Is het een voorbarige conclusie te menen dat er uit deze aflevering niets op te maken valt?
3 personen wordt gevraagd te saboteren, misschien is een van hen de mol, misschien saboteerde de mol mee, en waren er 4 bezig.
Maar gezien Yvon en Jim een sleutelpositie hadden bij de treinopdracht was deze eigenlijk al verloren, Sander (indien hij niet de mol is) kan onmogelijk in zijn eentje gaan telefoneren, de zakken goed ophangen, bijhouden waar, de namen optekenen etc. Ondoenlijk, en Yvon en Jim werkten niet mee, dus zelfs al zou Sander willen dan had hij geen andere afloop kunnen bewerkstelligen.
Op de trein stond Isabelle (al dan geen mol) in contact met de warrige MM, en gezien zij mee saboteerde viel er ook daar weinig eer te behalen.
Het is vrijwel onmogelijk (afgezien van verborgen hints als woorden die ergens langs de weg staan omzetten in cijfers die mogelijk leiden naar de achtergrootvader van de beste vriend van Jim oid) om uit deze opdracht mols gedrag op te merken, imo dan.
Hetzelfde geldt bij de zaal-opdracht, ok MM deed zijn best om niet als MM over te komen (onmols, maar dat kan tactiek zijn omdat hij weet dat Jim in het complot zit), en Jim kwam bepaald niet over als cabaretier, wat ook de bedoeling was want hij moest saboteren.
Sander deed het nog het best (onmols, al ben ik even kwijt wat ze konden verdienen), maar indien hij de mol is was dit na de actie van MM en een mollende Jim het moment zichzelf niet verdacht te maken, dus ook daar kun je geen kant mee op.
Zelfde geldt voor de act van Victoria, Isabelle en Lottie.
De mystery guest was vreemd, zeker dat Yvon zo opzichtig Brad Pitt riep (eigenlijk geen idee wat daar nu weer van te denken), en dan Gijs terug in het spel.
Uiteraard was dat gepland, want gezien er vorige week maar 1 uitging (het hadden er 2 kunnen zijn) was Gijs terug een overbodige actie, als hij de mol niet is speelt hij nu gewoon voor spek en bonen mee, want als hij naar waarheid heeft geantwoord dat hij gewoon fout zat met zijn vragen dan zal niemand hem meer verdenken, het lijkt me ook te opzichtig na die val en zijn terugkomst, maar met welk nut dan wel, geen idee.
Het is verleidelijk te denken dat Roeland de mol was, er daarom geen executie was (maar dan had Gijs wederom niet terug hoeven komen) zodat men met een schone lei kon beginnen, en de nwe mol kon worden ingelicht.
Maar als Roeland de mol was, dan hadden de voorgaande stemmingen opeens geen waarde meer, en het lijkt me geen sinecure om in 1 dag van Roeland bv opeens Yvon of Jim de mol te maken. En wat te doen met alle aantekeningen aangaande mogelijke mol-acties van Roeland, een stel zou dan opeens op een verkeerd spoor zitten, dat lijkt me wat raar.
Dus, ik neem aan dat Roeland niet de mol was, en Gijs niet zijn opvolger (ik blijf me wel afvragen waarom Gijs dan wel terug is).
Mocht de mol 1 van de niet gebelde personen zijn dan zou deze niks uit (hoeven) halen, en dus onzichtbaar zijn deze aflevering.
Imo valt er uit deze uitzending dus echt niets af te leiden, het roept alleen maar vragen op.
Heeft het zin hem meermaals te bekijken vraag ik me af, alles kan op allerlei manieren verklaard worden, en zelfs daarna nog weer op een andere manier.