Auteur Topic: Aflevering 9.  (gelezen 81231 keer)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #160 Gepost op: 29-02-2008, 13:14:25 »
Willen jullie ophouden met liegen?  :o  ;)
Laten we jabberen.

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Aflevering 9.
« Reactie #161 Gepost op: 29-02-2008, 13:20:36 »
Om op de kistopdracht terug te komen. Zou best goed kunnen dat er een zendertje in de kist van Dennis lag (aangenomen dat hij ook de mol is). Daarmee fluisterden ze hem toe hoeveel goudstaafjes er al gevonden zijn. Bij 3 staafjes denkt ie: nu ga ik eruit. Hij verdient daarmee alle respect dat ie zolanng in de kist heeft gezeten (dat verdient ie sowieso hoor!), maar eigenlijk heeft ie de opdracht laten mislukken door maar zo weinig geld te laten verdienen. 

Sterker nog er lag een zender in de kist, een walkie-talkie.
Het viel me op dat op het moment dat Dennis de kist in ging de walkie-talkie aan zijn linker kant lag, toen hij de kist weer uitkwam lag de walkie-talkie rechts van hem. Ik heb er screenshots van gemaakt.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 9.
« Reactie #162 Gepost op: 29-02-2008, 13:23:52 »
In tegenstelling tot wat hier algemeen wordt verondersteld, denk ik eerder dat Regina de Mol is.
Haar lachje, zech maar brede glimlach van opluchting, aan het einde van de aflevering spreekt boekdelen. Ze is waarschijnlijk opgelucht dat ze niet ontmaskerd is, wat ook tot de opdracht van een Mol behoort.

Er is ook veel gezegd over de foute kalender en het antwoord van de Maya hogepriester aan Regina.
Er is nergens beweerd dat, indien je de kalender fout instelt, je niet het correcte antwoord kan krijgen.
Er is alleen gezegd dat je een correct antwoord krijgt indien je de kalender wel correct invult.

Bovendien wordt ze nogal uitgebreid aan het woord gelaten in deze laatste aflevering, nu krijgt ze plots wel veel aandacht van de samenstellers van het programma.

En dan die laatste, gemiste goudstaaf. Zij zegt dat Edo toch nog wel even had kunnen wachten vooraleer Dennis te bevrijden.
Ik denk eerder dat Regina de goudstaaf pas op de transportband aflevert op moment dat Dennis de opdracht reeds heeeft afgeblazen.
Ze geeft haar "Edo verwijtende uitleg" ook enkel aan de camera, maart niet in bijzijn van Edo, zodat deze niets kan vermeoden van wat ze hier ten onrechte beweert.
Zo tracht men da kijkers alsnog om de tuin te leiden.

Niets is wat het lijkt.
Regina is de Mol.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9.
« Reactie #163 Gepost op: 29-02-2008, 13:32:46 »


Er is ook veel gezegd over de foute kalender en het antwoord van de Maya hogepriester aan Regina.
Er is nergens beweerd dat, indien je de kalender fout instelt, je niet het correcte antwoord kan krijgen.
Er is alleen gezegd dat je een correct antwoord krijgt indien je de kalender wel correct invult.


Ook dit is reeds aan de orde geweest. Het is het liftscenario (Thailand-editie). Maar je hebt gelijk.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Edo is het !
« Reactie #164 Gepost op: 29-02-2008, 13:42:18 »
Spannend, maar ik ben nog steeds niet zeker, ik heb op Edo gestemd met als winnaar Regina.
Edo had een betere molpositie vond ik en deed verdacht door eerst tegen Regina te roepn dat ze minder zand moest scheppen. Even later roept hij tegen haar grotere scheppen!! Ook liet hij Dennis er meteen uit toen die aangaf het niet meer vol te houden. In plaats van hem eerst moed in te praten bijvoorbeeld. Die goudklomp had hij dan nog makkelijk kunnen pakken. Voor mij is het toch Edo. Dennis bleef nog best lang in die kist zitten. En het enige wat hij kon doen als ie de mol was is dus snel uit de kist komen (en dat zou wel heel erg opvallen). Nee Edo was hier aan het mollen!  >:D. Wel gek dat die maya Dennis als mol aanwees, ik denk dat Dennis de kalender fout had. ::ok:: Ik vind het helemaal niet duidelijk uit deze afl. dat het Dennis zou moeten zijn...

