wat een ontzettend leuke aflevering! eindelijk weet de regie nog eens een spitsvondige, leuke, spannende en al bij al simpele opdracht te verzinnen! (en dat is al weer een tijdje geleden...)
ik begin nadja steeds meer te apprecieren. zo over-the-top mollen, maar ze gaat nu toch met alle prijzen lopen. laten we wel wezen: ze is zeker niet de mol
net zoals alex: die heeft de pot al zoveel gekost (hoewel dat nu eigenlijk niets meer uitmaakt
) dat het too obvious zou zijn (k heb die trouwens echt niet graag)
ik ga voorlopig voor eva:
ze is vlaamse (en daar liggen toch de roots van de mol
*trots*
), toen er beelden van haar getoond werden speelde de belgische mol (was ook een hint toen yvon jaspers mol was, die zag ook fragmenten van de mol van een vorige serie), zij besliste er voor om alex te geloven in de eerste aflevering waardoor die een vrijstelling had, ze gaat alsnog abseilen omdat ze weet dat alex toch niet gaat en komt zo sterk over, ze reageert redelijk emotioneel als blijkt dat paul haar boekje genomen heeft, ze boekt een kamer in het mooie hotel, ze geeft paul informatie
verder vind ik inge ook wat verdacht: is zeer low-profile, maar zorgt er toch voor dat iedereen moet abseilen en dat paul terug in het spel komt (maar dat is geen garantie want milouska liet richard vorig jaar ook mooi in zijn kooi zitten), bij de tempelproef loopt ze ook op een torentje af waarbij ze weet dat dat niet kan
en dan hebben we ook nog dick ... die lijkt me echt oerdom
, maar dan bedenk ik dat hij topscheidsrechter is. kreeg in het begin een rood molboekje (als enige!) en doet me een beetje terugdenken aan mol hugo (belgische reeks 2), de beroepsmilitair: valsspelen kan niet voor hem, maar mss is hij wel lekker de mol (eens ter afwisseling he) + ook: het moet nu toch wel eens een man zijn die mol is, niet? en alex is te duidelijk en paul kan het niet zijn. en het zou ook erg leuk zijn moest de mol niet geboden hebben en dat toch al het geld weg is
renate vind ik wel een leuke deelneemster, maar ik verdenk haar niet echt (ze staat 4de in de ranking
), enkel de treinopdracht kan ze geflikt hebben en van dat abseilen geloof ik dat de tranen echt waren, ik vond het al eng om er naar te kijken!
de verdachtenlijst na aflevering 4:
1. eva
2. inge
3. dick
4. renate
5. alex
6. nadja
7. paul (maar die kan het dus zeker niet zijn)