Auteur Topic: [Kandidaat] Edo  (gelezen 114763 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #320 Gepost op: 2-03-2008, 19:59:34 »
Ik hoop echt dat Edo de mol is. Dan heb ik de 'terugblik' aflevering tenminste niet nodig.  ;D
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #321 Gepost op: 3-03-2008, 01:29:59 »
ben het met je eens ! edo zou prima de mol kunnen zijn.
alleen niet vanwege de theorieen van yessie :p
ik hoop ook van niet. anders krijg je dat hele uitlekgezeik weer ...
dennis for mole !!
Sorry nevermind, maar dat je vaak op de vrouw speelt valt me heus wel op.
En hoezo dan krijgen we dat hele uitlekgezeik weer.
Ik leg zo uit dat een ieder het snapt, zelfs dat snappen mensen niet zoals jij.
Aan wie ligt het dan, aan mij of aan jou.
Als jij vindt dat ik loop te zeiken, dan lees je toch over mijn posts heen?
Ik vind je op deze manier geen leuke forummer met dit soort taal.

Weet je wat knap is? Dat iemand het goed heeft gezien, wie de speurder ook is.
Heb respect voor die speurder en kraak die persoon niet af.
Of krijg je het benauwd dat jou mol misschien niet de mol is.
Tja dat is jou probleem niet de mijne.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2008, 01:39:55 door yessie »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #322 Gepost op: 3-03-2008, 01:38:40 »
ik hoop ook van niet. anders krijg je dat hele uitlekgezeik weer ...

Yessie, dit gaat niet over jou!  ::vergroot::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #323 Gepost op: 3-03-2008, 01:43:56 »
ik hoop ook van niet. anders krijg je dat hele uitlekgezeik weer ...

Yessie, dit gaat niet over jou!  ::vergroot::
Oh ik dacht dat ze een typefout had gemaakt en uitleggezeik bedoelde.
Maar buiten dat om, ze mag me niet, dat viel me al op.
Ik vind het niet leuk als forummers worden afgekraakt.
Ieder geeft haar eigen inbreng en dat mijn inbreng als onzin en/of ik nog wel "alles op een rijtje heb" wordt betiteld gaat me dan een beetje te ver.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #324 Gepost op: 3-03-2008, 02:35:05 »
Oh ik dacht dat ze een typefout had gemaakt en uitleggezeik bedoelde.
Maar buiten dat om, ze mag me niet, dat viel me al op.
Ik vind het niet leuk als forummers worden afgekraakt.
Ieder geeft haar eigen inbreng en dat mijn inbreng als onzin en/of ik nog wel "alles op een rijtje heb" wordt betiteld gaat me dan een beetje te ver.
The truth is worth the value you give it.'
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #325 Gepost op: 3-03-2008, 02:49:12 »
Iedereen heeft recht op een mening toch? En yessie stopt er wel veel energie in (zonde alleen als je misschien niet gelijk blijkt te hebben, Yessie).

Vind het niet zo aardig om te zeggen dat velen haar niet volgen/uitlachen. Het leuke aan dit forum is toch juist het speuren enzo?

(mijn mol is overigens wel Dennis hoor :))
Mijn pc is stuk sinds zaterdagmorgen en ik achter een andere plaats heb genomen.
Tnx annabeth, ik weet dat ik uitgelachen word en ik zit zeker niet de gehele dag de serie te bekijken.
Afgelopen donderdagnacht zat ik bv de laatste aflevering te bekijken online en ik gelijk al dacht, oh dit is dit, dat is dat. N.a.v. wat ik snachts zag typte ik 'smorgens en 's avonds uit.
Blijkbaar zie ik iets dan snel en heel anders als menigeen.
Dat neemt niet weg dat iemand uitlachen wel erg onvolwassen is.
Al heb ik alles fout, al denk ik van niet, dan wil ik een ieder toch dit meegeven.

Het is gemakkelijk van vele forummers mee te gaan lopen in de slipstream van derden (de meerderheid die Dennis hebben), dat heet verschuilen.
Verschuilen betekent geen verantwoording af te hoeven leggen.
Ik geef voluit mijn afwijkende theorieen weer t.o.v anderen en is een uiting van lef.
Lef tonen is een totaal andere zienswijze te durven opperen en dan openstaan voor kritieken die dat met zich meebrengt.
Die draag ik. Verlies ik heb ik lef getoond, win ik dan ben ik blij alles goed te hebben gezien.

