Auteur Topic: [Kandidaat] Edo  (gelezen 114732 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #360 Gepost op: 4-03-2008, 14:57:23 »

hoeveel kandidaten waren er die die eerste vraag fout hadden ? juist. als mol is het veel slimmer om de vrag goed te beantwoorden. weinig geld inde pot, wel credits.
Dus dan is Dennis ook niet slim volgens jou?
 
of als kandidaat gewoon niet gezien.Ben het met je eens dat het lastige vragen waren
edo is afhankelijk van regina, zij moet de goudstaven vinden. niet hij
wie zegt dat dat minuutje er nog wel bij kon ? jij zat niet in die situatie en weet niet hoe zwaar het was.Jij was er toch ook niet? edo hoorde dennis behoorlijk hysterisch kloppen, petje af dus dat hij dennis meteen eruit laat. dan gaat het niet meer om het spel, om 500 euro, maar om vertrouwen en een persoon .Ben dat wel met je eens maar misschien viel het best wel mee. Regina die er wel was vond ook dat Edo die laatste goudklomp nog wel had kunnen pakken en zij was er dichtbij. Het kan ook erger lijken dan het was voor Dennis, ik vond hem niet hysterisch.

 je vergeet meneer joris te vermelden die er toen nog steeds een genoegen in had om de boel te verpesten.
Joris was toen niet meer zo aan het mollen. Je ziet ook dat vlak voordat iemand vast loopt, Joris tegen Edo roepen kijk daar. daar, daar, daar en dan is Edo te laat en loopt iemand in de armen van de jagers. Kan zijn dat Edo gemold heeft al leek Edo zijn best te doen..

Ik vind de acties van Dennis (op die met de G van Georgina leggen) na ook niet zo bijzonder. Dat zijn ook allerlei kleine aanwijzingen bij elkaar die naar hem wijzen. Missschien wel iets duidelijkere acties dan Edo maar toch.... Ik ben reuze benieuwd naar wat er zich achter de schermen heeft afgespeeld. ::) Misschien ga ik nog wat oude afleveringen kijken want je ziet vaak dingen over het hoofd. Misschien krijg ik dan 100% zekerheid. ::ok::






« Laatst bewerkt op: 4-03-2008, 15:01:28 door Lonneke40 »

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #361 Gepost op: 4-03-2008, 16:14:06 »
Niet vergeten dat IEDEREEN(!!) die aflevering (deels) op Edo stemde, dan is het op eens een stuk logischer dat je er toch uit kan gaan terwijl je op Edo hebt gestemt. Dus is het zeer goed mogelijk dat Coen dus toch de meeste antwoorden fout had of er gewoon het langst over deed.
Had iedereen die aflevering op Edo gestemd? Volgens mij niet hoor..
Maar Edo zou de Mol best kunnen zijn, die Topito hint is wel weer goed gevonden, en Edo heeft bijna geen geld in de pot gebracht. Maar ik denk het niet (Ik wil het denk ik niet  ::oink::)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #362 Gepost op: 4-03-2008, 17:53:03 »
Ik heb afl.3 en de laatste aflevering nog eens bekeken.
Dat Edo het bordje mol draagt bij het handboeienspel hoeft niks te betekenen te hebben maar het zou kunnen. Edo was wel behoorlijk aan het zeuren tijdens deze opdracht en riep heel hard Dennis tegen de zin van de anderen in. Kan expres zijn maar hoeft niet. Edo zegt ook nog: Ergens loopt een mol die zich verstopt...(een grapje net als het bordje mol?)

