Auteur Topic: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten  (gelezen 9260 keer)

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #120 Gepost op: 13-03-2023, 22:09:12 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #121 Gepost op: 13-03-2023, 22:18:08 »
Voor de suggestie van vloeistof geldt hetzelfde als voor Martijn, zou ik zeggen. Lijkt mij ook uitgesloten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #122 Gepost op: 13-03-2023, 22:23:08 »
Het lijkt me niet dat ze een tweeling of een broer/zus van een van de huidige deelnemers meenemen. Volgens mij maken ze het juist zo dat de kandidaten elkaar op geen enkele manier kennen, dan begin je het spel namelijk met een (al dan niet kleine) voorsprong. 

Hetzelfde met een BV, die kennen wij al.
 
Een Nederlander zou ik logischer vinden,

'One disturbing phenomenon encountered in the room was the doppelganger, a malevolent duplicate of a person or spirit distinguished by its fogged white eyes'. Kwam dit tegen over de beruchte Red Room, dus misschien iets met een dubbelganger?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #123 Gepost op: 13-03-2023, 23:35:21 »
De muziek bij de voorstelling van kandidaat 10 herken ik precies van de finale shoot out scene van The Good, The Bad and The Ugly, de film waarin Clint Eastwood “the good” de “man with no name” speelt (kandidaat X), een premiejager tegen onrecht (The bad, aka de mol) en met geldzucht.
Speelt kandidaat X tegen de mol en voor eigen premies/rekening, en wordt in de finale de mol door hem neergeschoten en zo ook de winnaar bekend gemaakt?
« Laatst bewerkt op: 13-03-2023, 23:39:12 door Molekule »

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #124 Gepost op: 13-03-2023, 23:46:56 »
Zou best kunnen dat die voor eigen rekening mee doet, maar die moet dan ook kunnen afvallen als hij de test het slechtst maakt, net als de andere kandidaten.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #125 Gepost op: 14-03-2023, 00:54:49 »
Oké. Met hulp van Facebook heb ik misschien een bommetje te pakken over al het gespeculeer wie kandidaat X kan zijn.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #126 Gepost op: 14-03-2023, 02:09:45 »
« Laatst bewerkt op: 14-03-2023, 02:24:39 door Sanmol »

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #127 Gepost op: 14-03-2023, 06:34:13 »
De scene met Gilles en "de laarsjes" lijkt heel erg op de red room of red curtain scene van Twin Peaks. Die ruimte wordt ook wel de "waiting room" genoemd.

Er is gespeculeerd over een tweeling maar zou het ook niet kunnen (laagje dieper) dat een oud-kandidaat het programma in komt?
 
Of een kandidaat die pas het programma inkomt als een kandidaat het programma heeft moeten verlaten? Dat zal vast een keuzemoment worden dan, denk ik.


Carpe Diem

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #128 Gepost op: 14-03-2023, 08:07:47 »
Oké. Met hulp van Facebook heb ik misschien een bommetje te pakken over al het gespeculeer wie kandidaat X kan zijn.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar wat is er zo speciaal aan een tweeling in het spel? Dat is één keer een moment van verwarring misschien, maar voor de rest heeft dat toch geen invloed?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #129 Gepost op: 14-03-2023, 08:12:57 »
Zou best kunnen dat die voor eigen rekening mee doet, maar die moet dan ook kunnen afvallen als hij de test het slechtst maakt, net als de andere kandidaten.

Klopt. Een scenario waarin ook kandidaat X altijd in het spel blijft, is lastig om te bedenken.

Zelfs als hij als anti-mol de mol zou kennen, is het niet 100 procent zeker dat hij in de finale komt.
In dat geval zou hij enkel het eigen bedrag kunnen winnen wellicht, niet de groepspot, bijvoorbeeld op voorwaarde dat de mol hem niet ontmaskert (die zelf ook een test op de anti-mol invult).
Als kandidaat X de mol zou kennen, zou er sowieso een penalty aan moeten vastzitten (uitschakeling, of geld kwijt) als de mol hem ontdekt als anti-mol, anders wordt het te makkelijk en zou kandidaat X de mol ook naar de groep toe makkelijker kunnen verraden.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #130 Gepost op: 14-03-2023, 08:22:22 »
Weet er iemand wie de kandidaat is die in de laatste trailer op sec.27 even in beeld is terwijl ze aan het klimmen zijn?

