Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 47160 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #180 Gepost op: 25-02-2018, 01:40:53 »
Baaaaaaah vind dit echt niet leuk. Ruben de minst leuke mol
Zei ik ook al, ze hebben niet weer de minst leuke kandidaat de mol gemaakt toch? Klaas is al de stomste mol :P. Nee het is gewoon Jan of Molcay ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #181 Gepost op: 25-02-2018, 09:31:37 »
Dit is gewoon altijd het probleem. Als mol gedraag je je heel anders, zie bijv. nog even Yvon die meteen gespot werd door Marc-Marie omdat hij haar kende en ze zich zo apart gedroeg.

Als ze Jan hadden gekozen dan had die zich veel meer geremd moeten gedragen, omdat er vanalles in je kop speelt. Nu is hij de grote vrijbuiter net als Olcay maar dat kan gewoon niet meer als je de mol bent.

Maar goed, als je dit seizoen ziet en al vanaf Bella iedereen de mol heeft dan kun je je ook afvragen wat het nog uitmaakt. Kies inderdaad maar eens een stuiterbal als mol. Laat die zich maar eens een paar keer verspreken met voorkennis, dat de kandidaten het al weten. Maakt niks uit, je maakt er toch een mooie serie van zoals dit jaar wel bewijst.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #182 Gepost op: 25-02-2018, 12:31:01 »
Dit is gewoon altijd het probleem. Als mol gedraag je je heel anders, zie bijv. nog even Yvon die meteen gespot werd door Marc-Marie omdat hij haar kende en ze zich zo apart gedroeg.

Als ze Jan hadden gekozen dan had die zich veel meer geremd moeten gedragen, omdat er vanalles in je kop speelt. Nu is hij de grote vrijbuiter net als Olcay maar dat kan gewoon niet meer als je de mol bent.

Maar goed, als je dit seizoen ziet en al vanaf Bella iedereen de mol heeft dan kun je je ook afvragen wat het nog uitmaakt. Kies inderdaad maar eens een stuiterbal als mol. Laat die zich maar eens een paar keer verspreken met voorkennis, dat de kandidaten het al weten. Maakt niks uit, je maakt er toch een mooie serie van zoals dit jaar wel bewijst.


Is absoluut zo, maar heel af en toe heb je er een topmol bij. Voor mij Dennis en Milouska met name. Die toch ongeremd en spontaan en natural kunnen blijven. Alle hoop nu dat we weer zo'n kaliber mol hebben en niet de meer klassieke underdog/afzijdige mol Ruben

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #183 Gepost op: 25-02-2018, 12:36:02 »
Zei ik ook al, ze hebben niet weer de minst leuke kandidaat de mol gemaakt toch? Klaas is al de stomste mol :P::jaja::.

Ik zou het ook echt vreselijk vinden als Ruben de mol is... en ik vond Klaad niet de stomste mol  ::regenboog::, voor mij was dat Inge. Ik vind haar zooooo vreselijk, ook al heeft ze het prima gedaan  ::jaja::

Maaaar we moeten weer  ::ontopic:: ::ontopic:: denk ik.

Ruben wordt door zo veel mensen verdacht in dit seizoen. Maar doordat dit gebeurd kan iedereen het nog zijn  ::bravo::. Het is niet af te lezen aan de verdenkingen wie het wel en niet is, heerlijk!
Frankje Lapi

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #184 Gepost op: 25-02-2018, 17:10:14 »
als ze allemaal inderdaad Ruben verdachten, waarom willen Olcay en Jan dan niet een opdracht met Ruben doen ipv samen.

Het zou natuurlijk kunnen dat Olcay iedereen voor de gek houdt en net zoals Ruben Jan verdenkt. Dat verklaart ook waarom ze Jan zijn antwoorden op de vragenlijst wil hebben.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #185 Gepost op: 27-02-2018, 08:22:42 »
Ik zit volledig in de Ruben tunnel, maar bij 'Wie verdenkt wie' ga ik nu wel twijfelen over Jan.

Doordat Loes in aflevering 5 afviel schrijf ik Olcay volledig af. Loes zat op Stine en Olcay, en niemand anders zat op deze 2. Stine is er al uit zoals ik hierdoor had voorspelt en Olcay zal naar mijn mening de Mol niet zijn.
+ het verhaal hieronder wat ik typ over Ruben is OOK op Olcay van toepassing, behalve dat Olcay wel naar de overkant ging en dus meer overeenkomsten met Emilio heeft (Maar is dan weer een vrouw ipv een man, dus ook weer minder)

Maar dan in aflevering 4, Emilio verdenkt Ruben, maar hij verdenkt 4 mensen in totaal, dus uitsluitsel is moeilijk te geven hierdoor.
Wel zitten er 2 mensen op Emilio! Die het dus niet was. Maar dit kan nog, Emilio heeft gewoon wat vragen fout beantwoord en het liep zo.

