Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals  (gelezen 4564 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Gepost op: 3-04-2022, 15:01:06 »
Bespreek hier alles over opdracht 1
« Laatst bewerkt op: 3-04-2022, 22:30:12 door Pac »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - ????
« Reactie #1 Gepost op: 3-04-2022, 22:13:40 »
Wat is die Manu weer bezig geweest zeg. Ik vind het bijna irritant worden of erg gedurfd gemold.
Ze wist perfect die Spaanse zin te vertalen, maar gaat niet in het duo dat op zoek moet naar de modellen. Ze neemt erg veel tijd en zuurstof van de meest belangrijke duiker Uma in beslag. En de vragen die gesteld werden waren ook niet echt het allerbeste of snelste.

Bert beetje verdacht met de m&m's, maar heeft ook wel weer heel veel goed gedaan die opdracht, dus lastig.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - ????
« Reactie #2 Gepost op: 3-04-2022, 22:24:39 »
Wat is die Manu weer bezig geweest zeg. Ik vind het bijna irritant worden of erg gedurfd gemold.
Ze wist perfect die Spaanse zin te vertalen, maar gaat niet in het duo dat op zoek moet naar de modellen. Ze neemt erg veel tijd en zuurstof van de meest belangrijke duiker Uma in beslag. En de vragen die gesteld werden waren ook niet echt het allerbeste of snelste.

Bert beetje verdacht met de m&m's, maar heeft ook wel weer heel veel goed gedaan die opdracht, dus lastig.
Ik heb precies hetzelfde bij Manu , het is of gedurfd mollen of hoogst irritant gedrag. Ook het  zeggen dat Anke veel praat bij de raket, terwijl zijzelf ook constant praat.

Echter denk ik dat het niet was toegestaan om SpaansSprekenden in te zetten bij het zoeken naar de modellen want dan zou heel het stuk van de sms van Nele en Bert nergens voor nodig zijn .

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - ????
« Reactie #3 Gepost op: 3-04-2022, 22:55:12 »
Wat is die Manu weer bezig geweest zeg. Ik vind het bijna irritant worden of erg gedurfd gemold.

Ja, ik ben daar ook nog niet over uit. Of ze is de mol. Of een fantastische bliksemafleider voor de echte mol.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #4 Gepost op: 3-04-2022, 22:55:54 »
Leuk om de beeldentuin te zien in een opdracht. Daar wil ik heel graag nog eens naartoe duiken. Als duiker vielen mij een aantal dingen wel op:
- qua strategie hebben Uma en Manu echt niet handig gedaan. Zelfs ervaren duikers vinden het vervelend lange tijd op hetzelfde punt te moeten wachten, logisch dat de lucht er rap doorheenging bij de heren.
- Uma die al die tijd onder water bleef is echt niet handig. Met haar duikervaring had ze moeten weten dat ze beter mee naar boven kon gaan, om zo geen lucht te verspillen. Wat mij betreft zeer verdacht van Uma.
- Manu’s paniekaanval is honderd procent zeker echt. Ze ging veel te snel naar boven, dat doe je niet voor de nep (want dat is gevaarlijk). Als ik eerlijk ben had er eerder ingegrepen moeten worden, iemand die zo panikeert neem je niet mee naar 12 meter diepte (echt niet).

Meeste molpunten dus voor Uma, door te lang te rekken bij de heren, zelf te lang onder water te blijven waardoor het kiele kiele  werd. Alleen was ze vervolgens wel de heldin met die onderwaterselfie.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #5 Gepost op: 3-04-2022, 22:56:45 »
Toch wel erg opvallend dat manu nu de zinnetjes van Anke perfect kan vertalen en el Leon niet wist te koppelen met een leeuw .


Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #6 Gepost op: 3-04-2022, 23:07:49 »
Waar zou de mol hebben gezeten?
Niet in het dorpje op zoek naar de personen waarvan de beelden zijn gemaakt lijkt me. Daar kun natuurlijk je weinig invloed uitoefenen op de rest van het spel, en daarnaast hebben Anke en Philippe de opdracht goed volbracht.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #7 Gepost op: 3-04-2022, 23:14:46 »
Hotelkamer is normaal de beste plek. Directe invloed op alle locaties.
Of de mol er daadwerkelijk zat is een tweede natuurlijk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #8 Gepost op: 3-04-2022, 23:19:20 »
Leuk om de beeldentuin te zien in een opdracht. Daar wil ik heel graag nog eens naartoe duiken. Als duiker vielen mij een aantal dingen wel op

Goede observaties.  ::ok:: Leuk om het vanuit duikers-perspectief te lezen. Ik ben geen duiker, maar 12m zonder ervaring lijkt mij erg pittig. Misschien ook beter om iemand dan toch na de 1e poging tegen zichzelf te beschermen, aangezien het al vanaf 2m erg spannend was voor Emanuelle was (begrijpelijk hoor, maar niet echt veilig zo, denk ik).

