Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 46716 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #120 Gepost op: 19-03-2006, 16:19:49 »
Fred zat een aardig eindje van de Nederlandse bank af en we hebben niet gehoord dat ze niet reageerde ofzo in Biechten

Ze kon die walkie-talkies toch gewoon meenemen? Die dingen heten niet voor niets zo  ;) En goeie aanwijzingen geven deed ze toch al niet dus dat had niemand vreemd gevonden.

Offline Rocky

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
« Reactie #121 Gepost op: 19-03-2006, 16:22:48 »
Ze kon die walkie-talkies toch gewoon meenemen? Die dingen heten niet voor niets zo  ;) En goeie aanwijzingen geven deed ze toch al niet dus dat had niemand vreemd gevonden.
Dus niet, want Peggy en Toine waren de eersten die geld afleverden en die gingen linea recta, voor zover mogelijk, naar de Dam, waar zij zat.
Thank U

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #122 Gepost op: 19-03-2006, 16:29:57 »
Hmm ja dat zou kunnen, maar dat is wel onhandig

Offline Sneakiej

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #123 Gepost op: 19-03-2006, 16:34:24 »
wat ik ook vreemd vond dat toine in het begin shot dus al geld in zijn handen had en dat peggy bij de volgende post er pas achter kwam dat zij dus alleen geld van hun eigen kleur mochten meenemen. Misschien dat zij dat eerste pakketje ingeleverd hebben en dat er 1 fout geteld is omdat die niet van hun kleur was....
(tis maar een idee ben zelf niet overtuigd, want dan zou karel er wel wat van gezegd hebben)
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #124 Gepost op: 19-03-2006, 16:34:56 »
Er valt toch geen geld te verdienen met de tango, alleen een vrijstelling?
Dat weten we nog niet. We weten alleen dat Liz en Roderick een vrijstelling kunnen krijgen. Maar misschien dansen ze wel vermomd en moeten de anderen raden wie Liz en Roderick zijn. Als ze 'te goed' dansen en ze niet goed geraden worden, kan er natuurlijk een hoop geld uit de pot verdwijnen.
Maar nogmaals, dat weten we dus niet, het antwoord verwachten we aanstaande vrijdag in afl 3.
The British are not impressed.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 19-03-2006, 16:37:20 »
Zou dat niet te risicovol zijn als je ineens naar de bank toe gaat? Stel je voor dat er twee kandidaten in de buurt zijn die je zien. Dan ben de sigaar  ;)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Roek

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 19-03-2006, 18:12:21 »
Op het kaartje (hint 1 uit de Avrobode) staan 15 plaatsen. Frédérique zit op de Dam (14 over), de bank is op het Frederiksplein (13 over), Artis heb ik niet gezien of gehoord (12 over). Er zijn 3 groepen voor wie op 4 plaatsen iets ligt (=12). Er moet dus bij de start al iets zijn geweest. Chris en ML hebben ze alle vier, Toine en Peggy hebben we één zien vinden (en hebben die van de start), Richard en Milouska hebben we één zien vinden (en hebben die van de start). Totaal is toch minstens (!) 8 keer 350 euro. Drie daarvan zijn bij de finish in ieder geval weg.

Nog een vraag: Toine heeft bij de start al geld, Peggy komt geld dumpen op het moment dat Chris er ook is. Ze geeft maar één zo'n ding aan Chris, die het vervolgens in het kistje deponeert. Waar is die andere gebleven? Heeft Toine die nog? Of gaf hij die aan Peggy om bij de bank te brengen?

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 19-03-2006, 18:59:50 »
Op het kaartje (hint 1 uit de Avrobode) staan 15 plaatsen. Frédérique zit op de Dam (14 over), de bank is op het Frederiksplein (13 over), Artis heb ik niet gezien of gehoord (12 over). Er zijn 3 groepen voor wie op 4 plaatsen iets ligt (=12). Er moet dus bij de start al iets zijn geweest. Chris en ML hebben ze alle vier, Toine en Peggy hebben we één zien vinden (en hebben die van de start), Richard en Milouska hebben we één zien vinden (en hebben die van de start). Totaal is toch minstens (!) 8 keer 350 euro. Drie daarvan zijn bij de finish in ieder geval weg.

Nog een vraag: Toine heeft bij de start al geld, Peggy komt geld dumpen op het moment dat Chris er ook is. Ze geeft maar één zo'n ding aan Chris, die het vervolgens in het kistje deponeert. Waar is die andere gebleven? Heeft Toine die nog? Of gaf hij die aan Peggy om bij de bank te brengen?
Ja, dat zei ik dus ook al op pagina 6  ;) 'Munt' is trouwens ook een plek op de kaart die ik niet voorbij heb horen komen.

En volgens mij is het geld wat Peggy bij de Bank brengt het geld wat ze van het beginpunt hebben. En daarna hebben ze nog geld gevonden bij 'Carré'. Maar ik moet het even weer nakijken om zeker te zijn van deze volgorde.