Maar als Ruben de Mol is dan zouden de Emilio mensen ook per ongeluk wat vragen goed moeten hebben gehad terwijl ze op Emilio antwoordde.
Maar Ruben en Emilio hebben bijna geen overeenkomstigheden in aflevering 4.
Ruben is bovengronds, Emilio ondergronds.
Ruben gaat niet naar de overkant bij de rode draad, Emilio wel.
de 4.2 opdracht is niet te controleren want dat is puur op wat ze elkaar verteld hebben.
Ik kan Ruben niet afschrijven hierdoor maar het is wel opvallend en spreekt tegen Ruben als Mol.
Ik moet wel vermelden dat verder de Ruben verdenkers altijd in het spel zijn gebleven toen ze hem als mol hadden.
Zelfs in aflevering 7 waar Ruben vol op Simone zat (Die het duidelijk niet was) Al is het daar niet duidelijk op wie Stine zat.

Dan kom ik bij Jan, Is lastig te bepalen omdat hij bijna niet verdacht is. Maar wat we wel weten is dat Simone als enige lang op Jan zat, en eruit ging toen ze verdenkingen op hem liet varen en volledig op Ruben ging (die ze eerder ook al verdacht). Olcay zit echter ook vol op Ruben dus of het nou Jan of Ruben is had het sowieso een loterij voor dr geweest met deze keuze.
Stine heeft 1 keer op Jan gezeten maar heeft de verdenking laten varen. (En ligt uit het spel) maar wederom
Ruben zit op Jan, maar ook hier is geen uitsluitsel te bieden, want als Ruben de mol is zou hij ook in het spel blijven.

Conclusie uit 'wie verdenkt wie'(Naar mijn mening)
Olcay is de mol niet. (Vertrek van Loes + vertrek van Emilio)
Ruben kan de mol zijn, maar heeft de schijn tegen. (vertrek van Emilio)
Jan kan de mol zijn, heeft geen punten die duidelijk voor of tegen hem spreken, dit omdat hij weinig verdacht is.

Toch blijf ik in mn Ruben tunneltje verder, want durf niet meer te switchen zo vlak voor de finale. (En heb op andere vlakken sterkere argumenten naar Ruben)

Just my 2 cents over de overzichten uiteraard het overzicht van de website gebruikt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #186 Gepost op: 27-02-2018, 10:55:53 »
Ja ik zit met hetzelfde probleem. Maar het grootste probleem is dat Bella met 10 van de 20 vragen op Ruben eruit vloog... heeft de rest dan allemaal 11 of meer op Ruben ingezet? Zoveel kandidaten. Dat is bizar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #187 Gepost op: 27-02-2018, 13:27:19 »
Uit het "Molboekje" van Olcay:

1. Ruben
2. Loes
3. Jan
4. Simone
5. Stine

Het is te zien vlak voor we de kandidaten achter de schermen zien plaats nemen om de test in te vullen. Ik plaats een frame als de aflevering online komt.

Edit: Hier is ie

Met de kennis van nu is de volgorde wel opvallend
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #188 Gepost op: 27-02-2018, 15:11:07 »
Ja ik zit met hetzelfde probleem. Maar het grootste probleem is dat Bella met 10 van de 20 vragen op Ruben eruit vloog... heeft de rest dan allemaal 11 of meer op Ruben ingezet? Zoveel kandidaten. Dat is bizar.


Loes en Emilio noemden elkaar toen als hoofdverdachten. Nee dus, denk ik.

De test biechten en schermen wijzen erop dat Jan de mol is.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 15:40:53 door Amethyst »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #189 Gepost op: 27-02-2018, 17:45:52 »
Emilio vloog er ook uit in afl 4 ... hij had vragen op Ruben ingevuld terwijl Stine bij die test zegt op Emilio te zitten. Waarom vloog Stine er toen niet uit? Omdat Ruben de mol niet is waarschijnlijk. Stine had waarschijnlijk per ongeluk een aantal vragen goed omdat Jan alles samen deed met Emilio (hotelmaatjes etc)

Maar goed.. dit zijn geen zekerheden

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #190 Gepost op: 27-02-2018, 18:16:28 »
Of ze vlogen er allemaal uit omdat ze het minst op Olcay invulden  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #191 Gepost op: 27-02-2018, 18:26:03 »
Of ze vlogen er allemaal uit omdat ze het minst op Olcay invulden  ;D
::rofl::

Kan ook natuurlijk. (En hoop t)
Mijn punt was meer dat Ruben t niet is  ;D

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #192 Gepost op: 3-03-2018, 22:07:15 »
Met de kennis van nu is de volgorde wel opvallend
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar als dat zo is, zou dit shot van veel later moeten zijn. Want ze zou nooit deze volgorde al in die aflevering hebben kunnen weten. Dan zouden ze dit shot veel later gemaakt moeten hebben. Dat voelt voor mij niet meer als een hint, maar bijna als misleiding...