Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 76071 keer)

Offline Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #100 Gepost op: 31-01-2008, 23:08:07 »
Er IS al een topito kwijt. Dennis wqas een groene kwijt, zei ie, en hij was helemaal in mineur.


Maar dat was toch het voorstukje voor volgende week? Of vergis ik me nu?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #101 Gepost op: 31-01-2008, 23:11:58 »
Maar dat was toch het voorstukje voor volgende week? Of vergis ik me nu?

Jep voor volgende week.
Kan niet wachten!  :D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #102 Gepost op: 31-01-2008, 23:26:50 »
Maar we weten nog steeds niet wat joris nou heeft gedaan, heeft hij de test opzichzelf ingevuld of op iemand die hij verdacht vond? (ik ga er vanuit dat hij niet de mol is)

als jij ervan uitgaat dat hij niet de mol is, dan zal hij wel op zichzelf gestemd hebben, of hij is zelf zo slim geweest om op iemand te stemmen waarvan hij twijfelde of dat de mol wel of niet was.
Als hij de mol wel is dan heeft hij gewoon alles op anderen ingevuld in plaats van op hemzelf...

En over die laatste opmerking van hem: dat hij nu niet meer zo'n scherm krijgt. Daar kan hij mee bedoelen dat hij:

1. de mol is en dus echt geen rood scherm krijgt.
2. de mol niet is maar dat hij twijfelde tussen twee personen, en doordat hij bij deze test volledig op één persoon gegaan is (die het dus niet is omdat hij een rood scherm kreeg) zeker weet dat de andere persoon die hij in gedachte heeft wel de mol is...

Triomf!

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 5
« Reactie #103 Gepost op: 31-01-2008, 23:29:03 »
Heel de serie draait tot nu toe om Joris-mol-acties..

een paar getalletjes optellen expres fout doen.. en dan mekkeren over een historisch lage pot...
je zou bijna denken dat ie het wel moet zijn. Maar toch blijf ik nog effe op Patrick ;-)

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #104 Gepost op: 31-01-2008, 23:31:06 »
Wie heeft er een groene topito nodig xD... die is waarschijnlijk de dader :O

Over het rode scherm en Joris: Het blijkt maar weer hoeveel vertrouwen wij hebben in de spelregels. Is het nou zo dat de mol nooit een rood scherm krijgt? Of verlaat hij het spel alleen maar nooit? Feit is, dat wij niet weten wie de naam in de enveloppe heeft gestopt en aan PJH gegeven. Er kan dus alleen met Joris-mol gesjoemeld worden als het zeker is dat HIJ de vrijstelling krijgt! Wel uiterst gierig allemaal! Neem je nogal een risico mee :)

In mijn ogen is de uitspraak 'De mol krijgt nooit een rood scherm' er 1 van een presentator. Hij moet toch ook een keer iets anders verzinnen dan 'De mol raakt nooit uit het spel'. Nooit een rood scherm krijgen komt dan aardig overeen. Toch is dat niet helemaal gelijk aan die spelregel :)
In theorie KAN er dus gesjoemeld zijn. Ik persoonlijk zou het een lame actie vinden, want je moet daarbij eerlijk zijn en niet een wel heel valse schijn opwekken dat Joris niet de mol zou zijn (terwijl hij het in dat geval wel is).
Randvoorwaarde is dat het programma dusdanig te programmeren is.

Heel de serie draait tot nu toe om Joris-mol-acties..

een paar getalletjes optellen expres fout doen.. en dan mekkeren over een historisch lage pot...
je zou bijna denken dat ie het wel moet zijn. Maar toch blijf ik nog effe op Patrick ;-)

Klopt, ik denk precies zo... Hij MOET het wel zijn :P Maar met dit rode scherm kan dat helemaal niet xD... Ik kom dan inderdaad ook uit op Patrick :-/ Al vind ik wel dat Joris beter molt dan Patrick xD

als jij ervan uitgaat dat hij niet de mol is, dan zal hij wel op zichzelf gestemd hebben, of hij is zelf zo slim geweest om op iemand te stemmen waarvan hij twijfelde of dat de mol wel of niet was.
Als hij de mol wel is dan heeft hij gewoon alles op anderen ingevuld in plaats van op hemzelf...

En over die laatste opmerking van hem: dat hij nu niet meer zo'n scherm krijgt. Daar kan hij mee bedoelen dat hij:

1. de mol is en dus echt geen rood scherm krijgt.
2. de mol niet is maar dat hij twijfelde tussen twee personen, en doordat hij bij deze test volledig op één persoon gegaan is (die het dus niet is omdat hij een rood scherm kreeg) zeker weet dat de andere persoon die hij in gedachte heeft wel de mol is...