Bij het begin van het vlaggenspel vraagt PJ twee mensen zonder hoogtevrees. Edo steekt meteen zijn hand op en verzekert zich zo van de beste molpositie in dit spel, bovenop de toren. Dennis komt min of meer per ongeluk in de voorbereidende groep terecht (een veel mindere positie om goed te kunnen mollen!)
Als de voorbereiders door het maïsveld rennen loopt Dennis zich erg snel vast (lijkt mij ook niet mols). Dit komt omdat Edo de volgende aanwijzingen geeft:  Dennis rechtdoor, nee links, nee rechts, knallen! Dat zijn drie verschillende richtingen die hij achter elkaar roept. Niet bepaald duidelijk.
Edo laat later in het spel Regina en Patrick tegelijkertijd lopen en let vervolgens alleen op Patrick. Regina loopt hierop vast. Ze zegt ja Joris keek me zo in mijn gezicht waardoor het lijkt of het aan Joris ligt. Maar het komt door Edo.
Als Edo Coen laat lopen met het geld roept Edo linksaf, linksaf. linksaf. Coen lijkt het niet te horen. Ik heb het idee dat Edo zijn porto regelmatig niet aan had staan waardoor Joris geen argwaan kreeg maar de mensen in het veld aanwijzingen misten. Edo vraagt vervolgens aan Joris had ie veel geld en je ziet hem gewoon lachen..Hij vraagt nog heel onschuldig aan Joris: Vind je dat ik het niet goed heb gedaan, dan moet je het zeggen hoor.. Nee zegt Joris ik vind dat je het goed hebt gedaan ::tandpastasmiley::. Edo probeert vervolgens in de biecht Joris verdacht te maken door te beweren dat hij steeds het conflict met hem zocht.
Het lijkt zo op het eerste gezicht of Edo goed zijn best doet maar hij weet op subtiele wijze toch flink te mollen.  ;)
Over afl.9 wil ik nog toevoegen dat Edo meteen al bij het begin van het goudklompenspel tegen Dennis zegt klaar is klaar hè, wat is nou 5000 euro hoeveel biertjes is dat? Ik denk dat Edo dat zegt omdat het niet in zijn belang is dat Dennis heel lang in die kist blijft zitten. Edo lijkt wel erg betrokken bij het lot van Dennis. Ook dat begrip kweken achteraf bij Dennis door te zeggen dat hij wel een kwartier bezig was met een volle schep van Regina....waardoor ze dus maar 3 goudklompen hadden ::pinokkio::. Dennis leek oprecht verbaasd dat ze maar 3 klompen hadden. Hij had lang (voor de mol te lang?) in de kist gezeten.

Wat ik gek vond is dat Edo zegt dat hij aan de priester heeft gevraagd of de mol een man of vrouw is. De vraag is prima maar de priester antwoordde ja en dat kan toch niet op deze vraag???? Ik zie dit niet als hint verder.
Als het Edo is heeft hij het heel goed gespeeld vind ik.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2008, 17:54:48 door Lonneke40 »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #363 Gepost op: 4-03-2008, 17:57:49 »
Wat ik gek vond is dat Edo zegt dat hij aan de priester heeft gevraagd of de mol een man of vrouw is. De vraag is prima maar de priester antwoordde ja en dat kan toch niet op deze vraag???? Ik zie dit niet als hint verder.
Vroeg hij niet gewoon "is de mol een man?"
The British are not impressed.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #364 Gepost op: 4-03-2008, 17:59:23 »
Hij zegt letterlijk ik vroeg is de mol een man of een vrouw! Ik heb net die afl. bekeken.
Dit zegt hij wel achteraf dus misschien heeft hij wel gevraagd is de mol een man? En verwoordt hij
het niet helemaal nauwkeurig.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2008, 18:01:29 door Lonneke40 »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #365 Gepost op: 4-03-2008, 18:39:37 »
Dit klopt wel, je hebt in ieder geval je nek uitgestoken en dat geeft weer stof tot discussie. ::ok:: Als iedereen hier op het forum op dezelfde mol zou zitten, dan zou het bijzonder saai worden. :( Hoewel ik het grootste deel van je theorieën ook wel wat vergezocht vind, ;) is het bedenken (en met grote overtuigingskracht brengen) van allerlei wilde theorieën natuurlijk toch een groot deel van de lol van WIDM (en met name dit forum). ;D Ik vind je theorieën in ieder geval heel komisch. ;D (Ax > axe = deo < Edo... hoe bedenk je het!  ::rofl:: ::ok::)
------------------

On-topic (om te voorkomen dat dit bericht meteen weer verwijderd wordt  :-[ ;)):

Wat ik een beetje mis in de discussies van op de laatste pagina's: Het feit dat Coen vol op Edo had ingezet, maakt het toch wel héél onwaarschijnlijk dat hij de mol is.  :-\\ Sterker nog: tenzij alle andere kandidaten ook op Edo zaten, kan Edo dus feitelijk de mol al niet meer zijn... ???
Hoe ik alles bedenk? Tja, hoe moet ik dat uitleggen.
Mijn gedachtengang ging zo dat de mayataal denk ik onmogelijk te vertalen is voor ons allen als leken. De woorden in het dagboek staan er niet voor niets en is dus een duidelijke verwijzing naar de cursus in de aflevering. Dan is het toch niet meer zo moeilijk alles te gaan ontcijferen? Gewoon datgene wat we in de cursus hebben meegekregen gebruiken en dan goed naar die woorden in het dagboek gaan kijken en iets anders koppelen. Lijkt me toch erg simpel niet? De hele serie draait om een verhaal (Alice of Pan's labyrinth) en verwijzingen. spiegelingen, verdraaiingen, getallen. Als je dit als uitgangspunt neemt dan is alles heel makkelijk te verklaren.

