Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 46729 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #100 Gepost op: 18-03-2006, 19:32:14 »
Ik plaatste het al in het milouska is de Mol topic, maar daar zijn nog geen reacties: Milouska zet geen jokers in in afl. 2 terwijl ze er nog 2 heeft. Dat is toch niet te geloven? Dat ze er eentje spaart is nog te begrijpen, maar waarom alletwee? Een enorm risico, alleen Richard en Chris hadden er ook 0. (Of misschien dacht ze ook dat Frederique er nog 0 had, maar dan nog zijn er 3 kandidaten die meerdere jokers hebben.) Is ze zo overtuigd van haar Molkeuze? Ze twijfelt anders nog tussen Richard en Toine.. Volgens mij zou dit heel goed een hint kunnen zijn dat Milouska de Mol is. Ik zie het al voor me in de laatste aflevering. 'Af en toe zette ik gewoon geen jokers in, ik zou er toch wel in blijven.'
« Laatst bewerkt op: 18-03-2006, 19:59:58 door Heinz »

Offline Sin

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • No one can stop my crazyness
« Reactie #101 Gepost op: 18-03-2006, 19:34:37 »
wat ik me afvraag ik waarom mensen denken dat de Mol niet de zwaarste persoon zou willen gebruiken. Ik bedoel de Mol moet nog zeker de hele tijd met die spullen rondlopen dus lijkt het me logisch dat die zoveel mogelijk wil meenemen.

Verder ben ik niet echt verder gekomen in deze aflevering. Het lijkt net of de pot te makkelijk snel vol komt.

Trouwens...is het niet vreemd dat vorige week Geert eruit werd gegooit die het meest werd verdacht en dit keer Chris die deze week erg werd veracht of is dit gewoon toeval? Ik vond het in ieder geval over komen alsof Geert en Chris best wel verdacht werden
« Laatst bewerkt op: 18-03-2006, 19:43:21 door Sin »

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 18-03-2006, 19:43:03 »
oef, ik ben niet de enige vlaming hier :D
idd, goed gezien van die geldkistjes, maar kan er iemand bevestigen dat er ZEKER 6 PAKKETJES afgegeven werden? ik ben er namelijk niet zeker van dat chris er 2x2 deponeerde.
ook graag bevestiging over het totale te winnen bedrag bij die opdracht (en dat er wel degelijk 12 pakketjes waren)
mits bevestiging, moet dit toch wel een mollenstreek zijn! dan nog weten wie er allemaal in de bank geweest is en het aantal verdachten slinkt zienderogen (hoewel ik enkel nog twijfel tussen roderick en richard eigenlijk...)

ik denk toch dat u verkeerd zit eh!
volgens mij kunt u beter in de richting zoeken van Liz, Peggy, Frederique!

Offline Iris_77

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #103 Gepost op: 18-03-2006, 19:59:31 »
oef, ik ben niet de enige vlaming hier :D
idd, goed gezien van die geldkistjes, maar kan er iemand bevestigen dat er ZEKER 6 PAKKETJES afgegeven werden? ik ben er namelijk niet zeker van dat chris er 2x2 deponeerde.
ook graag bevestiging over het totale te winnen bedrag bij die opdracht (en dat er wel degelijk 12 pakketjes waren)
mits bevestiging, moet dit toch wel een mollenstreek zijn! dan nog weten wie er allemaal in de bank geweest is en het aantal verdachten slinkt zienderogen (hoewel ik enkel nog twijfel tussen roderick en richard eigenlijk...)
Tja, bevestigen wordt moeilijk omdat we niet alles in beeld zien. Maar Chris heeft bij de eerste keer deponeren 1 pakketje in z'n hand en zegt duidelijk 'één' en graaft dan nog verder in z'n jaszak. Bij de 2e keer deponeren zegt hij 'dit zijn de laatste twee'. Het lijkt er dus sterk op dat hij en Mary-Lou op alle plaatsen hun geld hebben opgehaald.
En er zijn echt 12 pakketjes geweest, want dat is het enige wat wij kijkers duidelijk te horen krijgen bij de uitleg van Karel: "Voor elk team liggen op 4 plekken mooie bedragen".

Ik denk zelfs dat er op elk beginpunt ook een geldpakketje was. Als dat zo is, zijn er zelfs minstens 8 pakketjes opgehaald i.p.v. 6. We zien Peggy en Toine namelijk op hun startpunt (Olympisch Stadion) en Toine heeft daar al geld in z'n hand. Hij vraagt ook aan Peggy of ze tussendoor steeds naar de bank moeten. Later halen zij ook nog geld op bij Carré.(Zij zouden dan dus minstens 2 pakketjes hebben gehad.) Richard en Milouska halen nog geld op bij het Rijksmuseum. (Plus het geld van het startpunt, maakt ook 2 pakketjes.)