Hoe het ook uitpakt, we zijn allen bezig met speuren en daar draait alles om.
Ik draag mijn verlies als ik het fout heb, ik hoop dat een ander zijn/haar verlies ook volwassen opneemt als hij/zij het fout heeft.
Het is maar een spel, niet je leven. De mol is ook niet begraven per slot van rekening.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2008, 02:56:41 door yessie »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #326 Gepost op: 3-03-2008, 03:20:34 »
ik zat me vandaag te bedenken dat ik edo hoe dan ook altijd als mol zal blijven zien van deze mol-serie .... ;D (...tenzij ze donderdag briljante mol-acties van dennis of regina laten zien.)
zo sterk zit ik in mijn overtuiging, en zo prachtig vind ik de 'mol-acties' en zijn grappen ertussendoor. het was hoe dan ook een geweldige kandidaat!


Ik vind deze serie de briljanste ooit.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #327 Gepost op: 3-03-2008, 07:10:13 »
dat is bullshit. je word niet uitgelachen. en ik heb , evenals anderen met mij , al vanaf aflevering 2 dennis als mol. niks niet verschuilen, niks niet makkelijk.
jouw theorieen zijn vergezocht, en in de trant van : de vriend van de neef van de buurman van edo ... enz
en met uitlekgezeik had ik het niet over jouw. maar over albert verlinde. ik neem aan dat je op tv hebt gezien dat de mol is uitgelekt en dat ze zeggen dat het edo is ? dat is dus wat ik bedoelde.
dus niet meteen zo aanvallend wil je
ik was ook niet degen die me afvroeg of je ze wel op een rijtje hebt.
ik ben wel degene die zegt dat je theorieen vergezocht zijn .... en ik denk dat dat mijn goed recht is !
dennis for mole !

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #328 Gepost op: 3-03-2008, 08:11:11 »
Zullen we het gewoon over Edo hebben hier  :)

"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #329 Gepost op: 3-03-2008, 08:45:52 »
Zullen we het gewoon over Edo hebben hier  :)


Ja, mee eens!   ;)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #330 Gepost op: 3-03-2008, 09:59:37 »
 ::jaja::

...en waarom hij toch echt de mol is!  ::ok::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #331 Gepost op: 3-03-2008, 10:08:29 »
Het is gemakkelijk van vele forummers mee te gaan lopen in de slipstream van derden (de meerderheid die Dennis hebben), dat heet verschuilen.
Verschuilen betekent geen verantwoording af te hoeven leggen.
Ik geef voluit mijn afwijkende theorieen weer t.o.v anderen en is een uiting van lef.
Lef tonen is een totaal andere zienswijze te durven opperen en dan openstaan voor kritieken die dat met zich meebrengt.
Die draag ik. Verlies ik heb ik lef getoond, win ik dan ben ik blij alles goed te hebben gezien.

Hoe het ook uitpakt, we zijn allen bezig met speuren en daar draait alles om.
Ik draag mijn verlies als ik het fout heb, ik hoop dat een ander zijn/haar verlies ook volwassen opneemt als hij/zij het fout heeft.
Het is maar een spel, niet je leven. De mol is ook niet begraven per slot van rekening.

Dit klopt wel, je hebt in ieder geval je nek uitgestoken en dat geeft weer stof tot discussie. ::ok:: Als iedereen hier op het forum op dezelfde mol zou zitten, dan zou het bijzonder saai worden. :( Hoewel ik het grootste deel van je theorieën ook wel wat vergezocht vind, ;) is het bedenken (en met grote overtuigingskracht brengen) van allerlei wilde theorieën natuurlijk toch een groot deel van de lol van WIDM (en met name dit forum). ;D Ik vind je theorieën in ieder geval heel komisch. ;D (Ax > axe = deo < Edo... hoe bedenk je het!  ::rofl:: ::ok::)
------------------

On-topic (om te voorkomen dat dit bericht meteen weer verwijderd wordt  :-[ ;)):

Wat ik een beetje mis in de discussies van op de laatste pagina's: Het feit dat Coen vol op Edo had ingezet, maakt het toch wel héél onwaarschijnlijk dat hij de mol is.  :-\\ Sterker nog: tenzij alle andere kandidaten ook op Edo zaten, kan Edo dus feitelijk de mol al niet meer zijn... ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Edo de guitige, grappige , gewiekste mol?
« Reactie #332 Gepost op: 3-03-2008, 12:58:37 »
Dat Coen zei op Edo gestemd te hebben is geen garantie dat Edo dan de mol niet meer kan zijn.

