AFLEVERING 5
Nigel zwaait de laatste klant uit. Nigel: "Tot morgen, Bodejos!" Nigel doet de deur op slot. Hij pakt twee glazen, een fles cola uit de koeling en loopt naar boven, richting zijn appartementje boven de bar. Nigel: "Hoe lang wil je hier nog blijven?" AaPje16: "Zolang het nodig is." Nigel: "Weet je wat je met Grasisgroen wil doen? Hoe langer ze hier blijft, des te groter de kans, dat ze een keer wordt gevonden. Ik heb je hier binnen gelaten op één voorwaarde, dat ik buiten jouw conflict met Grasisgroen blijf. Hoe langer ze hier blijft, hoe moeilijker dat wordt." AaPje16: "Ik heb een plan. Geef me nog een paar dagen." Nigel: "En dat plan is?" AaPje16: "Dat vertel ik als het zover is."
21 januari 2018
FrankLapidus: "Niet zo hard, ik val er nog vanaf! Je slingert helemaal, heb je soms gedronken?" FrankLapidus zit bij Bodejos achterop zijn nieuwe brommer. Bodejos: "Zeur niet, gewoon goed vasthouden." Na een uurtje tuffen zijn ze bij de gevangenis aangekomen. FrankLapidus: "Ik hoop dat Silvermaiden de volgende keer weer kan, die heeft tenminste een auto." Bodejos: "Als je zoveel te klagen hebt, ga je terug maar te voet." FrankLapidus en Bodejos nemen plaats in de bezoekersruimte. Niet veel later wordt Nieky binnengebracht. Nieky: "Wat moet die postbode hier?" FrankLapidus: "Silvermaiden kon niet, en zonder volwassene kom k hier niet binnen." Nieky: "Moet je niet naar school." FrankLapidus: "Ik heb vrij, leren voor toetsweek." Nieky: "Goed dan. Wat doe je nu weer hier?" FrankLapidus: "Ik wil dat je met de politie gaat praten." Nieky: "Ik heb ze niets te melden." FrankLapidus: "Doe het dan voor mij?" Nieky: "Waarom? Ik bedoel, ik ben geen goed voorbeeld voor je. Jij hebt, samen met Elise, de beste kans om wat van je leven te maken. Laat mij hier lekker, ik zit mijn tijd uit en als ik vrij kom, dan kijken we wel hoe het leven er dan uitziet." FrankLapidus: "Dat wil ik niet. Ik ben MollenvangR-Art al kwijt, met Hadewychisdemol gaat het ook met de dag slechter, jij bent mijn enige broer op dit moment, doe het voor mij." Maar Nieky schudt het hoofd, staat op en loopt de bezoekersruimte uit. "Ik wil terug naar mijn cel."
Starlight: "Nou, we zijn er, Brussel." Elise en Starlight nemen hun intrek in een gehuurd appartementje via AirBnB. Elise: "Waar gaan we beginnen?" Starlight: "Ik heb stiekem even op Loezel haar computer gekeken, toen jij met haar in gesprek was." Elise: "Man ,da's hartstikke gevaarlijk, wat als je was betrapt?" Starlight: "Dat is niet gebeurd. Ik heb een adres van een vroegere woning van WouterV. Die is helemaal verzegeld door Europol. Ik stel voor om daar heen te gaan, op zoek naar een aanwijzing. Hij zal daar niet zitten, maar wellicht kunnen we een clue vinden naar een adres in Brussel waar ie wel kan zitten. Wat ik geloof wel dat Loezel gelijk heeft, als WouterV een gewoontedier is, kan hij niet ver weg zijn. " Elise: "Wanneer wil je gaan?" Starlight: "Vanavond, als het donker is. We moeten geen pottenkijkers hebben."
Swifty loopt in Borkel en Schaft. Ze kreeg een verrassend telefoontje, maar haar instinkt zei dat ze erop in moest gaan. Elke kans om carriere te maken, moet ze aangrijpen. Ze belt aan. Swifty: "Dat is lang geleden." Silvermaiden: "Volgens mij hebben wij elkaar voor het laatst gesproken, toen LdHmolletje werd vermoord." Swifty: "Dat zou best kunnen. Hoe is het met je woning?" Silvermaiden: "Het viel achteraf gelukkig mee. Er is twee weken flink geklust, maar de muur kon worden gered. De verzekering vergoedt gelukkig alles. Is WouterV al gepakt?" Swifty: "Nee zover ik weet niet. Maar dat is niet mijn zaak. Ik begrijp dat je iets met me wil delen?" Silvermaiden: "Dat klopt. Door alle chaos en commotie van de laatste weken, was ik eigenlijk vergeten dat ik dit nog had." Silvermaiden haalt een USB stick tevoorschijn." Swifty: "Wat staat erop." Silvermaiden: "Kijk zelf maar." Silvermaiden start de beelden. Het zijn de beelden van Tristan's garage. En de auto van Lukie4 ... en het lijk van Voske2704." Swifty bekijkt de beelden verschrikt. Silvermaiden: "Ik was er zo in shock van, dat ik het zo snel mogelijk wilde vergeten. Maar met alle gebeurtenissen in Berlijn, dacht ik, ik moet dit delen, ik heb jou kaa ...." Swifty wijst naar Mollenmania. Swifty: "Mollenmania moet ik hebben ... hij is de sleutel in het hele verhaal." Silvermaiden: "Ik denk het ook." Swifty: "Ik moet gaan." Silvermaiden: "Waarheen?" Swifty: "Berlijn. Ik heb beelden gezien, waar hij ook op staat. Ik heb 'm na de ontploffing gewond het pand zien verlaten. Hij kan niet ver zijn gekomen." Swifty checkt de treintijden hoe laat zij wegkan. Silvermaiden: "Ik heb een auto, ik heb niks te doen. Als we nu vertrekken zijn we er rond middernacht."