Mmm.. ik vond juist dat Edo de slechtste positie had.
Regina een hele goede, omdat ze simpelweg goudstaven heeft kunnen vermijden, Dennis een hele goede omdat hij elk moment de opdracht kon afblazen. Regina zou precies weten hoeveel goudstaven ze naar beneden gegooid had, dus Edo kon ze moeilijk níet oppakken. En de afspraak was dat de opdracht meteen afgelopen zou zijn op Dennis' commando, dus de vraag is nog maar of die laatste goudstaaf nog gegolden zou hebben, zou Edo hem nog snel gepakt hebben.
Ik denk zeker dat Dennis contact heeft kunnen maken met de buitenwereld vanuit z'n kist, al was het alleen maar uit veiligheidsoogpunt, en als mol had hij dan aan de weet kunnen komen dat hij nog net die laatste staaf kon vermijden door af te blazen. De mol als held, da's ook niet voor het eerst.

Offline markvds

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #165 Gepost op: 29-02-2008, 14:03:39 »
Nu wil ik toch even een theorie met jullie delen over de laatste aflevering, en het antwoord dat de priester aan Dennis geeft.

Stel... Dennis is de mol NIET. Hij legt de geboortedatum van Edo neer op de mayakalender. Hij loopt naar boven, vraagt wie de mol is, en de priester zegt 'dat ben jij'. Dat is zeker NIET het goede antwoord, dus KAN hij de datum niet goed neergelegd hebben. Dus is Regina de mol.

Hiermee wil ik niet zeggen dat Regina de mol is. Sterker nog: Dennis zegt vervolgens 'aan dat antwoord had ik ook niks'. Dat is dus niet waar! Hij had hieruit kunnen afleiden dat Regina de mol is (of Edo, als 'ie de geboortedatum van Regina neergelegd had). Dus: Dennis is de mol!

Bovenstaande gaat alleen niet op als hij een geboortedatum verkeerd omgerekend heeft naar de Maya-kalender. Maar laten we daar niet van uit gaan.

Wat jullie?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9.
« Reactie #166 Gepost op: 29-02-2008, 14:11:43 »
van de NL site

Hij zal hun vraag beantwoorden, maar doet dit ALLEEN als de individuele opdracht juist is volbracht.



Volgens deze redenering krijg je dus ALLEEN een goed antwoord als je de kalender juist hebt neergezet, als je de kalender fout hebt krijg je dan dus een fout antwoord op je vraag.

Regina had haar kalender fout en vroeg of de mol bruine ogen had. Het antwoord was nee. Haar kalender was echter fout, dus heeft de mol bruine ogen. In dit geval is Dennis de mol.

In dit geval zou Edo zijn kalender ook goed moeten hebben (anders is de mol geen man) Edo zette zijn kalender op de geboortedatum van Dennis. Als hij zijn kalender goed heeft gezet, krijgt hij dus een goed antwoord.

Van Dennis zien we niet hoe hij zijn kalender neerlegt. Indien Dennis de mol is, en de priester hem aanwijst, heeft Dennis de kalender op zijn eigen geboortedatum gezet.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2008, 14:13:49 door Qper »

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 9.
« Reactie #167 Gepost op: 29-02-2008, 14:16:02 »
Nu wil ik toch even een theorie met jullie delen over de laatste aflevering, en het antwoord dat de priester aan Dennis geeft.

