Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 76035 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #200 Gepost op: 4-02-2008, 00:24:22 »
Kan iemand mij helpen waar er hier is gesproken over het cijfer acht en iets met de maand volgens maya telling.

Ik heb in deze aflevering, net bekeken trouwens, een aantal malen de acht weer voorbij zijn komen en Edo die zegt het ook nog bij het pokeren, terwijl er wel heel opvallend de biljartbal met 8 in beeld is
Alle achten vinden je in het topic met de verrassend verfrissende titel 8 ;)
The British are not impressed.

Offline Joke

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #201 Gepost op: 5-02-2008, 14:23:53 »
Veel mensen denken dat de mol nooit een rood scherm kan krijgen. Het verleden laat anders zien: Yvon Jaspers kreeg in haar serie in de eerste aflevering een rood scherm. Ze hoefde niet naar huis omdat het een grapje van het programmateam was.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #202 Gepost op: 5-02-2008, 15:10:37 »
Veel mensen denken dat de mol nooit een rood scherm kan krijgen. Het verleden laat anders zien: Yvon Jaspers kreeg in haar serie in de eerste aflevering een rood scherm. Ze hoefde niet naar huis omdat het een grapje van het programmateam was.

Ze kreeg geen rood scherm.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 5
« Reactie #203 Gepost op: 5-02-2008, 19:07:05 »
Ze kreeg geen rood scherm.

Precies. Ze was als laatste en gingen er vanuit dat ze een rood scherm kreeg.

In de eerste series is er toch ook wel gezegd dat de mol nooit een rood scherm kan krijgen (of verzin ik dit?). Nu wordt dit in ieder geval nooit gezegd, dus dan geldt het vast niet. Maareh, Joris is niet mijn mol dus waarom zeg ik dit eigenlijk  ::hypocriet::
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #204 Gepost op: 5-02-2008, 21:09:24 »
Eerste serie heb ik niet gezien, maar ongetwijfeld is er bedoeld, de mol kan niet naar huis worden gestuurd. Afvallen zeg maar. Dat is dan verbasterd tot 'de mol verlaat nooit het spel' en daar is 'de mol krijgt nooit een rood scherm' weer synoniem voor geworden.

Oh, de discussies of Paul nog wel de mol kon zijn vorig jaar! Hij had (naar eigen zeggen in elk geval) wel een rood scherm gekregen, lag uit het spel, maar kwam met de gestolen molboekjes weer terug. Al met al voor velen toch geen verdachte-af.
The British are not impressed.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 5
« Reactie #205 Gepost op: 5-02-2008, 21:31:19 »
Eerste serie heb ik niet gezien, maar ongetwijfeld is er bedoeld, de mol kan niet naar huis worden gestuurd. Afvallen zeg maar. Dat is dan verbasterd tot 'de mol verlaat nooit het spel' en daar is 'de mol krijgt nooit een rood scherm' weer synoniem voor geworden.

Oh, de discussies of Paul nog wel de mol kon zijn vorig jaar! Hij had (naar eigen zeggen in elk geval) wel een rood scherm gekregen, lag uit het spel, maar kwam met de gestolen molboekjes weer terug. Al met al voor velen toch geen verdachte-af.

Maar werd uiteindelijk in de finale verdacht door de beide verliezers. Dus in de test werd toen wel rekening gehouden dat Paul toch de mol kon zijn. Mij lijkt, zodra je in het vliegtuig naar huis zit, ben je mol-verdachte af.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 5
« Reactie #206 Gepost op: 5-02-2008, 21:37:35 »
Ik ben nu al toe aan aflevering 6  :P waarom moet ut ook zo lang dure  :\'(
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 5
« Reactie #207 Gepost op: 5-02-2008, 21:58:48 »
foei sera, je was er toch bij de vorige molhunt ? :p
toen zeiden jp en karel oa toch dat er nooit is gezegd dat de mol geen rood scherm kon krijgen. alleen maar dat de mol nooit naar huis gestuurd word ( ging over paul toen )
als de programma makers dat al zeggen, dan moet dat toch voldoende zijn voor ons :)
dennis for mole !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #208 Gepost op: 5-02-2008, 22:49:29 »
foei sera, je was er toch bij de vorige molhunt ? :p
toen zeiden jp en karel oa toch dat er nooit is gezegd dat de mol geen rood scherm kon krijgen. alleen maar dat de mol nooit naar huis gestuurd word ( ging over paul toen )
als de programma makers dat al zeggen, dan moet dat toch voldoende zijn voor ons :)