Verder toch wel een reden om Uma niet af te schrijven als mol. Al spreekt het wel weer tegen dat ze het juiste beeld weet te vinden; dat ze wist dat het een kind moest zijn ipv volwassene. Maar ja, kan natuurlijk ook een manier zijn om de held uit te hangen waardoor ze eventuele verdenkingen wegspeelt.  ::vergroot::
De beeldentuin vond ik inderdaad fantastisch, zou het ook graag in het echt willen zien.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #9 Gepost op: 3-04-2022, 23:21:14 »
Waar zou de mol hebben gezeten?

De meeste invloed hebben de hotelgasten. Zonder hun instructies loopt de hele opdracht in de soep. Een mol kan tijdrekken en verkeerde berekeningen uitvoeren bij de raadsels (iets wat Bert beide doet bij de tweede foto). Het seinen naar de boot kan eigenlijk niet mis.

De Spaanse groep heeft weinig invloed en is helemaal afhankelijk van de hotelgasten. Dat Philippe en Anke de opdracht foutloos uitvoeren doet mij vermoeden dat ze beide niet de mol zijn.

Dan de duikers. Zij hebben de meeste invloed op het bedrag dat verdiend wordt. Bovendien heeft de ene groep duikers invloed op de andere groep duikers. Als mol zou ik altijd bij de duikers willen zitten.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #10 Gepost op: 3-04-2022, 23:25:07 »
Het lijkt me dat de mol in de hotelkamer zat of onder water. In de hotelkamer kan Bert prima gemold hebben en de controlerende kandidaat gespeeld hebben.

In het stadje ging eigenlijk alles goed (wel op aanwijzing van Bert en Nele), dus moet de mol toch bij de 4 duikers zitten denk ik.. en laten daar nu precies de top 3 van mijn hoofdverdachten zitten...

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #11 Gepost op: 3-04-2022, 23:42:23 »
TimvDons, mijn complimenten voor de opdrachttitel Onderwaterlocals, ik moest er erg om lachen.  ::rofl::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - ????
« Reactie #12 Gepost op: 4-04-2022, 01:30:01 »
Echter denk ik dat het niet was toegestaan om SpaansSprekenden in te zetten bij het zoeken naar de modellen want dan zou heel het stuk van de sms van Nele en Bert nergens voor nodig zijn .

Er werden 2 kandidaten gevraagd die snel Spaans wilden léren spreken, als je het al kunt hoef je het niet te leren lijkt mij.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #13 Gepost op: 4-04-2022, 09:49:19 »
Wat ik vreemd vond: Uma mocht in haar eentje een selfie maken met het beeld, zonder Emmanuelle. Svens zuurstof raakte op, en moest 1 minuut voor de tekening kwam naar boven. Maar waarom moest Yens dan mee, en kon hij die selfie niet in zijn eentje maken?

Als dit een molactie van Sven was, heeft hij gebruik gemaakt van een onduidelijkheid in de regels van het spel. Terwijl de spelregels toch meestal wel duidelijk zijn.

EDIT: Of was er maar één begeleider, en mocht Yens daarom niet achterblijven?
« Laatst bewerkt op: 4-04-2022, 09:59:30 door Molest »

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #14 Gepost op: 4-04-2022, 10:02:34 »
Bij de uitleg van de opdracht dacht ik echt dat deze onhaalbaar zou zijn, zelfs zonder mol in het spel.
Duiken zonder ervaring, een beeld zoeken op basis van een tekening tussen allemaal al wat aangetaste vergelijkbare beelden, het wie is het? spelletje met kans op fouten, kans op fouten in de hotelkamer met vraag verkeerd interpreteren, verkeerd seinen, etc.

Kunnen we Bert afstrepen als mol?

- Kwam als eerste met het idee om douche aan te zetten en deze lang aan te laten staan.
- Komt met het niets met het juiste antwoord met die schoenen Nike en Reebok.
- Heeft eigenlijk alle vragen juist. Behalve 1 M&M. De Mol zou toch wel een of meerdere M&M's laten verdwijnen/opeten i.p.v. 1 te veel te tellen en dan ook nog zo controleerbaar op de vloer laten liggen.
- Stelt slim voor om dan maar 2 antwoorden te sturen voor de 2e persoon, zodat er nog tijd is voor het Spaans lerende team om deze te vinden.
- Hij heeft bij het 2e beeld alle vragen van het Wie is het? spel juist doorgegeven (wellicht onder strenge controle van Nele)

Heeft daarnaast alle tijd gehad om te mollen toen Nele lang op balkon stond. Had makkelijk voorwerpen kunnen laten verdwijnen, tekst op de spiegel onleesbaar kunnen maken, speaker kunnen manipuleren, verkeerde SMS kunnen sturen enz. in deze tijd.