Op het eerste zich leek mij dat Comfort, maar dat is bij nader inzien toch wel duidelijk iemand met een lichtere huidskleur.

Zou dat Channy kunnen zijn? (ex-deelneemster seizoen6) Of Dami? (ex-deelneemster seizoen 9)
« Laatst bewerkt op: 14-03-2023, 08:27:17 door Deluxenite »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #131 Gepost op: 14-03-2023, 09:31:41 »
Oké. Met hulp van Facebook heb ik misschien een bommetje te pakken over al het gespeculeer wie kandidaat X kan zijn.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Goed gevonden. Ik denk dat hij het is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #132 Gepost op: 14-03-2023, 09:41:21 »
Ik ben eigenlijk ook wel mee met de theorie van pac over kandidaat x.
Past binnen de setting twin peaks, heeft geen wereldschokkende invloed op het format de mol en is niet lastig voor tv kijkend publiek
« Laatst bewerkt op: 14-03-2023, 09:43:22 door Tarbozan »

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #133 Gepost op: 14-03-2023, 10:54:50 »
Oké. Met hulp van Facebook heb ik misschien een bommetje te pakken over al het gespeculeer wie kandidaat X kan zijn.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Lijkt mij de enige mogelijkheid, goed gevonden. Dat is nog nooit gedaan, weten van elkaar niet dat ze meedoen of ingeschreven zijn.
Ook de ex kandidaten dachten ook al in de richting van familie van een kandidaat.

Zal wel even schrikken zijn bij de eerste ontmoeting.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #134 Gepost op: 14-03-2023, 11:48:03 »
Maar ze kennen elkaar al dan..
Van je tweelingbroer zie je toch veel sneller of die zich anders gedraagt dan van iemand die je totaal niet kent?
Zo kunnen ze ook elkaar veel makkelijker doorhebben of juist afschrijven. Maakt het spel oneerlijk voor de andere 8.

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #135 Gepost op: 14-03-2023, 11:50:19 »
Goed gevonden.
Heel leuk, verrassende twist.. maar is dit wel eerlijk tov de andere kandidaten? Ik zeg nee.
Als puntje bij paaltje komt, hebben ze sowieso een voordeel.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #136 Gepost op: 14-03-2023, 12:29:13 »
Geen idee of spoilers nodig zijn, maar ik ga er maar gewoon mee door.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Goed gevonden.
Heel leuk, verrassende twist.. maar is dit wel eerlijk tov de andere kandidaten? Ik zeg nee.
Als puntje bij paaltje komt, hebben ze sowieso een voordeel.
Als er een tweeling meedoet, ga ik er wel vanuit dat ze een speciale rol hebben in het spel. Dus bijvoorbeeld dat er maar plek is voor één van de twee, of dat ze net als Toon en Jens samen af kunnen vallen of zoiets.
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #137 Gepost op: 14-03-2023, 12:38:24 »
Zoiets hebben ze al gedaan met
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
, die ook veel overeenkomsten hadden.

Het is wel mogelijk, maar dan zal er een speciale twist aan zitten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #138 Gepost op: 14-03-2023, 12:38:56 »
Geweldige ontdekking Pac. Maar volgens mij ook een geweldig toeval. Ik weet wel dat de makers van De Mol altijd iets ijzersterks verzinnen maar gedoe met een tweeling kan ik niet als interessante toevoeging zien. Maar ik laat me graag verrassen. ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #139 Gepost op: 14-03-2023, 13:04:15 »
Inderdaad goed gespeurd via Twin Peaks / twee / tweeling/dubbelganger bij Lancelot de andere helft van de tweeling te vinden, genaamd Lohengrin. Maar ik verwacht toch een twist op deze twist.