Dan het Coen verhaal en zijn stemgedrag. Door Coen verviel Edo weer bij mij uit het zicht als mol en eigenlijk bij nagenoeg iedereen. Maar later bedacht ik me dat hij stomweg de meeste vragen fout had en daardoor eruit ging. Dit betekent niet of Edo wel of niet de mol dan is.
Kijk ik naar het dagboek van de mol in aflevering 4 en de zin: Ik zou toch proberen dit soort opdrachten en informatie zoveel mogelijk te negeren, maar Coen heeft misschien hierover wel anders gedacht (verwijzing naar de kerk). kan nu misschien worden geinterpreteerd als dat Coen het juist zag/had maar de aflevering moest verlaten door teveel fouten in de test.



Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #366 Gepost op: 4-03-2008, 18:41:11 »
Trouwens.. ik heb wel eens geroepen dat Edo niet de eerste keus had bij de bordjesopdracht en dus geen voordeelpositie had. Dit is echter onjuist zag ik toen ik gisteren de afl terugkeek.


Coen, Regina, en Dennis waren al op pad en hadden samen het eerste en laatste deel van de zin bij zich. (Acht, Kandidaten, Rennen ----- Die, Zie, Ik)

Opvallend is dat de eerste drie kandidaten die op pad waren de juiste 3 bordjes hadden. Mogelijk hebben zij hun bordjes dus toebedeeld gekregen in plaats van zelf uitgekozen.

In dit geval zouden dus zowel Dennis als Regina en Edo kunnen mollen tijdens die opdracht.
- Dennis door lang weg te blijven en pas aan te sluiten als Edo er al bij zit.
- Regina door met Coen "Ik Zie" te maken, waardoor de complete zin al gedoemd lijkt (volgens mij had ze net als patrick ook haar handboei al om trouwens)
- Edo door eerder aan te sluiten dan één van de eerste drie en door niet het vierde bordje in de keten mee te nemen.


Zelf dacht ik dat Edo hier geen gunstige molpositie had doordat hij niet als eerste kon kiezen. Maar mocht het zo zijn dat de eerste drie een bordje toebedeeld kregen (dat de 1e drie de juiste bordjes hebben is erg toevallig namelijk) dan is het nog steeds mogelijk dat Edo hier een goede molpositie had. (Hij zou dan de eerste zijn met een keuze)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #367 Gepost op: 4-03-2008, 19:24:06 »
Wat ik gek vond is dat Edo zegt dat hij aan de priester heeft gevraagd of de mol een man of vrouw is. De vraag is prima maar de priester antwoordde ja en dat kan toch niet op deze vraag???? Ik zie dit niet als hint verder.
Als het Edo is heeft hij het heel goed gespeeld vind ik.  ::rofl::
Ik denk dat de priester het antwoord "man" gaf en niet "ja". Man in het maya is "xiib". Ik vindt het zeer waarschijnlijk dat de hoge priester dit woord zegt en niet het spaantalige "sí". Maar goed, het is niet heel vreemd dat deze verwarring er is.

Ik zal trouwens nog voor donderdag een overzicht posten, waarom ik nu denk dat Edo de mol is. (De t-shirt/topo hint was trouwens wel nodig om mij het licht te laten zien.)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2008, 19:25:45 door Rat »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #368 Gepost op: 4-03-2008, 19:26:41 »

Wat ik gek vond is dat Edo zegt dat hij aan de priester heeft gevraagd of de mol een man of vrouw is. De vraag is prima maar de priester antwoordde ja en dat kan toch niet op deze vraag???? Ik zie dit niet als hint verder.
Als het Edo is heeft hij het heel goed gespeeld vind ik.  ::rofl::


Volgens mij gaf de priester niet het antwoord "ja", maar het antwoord "man" of "vrouw" in maya-taal. In ieder geval was het een woord dat ze in de cursus hadden geleerd, weet nu alleen even niet meer of het nu "man" of "vrouw" betekende.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #369 Gepost op: 4-03-2008, 20:48:30 »
Ik denk dat de priester het antwoord "man" gaf en niet "ja". Man in het maya is "xiib". Ik vindt het zeer waarschijnlijk dat de hoge priester dit woord zegt en niet het spaantalige "sí". Maar goed, het is niet heel vreemd dat deze verwarring er is.
Ja dat zou dan wel kloppen met de vraag van Edo.. Het is verder niet belangrijk. ::zwaai::

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #370 Gepost op: 4-03-2008, 21:26:56 »
aan iets anders koppelen, spiegelen en verdraaien. en dat noem je simpel ? ja, zo kom je wel op vergezochte theorieen ja. ik kan de woorden uit het dagboek koppelen aan de erwtensoep van mn grootmoeder en laat edo nou erwtensoep zo lekker vinden. bij wijze van.
zo kan je eindeloos dingen verzinnen voor iedere kandidaat.
ik ben benieuwd wat de donderdag ons vrengt !
dennis for mole !