De ene reden waarom ik denk dat er geld op het beginpunt ligt, heb ik hierboven al beschreven (Toine had geld in z'n hand). De andere reden is het kaartje van de Avrobode hint. Hierop staan 15 locaties. Twee van die locaties waren de Bank (Frederiksplein) en de Dam. Hou je nog 13 locaties over. Veel van deze locaties kwamen overeen met waar de kandidaten naartoe moesten. Alleen 'Munt' en 'Artis' heb ik niet voorbij horen komen.
Misschien dat de uiteindelijke hint in 1 van deze 2 niet genoemde locaties zit? (Al zou ik niet weten hoe  ::) ). Er zijn geen locaties genoemd door Fré of de paardrijders die níet op de kaart staan.

Offline Belli

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 18-03-2006, 20:15:04 »
Je kan als Mol zijnde ook gewoon een of meerdere pakketjes in de struiken zwiepen tijdens het paardrijden... Als je dan een niet-oplettende partner hebt, valt het niet eens op dat je niet alles bij de bank inlevert... ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 18-03-2006, 20:25:15 door Belli »
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline Tram

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 18-03-2006, 21:31:00 »
Wat ik enigzins raar vond van Toine: waarom wil hij persé aan de groep expliciet mededelen dat er jokers aan Frederique zijn gegeven? Als ik het spel zou spelen zou ik dat juist onopvallend doen, ik vind het ook zo raar dat ze in de eerste aflevering de jokers aan hun riem droegen. Ik zou juist wat verwarring zaaien over het aantal jokers dat ik nog heb, wordt het voor de overige spelers moeilijker om te bepalen hoeveel jokers ze moeten inzetten.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 18-03-2006, 22:01:13 »
Ik plaatste het al in het milouska is de Mol topic, maar daar zijn nog geen reacties: Milouska zet geen jokers in in afl. 2 terwijl ze er nog 2 heeft. Dat is toch niet te geloven? Dat ze er eentje spaart is nog te begrijpen, maar waarom alletwee? Een enorm risico, alleen Richard en Chris hadden er ook 0. (Of misschien dacht ze ook dat Frederique er nog 0 had, maar dan nog zijn er 3 kandidaten die meerdere jokers hebben.) Is ze zo overtuigd van haar Molkeuze? Ze twijfelt anders nog tussen Richard en Toine.. Volgens mij zou dit heel goed een hint kunnen zijn dat Milouska de Mol is. Ik zie het al voor me in de laatste aflevering. 'Af en toe zette ik gewoon geen jokers in, ik zou er toch wel in blijven.'
Tja dat is idd vreemd  :-\\ Maar omdat ze daarom de Mol is  :-\\

Ik las overigens op je site bij overzichten dat Peggy meer jokers inzet dan ze heeft. Had zij er soms dan ook een van Toine gekregen ofzo, maar melden ze dat niet? (of kijken we gewoon verkeerd  :P )
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #107 Gepost op: 18-03-2006, 22:10:04 »
Ik las overigens op je site bij overzichten dat Peggy meer jokers inzet dan ze heeft. Had zij er soms dan ook een van Toine gekregen ofzo, maar melden ze dat niet? (of kijken we gewoon verkeerd  :P )

Ze had een joker te weinig gepakt bij het memoryspel, ze had recht op 1 meer, die heeft ze waarschijnlijk als nog gekregen.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 18-03-2006, 22:18:19 »
Ze had een joker te weinig gepakt bij het memoryspel, ze had recht op 1 meer, die heeft ze waarschijnlijk als nog gekregen.
Ok dan  ::ok:: ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 18-03-2006, 22:51:56 »
Wat ik enigzins raar vond van Toine: waarom wil hij persé aan de groep expliciet mededelen dat er jokers aan Frederique zijn gegeven? Als ik het spel zou spelen zou ik dat juist onopvallend doen, ik vind het ook zo raar dat ze in de eerste aflevering de jokers aan hun riem droegen. Ik zou juist wat verwarring zaaien over het aantal jokers dat ik nog heb, wordt het voor de overige spelers moeilijker om te bepalen hoeveel jokers ze moeten inzetten.

