Auteur Topic: [kandidaat] Lancelot  (gelezen 18718 keer)

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #240 Gepost op: 4-05-2023, 11:31:12 »
Ik vermoed dat het is om twijfel te zaaien. Wat hij doet. Comfort lijkt me eerder juiste antwoorden te geven (op schilderij na,deze trekt ze ook in twijfel, en de ingenieur, maar deze snap ik: architect vermoed ik dus makkelijk vergist), de andere geeft ze juist. Want Belgian en red lions lijkt ze met de juiste sporten. Lancelot vergist zich, begreep verkeerd? Of toch mol gedrag? Is niet volledig duidelijk. En Comfort merkt de verkeerde verbeteringen niet op, want ze is tegelijk volop bezig in die boeken, ook begrijpelijk.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #241 Gepost op: 4-05-2023, 11:42:10 »
Dat laatste is niet het geval. Ze zat maar met één boek voor zich, waaruit ze de juiste datum haalde. Niet aan het bladeren in andere boeken op dat moment.

Dat Lancelot terugkwam op die datum terwijl hij al een fout antwoord had gegeven, valt maar moeilijk te rijmen met zijn molschap. Waarom eerst fout zeggen, en je dan laten corrigeren?

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #242 Gepost op: 4-05-2023, 11:49:06 »
Het laatste gaat over de sportploegen, en toen zat ze wel in de boeken.
Lancelot kwam terug op de dag, zodat zijn fout zou kunnen blijven, maar ze zegt deze, Comfort heeft hier mooi de mol onderuit gehaald. Als het gelukt was, Comfort haar fout? Zoals hij mooi en graag anderen beschuldigd. En hij kwam er dus op terug zodat hij haar ervan zou kunnen beschuldigen, niet direct zijn fout dan of molse actie. Lekker subtiel.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #243 Gepost op: 4-05-2023, 12:13:15 »
Had hij als mol nou werkelijk gedacht dat ze haar goede antwoord, uit een boek gehaald, in tweede instantie zou veranderen in een fout antwoord? Nee toch... Niks subtiels aan hoor, gewoon totaal onlogisch. Als mol dan. Als kandidaat veel beter uit te leggen. Die heeft er geen belang bij dat een fout antwoord fout blijft, integendeel. Maar wel belang bij de boekenwurmen eventjes testen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #244 Gepost op: 4-05-2023, 21:16:50 »
Bij de bunkeropdracht had ik uitgeplozen wie wanneer welk element pakte. Het bleek dat Lancelot een juist element voorbij liep en een foute meenam. Dat vond ik behoorlijk onmols, de mol wil niet bovengronds. Nu blijkt dus dat de opdracht op het laatste moment aangepast moest worden.
Citaat
Ook bij de proef in de silo hebben we ­moeten improviseren. We zouden eerst filmen in het Titan Missile Silo Museum, waar effectief nog een kernraket staat met een authentiek controlepaneel. Maar het bestuur van dat museum vond een Belgische productie op het laatste moment toch wat minnetjes, waardoor we met lege handen achterbleven. Wat bleek? Wat verder woonde een man die in zijn tuin toevallig óók een verlaten raketbasis had liggen. Waanzin, hè? Die dingen zijn allemaal met beton dichtgegoten, zodat ze zeker niet meer gebruikt kunnen worden. Maar die kerel was zijn bunker in zijn eentje opnieuw aan het uitgraven.»
Het kan zijn dat (als Lancelot de mol is) hij door de improvisatie fouten heeft gemaakt, de elementen niet goed onthouden heeft, een code niet goed onthouden heeft en de opdracht al startte ( door Lieselot en Thomas) voordat hij zijn vooraf bedachte plan kon uitvoeren. Hij zegt zelf dat hij een plan had.