Stel... Dennis is de mol NIET. Hij legt de geboortedatum van Edo neer op de mayakalender. Hij loopt naar boven, vraagt wie de mol is, en de priester zegt 'dat ben jij'. Dat is zeker NIET het goede antwoord, dus KAN hij de datum niet goed neergelegd hebben. Dus is Regina de mol.

Hiermee wil ik niet zeggen dat Regina de mol is. Sterker nog: Dennis zegt vervolgens 'aan dat antwoord had ik ook niks'. Dat is dus niet waar! Hij had hieruit kunnen afleiden dat Regina de mol is (of Edo, als 'ie de geboortedatum van Regina neergelegd had). Dus: Dennis is de mol!

Bovenstaande gaat alleen niet op als hij een geboortedatum verkeerd omgerekend heeft naar de Maya-kalender. Maar laten we daar niet van uit gaan.

Wat jullie?

zoals al heel vaak gezegd is klopt zo'n redenatie niet, als je de kalender fout neer legt kan de priester het GOEDE of het FOUTE antwoord geven, dan heb je er dus helemaal niks aan.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Edo is het !
« Reactie #168 Gepost op: 29-02-2008, 14:19:20 »

Ik denk zeker dat Dennis contact heeft kunnen maken met de buitenwereld vanuit z'n kist, al was het alleen maar uit veiligheidsoogpunt, en als mol had hij dan aan de weet kunnen komen dat hij nog net die laatste staaf kon vermijden door af te blazen. De mol als held, da's ook niet voor het eerst.

Tuurlijk heeft hij een walkie-talkie, maar deze is van links naar rechts verplaatst tijdens de opdracht, dit wijst erop dat hij 'm heeft gebruikt, en daar gaat het me om. Ik denk dat hij op de hoogte werd gehouden over het aantal al verdiende staafjes...

Offline Anja225

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #169 Gepost op: 29-02-2008, 14:27:14 »
Dennis moet de mol wel zijn!

Waarom:

als hij niet de mol zou zijn, zou hij wel een andere vraag hebben gesteld aan de priester, iets waardoor hij Edo of Regina kon wegstrepen.
Aan deze vraag heb je helemaal niks als je de mol niet bent!

Dus Dennis is de mol en Edo is daardoor de winnaar!!!


Re: Aflevering 9.
« Reactie #170 Gepost op: 29-02-2008, 14:30:44 »
Sterker nog er lag een zender in de kist, een walkie-talkie.
Het viel me op dat op het moment dat Dennis de kist in ging de walkie-talkie aan zijn linker kant lag, toen hij de kist weer uitkwam lag de walkie-talkie rechts van hem. Ik heb er screenshots van gemaakt.


 ::oink:: Goed gevonden!
Mijn enige opmerking hierbij is: als je er van uit gaat dat de walkie-talkie gebruik wordt zodat dennis (als mol) 'stiekem' contact zou kunnen hebben met de productie (bijv. over de hoeveelheid goudstaven), dan is de plaats waar de walkie-talkie ligt niet heel handig, want Edo kan hem zo zien liggen...

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Aflevering 9.
« Reactie #171 Gepost op: 29-02-2008, 14:34:36 »
Mijn enige opmerking hierbij is: als je er van uit gaat dat de walkie-talkie gebruik wordt zodat dennis (als mol) 'stiekem' contact zou kunnen hebben met de productie (bijv. over de hoeveelheid goudstaven), dan is de plaats waar de walkie-talkie ligt niet heel handig, want Edo kan hem zo zien liggen...
::rofl:: ja, daar had ik dan weer even niet aan gedacht  ::rofl::
maartoch...

Offline MavMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #172 Gepost op: 29-02-2008, 14:41:09 »
Die walkie-talkie kan er ook liggen iv het met Dennis niet goed zou kunnen gaan.
Dan is Edo daar niet als lifesaver!