Waarom Toine zo expliciet mededeelde aan de rest dat hij 1 joker gegeven heeft aan Frederique? Ik denk om zo de rest te jennen. Je weet hopelijk een beetje zijn opmerkingen. Die zijn allemaal er min of meer op gericht om de groep op te stoken zodat het wat grimmiger word in de groep. Toine is van mening dat het nu nog te relaxt is en er te weinig molacties inzitten. Dat is ook de reden waarom hij uit naam de van de mol Milouska naar buiten stuurt en vervolgens expliciet mededeelt dat hij Frederique 1 joker gegeven heeft en zo direct zijn steunbetuiging aan Frederique heeft uitgelegd.

Puur om de spanning erin te brengen!  8)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nelly

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 19-03-2006, 12:43:28 »
"Ik begin wel steeds meer te vermoeden dat er met de tango-opdracht meer aan de hand is dan we denken. Er valt wel degelijk iets te verdienen. Maar waar ik over struikel - om die reden geloof ik nml niet dat de mol de tango danst - is het volgende;

Stel dat de mol tangoles krijgt, dan is het heel moeilijk je danspartner om de tuin te leiden. Óf je krijgt die tango tijdens de lessen al niet onder de knie en verprutst ook de uitvoering. Dit is wel aannemelijk maar het lijkt mij dat iedereen wel wat kan dansen. Als je goed oefent maar slecht uitvoert, heeft je partner dit direct door. In beide gevallen verraad de mol zich dan aan zijn/ haar danspartner. Dat zal niet de bedoeling zijn."

Er valt toch geen geld te verdienen met de tango, alleen een vrijstelling? In dat geval is het helemaal niet nodig voor de mol om te saboteren (als hij/zij in de tangogroep zit). Nog een reden waarom ik denk dat de mol in de tangogroep zit; zij hebben toch echt wel het betere 'baantje'. De rest moet best afzien in tentjes in de koude nacht... Ik ga ervan uit dat de mol dit wist. Vooral Liz zie ik niet in een tentje of op een vlot voor me.

Offline ikzoekdemol

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 19-03-2006, 13:11:06 »
Toen Liz en Roderick kleding aan het bekijken waren hoorde je een muziekje dat verdacht veel leek op 'Hello' van Lionel Ritchie.

Hello, is it me you're looking for...? Liz of Roderick dus?

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 19-03-2006, 13:34:36 »
Toen Liz en Roderick kleding aan het bekijken waren hoorde je een muziekje dat verdacht veel leek op 'Hello' van Lionel Ritchie.

Hello, is it me you're looking for...? Liz of Roderick dus?

Lionel zingt ook: "I can see it in your eyes"

Liz (introfilmpje)?

en ook: I can see it in your smile
(en daarna lacht ze!)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 19-03-2006, 14:46:49 »
Tja, bevestigen wordt moeilijk omdat we niet alles in beeld zien. Maar Chris heeft bij de eerste keer deponeren 1 pakketje in z'n hand en zegt duidelijk 'één' en graaft dan nog verder in z'n jaszak. Bij de 2e keer deponeren zegt hij 'dit zijn de laatste twee'. Het lijkt er dus sterk op dat hij en Mary-Lou op alle plaatsen hun geld hebben opgehaald.
En er zijn echt 12 pakketjes geweest, want dat is het enige wat wij kijkers duidelijk te horen krijgen bij de uitleg van Karel: "Voor elk team liggen op 4 plekken mooie bedragen".

Dan is het vreemd dat Mary-Lou en Chris nog aan het zoeken zijn naar plaatsen waar pakketjes liggen nadát het al gedeponeerd is?! (waar ze elkaar zijn kwijtgeraakt - als ze weer bij elkaar terugkomen is het van : heb jij nog iets gevonden, nee niets, enz).
Hebben ze het niet goed begrepen? Heeft Mary-Lou Chris bewust erop uit gestuurd om nog verder te zoeken (zoek jij daar dan zoek ik hier) en heeft ze in de tussentijd geld laten verdwijnen?

Verder denk ik dat Frédérique redelijk dichtbij de bank zat in haar hol, bovendien was zij op de hoogte waar iedereen zo'n beetje was en wie er al geld hadden gedeponeerd, dus misschien heeft zij ook nog wel snel iets kunnen wegnemen?

Natuurlijk kan er ook onderweg geld zijn verloren (per ongeluk expres), of domweg geld niet gevonden zijn.