je hebt gelijk ja.
alleen hebben we daar nooit aantekeningen of filmpjes van gemaakt.
maar nu je het zegt weet ik het ook weer. joris kan het inderdaad dus nog steeds zijn.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 5
« Reactie #209 Gepost op: 5-02-2008, 23:03:27 »
foei sera, je was er toch bij de vorige molhunt ? :p
toen zeiden jp en karel oa toch dat er nooit is gezegd dat de mol geen rood scherm kon krijgen. alleen maar dat de mol nooit naar huis gestuurd word ( ging over paul toen )
als de programma makers dat al zeggen, dan moet dat toch voldoende zijn voor ons :)

 ::rofl::

Excuus nev  :P. Soms bedenken mijn alter-ego`s iets. (sterker nog, ze hebben allemaal een andere mol ook nog  >:D ).

Maar nu je het zegt idd :). Ik moet gewoon alle series weer een keertje kijken zodat ik de fout niet nog een keer maak  ::jaja::.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #210 Gepost op: 6-02-2008, 01:35:07 »
::rofl::

Excuus nev  :P. Soms bedenken mijn alter-ego`s iets. (sterker nog, ze hebben allemaal een andere mol ook nog  >:D ).

Maar nu je het zegt idd :). Ik moet gewoon alle series weer een keertje kijken zodat ik de fout niet nog een keer maak  ::jaja::.

jamaar, natuurlijk zeggen ze dat! maar daarom is het nog niet zo he.
het is evident dat ze paul opnieuw bij de molkandidaten zetten in de test vorig jaar (ook al had hij een rood scherm gehad) want stel nu dat ze de finale slechts met 3 hadden gespeeld, bvb inge, paul en renate, en dat paul niet tussen de mogelijke molkandidaten stond, dan wist renate 100% zeker dat het inge was natuurlijk!

nee joh, de mol kan geen rood scherm krijgen - HIJ MAAKT IMMERS DE TEST NIET!
als joris de mol is, eet ik mijn schoen op (je mag mij hier op quoten ;))

wat ik wel merkwaardig vind, is dat het gezamenlijke 'complot' daadwerkelijk gelukt is. want ook al heeft joris alles op zichzelf ingezet, dan nog kan hij een boel overeenkomsten vertonen met de mol (bvb, in eenzelfde deel van een opdracht zitten, zelfde geslacht, ...) en dus mss niet het minste aantal goeie antwoorden hebben.

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #211 Gepost op: 6-02-2008, 09:46:36 »
Maar misschien heeft Joris de test ook niet gemaakt! Als de programma-makers zeker wisten dat Joris de vrijstelling zou krijgen, dan kunnen ze hem toch een rood scherm geven, hij gaat er dan toch niet uit!
(Dit geldt als Joris de mol is)

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #212 Gepost op: 6-02-2008, 13:32:40 »
Maar misschien heeft Joris de test ook niet gemaakt! Als de programma-makers zeker wisten dat Joris de vrijstelling zou krijgen, dan kunnen ze hem toch een rood scherm geven, hij gaat er dan toch niet uit!
(Dit geldt als Joris de mol is)
maar dat zou willen zeggen dat de programmamakers valsspelen met de test!
het is de mol die vals speelt, en niet de programmamakers mag ik hopen! anders houdt dit programma geen steek