Daar komt bij dat de kandidaten niets wisten over de te verdienen 5000 euro. In de krant stond dat er ontploffing plaats vond omdat 2 mensen pasvragen zouden pakken. Gilles verwijst alleen naar het krantenartikel en geeft aan dat hij maar 5 gordels te verdelen heeft. Hij vertelt  pas in een voice-over dat er geld verdiend kan worden. Het is ook onderdeel van het spel dat de kandidaten in eerste instantie denken pasvragen te kunnen pakken.

De kandidaten die in de bunker komen denken dan ook voor de pasvragen te gaan. Thomas en Toos komen er in de laatste ruimte pas achter dat dat niet zo is. Ruben vertrouwt ze niet, gelooft het geldverhaal niet en denkt dat Thomas en Toos de codes nodig hebben voor de pasvragen.

Lieselot en Lancelot weten dus ook niet dat er geld gemoeid is met het al of niet pakken van de pasvragen. Als Lancelot de mol is kan hij dat ook niet laten blijken aan Lieselot. Als hij de mol is dan is dit voor hem wellicht een dilemma geweest. Lieselot wil een ontploffing voorkomen . De mol weet echter dat er 5000 euro in de pot komt als ze niets pakken maar hij kan er tegen Lieselot niets over zeggen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #245 Gepost op: 4-05-2023, 21:51:32 »
Gilles zegt het wel. "5000 euro dat is wat jullie kunnen verdienen als jullie kunnen vermijden dat de boel hier straks ontploft."

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #246 Gepost op: 4-05-2023, 22:31:37 »
Wat vinden de Lancelot tunnelaars eigenlijk van onze vriend die als een malle op de knop ramt in het hotel?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #247 Gepost op: 4-05-2023, 23:04:38 »
Gilles zegt het wel. "5000 euro dat is wat jullie kunnen verdienen als jullie kunnen vermijden dat de boel hier straks ontploft."

Oh,dat heb ik dan gemist, heb het nog speciaal teruggekeken  ;D

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #248 Gepost op: 4-05-2023, 23:09:14 »
Ik denk dat Lancelot geblunderd heeft door aan te nemen dat iedereen een vrijstelling pakt. Dat komt ook uit het dagboek van de mol.
Daar kan je goed ziek van zijn.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Online Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #249 Gepost op: 4-05-2023, 23:38:06 »
Ik vergeef het hem. Iedere mol heeft wel eens zijn dag niet. Voor de rest hebben we heel veel leuke molacties ::bravo::.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #250 Gepost op: 4-05-2023, 23:41:04 »
Ik denk dat Lancelot geblunderd heeft door aan te nemen dat iedereen een vrijstelling pakt. Dat komt ook uit het dagboek van de mol.
Daar kan je goed ziek van zijn.
Dat vermoed ik ook. Sowieso denk ik dat de Mol het tussen die opdrachten even erg zwaar had. Philippe had het vorig jaar ook erg zwaar met de sterke groep. (en verliet het spel, maar dat is een ander verhaal). En tijdens de hotel-opdracht en bunker-opdracht krijg ik sterke flashbacks naar dat moment vorig seizoen. Niet voor niets dat ze het dagboek van de mol erin gooien. Elke mol heeft moeilijke momenten gehad, ook dit seizoen.

