee eens. Er kunnen ook kandidaten zijn met duik angsten, die breng je dan in de problemen. Laat de mol dan gecontroleerd niet durven duiken. Met controle ipv ongecontroleerd op 12 meter alsnog een kandidaat te zien panikeren.
Anke en Uma hadden al aangegeven te kunnen duiken en Bert heeft ook geen angst daaromtrent. Manu had daar, als ze de mol is, niet hoeven zitten. Dan hadden ze alsnog Sven, tegen zijn zin, bij de Spaanse les kunnen zetten en Yens, die Spaans spreekt bij de duikers.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #72 Gepost op: 8-04-2022, 07:11:59 »
Wat heeft er bij deze opdracht nou geld gekost?
Het gedoe met Manu? Nee, niks, maar zou kunnen. Wie is hier verantwoordelijk voor? De spaanse les. Indeling door Yens.
De trage omschrijvingen van Manu/Uma? Zou kunnen. Uma tekent ook langzaam.
Trage informatie van de vlaggers? Nee, Nele deed dat goed.
Snel zuurstof verbruik bij Sven/Yens? Zou kunnen de tijd is beperkt voor onervaren duikers door hoog zuurstofgebruik. Maar ga je dat expres doen?

Yens plaatst Manu bij het duiken door Anke en Philippe te ‘ sturen’ naar spaanse les. Logisch en dus goed voor een mol om te doen.
Bij het duiken zou Yens dan moeten hopen op fouten van anderen. Die komen niet van Bert en Nele, daarom verdenken we de duikers. Alles voor de groep verzuchtte de mol.
Sven Bolleboos is mij teveel in beeld. Zit te vaak op de juiste plek. En die tekening maakte hij razendsnel.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2022, 07:17:03 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #73 Gepost op: 8-04-2022, 09:56:46 »
Goede analyse hunterfox. Enkel Yens en Uma zijn verdacht, de rest is echt heel kandidaats.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #74 Gepost op: 8-04-2022, 14:21:04 »
Las op het zusterforum over het gebaartje van Anke bij de yoga, maar dat doen ze daar alle drie. Dat is niet zo vreemd.
Vreemder is dat Anke bij de tweede foto dit gebaar weer maakt.
Nog vreemder is dat ze voor het fotomoment even oogcontact (1e foto) lijkt te hebben met de cameraman/begeleider.
Drie vingers voor de M een O tussen duim en wijsvinger en een L met de arm of zo?
Bij gebrek aan molacties dan maar zoiets?

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #75 Gepost op: 8-04-2022, 15:16:03 »
Wat heeft er bij deze opdracht nou geld gekost?
Het gedoe met Manu? Nee, niks, maar zou kunnen. Wie is hier verantwoordelijk voor? De spaanse les. Indeling door Yens.
De trage omschrijvingen van Manu/Uma? Zou kunnen. Uma tekent ook langzaam.
Trage informatie van de vlaggers? Nee, Nele deed dat goed.
Snel zuurstof verbruik bij Sven/Yens? Zou kunnen de tijd is beperkt voor onervaren duikers door hoog zuurstofgebruik. Maar ga je dat expres doen?

Yens plaatst Manu bij het duiken door Anke en Philippe te ‘ sturen’ naar spaanse les. Logisch en dus goed voor een mol om te doen.
Bij het duiken zou Yens dan moeten hopen op fouten van anderen. Die komen niet van Bert en Nele, daarom verdenken we de duikers. Alles voor de groep verzuchtte de mol.
Sven Bolleboos is mij teveel in beeld. Zit te vaak op de juiste plek. En die tekening maakte hij razendsnel.
Maar het is niet Yens die Anke en Philippe daar bij de modellen stuurt, dat is Sven en de opdrachtomschrijving, en misschien ook Bert zelfs. Er moesten 2 kandidaten zijn die Spaans wilden leren. Doordat Bert zich snel aansluit bij Nele zijn er slechts 3 kandidaten over die in aanmerking komen, Sven, Anke en Philippe. Manu, Uma en Yens zitten zo automatisch bij het duikteam, want die hoeven geen Spaans meer te leren. Sven zegt dan dat hij heel slecht is in talen, dus blijven enkel Anke en Philippe over. Anke legt zich daar snel bij neer, "ok, ok, ik doe wel Spaans".
Ik geef je wel gelijk dat het Philippe was die dan de opdracht deed slagen door serveerster te vertalen en door op de knop te drukken en Anke te laten vragen voor een foto. Anke leek me daar niet in staat om nog veel tegenwerk te bieden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #76 Gepost op: 8-04-2022, 15:21:15 »
Anke .. als ze de mol is.. had helemaal niet op de juiste plek hoeven aankomen. Ze kan gewoon n andere kant op rennen.. er waren meer restaurants daar. En dat geldt ook voor Philippe.


Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #77 Gepost op: 8-04-2022, 15:22:35 »
Ook juist, dit had vermeden kunnen worden als één van beide de mol was.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #78 Gepost op: 8-04-2022, 15:26:02 »
Bij gebrek aan molacties dan maar zoiets?
Ja, je moet wat als je buitenspel gezet wordt. ;D Eens met mocemole, en keek merkte het ook al op:
Als Uma, Yens en Manu die opdracht niet mochten doen en omdat Sven meteen zei geen talen te kunnen en Bert en Nele wilden chillen, moesten die vier wel duiken en bleven Anke en Philip over voor de cursus Spaans.

Anke heeft al verschillende keren laten weten dat ze Sven verdacht vindt. Maar ik hoor daar net zo goed wat frustratie in. Sven pusht, en dat valt op. Zou de mol dat doen?
'Ik probeer altijd wel wat te observeren van wie neemt hier de leiding, wie wil perse op welke positie zitten. Ik vond dat vanmorgen Sven wel heel hard zijn willetje doordrong, van ja ik ben niet goed in Spaans. Sven zit altijd op de juiste plaats, houdt zich voldoende op de achtergrond maar weet toch zijn willetje door te drijven'.

Anke .. als ze de mol is.. had helemaal niet op de juiste plek hoeven aankomen. Ze kan gewoon n andere kant op rennen.. er waren meer restaurants daar. En dat geldt ook voor Philippe.
Dit was het eerste restaurant aan het eind van een hele lange steiger.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2022, 15:35:46 door Molest »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #79 Gepost op: 9-04-2022, 11:49:27 »
Het is niet gezegd dat je als je al Spaans kent, dat je dan niet naar de Spaanse les kunt of mag gaan, iedereen kon daar naartoe.
Het is wel logisch dat je naar Spaanse les gaat als je het nog niet kunt, maar dat moet je nog wel aansturen. Dat er weinig weerstand is tegen de indeling komt door de logica daarachter, dat als je al Spaans kent je dat niet meer hoeft te leren.
We horen Sven zeggen slecht in talen, ik dacht Uma maar kan ook Nele zijn en het vermoeden dat Yens nog wat gezegd heeft, maar dat hoor je niet. Sven kiest, Anke lijkt geforceerd te kiezen, daarna onduidelijk wie wat koos en Philippe als laatste op het overgebleven plekje.
Het resultaat is dat een duiker (Anke) Spaans gaat leren en een Spaanstalige (Manu) gaat duiken.
Yens (spaanstalig) gaat duiken, maar is hier niet toe geforceerd. Sven (niet spaanstalig) gaat duiken, dat zal de mol helemaal niet erg vinden.

Manu lijkt niet op haar gemak met Philippe naar Spaanse les. Daar zien we Yens actief indelen met Frans lijkt op Spaans.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2022, 12:34:11 door foxhunter »