Dat kan dus niet: Als punt 1 het geval zou zijn, zou hij in de eerste plaats al geen rood scherm te zien hebben gekregen...
« Laatst bewerkt op: 31-01-2008, 23:33:57 door RJBanthum »

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #105 Gepost op: 31-01-2008, 23:31:19 »
Leuke aflevering. Erg leuk in die achtbaan. En ik verheug me alweer op volgende week. Eindelijk gaan er dan (waarschijnlijk althans) topito's gejat worden.  ;D

kan niet wachten  ;D
altijd een leuk moment, wanneer er dingen gejat gaan worden (ik zou alleen al veel eerder begonnen zijn met jatten  ::trots::
Triomf!

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 5
« Reactie #106 Gepost op: 31-01-2008, 23:32:36 »
Wat moeten we hier van denken: Zorg dat jullie pokeren leren, dat kan nog heel goed van pas komen  :o
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #107 Gepost op: 31-01-2008, 23:33:59 »
Daar denk ik van dat het in een volgende aflevering een onderdeel wordt van een opdracht.
The British are not impressed.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #108 Gepost op: 31-01-2008, 23:36:53 »
:P Poker... Laat ik daar nou net een potje goed in zijn :D Leuke opdracht voor de mol: All-in bluf en dan gecalled worden op een verborgen teken :P

Wordt zeker weten leuk :P De hele serie is leuk :D Topito's jatten is BRILJANT! snap ook niet wrom ze dat niet eerder doen... Coen had er dan nu nog ingezeten denk ik...

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 5
« Reactie #109 Gepost op: 31-01-2008, 23:44:11 »
Pokeren tegen elkaar met als inzet topito's ofzo

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #110 Gepost op: 31-01-2008, 23:48:35 »
Wat een aflevering weer zeg.. ::oink:: ::bravo:: 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #111 Gepost op: 1-02-2008, 00:20:21 »
:P Poker... Laat ik daar nou net een potje goed in zijn :D Leuke opdracht voor de mol: All-in bluf en dan gecalled worden op een verborgen teken :P

Wordt zeker weten leuk :P De hele serie is leuk :D Topito's jatten is BRILJANT! snap ook niet wrom ze dat niet eerder doen... Coen had er dan nu nog ingezeten denk ik...

Ligt er maar net aan wie je tegenstanders zijn, of je er zo goed in bent...
En ik vraag me af of juist Dennis en niet Coen een vrijstelling met het jatten van topito's zou hebben gekregen. Ik bedoel, wie ziet er crimineler uit?  ;)
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #112 Gepost op: 1-02-2008, 00:50:50 »
En ff over dat rode scherm van Joris. Zouden ze het daar met de crew écht niet over gehad hebben? De kans is toch redelijk groot dat de mol misschien wel die vrijstelling zou krijgen en daarom een rood scherm moet kunnen krijgen? Het lijkt me een groot risico dat aan de kandidaten en de mol zelf over te laten. ::ohno::
Stel dat iedere kandidaat tegen de mol zegt: "doe jij dat maar", omdat hij/zij niet wordt verdacht (wat trouwens bij Joris ook het geval was...). Kan deze moeilijk zeggen: "nee, ik wil niet". Want wie wil nou geen vrijstelling? Is alleen maar meer verdacht. Dus daar moeten ze echt wel rekening mee hebben gehouden hoor.

Ik denk dat Joris achter de schermen heeft doorgegeven dat hij de vrijstelling heeft gekregen en dat hij daarom ook een rood scherm moet kúnnen krijgen. Of hij die krijgt ligt dan nog wel steeds aan hem...  ::jaja::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #113 Gepost op: 1-02-2008, 00:54:13 »
het blijft gaan tussen dennis (door niemand verdacht?) en patrick (door zeker 3 mensen verdacht!)
georgina stemde op dunya  ::joehoe::
dennis stemde op edo  ::joehoe::
joris kreeg een rood scherm (laten we nu aub niet allemaal afkomen met 'ja maar ...', zoals vorig jaar toen er toch nog mensen waren die paul verdachten. kan ik echt niet bij. de mol mag nooit een rood scherm krijgen want hij maakt enkel een fake-test!)