Bij de altijd vrolijke Toos en de goedlachse Comfort (behalve bij haar rode scherm dan, sure) heb ik niet gezien dat ze het moeilijk gehad hebben.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #251 Gepost op: 4-05-2023, 23:43:27 »
Waarom laat Lancelot, als hij de mol is, Samya en Conny de allereerste opdracht doen? Ik had die 2 (Ruben en Lancelot) eigenlijk daar al afgeschreven als mol. Ook al worden ze daar verdacht neergezet.
Zelfs al doe je als mol die opdracht goed, je wil die dames toch bij die tarantula zetten? Ik denk dat geen van de twee die zou durven pakken.
Ik zou het niet doen.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #252 Gepost op: 5-05-2023, 01:16:08 »
Leuk dat de besprekingen over wie en wat bij de shoot out plaats vind aan een ronde tafel. Eerder hoorde ik Lancelot nog roepen keigoed (Excalibur), legend en gij koning, als aanvulling op eerder genoemde Ridder Lancelot hints door de serie.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #253 Gepost op: 5-05-2023, 09:11:00 »
Waarom laat Lancelot, als hij de mol is, Samya en Conny de allereerste opdracht doen? Ik had die 2 (Ruben en Lancelot) eigenlijk daar al afgeschreven als mol. Ook al worden ze daar verdacht neergezet.
Zelfs al doe je als mol die opdracht goed, je wil die dames toch bij die tarantula zetten? Ik denk dat geen van de twee die zou durven pakken.
Ik zou het niet doen.
Samya en Conny kozen zelf voor de eerste opdracht mensenkennis. Ze werden door Ruben en Lancelot achtergelaten.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #254 Gepost op: 5-05-2023, 09:51:47 »
De mol wil zo snel mogelijk aankomen en afdrukken voor de andere groep er is.
Dat is al zeker €2.000 uit de pot.

Conny en Samya achterlaten is nog een leuk extraatje van €1.000.
Dan zelf snel de spin in de juiste bokaal, en gas geven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #255 Gepost op: 5-05-2023, 12:29:57 »
Ik ben me al een beetje aan het voorbereiden op er weer helemaal naast te zitten met Comfort als Mol en dat we zondag Lancelot uit de mist zien opdoemen bij de onthulling.

In dat kader vroeg ik me af: is zijn reactie op het verloren ei eigenlijk niet gewoon té belachelijk voor een volwassen vent? Is het toch gewoon een mooi toneelstukje van de Mol?



Het was wel niet de enige keer dat Lancelot zo reageerde. Ook in de postkoets had hij zo'n reactie naar Ruben toe:



Maar hier zegt Lancelot het een stuk vriendelijker, lachend met een beetje zelfspot. Dat kan ik prima begrijpen. Maar die heisa over dat ei...?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #256 Gepost op: 5-05-2023, 12:33:40 »
Andere gerelateerde vraag: als Lancelot de mol is, welk belang had hij erbij om het met zijn stuursheid Ruben lastig te maken om traag te rijden, zodat Leila de filmpjes kon kiezen? Ik zou denken dat de mol hier graag neutraal wil blijven.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #257 Gepost op: 5-05-2023, 12:46:24 »
In dat kader vroeg ik me af: is zijn reactie op het verloren ei eigenlijk niet gewoon té belachelijk voor een volwassen vent? Is het toch gewoon een mooi toneelstukje van de Mol?



Het was wel niet de enige keer dat Lancelot zo reageerde. Ook in de postkoets had hij zo'n reactie naar Ruben toe:



Maar hier zegt Lancelot het een stuk vriendelijker, lachend met een beetje zelfspot. Dat kan ik prima begrijpen. Maar die heisa over dat ei...?
Omdat hij het zelf gedaan heeft! En meteen een excuus om de hele tijd een ijzige houding aan te nemen.

Werd hij ook niet op Twitter aangevallen omdat hij iets gezegd had? Waarschijnlijk allemaal in scene gezet.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 12:51:03 door Run »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #258 Gepost op: 5-05-2023, 13:06:13 »
En meteen een excuus om de hele tijd een ijzige houding aan te nemen.

Een mol met voortdurend een ijzige houding? Dat lijkt me toch eerder een argument tegen Lancelot als mol.
Een mol maakt zich toch graag sympathiek.
Het zou een heel aparte strategie zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #259 Gepost op: 5-05-2023, 13:16:36 »
Ja, maar dat zou eigenlijk een meesterlijke zet van de makers kunnen zijn: een Mol uitkiezen die niet per se sympathiek overkomt. En Lancelot ligt ondanks dat prima in de groep.

Bij Comfort zie ik in haar ogenschijnlijke onschuldigheid en haar alerte en open houding in het spel een typische Mol. Lancelot zou een atypische zijn. En zijn de makers ons niet vaak te slim af? Mij wel. ;D