Aflevering 6, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Eindelijk, eindelijk, eindelijk! In één klap twee weg. Ik wel niet zeggen dat ik er helemaal verantwoordelijk voor ben, maar toch…
Gijs die leefde wat mij betreft toch al dagenlang in de extra tijd sinds zijn spectaculaire terugkeer bij de Dutch Community. En Jim, tja Jim die vond volgens mij zelf al dat hij dagenlang in de extra tijd leefde en genoot met volle teugen van de tijd die hij hier had. Ik heb het ze beiden gegund, maar nu moeten we toch echt verder.
Deze keer speelde de halve aflevering zich af op een heel klein bootje én een heel klein eilandje. En de andere helft van de helft in een piepklein vliegtuigje.Wat kun je dan doen? Ik vertel het jullie later, maar ik vind wel dat mijn medespelers niet zo goed opletten. En dat terwijl ze er bovenop zitten. Ik ben heel benieuwd of jullie het allemaal een beetje doorhebben.
Een paar opmerkingen hierover.
Die eerste schrijffout, 'WEL' ipv 'WIL' is een opvallende en wel hele slordige. Vooral als je bedenkt dat ze toch tijd zat hebben gehad om dit soort teksten voor te bereiden.
Je kan het ook als een contradictie lezen, wel,..niet.
In dat geval zou het kunnen betekenen dat de mol juist wel de hand heeft gehad in het vertrek van 2 personen door met opzet alle vragen fout te beantwoorden en zo het percentage omlaag brengen.
Er komen dit keer ook weer twee van die opvallende wederkerende uitdrukkingen in voor, dagenlang in de extra tijd, en heel klein.
In hoeverre dit hints zijn of een kwestie van 'armoedig' taalgebruik weet ik niet maar het begint wel steeds meer op te vallen dat er zoveel dubbel is deze serie.
Die laatste zin van het dagboek van de mol doen mij denken aan zo'n riddle, zo'n puzzle verhaaltje met een vragend einde waarvan het antwoord in het verhaaltje zelf zit verstopt. Zal eens gaan zoeken naar wat voorbeelden hiervan, zijn hele leuke en grappige exemplaren bij.
Als hier sprake is van een riddle betekent dat dus dat er dit keer echt een antwoord verstopt zit in het dagboek van de mol.
Voorbeeld van een heeeeeeele simpele riddle (zodat je begrijpt wat ik bedoel) is:
Hoe heet de keizer van China?
Hoe dus!