Offline pouwlus

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 19-03-2006, 19:20:48 »
Ik heb het introfilmpje van Liz ook in deze aflevering gezien.Ze komen dan op de camera afdansen en kijkt dan heel verleidelijk in de camera. Hoeft natuurlijk niets te betekenen en daarbij , ze weten natuurlijk hoe ze met de camera moeten omgaan. Aan de andere kant denk ik dat ze niet de mol kan zijn omdat deze zich denk ik niet vrijwillig aanmeldt voor de opdracht om zo te voorkomen dat er al 1000,00 euro uit de pot gaat voordat er überheupt al geld in zit.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 19-03-2006, 19:37:46 »
Hoe wist Richard (in de biecht) dat Peggy het geld van de Rai af had getrokken?

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #130 Gepost op: 19-03-2006, 19:39:47 »
Ik bedacht me zo pas nog iets over aflevering 2.
We gaan er allemaal vanuit dat het de beste keuze was om de zwaarste persoon te kiezen bij dat rugzakkengedoe. Uiteindelijk is dit ook zo, maar dit had misschien ook wel gunstig voor de mol kunnen zijn. Door de zwaarste te kiezen komt er ook in elk geval 40 kilo extra op het vlot, waardoor de kans (waarschijnlijk) groter wordt dat er een stuk hout af valt. Dit is dan wel niet gebeurt, maar misschien was de mol daar wel op uit.

Ik weet verder ook niet wie hierdoor wel of niet verdacht wordt/is. Maar misschien geeft dit iemand anders een nieuw inzicht en leidt het uiteindelijk tot een verdenking of zo. Vandaar dat ik toch maar even plaats.

Offline Joff

• Forumlid
Bariloche
« Reactie #131 Gepost op: 19-03-2006, 20:01:48 »
Volgens de kaart aan het begin van elke uitzending is Bariloche waar de grote groep zich nu bevindt 1339km van Buenos Aires. Volgens een door mij gevonden website is dit echter 1621km, een groot verschil!

Nu had ik op Erik's site al wat gelezen over speculaties over dit getal; namelijk dat 13 voor M zou kunnen staan (=mol)....

maar er was geen kandidaat van 39 jaar. Toine is momenteel 38 en was ten tijde van de opnames 37. Fré was 38 bij de opnames en wordt in augustus 39. (Ze ziet er nog zo jong uit!)

nu zat ik vanmiddag eens wat te rekenen, en ik probeerde verschillende mogelijkheden; MPV (mol peggy vrijens) maar dat was 1338, en MRV (roderick) was 1340...

Verder kan 39 nog staan voor:
CI
of anders:
MZ
NY
OX
PW
QV
RU
ST
TS
UR
VQ
WP
XO
YN
ZM

maar dat lijkt mij allemaal betekenisloos.

Mary Lou is geboren op 13-9 maar ik zie niet in wat die tweede drie er dan tussen zou doen...

Het kan ook nog zo zijn dat niet de afstand Bariloche-Buenos Aires bedoeld wordt maar die  van Bariloche tot een andere plaats of Buenos Aires tot een andere plaats. Ideeën zijn welkom

Offline Elanor

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 19-03-2006, 20:15:46 »
Ik weet niet hoor, ik vond eigenlijk dat er maar weinig mollestreken voor kwamen in aflevering twee :S

Offline Iris_77

• Forumlid
Re: Bariloche
« Reactie #133 Gepost op: 19-03-2006, 20:18:34 »
1339 ... beetje husselen, rekensommetje maken ... 39:13=3 ... 3x13 is dus 39 ... 3x13 = 3xM ... Mol Milouska Meulens ...  ???

Offline Tanic

• Forumlid
  • 'Ik was een vuile, vieze, geniepige mol!' (George)
« Reactie #134 Gepost op: 19-03-2006, 20:19:23 »
Lieve mensen, ik kan niet anders zeggen!!! Dit is DE hint.
Alsjeblieft!!!
Bizaaaar  ::oink:: ::vergroot::

Grand me the courage to accept the things I cannot change, change the things I can and the wisdom to know the difference

Offline jvds91

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 19-03-2006, 20:27:33 »
Ik zie het niet maar dat ligt waarschijnlijk aan mij..

Offline Elanor

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 19-03-2006, 20:28:28 »
je moet wel je bril opzetten hoor  ::)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #137 Gepost op: 19-03-2006, 20:31:42 »
Lieve mensen, ik kan niet anders zeggen!!! Dit is DE hint.
Alsjeblieft!!!
Bizaaaar  ::oink:: ::vergroot::
Deze shot van Toine lijk er idd wel heel erg op... maar volgens mij is de bovenkant van Toine zijn hoofd iets meer naar ons toegekanteld.
en ik kan me ook vaag herinneren dat dat gezicht vorig jaar ook in dat plaatje te zien was.

Maar als het toch een hint is... is Toine dan winnaar of mol?

« Reactie #138 Gepost op: 19-03-2006, 20:32:04 »
ooooooooooooooooh
Mijn zus is weer zo slim om mijn hint te laten zien hieroow,
ik had hem gevonden :P en men zus was me weer te snel af, maar dit bewijst in ieder geval dat Toine in de finale komt en Winnaar of toch wel Mol word....
We zullen het gaan zien   ::trots::
Zeg niet dat dit geen hint is want het staat op de officiele site van de Mol ....

Offline Roek

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 19-03-2006, 21:13:02 »
Citaat
Hoe wist Richard (in de biecht) dat Peggy het geld van de Rai af had getrokken?

Hoe wist Frédérique dat alle vlaggen rood waren?