Ik vond Dennis soms erg verdacht maar in Edo zie ik een mol met een tactiek vanaf het begin.
Edo die vanaf het begin zijn molacties bedekt met grappen en humoristische verdachtmakingen.
En daardoor niet zozeer opvalt. Ook bij mij niet temeer daar anderen ook graag voor mol speelden.
Ik probeer deze de mol is vooral grappig en onschuldigtactiek te omschrijven:  :-[ >:D

In de 1e aflevering pakt Edo als laatste een joker. 'Het is omdat het moet'... Hij komt hier dus allerminst verdacht over. Vooraf besloten als laatste te gaan en met een grapje vast wat good will te kweken?  ::ok::

Edo zegt bij het schieten: Ik heb vroeger wel eens geschoten. Als hobby hoor niet als misdadiger. Hij zegt over Anette: Ook weer voor die topito's hè? Lekker collegiaal! Maar zelf schiet hij twee keer mis. ???

Edo zit heel erg te mekkeren over die handboeien, lijkt nogal overdreven en ongeloofwaardig voor zo'n grote vent. Maakt er in zijn biecht een leuke grap over: Zo genânt, een dikke Nederlander met een bordje om zijn nek, had me het liefst verscholen achter een grote pils of een koffie... En hij roept ook nog keihard Dennis terwijl dat niet de bedoeling was. Als kijker onthoud je meer zijn grappen en vergeet je dat hij wel degelijk de boel in de war schopte. Hetzelfde geldt voor die verfbom waar hij onder ging zitten..Lachen hoor. Maar wel effectief.

Tijdens het zingen op die bootjes heeft Edo constant kritiek op Dunya's matige inzet. Nou deed Dunya
best moeilijk, maar wie weet wilde Edo daar onrust mee zaaien en zo de boel ophouden. En dat deed hij vaker met  hele leuke grappen erbij om zijn molacties(?) in te dekken. Ik noem geen namen Dunya. en: Als je nog zo'n boeiend verhaal hebt bel je maar. De opdracht lukte toch en Edo leek wel zijn best te doen...

Tijdens de aflevering met die hotelkamers klaagt Edo over Patrick en Regina: We kunnen wel een theekransje gaan houden op de porto.Door jullie heb ik tien minuten moeten wachten. Edo klaagt met een grappige ondertoon en maakt wel Patrick en Regina verdacht. Zelf halen Edo en Dennis niet gek veel geld binnen. Ben benieuwd wat er zich daar precies op die gangen heeft afgespeeld... ::vergroot::

En Edo zegt over Dennis dat die zo zat te schreeuwen in de speedboot. Dat zagen we weliswaar ook in een kort shot van Dennis. Maar misschien viel dit in werkelijkheid best mee. Intussen zorgt Dennis wel dat ze dat inhammetje met de 750 euro invaren. Aan de andere kant klungelt Dennis wel met een kist..

Er zijn meer vorbeelden dat Edo op de een of andere manier de boel vetraagde of in de war schopte zonder dat dit heel erg opviel. Door zijn leuke humor ook vaak verpakt in zijn verdachtmakingen naar anderen toe komt hij sympathiek over en heb je de neiging dingen die hij verdacht doet snel te vergeten. Je zoekt er géén mol achter. Dat zou wel eens zijn kracht kunnen zijn.

Als het Edo is denk ik wel dat dit zijn tactiek geweest is. Ik zou het leuk vinden als hij het is. :D Ik heb nog drie punten over Edo die misschien een knipoog zijn en humor met 'zelfspot' (als hij de mol is).

-Edo heeft een nogal groot mollenboek (zou er veel in staan?)
-Edo duikt uit het water bij Coen op met de vraag weet jij wie de mol is? (grapppig en nog leuker als hij de mol zelf is) :)
- Edo zegt over de vrijstelling die ze kunnen kopen: 'Een ding is zeker
jongens. Eén iemand heeft die vrijstelling niet nodig.. ( en dat ben ik........) ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2008, 13:13:56 door Lonneke40 »

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #333 Gepost op: 3-03-2008, 13:05:00 »
Edo heeft alleen niet zoveel uitgevoerd met de jokers en topito's, wat me voor de mol juist wel een leuk lolletje lijkt :) Plus een manier om je niet verdacht te maken (want je wilt graag een vrijstelling of grote kans op groen scherm). Iets wat Dennis wel heeft gedaan en hem wat dat betreft verdachter maakt dan Edo.

