AFLEVERING 19
17 februari 2018 - Groningen
AaPje16: "Morgen?! Je zou vandaag komen." Daisy: "Sorry, maar er is iets tussen gekomen. Ik kom morgen met het geld." AaPje16: "Je komt maar, anders .... " AaPje16 hangt boos op. Jann: "Daisy komt later begrijp ik?" AaPje16: "Je hebt een ... " Grasisgroen: "AaPje16, rustig, dit lost niks op. Daisy komt, ze laat haar man toch niet stikken." AaPje16 gaat zitten. "Je hebt gelijk ook." AaPje16 haalt water voor haar 'gasten'. Jann: "Dank je." Grasisgroen: "Ze komt toch wel?" Jann: "O jawel, die is tijd aan het rekken. Waarom weet ik niet, maar ik heb er wel vertrouwen in."
Swifty: "We zijn er." Duncton: "Dat werd tijd." Hadewychisdemol: "Nou Mollenmania, vertel eens, wat was nou het plan, en wat is het plan." Mollenmania: "Ik weet wie er achter de bom-aanslag zit. Namelijk Miek1999 en Jann. Toen ik Miek1999 hoorde roepen dat ze de bom vond, keek ik recht in haar ogen. Ze was totaal niet in paniek. Alsof ze wist dat de bom daar was. Toen ik iedereen zag gaan rennen, ben ik direct achter haar en Molière aangerend. Ik probeerde je nog mee te trekken Duncton, maar ik was je ineens kwijt. Toen ging de bom af. Toen ik wakker werd, lag mijn arm aan gort, maar wist ik wie ik moest hebben: Miek1999 en Jann. Toen kwam ik PutyourHANSup! tegen .... "
Uren na de bom-ontploffing ...
"PutyourHANSup!, ben jij dat?" PutyourHANSup!: "Mollenmania. Jij ook hier." Mollenmania: "Treffen we elkaar toch nog naar al die maanden. Waar was je nou die ochtend in Borkel en Schaft." PutyourHANSup!: "Ehm, laat ik zeggen, ik kreeg een beter aanbod. Maar goed, het heeft ons uiteindelijk hier naartoe geleid en daar heb ik enorm veel spijt van." Mollenmania: "Je zegt ons, wie bedoel je met ons?" PutyourHANSup!: "Mijn broer, Gupp en ikzelf. Ik ben bang dat hij in de explosie is omgekomen. Toen iedereen begon te rennen bleef hij staan, en wist ie niet welke kant hij op moest. Ik had twee opties, blijven staan en ook doodgaan, of naar buiten rennen. Ik heb voor het laatste gekozen, maar Gupp .... " Mollenmania slaat een arm om PutyourHANSup! heen. Mollenmania: "Wat als ik zeg dat ik weet wie hier verantwoordelijk voor is? We gaan wraak nemen. Maar we moeten het wel goed doen."
Moni: "En zo belde PutyourHANSup! mij, en haalde Mollenmania D*N erbij. D*N: "Nou het was niet geheel vrijwillig hoor." Mollenmania: "Het spijt me D*N, maar ik wist dat je anders zeker niet mee zou gaan. Ik had me toevallig voor de explosie al een beetje in Miek1999 en Jann verdiept, en ik kreeg door dat ze een soort een lange termijn plan hadden bedacht om Molière erin te luizen. Dus mijn idee was, wat zij kunnen, kunnen wij ook. Alleen daar waren wel mensen voor nodig. Mensen die wellicht ongezien in het netwerk van Miek1999 en Jann konden infiltreren. Swifty: "En daar kwamen Silvermaiden en ik om de hoek kijken." Mollenmania had ons blijkbaar gespot, en terwijl we naar hem op zoek waren, kwam hij ons opzoeken." Swifty: "Met politie resources wilde ik wel undercover gaan. Ik was immers plots uit Nederland verdwenen, dus een conflict tussen mijzelf en de politie zou niet ongeloofwaardig overkomen." Mollenmania: "Maar ja, toen ging Miek1999 ineens dood en viel het hele plan in duigen."