Bij de uitleg van de opdracht dacht ik echt dat deze onhaalbaar zou zijn, zelfs zonder mol in het spel.
Duiken zonder ervaring, een beeld zoeken op basis van een tekening tussen allemaal al wat aangetaste vergelijkbare beelden, het wie is het? spelletje met kans op fouten, kans op fouten in de hotelkamer met vraag verkeerd interpreteren, verkeerd seinen, etc.
Kunnen we Bert afstrepen als mol?
- Kwam als eerste met het idee om douche aan te zetten en deze lang aan te laten staan.
- Komt met het niets met het juiste antwoord met die schoenen Nike en Reebok.
- Heeft eigenlijk alle vragen juist. Behalve 1 M&M. De Mol zou toch wel een of meerdere M&M's laten verdwijnen/opeten i.p.v. 1 te veel te tellen en dan ook nog zo controleerbaar op de vloer laten liggen.
- Stelt slim voor om dan maar 2 antwoorden te sturen voor de 2e persoon, zodat er nog tijd is voor het Spaans lerende team om deze te vinden.
- Hij heeft bij het 2e beeld alle vragen van het Wie is het? spel juist doorgegeven (wellicht onder strenge controle van Nele)
Heeft daarnaast alle tijd gehad om te mollen toen Nele lang op balkon stond. Had makkelijk voorwerpen kunnen laten verdwijnen, tekst op de spiegel onleesbaar kunnen maken, speaker kunnen manipuleren, verkeerde SMS kunnen sturen enz. in deze tijd.
Als Bert de mol zou zijn heeft hij deze opdracht wel heel veel steken laten vallen. Of de regie heeft zodanig veel scenes weggelaten waarin hij gecorrigeerd is door Nele, maar daar geloof ik bij de Vlaamse mol serie niet in.
Bij Anke en Philippe heb ik de scene met de serveerster meermaals teruggekeken. Er is twijfel en Philippe stelt de vraag: Verder lopen of foto maken? Anke twijfelt, als mol zou dit het moment zijn om te gebaren om snel door te lopen. Philippe trekt dan uiteindelijk de telefoon. Ik heb niet het idee dat in dit groepje de mol zit, of Anke speelt het wel heel slecht.
De mol moet haast wel in het groepje op de boot zitten.