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #371 Gepost op: 4-03-2008, 22:50:10 »
Beetje vreemd:
Edo zegt tegen Coen als ze bij die bom met al die roze draden staan:Je bent wel lang je zou hier overheen kunnen lopen...... (lijkt mij erg stom, Coen gaat er ook niet op in)
Nevermind ook zonder al die spiegeltheoriën en andere vergezochte ideeën is Edo echt verdacht. Heb je al afleveringen teruggekeken? En dan speciaal op Edo letten. Ik dacht altijd dat Patrick het was en heb weinig aandacht aan Edo besteed. Ook aan Dennis niet. Dus ik let nu vooral op die twee en dan slaat de weegschaal richting Edo uit (letterlijk en figuurlijk). Gewoon op de feiten letten. Op woorden en daden. Bedenk ook dat Edo een acteur is en Dennis niet.

Ter overdenking:Een al gestelde vraag op het forum: Waarom zat Dennis in de voorbereidende groep bij het vlaggenspel waar hij zo uitgespeeld was? (ok geen geld verdiend maar hij had verder geen invloed meer op de rest van het spel (en daar kon het meeste geld binnengehaald worden).
Verder vraag ik me af (al eerder door mij geopperd in het Dennis-topic waarom Dennis als mol bij het bommenspel (de 6 vragen) telkens zelf de hendel overhaalde met het risico dat de bom af zou gaan en hij uit het spel zou liggen? Dat had hij dan toch beter aan Patrick over kunnen laten?
Zijn molpositie in de kist was die nou zo handig?  Het enige wat hij kon doen als mol deed hij niet en dat is er erg snel uitkomen..En het was niet bepaald de fijnste positie ook.

Ik ga nog meer afl. bekijken dus ik kom vast nog meer tegen.  ::zwaai::


Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #372 Gepost op: 4-03-2008, 23:06:23 »
Edo's positie bij het zandgraven was ook niet echt een van veel invloed, tenzij hijheel langzaam zand zou wegscheppen en Dennis dus sneller zou stoppen. De plek van Regina is wat dat betreft nog het meest van invloed (en die van Dennis toch ook wel, vooral wanneer hij er snel uit was gegaan)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #373 Gepost op: 4-03-2008, 23:27:52 »
Edo's positie bij het zandgraven was ook niet echt een van veel invloed, tenzij hijheel langzaam zand zou wegscheppen en Dennis dus sneller zou stoppen. De plek van Regina is wat dat betreft nog het meest van invloed (en die van Dennis toch ook wel, vooral wanneer hij er snel uit was gegaan)
Volgens mij deed Regina alleen langzaam op aanwijzing van Edo. Dennis positie is inderdaad verdacht, maar zit uiteindelijk wel 45 minuten in die kist. Ik vindt Edo daarom het verdachtst in deze opdracht.

Maar wat mij betreft is de duidelijkste aanwijzing dat Edo de mol is (naast de t-shirt hint), is als hij met Patrick in de grot zit de kaart van de grot kwijt raakt en heel moeilijk aan het doen is tegen Patrick terwijl er een kaart bij zijn tenen hangt. Maar goed hij win uiteindelijk (niet verwacht) het pokeren, waardoor al het gemol helaas voor niks is geweest.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #374 Gepost op: 4-03-2008, 23:59:51 »
Volgens mij deed Regina alleen langzaam op aanwijzing van Edo. Dennis positie is inderdaad verdacht, maar zit uiteindelijk wel 45 minuten in die kist. Ik vindt Edo daarom het verdachtst in deze opdracht.