Maar ik moet toegeven, hij doet zijn ding wel overtuigend, ik heb toch wel even op hem gezeten een tijdje terug.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #334 Gepost op: 3-03-2008, 13:11:00 »
Dat vind ik ook van Dennis Annebeth. Ik begrijp niet dat Dennis die topo niet gemaakt heeft hij was er zo dichtbij!! Daarom dacht ik  dat het Patrick was die ging als enige topito's stelen. Wel jammer dat hij de enige ws. Al zijn er ook mensen die topito's stelen niet leuk vinden... Edo heeft zelfs nog een topito aan Dennis gegeven. Misschien om te zorgen dat Dennis hem niet zou verdenken... Het blijft spannend !!!
« Laatst bewerkt op: 3-03-2008, 13:12:45 door Lonneke40 »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Edo de guitige, grappige , gewiekste mol?
« Reactie #335 Gepost op: 3-03-2008, 13:19:44 »
Dat Coen zei op Edo gestemd te hebben is geen garantie dat Edo dan de mol niet meer kan zijn.
Waarom niet?
Het is toch nogal vreemd als mensen eruit zouden gaan die de mol helemaal goed hebben, terwijl anderen die de mol fout hebben erin blijven? ??? ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #336 Gepost op: 3-03-2008, 13:43:07 »
Hai KD ik had dat stukje uitleg eruit gehaald omdat ik  al zoveel tekst had. En omdat deze vraag wel vaker is besproken.. Het kan bijvoorbeeld zijn dat Coen niet op Edo is gegaan (liegen mag) of dat hij gedeeltelijk op Edo ging. Het is niet zeker wat voor informatie Coen over Edo heeft verzameld. Ik zeg niet dat het niet het geval kan  dat Coen echt over Edo is gestruikeld alleen zou ik dit niet als uitgangspunt nemen. Volgens mij heeft Coen ook nooit gezegd dat hij op Edo was gegaan. In elk geval is het link om de tests als bewijsmateriaal te gebruiken.....
Daarmee is niet gezegd dat Edo de mol misschien NIET is natuurlijk. :-X

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #337 Gepost op: 3-03-2008, 13:49:25 »
Het zou nog steeds kunnen dat Coen er uitvalt als hij de juiste mol verdenkt. Vragen als "is de mol een man" of "in welke groep zat de mol" zal hij dan goed hebben. Desondanks kan hij ook andere moeilijkere vragen over de mol fout hebben. Dus hij kan wel de juiste persoon verdenken, maar alsnog vragen fout hebben omdat hij bepaalde info over de mol niet weet, niet heeft opgeschreven of is vergeten.

Mocht hij met Edo de juiste mol hebben verdacht, zou hij nog steeds vragen fout kunnen hebben en de test kunnen verliezen ten opzichte van kandidaten die meer spreiden en de test sneller maken of kandidaten die iemand verdenken die bijvoorbeeld bij Edo in de groep zit.

Wel is het zo dat het feit dat Coen eruit gaat de kans dat Edo de mol is minder groot maakt. Zeker als je bedenkt dat 6 andere kandidaten (-1 mol) die toenniet vol op Edo zijn gegaan wel in het spel bleven. Desondanks kunnen we hem er niet volledig door afschrijven, omdat we niet weten welke antwoorden Coen exact heeft gegeven.




Iets anders wat ik trouwens wel opvallend vind: in de laatste aflevering lieten ze zo veel terugblikken zien naar mogelijke mollenstreken van Edo, alsof de redactie graag wil dat iederene Edo verdenkt en zo mogelijk mensen op het verkeerde been wil zetten....

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #338 Gepost op: 3-03-2008, 14:13:21 »
Bovendien zei Coen in het interview met schiffers ook nog dat hij nog wel een beetje aan het spreiden was, maar dat hij voornamelijk naar de ontmoet de mol opdracht luisterde, misschien was het wel zo dat hij tussen edo en nog iemand twijfelde en dat hij dankzij die opdracht edo kon wegstrepen, je weet het nooit  ;)
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #339 Gepost op: 3-03-2008, 14:31:04 »
In zijn eigen radio-programma zei hij dat hij vol (100%) op Edo had ingezet, zonder enige aarzeling. Hij zei dat hij er echt van overtuigd was dat Edo de mol was, maar dat hij het blijkbaar mis had.

Maar inderdaad, wat Lonneke40 zegt, hij kan natuurlijk gelogen hebben. :) Dat doet ie dan wel heel consequent, maar het zou kunnen dat de redactie (en/of Edo) hem achteraf gevraagd hebben te doen alsof hij alles op Edo had gezet. Dat zou eigenlijk best een slimme en sluwe truc zijn. ::jaja:: ::ok::

Aan de andere kant ben ik het niet helemaal eens met wat Qper zegt; je moet volgens mij wel een enorme kluns zijn wil je de goede mol hebben en toch meer vragen fout beantwoorden dan iemand die een verkeerde mol heeft.

Ik vind de "Coen-is-een-leugenaar-theorie" dan een stuk geloofwaardiger dan de "Coen-is-een-enorme-kluns-theorie".  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.