dan vergeet ik nog regina, maar die heb ik gevoelsmatig in het begin al weggestreept (en dat kan heel gevaarlijk zijn...)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #114 Gepost op: 1-02-2008, 00:59:49 »
Of de Mol wel of geen rood scherm mag krijgen is bij ons gewoon niet bekend.
Wat betreft die vrijstelling komt het de mol goed uit die zelf te krijgen, er moet namelijk 1000,00 uit de pot daardoor. De mol weet de vragen te sabotteren en dus met zekerheid die vrijstelling benut, weg 1000,00.
Als de vrijstelling een ander zou krijgen, is het veel onzekerder of die vrijstelling aangesproken gaat worden, dus de kans dat er 1000,00 uit de pot gaat veel kleiner is.
Daarom denk ik dat dit wel een goede zet van de mol is geweest.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #115 Gepost op: 1-02-2008, 01:00:00 »
joris kreeg een rood scherm (laten we nu aub niet allemaal afkomen met 'ja maar ...', zoals vorig jaar toen er toch nog mensen waren die paul verdachten. kan ik echt niet bij. de mol mag nooit een rood scherm krijgen want hij maakt enkel een fake-test!)
Ja maar dit is een uitzonderlijke situatie. Mocht hij ondanks alles toch de mol zijn, dan geldt nog altijd de regel "De mol verlaat nooit het spel". Tot op heden was dat synoniem met "De mol krijgt geen rood scherm", maar deze situatie is nooit eerder voorgekomen.
The British are not impressed.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #116 Gepost op: 1-02-2008, 01:06:34 »
Of de Mol wel of geen rood scherm mag krijgen is bij ons gewoon niet bekend.
Wat betreft die vrijstelling komt het de mol goed uit die zelf te krijgen, er moet namelijk 1000,00 uit de pot daardoor. De mol weet de vragen te sabotteren en dus met zekerheid die vrijstelling benut, weg 1000,00.
Als de vrijstelling een ander zou krijgen, is het veel onzekerder of die vrijstelling aangesproken gaat worden, dus de kans dat er 1000,00 uit de pot gaat veel kleiner is.
Daarom denk ik dat dit wel een goede zet van de mol is geweest.

Die vrijstelling was toch verkocht? Dus die €1000 was er toch al uit?  :o
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #117 Gepost op: 1-02-2008, 01:07:28 »
Zo, net de aflevering gezien. En weer genoten! Niemand eruit, dat maakt het er niet makkelijker op natuurlijk. En dat Dennis met Edo 1500 euro voor de pot verdient ook niet.

Opvallend als er over Dennis gezegd wordt dat het zo verdacht is dat hij 'huismijt' zei i.p.v. die schimmels: Dennis verdedigt zich in plaats van rustig een verdacht smoelwerk te trekken. Dat laatste zou ik namelijk doen als ik kandidaat was. Maar (Mol) Dennis probeert zich er uit te kletsen. :)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 09:51:44 door Heinz »

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #118 Gepost op: 1-02-2008, 01:08:32 »
dit is zowat het grondbeginsel van de mol: de mol mag geen rood scherm krijgen. ze kunnen het risico gewoon niet lopen - ook al is het quasi onbestaande - dat die dan de vrijstelling niet krijgt. dan is je programma mislukt en kunnen ze gelijk allemaal inpakken. hier kunnen ze echt niet aan raken!
volgens mij kan de mol het spel trouwens wel verlaten: in serie 3 (belgie) is een deelnemer voor 2 afleveringen uit het spel (niet door een rood scherm) dacht ik. die deelnemer had evengoed de mol kunnen zijn. (al kan je hier discussieren of hij wel degelijk uit het spel was dan)

Offline mistoffelees

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • eindelijk bovengronds
Re: Aflevering 5
« Reactie #119 Gepost op: 1-02-2008, 01:09:54 »
Even iets heel anders... bij de aankondiging van het progamma toen werd gezegd wat er op Net 1, 2 en 3 te zien was, werd gemeld dat op ned 1 Blik op de weg te zien was... ik kreeg bijkans een stuipje van de schrik en vroeg me wanhopig af of ik me niet in de dag had vergist. Gelukkig bood het mol-tunetje al snel soelaas, maar eh... is dit meer mensen opgevallen? Is dit een avro-foutje of moet dat op wat voor wijze dan ook als hint opgevat worden en zo ja, naar wie? Joris in de toren of juist de liggers Patrick en Dunya of de a4-groep Dennis en Edo? Of?

Overigens is in een buitenlandse serie wel degelijk de mol met een rood scherm uit het spel verdwenen om later teruggekocht te kunnen worden door de kandidaten (die dat tegen een zeer behoorlijk bedrag nog braaf deden ook....). In de genoemde Belgische serie was die kandidaat die 2 afleveringen verdween overigens niet de mol.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 01:12:26 door mistoffelees »
Revenge is a dish best served not