Maar wat mij betreft is de duidelijkste aanwijzing dat Edo de mol is (naast de t-shirt hint), is als hij met Patrick in de grot zit de kaart van de grot kwijt raakt en heel moeilijk aan het doen is tegen Patrick terwijl er een kaart bij zijn tenen hangt. Maar goed hij win uiteindelijk (niet verwacht) het pokeren, waardoor al het gemol helaas voor niks is geweest.
Zie mijn uitleg topic 3 en spiegeling hints.
Patrick zo dom dat hem de veranderde kaart niet eens opviel terwijl hij de kaart zelf tekende. Edo had het goed ingeschat dat Patrick één van de domste was.
Dan de afgraving, Dennis had snel kunnen stopopen maar deed hij niet. Zie ook topic waarom Edo de mol is. Er waren versdchillende kleuren staven en Dennis had hier totaal geen invloed op, wel Edo en Regina zag het niet (tja de productie legt die er ongemerkt op als Regina aan het scheppen/graven is.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #375 Gepost op: 5-03-2008, 00:26:09 »
Maar wat mij betreft is de duidelijkste aanwijzing dat Edo de mol is (naast de t-shirt hint), is als hij met Patrick in de grot zit de kaart van de grot kwijt raakt en heel moeilijk aan het doen is tegen Patrick terwijl er een kaart bij zijn tenen hangt. Maar goed hij win uiteindelijk (niet verwacht) het pokeren, waardoor al het gemol helaas voor niks is geweest.

Voor de mol (ongeacht wie het is) lijkt mij deze opdracht niet van het grootste belang. 50% kans dat een vrijstelling wordt gewonnen. Als Mol kun je dan nog het beste je best doen om de vrijstelling te winnen (en dus de kaarten te vinden), want je wordt niet verdacht (want je wilt graag een vrijstelling als kandidaat zijnde) maar zorgt dan weer niet voor geld in de pot.

Maar, je weet nooit :)
Ik denk zelf dat Edo een goede verdachte is, die graag verdacht wil worden maar geen mol is.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #376 Gepost op: 5-03-2008, 01:08:20 »
Verder vraag ik me af (al eerder door mij geopperd in het Dennis-topic waarom Dennis als mol bij het bommenspel (de 6 vragen) telkens zelf de hendel overhaalde met het risico dat de bom af zou gaan en hij uit het spel zou liggen? Dat had hij dan toch beter aan Patrick over kunnen laten?

Hij wist natuurlijk welke hendels veilig waren :)

Het zou trouwens wel onwijs zuur zijn voor Coen als Edo de mol blijkt te zijn, aangezien hij eruit ging terwijl hij (al dan niet bijna) volledig op Edo ging die aflevering
« Laatst bewerkt op: 5-03-2008, 01:27:34 door annebeth »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #377 Gepost op: 5-03-2008, 01:41:05 »
Hij wist natuurlijk welke hendels veilig waren :)

Het zou trouwens wel onwijs zuur zijn voor Coen als Edo de mol blijkt te zijn, aangezien hij eruit ging terwijl hij (al dan niet bijna) volledig op Edo ging die aflevering
Edo is zeker de mol en voor Coen is het erg zuur.
Dan blijkt maar weer eens te meer dat het niet gaat om het zien maar ook om visueel vernmogen.
Hetzelfde zegt Regina in principe in de laatste aflevering en ik daarom Regina als winnaar uitroep en Dennis als 2e.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #378 Gepost op: 5-03-2008, 07:03:47 »
Zie mijn uitleg topic 3 en spiegeling hints.
Patrick zo dom dat hem de veranderde kaart niet eens opviel terwijl hij de kaart zelf tekende. Edo had het goed ingeschat dat Patrick één van de domste was.
Dan de afgraving, Dennis had snel kunnen stopopen maar deed hij niet. Zie ook topic waarom Edo de mol is. Er waren versdchillende kleuren staven en Dennis had hier totaal geen invloed op, wel Edo en Regina zag het niet (tja de productie legt die er ongemerkt op als Regina aan het scheppen/graven is.

  hoezo had edo invloed op die goudstaven en regina niet ? ... en wie zegt dat de productie die er gewoon oplegt als regina aan het graven is ? dat vezin je helemaal zelf. zo kan ik ook aan hints komen hoor.
regina moest graven en edo alleen maar stom afwachten wat er kwam.
hij had geen enkele invloed op wat er ging gebeuren
dennis for mole !

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #379 Gepost op: 5-03-2008, 09:47:53 »
Hij wist natuurlijk welke hendels veilig waren

Dat denk ik echt niet hoor Annebeth. Alle zes hendels moesten gedaan worden. Dan zouden dus alle hendels veilig moeten zijn ongeacht het antwoord dat Dennis en Patrick zouden geven. Dat zou toch opvallen als ze en fout antwoord gaven en de bom gaat niet af. Nr1. t/m 6 zouden dan veilig zijn geweest en Dennis wist dat en kon dus daarom zonder gevaar alle hendels doen? Of denk je dat Dennis alle antwoorden wist en bij een fout antwoord ineens tegen Patrick zou zeggen haal jij nu maar over? Ik denk het niet.  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2008, 09:51:05 door Lonneke40 »