Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals  (gelezen 4560 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #80 Gepost op: 9-04-2022, 16:48:36 »
De serveerster van de onderwaterlocals werd uiteindelijk  gekozen door Anke. Philippe bleef twijfelen. Ook was de tijd al bijna om op het laatst. Met vijf minuten rennen ze naar het einde van de pier.
Dat ze naar de restaurants gingen was logisch.
Kenmerken jonge moeder van 17 jaar met blauwe polo aan en donker haar. De eerste die ze zien is duidelijk geen 17 jaar. De tweede en de derde die ze aanspreken hebben geen blauwe polo aan maar een blauwe blouse. Philip zegt dat het blauwe blouse moest zijn, maar het moet een blauwe polo zijn. Bij de laatste serveerster blijft Philip twijfelen. Anke kiest uiteindelijk de juiste. Hier is niet niks gebeurd.

Online Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #81 Gepost op: 9-04-2022, 17:40:45 »
Het gaat niet per se alleen van Anke uit dat ze uiteindelijk de juiste foto maken. Ze twijfelen allebei. Philippe kiest er uiteindelijk voor om te vragen of ze op de foto mogen, Anke lijkt daar heel even een nee gebaar te maken, maar het wordt al gevraagd. Philippe pakt uiteindelijk te telefoon. Blijf wat mij betreft wat onduidelijk, en ik denk dat iedereen ziet wat ie wil zien ;)

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #82 Gepost op: 9-04-2022, 19:28:26 »
Ik geloof echt niet dat het de bedoeling was spaanssprekenden op spaanse les te zetten. Als daar iemand had gezeten die zelf alle zinnetjes verstond zaten er 2 mensen voor de helft voor niks op de hotelkamer

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #83 Gepost op: 9-04-2022, 20:57:33 »
Juist wel, dat is toch het spelletje nu? Als mol de deelnemers op de verkeerde plek te zetten.
Anders had Gilles de indeling kunnen geven. Uma en Manu gaan coördineren, Anke en Sven op Spaanse les en de rest gaat duiken.

Een goede mol kan op alle posities uit de voeten, hoeft niet als eerste te kiezen, of kan dat juist wel doen, of door zich nadrukkelijk met de verdeling te bemoeien. Daarom moet de keuze vrij zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
« Reactie #84 Gepost op: 9-04-2022, 21:21:30 »
Wat we zien is dat Bert en Nele eerst waren met zichzelf indelen waarop Sven heel snel volgt met “geen spaans please”. (Altijd extra verdacht)

Vervolgens is een groot deel vd groep nog niet eens ingedeeld op t moment dat Anke zichzelf “opoffert”.. terwijl ze prima had kunnen zeggen “nee ik ook geen spaans pls”

Conclusie: als Anke.. als mol.. ergens anders ingedeeld had willen worden ze dit niet zo gedaan had.

Conclusie 2: Anke is in ieder geval de mol niet anders hadden we op die locatie in ieder geval een halve mislukking gezien en n poging tot een andere indeling.

(Daarnaast roept ze “pipi?” .. voordat Gilles dit zei)
Heel duidelijk n kandidaat

Verder vraag ik me af of de productie deze opdracht graag zag slagen vanwege de moeite die ze gestoken hadden in de lancering vd raket. (Zelf ben ik geen fan van deze redenering maar soit)
Dan is Yens opeens heel verdacht vanwege t ezelsbruggetje.. hoe toevallig dat hij n ezelsbruggetje verzint voor precies die vraag.

Indien t slagen geen plan van de productie was, kunnen we Yens zeker afstrepen.
De mol gaat geen ezelsbruggetjes verzinnen PLUS dit delen met iemand anders, als de bedoeling een fout antwoord is op t einde.

Dus nav deze opdracht zijn er 2 mensen op mn “die kan de mol niet zijn” lijstje beland.

Altijd handig.. het is al ingewikkeld genoeg met de rest  ::zwaai::