Moeilijk om na 1 afl. de mol aan te wijzen, maar mijn intuitie zegt Edo.
Hij lijkt me een geschikt molkarakter hebben: slim, soms sluw en wat sneaky, maar altijd een bigsmile zodat niemand zijn hidden agenda doorheeft.
Door zijn postuur en hoge knuffelbeergehalte krijgt hij mischien ook weinig verdenkingen van medekandidaten. Als Edo iets niet kan of als hem iets niet lukt denkt de rest misschien: maar ja, dat kan Edo ook niet zo goed..... Of dat doet Edo niet want die is zo lief.....
Qua molakties (ik vind de laatste paar jaar de molakties soms te subtiel en vergezocht, maar ja dat terzijde)van Edo het volgende:
*een vraag fout beantwoord
*bij het klimmen nam hij letterlijk het (voor)touw in handen en daarmee de regie. Door het aanmoedigen en begeleiden van vooral Nicolette en Dunya rekte hij veel tijd door ze vooral door te laten gaan met klimmen ook al wilden zij misschien eerder opgeven. Het had misschien sneller gekund door bv. Nicolette naar beneden te laten gaan en bv. Coen te laten klimmen, maar Edo bleef rustig op Nicolette inpraten. Zolang er iemand stil staat op de rots zit er geen beweging in het spel. Tijd rekken dus.
*bij het pakken van de jokers stond Edo vanaf het begin passief bij de tafel met een houding van 'ik hoef geen jokers.....'. Heeft hij geen jokers nodig?? Pas op het laatste moment streed hij met Patrick om de 3 jokers, maar alleen omdat het anders wel erg verdacht zou zijn. Edo greep mis (toeval?) en pakte de allerlaatste joker. Wie het laatst lacht.....
Voorlopig is Edo dus mijn mol!