Commy's keuze voor een Tequila Sunrise was een eerste teken aan de wand. Ze triggerde met haar bestelling mijn nostalgische herinneringen van de oude molseizoenen. Tequila Sunrise is rechtstreeks gelinkt met een eerder seizoen.
In haar voorstellingsfilmpje zegt ze dat ze een supergrote fan is van de mol. Ze is mogelijk nog verder teruggereisd in de tijd dan we dachten. In
afl. 7 van seizoen 3 was er een soortgelijke proef met een stuntvliegtuig. Iedereen moest plaatsnemen in het vliegtuig en aan Michiel De Vlieger doorgeven welke stunt ze net hadden gemaakt. Elke stunt werd genoemd naar een bekende cocktail. Zo had je Margarita,
Tequila Sunrise, Martini, Bloody Mary, Daiquiri, Gin Fizz & Cocktail Maison.
En één keer raden welke stunt het vliegtuig van de mol deed toen? Juist, de Tequila Sunrise.
Kan wel tellen als fan om even te refereren naar een oude mol, nota bene in de aflevering met een soortgelijke proef met stuntvliegers. Doet mij vermoeden dat er een grotere flashback hint is want heb nog zoiets gevonden.
Om in de hogere sferen te blijven. In de andere cocktailgerelateerde proef in de trein zien we tijdens de uitleg eerst een
Margarita die ongeserveerd blijft en een
Cosmopolitan die in de handen valt van jawel, M(ol) Cosmo Commy. MC =
Mol
Comfort
De Cocktail O' Clock stond ook al klaar op Bloody Mary en Cosmopolitan.
En om af te sluiten het recept van een stevige duizelingwekkende finalecocktail, met een sterke link naar de vlag van Arizona. Jullie zitten ondertussen zie ik ook op het spoor van de kleuren van die vlag.
The Arizona Molestar finalecocktail:
Mix
Geel (finalekleed/molboekje) +
Rood (scherm) = Oranje ster
A Star (Comfort) is Born refereert naar de filmquote van die aflevering - De ster van Arizona (Comfort) is geboren, aan het eind van afl. 4 ...
Zo is het gegaan.
Het rode scherm is simpelweg een hint naar de ster van deze serie.