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #213 Gepost op: 6-02-2008, 13:57:26 »
nee joh, de mol kan geen rood scherm krijgen - HIJ MAAKT IMMERS DE TEST NIET!
Wie zegt dat?
Volgens mij maakt de mol de test wel (zie ook de 'openbare' test deze serie) en kan er altijd worden beslist of de mol automatisch groen krijgt of gewoon meetelt. Er zijn talloze scenario's denkbaar waarin de mol een rood scherm kan krijgen. Er kunnen altijd speciale opdrachten komen. Ze kunnen bijvoorbeeld altijd nog een opdracht bedenken waarbij iedereen een rood scherm krijgt en een extra spel gespeeld moet worden waar een afvaller wordt aangewezen, of misschien twee afvallers of misschien 0 afvallers. Punt is dat er altijd een mogelijkheid moet zijn om de mol een rood scherm te kunnen tonen, om wat voor reden dan ook.
The British are not impressed.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Aflevering 5
« Reactie #214 Gepost op: 6-02-2008, 13:58:56 »
Volgens mij maakt de mol de test wel (zie ook de 'openbare' test deze serie) en kan er altijd worden beslist of de mol automatisch groen krijgt of gewoon meetelt. Er zijn talloze scenario's denkbaar waarin de mol een rood scherm kan krijgen. Er kunnen altijd speciale opdrachten komen. Ze kunnen bijvoorbeeld altijd nog een opdracht bedenken waarbij iedereen een rood scherm krijgt en een extra spel gespeeld moet worden waar een afvaller wordt aangewezen, of misschien twee afvallers of misschien 0 afvallers. Punt is dat er altijd een mogelijkheid moet zijn om de mol een rood scherm te kunnen tonen, om wat voor reden dan ook.

Denk ik ook ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #215 Gepost op: 6-02-2008, 15:33:21 »
maar dat zou willen zeggen dat de programmamakers valsspelen met de test!
het is de mol die vals speelt, en niet de programmamakers mag ik hopen! anders houdt dit programma geen steek
Hoezo spelen de programmamakers dan vals?
Ik denk dat de mol de test niet hoeft te maken, omdat hij toch altijd door gaat.
Ik ga Joris trouwens stiekem steeds meer verdenken. Wij vinden hem irritant, maar de kandidaten vertrouwen hem. Dan doe je het toch wel goed als mol, want hij kan zomaar opdrachten verpesten en ze vertrouwen hem nog steeds!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #216 Gepost op: 6-02-2008, 17:38:14 »
wat er volgens mij feitelijk gebeurd is dat de test door iedereen wordt gemaakt, en dat de productie later invoert wie er een rood of groen scherm moet krijgen.

daarbij heeft karel zelf aangegeven dat de mol best een rood scherm van krijgen.
wie zou het beter weten dan karel?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #217 Gepost op: 6-02-2008, 19:18:44 »
wat er volgens mij feitelijk gebeurd is dat de test door iedereen wordt gemaakt, en dat de productie later invoert wie er een rood of groen scherm moet krijgen.

daarbij heeft karel zelf aangegeven dat de mol best een rood scherm van krijgen.
wie zou het beter weten dan karel?
Anton J.
(en natuurlijk alle kandidaten die dit jaar de finale hebben gehaald en zagen dat Joris de mol is.)

Ondanks dat ik mijn best heb gedaan mensen te overtuigen dat Joris de mol is, vindt ik het toch wel jammer dat steeds meer mensen hem verdenken... ik hoopte nog een voorsprong in de pool te krijgen, maar dat gaat zo niet lukken. :P Zal eens kijken of ik Regina en Dunya verdacht kan maken... :-\\

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #218 Gepost op: 6-02-2008, 19:32:04 »
Zal eens kijken of ik Regina en Dunya verdacht kan maken... :-\\

 ::rofl::
Succes, knappe kop als je hen verdacht kunt maken. Van alle kandidaten, kan je van de beide vrouwen wel stellen dat zij iig niet de mol zijn. Ze doen goed mee in de opdrachten, winnen geld voor de pot. Halen weinig fratsen uit, ik lach me kapot als blijkt dat de Alice in Wonderland theorie het bij het rechte eind zal hebben en dat Regina de mol is  ::rofl:: Maar de kans daarop acht ik onwaarschijnlijk :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 5
« Reactie #219 Gepost op: 6-02-2008, 20:10:13 »
::rofl::
Succes, knappe kop als je hen verdacht kunt maken. Van alle kandidaten, kan je van de beide vrouwen wel stellen dat zij iig niet de mol zijn. Ze doen goed mee in de opdrachten, winnen geld voor de pot. Halen weinig fratsen uit, ik lach me kapot als blijkt dat de Alice in Wonderland theorie het bij het rechte eind zal hebben en dat Regina de mol is  ::rofl:: Maar de kans daarop acht ik onwaarschijnlijk :P
Maar misschien betekent de Acht wel iets... Er zijn zoveel dingen met 8 ;)