Natuurlijk draait het spel er ook om de kijker op het verkeerde been te zetten en te betrekken en niet alleen 'als toeschouwer'. De mol geeft zichzelf een 'vrijkaartje' om te mollen door zichzelf te bellen. Het zou een hele goede molactie kunnen zijn. Nog meer als dit later bij de kandidaten bekend gemaakt zou worden dat daar 5 goede antwoorden mee verdiend zou kunnen worden. Mocht er een executie zijn geweest, dan was de kans groot geweest dat erbij werd vermeld dat sommige kandidaten een bepaald aantal goede antwoorden heeft kunnen winnen (zie ook vorige molseries)
Imho horen molacties nooit
alleen maar voor de kijker bedoeld te zijn, dus alleen als het inderdaad later op één of ander manier nog bekend gemaakt wordt bij de kandidaten, dan kan ik er inkomen dat het zo gedaan is (als de mol zichzelf dus gebeld heeft).
Eigenlijk snap ik niet zo goed waarom Angela niet over de telefoontjes vertelde nadat de opdracht(en) voltooid waren. Kan natuurlijk dat ze het anders voorafgaand aan de executie gedaan zou hebben, maar ik zou me ook voor kunnen stellen (en zo is het volgens mij in eerdere series met vrijstellingen e.d. ook wel gebeurd) dat ze het gelijk na de opdracht bekend zou worden gemaakt.
Ik heb trouwens net de stukjes aflevering terug zitten kijken waarin Yvon gebeld wordt (de avond voor de postzakkenopdracht) en waar Isabelle vertelt over haar telefoontje. Ik zie hier op het forum een aantal mensen die ervan uitgaat dat het aanbod gold voor beide opdrachten (dus postzakken en wie van de drie), maar dat klopt dus niet. Bij Yvon zegt de man (overduidelijk zwaar Australisch accent, btw): "If the group loses money in tomorrow's mission" (vertaald met 'opdracht van morgen'). Isabelle zegt iets van "als er geen geld verdiend wordt". De Wie Van De Drie-opdracht was echter pas een dag later dan de postzakkenopdracht (Angela heeft het over 'de opdracht van morgen' als ze de groepen gaan indelen zodat er niet geloot wordt). M.a.w., het aanbod in de telefoontjes gold alleen voor de eerste opdracht.
Dat betekent dus dat in ieder geval Isabelle aan haar opdracht heeft voldaan. Er werd geen geld verdiend. Waarom werd dat er dan niet gelijk bij verteld? Zo van: "Ja, jullie hebben geen geld gewonnen vandaag, maar Isabelle gefeliciteerd, want jij hebt hiermee 5 goede vragen in de test van morgen verdiend". Ik kan me van opdrachten uit eerdere series wel herinneren dat dat zo gebeurde. Logisch ook, want dat is een mooie manier om wantrouwen in de groep te kweken.
Of zou het gewoon zo zijn dat Isabelle haar opdracht niet goed begrepen had en er voor haar ook geld verloren moest worden?
Maar ja, als we zo gaan denken, dan kunnen we er beter gelijk mee ophouden. Dan vinden we die stomme mol nooit.