In ieder geval zijn er 3 groene, 1 gele, en 1 rood pakketje uit de kist gekomen. Dit zijn ook de pakketjes waarvan we met zekerheid hebben kunnen zien dat ze erin gestopt zijn.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er pakketjes minder uit de kist zijn gekomen dan dat erin gestopt zijn, want dan had Milouska toch heeeeel erg verdacht moeten worden door iedereen? Zou een mol zo opvallend mollen?
« Laatst bewerkt op: 19-03-2006, 14:54:16 door tureluurs »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #114 Gepost op: 19-03-2006, 14:56:53 »
Ik vond het vrijdag lijken alsof het eerste stukje met Karel voor een blue screen was opgenomen. Ik durf dit aabsoluut niet met zekerheid te zeggen en heb helaas de herhaling gemist (waarom ook al om 12 uur 's middags  :( ).
Ik heb een zwart-wit tv, waarop je vaak sneller kan zien of er met conrast geklooit is als op een kleuren tv. Bij films zie je vaak duidelijk dat b.v. helikopters op de achtergrond zijn geplakt en meer of minder contrast hebben dan de achtergrond... in kleur merk je dat dan amper.
Ik vond het eerste stukje van aflevering 2 dus ook zo lijken, maar het ook gewoon mogelijk dat Karel net in de zon of juist schaduw stond en de achtergrond juist niet of dat er een lamp op hem stond gericht...
Als het wel zo is dan zou het kunnen dat ze een bepaalde intro opnieuw hebben gemaakt, omdat de originele misschien te veel hints in zich had of gewoon onduidelijk (of juist te duidelijk) was.

Zijn er misschien mensen die hetzelfde gevoel hadden bij dit stukje van Karel? Of juist mensen die kunnen beredeneren dat het wel gewoon gefilmt is?...
Ga in elk geval nog maar geen conclusies trekken uit dit bericht, ik weet niet eens zeker of mijn waarneming klopt... hopelijk jij wel?

Offline Roek

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 19-03-2006, 15:08:02 »
Citaat
In ieder geval zijn er 3 groene, 1 gele, en 1 rood pakketje uit de kist gekomen. Dit zijn ook de pakketjes waarvan we met zekerheid hebben kunnen zien dat ze erin gestopt zijn.

O, ik kwam tot minstens zes. Chris doet er twee in als hij er samen met Peggy staat. Die geeft hem er één (maakt 3), Chris zegt later: ,,Zo, dit zijn de laatste twee'' (maakt vijf) en Milouska doet er nog een rode in (maakt zes). Hing er aan het beginpunt niets? Wat ritselde er in de hand van Toine toen ze wegreden, het leek of hij al zo'n ding vasthad.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #116 Gepost op: 19-03-2006, 15:11:25 »
Lionel zingt ook: "I can see it in your eyes"

Liz (introfilmpje)?

en ook: I can see it in your smile
(en daarna lacht ze!)
Mooi bedacht maar wel vergezocht

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 19-03-2006, 15:52:44 »
Ja dat snap ik ook niet, er is iig niet iemand van de kanidaten die de pot heeft.
Klopt niemand heeft de pot, dat wordt alleen voor ons in beeld gebracht en het word de kandi's alleen vertelt hoeveel erin zit

En nog wat anders, als je er echt vanuit wil gaan dat er iemand geld uit het geldkistje heeft gehaald kan t ook makkelijk Fred zijn geweest,,,
Keep Watching

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #118 Gepost op: 19-03-2006, 15:58:18 »
Klopt niemand heeft de pot, dat wordt alleen voor ons in beeld gebracht en het word de kandi's alleen vertelt hoeveel erin zit

En nog wat anders, als je er echt vanuit wil gaan dat er iemand geld uit het geldkistje heeft gehaald kan t ook makkelijk Fred zijn geweest,,,
Fred zat een aardig eindje van de Nederlandse bank af en we hebben niet gehoord dat ze niet reageerde ofzo in Biechten

Offline Nic0le

• Forumlid
  • Frédérique!
« Reactie #119 Gepost op: 19-03-2006, 16:03:24 »
Volgens mij is er ook iets gebeurd bij die bank.
Dat wil zeggen: Of Mary-Lou, of Fré, of Mil heeft er iets uit gehaald.
Ik weet niet of ik het goed heb gezien, maar wanneer Peggy Fré probeert te bereiken en dat niet lukt, zie je Fré op een gegeven moment op een knopje drukken. Ik weet niet of dit is dat je iets kan inspreken, of dat ze Peggy weg drukt.
Ben toch een gaan twijfelen over mijn Mol!
Liz.. of toch Fré... of Mary-Lou

xx CO!!

p.s.: Ik heb het niet opgenomen, maar heeft iemand al uitgezocht wat die vogeltjes 'fluiten'.
Er zou namelijk best iets in kunnen zitten.

Mol ze!
Rust in Vrede, lieve Frédérique!