Lukie4 staan in een hoekje bij een trap. Hij zoekt het juiste moment om Molière aan te spreken. Die trapt leidt naar de tweede verdieping. Daar staat .... Kaaasje. Ze is ook op slinkse wijze het pand binnengedrongen. Ze zit verstopt onder een tafel. Ze heeft een geweer bij zich. Vanuit haar standpunt, heeft ze recht uitzicht op Molière. Naast Molière zit Miek1999. Die laat haar tas vallen, waardoor ze even opstaat en onder de tafel duikt om deze weer op te rapen. Kaaasje schroeft het geweer in elkaar net als Molière opstaat. "Beste dames en heren, vrienden en vrienden, en vooral vertrouwelingen. Ik ben zo trots dat jullie hier allemaal gekomen zijn. Ik wil een toost uitbrengen, op .... " Dan begint Miek1999 te schreeuwen: "Bom! Bom! Iedereen wegwezen, hij staat op scherp!" Onder de tafel ligt een bom en de teller staat op 20 seconden.
Grote paniek breekt uit! Iedereen probeert zich door de uitgang te wurmen. KD. en Loezel raken elkaar kwijt in de paniek. Hadewychisdemol wordt omver gelopen door Mollenmania. Hij blijft op de grond liggen. D*N: "HIDM!" Hadewychisdemol: "Ik voel mijn benen niet meer!" In 10 seconden staat iedereen bij de uitgang, maar er kan maar 1 persoon tegelijk door de deur.....
10 Kaaasje: "Neeeeeeee. Neeeee. Molière! "
9 KD. "Loezel, waar ben je?"
8 PutyourHANSup!: "Laat me hieruit!"
7 D*N: "Hadewychisdemol! Alsjeblieft sta op!"
6 Miek1999: "Molière, ik ken een andere uitgang."
5 Loezel: "KD.! Rennen!"
4 Mollenmania: "Duncton, waar ben je?!"
3 Lukie4: "Molière ... jij hebt mijn zus vermoord!"
2 Swifty: "Wat doe ik hier?"
1 Gupp: "Hulp?"
0
Wordt vervolgd ...
De forumsoap 2018 eindigt letterlijk met een knal. Een hoop mysteries zijn opgelost, maar er zijn ook een hoop nieuwe bijgekomen. Wie zijn er nou allemaal aanwezig op de kerstborrel in Berlijn? Is Molière het target van de bom? En wie is Molière nu precies?
Maar vooral ... wie is er dood en wie leeft er nog? En wie heeft de bom geplaatst?
Daarnaast weten we nog steeds niet, wat de rol van Juul1x nu precies was. Waarom had ze haar broer nu nodig? Wat weet Lukie4 wat wij nog niet weten? (En komen we dat ooit te weten?) En zit Molière achter haar dood?
Er zijn ook nog enkele personages achtergebleven in Borkel en Schaft. Van Spechteke zullen we niks meer vernemen, want hij leeft niet meer. Maar we hebben nog wel de totaal gebroken Elise, de avonturiers B&W en FrankLapidus, Bodejos die alles weet, en Silvermaiden, die altijd op het juiste moment ergens lijkt te zijn. Laten we tevens kroegbaas Nigel niet vergeten, een goede vriend van AaPje16. Kan Starlight zich ergens bij aansluiten? En kan Robbieazerty de moord op Spechteke oplossen?
Er zitten ook een hoop personages in de gevangenis. Komen er mensen vrij? Of gaan er wellicht mensen ontsnappen? En dan hebben we nog WouterV en Vieffan. Waar duiken die in de toekomst op? En komen we Lama1997 en -Sven nog eens tegen?
Maar uiteraard is het verhaal hier nog niet klaar, want we hebben nog niet iedereen gehad .........
Enkele uren eerder ... Grasisgroen: "Is er nog paarse wol? Ik wil nog een sjaal maken." Grasisgroen krijgt de paarse wol aangereikt. Ze neemt nog een slokje van haar warme chocolademelk met slagroom. Het gaat goed met Grasisgroen. Ze begint het steeds meer naar haar zin te krijgen. De begeleiders zijn ook positief over het herstel van Grasisgroen. En dat na 6 maanden in een TBS kliniek. "Ik ga even naar het toilet, al die chocomel is niet goed voor me." Grasisgroen loopt naar het toilet. Als ze klaar is en ze de deur open doet, kijkt ze recht in het gezicht van ... AaPje16. AaPje16: "Breinaald kwijt?" AaPje16 zet de naald op de keel van Grasisgroen. Grasisgroen: "Eehhh...." AaPje16: "Zwijg. Met jou heb ik nog een flink appeltje te schillen."
The end ....
Voor nu, want elk goed verhaal bestaat uit een trilogie. Dus er komt een vervolg, de vraag is alleen nog wanneer. Napraten over deze slotaflevering? Dat kan in
dit topic. Tot volgend seizoen!