Als Bert de mol zou zijn heeft hij deze opdracht wel heel veel steken laten vallen. Of de regie heeft zodanig veel scenes weggelaten waarin hij gecorrigeerd is door Nele, maar daar geloof ik bij de Vlaamse mol serie niet in.

Bij Anke en Philippe heb ik de scene met de serveerster meermaals teruggekeken. Er is twijfel en Philippe stelt de vraag: Verder lopen of foto maken? Anke twijfelt, als mol zou dit het moment zijn om te gebaren om snel door te lopen. Philippe trekt dan uiteindelijk de telefoon. Ik heb niet het idee dat in dit groepje de mol zit, of Anke speelt het wel heel slecht.

De mol moet haast wel in het groepje op de boot zitten.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #15 Gepost op: 4-04-2022, 10:12:21 »
Ik denk dat het in principe de bedoeling was dat beide zouden duiken.
Gezien de angst van Manu denk ik dat ze dit ter plekke hebben bedacht.
Behalve als de angst gespeeld was, maar dan zou haar molactie mislukt zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #16 Gepost op: 4-04-2022, 10:14:51 »
Bert strepen omdat hij veel goede antwoorden geeft zou ik niet doen. In 'de mol' geeft de mol wel vaker veel goede antwoorden.
Denk aan Elisabet in het piratenschip. Daar werd ze (bijna ;D ) volledig afgeschreven als mol. Haar verklaring was dat Bruno haar heel erg in de gaten hield, bovenop haar vingers stond te kijken.
Dat is het grootste probleem met Bert. Hield Nele Bert in de gaten? Wij krijgen mee van niet, want Bert moest een vlaggende Nele naar binnen roepen. Het lijkt zelfs alsof Bert Nele aan het testen was met de M&M's. (92->91). Bert doet veel dingen goed terwijl hij niet goed in de gaten werd gehouden door Nele, dan doet Bert het onnodig goed.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #17 Gepost op: 4-04-2022, 10:27:56 »
Ik vind Bert hierin ook nogal dubieus.
Hij doet het vrij goed.
Ok 1 m&M teveel geteld, terwijl hij er veel beter een paar kwijt had kunnen maken.
Of had hij gezien Nele's verleden in de mol gedacht dat zij mee zou gaan in het mollen.
Of was hij bang dat Nele hem verdacht en wilde de verdenking van zich afschudden.

Hij wilde wel erg relaxen en dit was natuurlijk ook de beste plek voor de mol.

De 2 boven water (Philippe en Anke) hebben het goed gedaan, dus die schrijf ik eigenlijk wel af als mol.

Dan resteert Bert een klein beetje en het groepje onder water.
HIer deed Uma de 2e foto erg goed en dat had niet gehoeven, omdat ze zelf al aangaf dat de tekenaars een volwassen vrouw getekend hadden en zij daarin heel makkelijk mee kon gaan.

De acties van Manu waren voor mij to much. Tenminste als het molacties waren.
DAn resteren hier Sven en Yens.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #18 Gepost op: 4-04-2022, 10:33:24 »
Ik denk dat het in principe de bedoeling was dat beide zouden duiken.
Gezien de angst van Manu denk ik dat ze dit ter plekke hebben bedacht.
Behalve als de angst gespeeld was, maar dan zou haar molactie mislukt zijn.

Er werd toch gezegd bij Manu dat Uma niet alleen mocht duiken omdat de instructeur mee moest? Uma mocht dus niet verder gaan alleen. Ze zaten nog maar 5 meter als diepste en ze moesten 12. Ik neem aan dat op die diepte ook gold, als 1 van beiden terug moet, moeten ze allebei (zoals bij Yens en Sven). Omdat de instructeur mee moet terug om te voorkomen dat iemand te snel naar boven gaat en het te gevaarlijk is alleen op die diepte te blijven als onervaren duiker.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #19 Gepost op: 4-04-2022, 14:09:51 »
Als Gilles zegt dat de flessen niet zijn om water mee te vullen hoor je Uma of Anke pipi roepen voordat Gilles dat heeft gezegd.
Deze dame is niet de mol. Kan iemand horen of t Uma of Anke is? Ik dacht Uma