« Laatst bewerkt op: 29-02-2008, 15:31:11 door MavMol »

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #173 Gepost op: 29-02-2008, 15:33:48 »
Die walkie-talkie kan er ook liggen iv het met Dennis niet goed zou kunnen gaan.
Dan is Edo daar niet als lifesaver!
Inderdaad, want nu hoorde je Edo ook Dennis niet al te goed. En via een Walkietalkie zou dat beter moeten zijn. Maar toch, toch, denk ik dat de walkietalkie ervoor was om Dennis op de hoogte te houden van het aantal staven.
Als Edo Dennis niet kon horen terwijl hij schreeuwde, kon hij hem al helemáál niet in een walkietalkie horen praten, wel?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 9.
« Reactie #174 Gepost op: 29-02-2008, 15:34:31 »
wat een mooi einde zeg, allemaal in het wit met al die rituelen.  ::bravo::


Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #175 Gepost op: 29-02-2008, 15:38:59 »
Trouwens.

Op de banner (zo heet dat toch?) van de Avrosite, met alle kandidaten. Staat op een gegeven moment een mayatempel. PJH heeft gezegd 'straks' met de winnaar bovenop zo'n tempel te staan. Dennis en Regina staan vóór de tempel, dus voor hen is 't moeilijk de tempel te beklimmen. Edo staat er NAAST, en ook náást een trappetje. Hij zou heel makkelijk naar boven kunnen klimmen.

IS EDO DE WINNAAR?

Sorry als mijn uitleg een beetje warrig is..  :-[

« Laatst bewerkt op: 29-02-2008, 15:43:56 door Marije1991 »

Offline MavMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #176 Gepost op: 29-02-2008, 15:47:23 »
Op Dennis zijn vraag antwoordde de man met 'teech'' --> teetsj betekent jij.
Ik wilde wel weten, ook nadat die priester hem aanwees, wat het woord wat hij zei betekende.

hier kun je allerlei woorden vinden van het mexicaanse maya:
http://www.mostlymaya.com/yucatec_maya_intro_.htm
http://www.native-languages.org/maya.htm#language
« Laatst bewerkt op: 29-02-2008, 15:49:01 door MavMol »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 9.
« Reactie #177 Gepost op: 29-02-2008, 15:54:14 »
Trouwens.

Op de banner (zo heet dat toch?) van de Avrosite, met alle kandidaten. Staat op een gegeven moment een mayatempel. PJH heeft gezegd 'straks' met de winnaar bovenop zo'n tempel te staan. Dennis en Regina staan vóór de tempel, dus voor hen is 't moeilijk de tempel te beklimmen. Edo staat er NAAST, en ook náást een trappetje. Hij zou heel makkelijk naar boven kunnen klimmen.

IS EDO DE WINNAAR?

Sorry als mijn uitleg een beetje warrig is..  :-[



mooi gevonden  :)
en natuurlijk is edo de winnaar, want regina is het niet.  :-\\

nog over die graaf opdracht: edo zou toch maar die kist open hebben getrokken terwijl er net een bult zand aan kwam  :-X

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #178 Gepost op: 29-02-2008, 16:14:30 »
::oink:: Goed gevonden!
Mijn enige opmerking hierbij is: als je er van uit gaat dat de walkie-talkie gebruik wordt zodat dennis (als mol) 'stiekem' contact zou kunnen hebben met de productie (bijv. over de hoeveelheid goudstaven), dan is de plaats waar de walkie-talkie ligt niet heel handig, want Edo kan hem zo zien liggen...
Misschien is wel tegen de kandidaten gezegd dat er een walkietalkie ligt voor Dennis, voor zijn eigen veiligheid. Dat is natuurlijk erg geloofwaardig. Dat ie daarnaast ook gebruikt wordt om het aantal goudstaven door te geven hoeven Edo en Regina niet te weten. Hmm Dennis is de mol ::vergroot::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #179 Gepost op: 29-02-2008, 16:15:50 »
Trouwens.

Op de banner (zo heet dat toch?) van de Avrosite, met alle kandidaten. Staat op een gegeven moment een mayatempel. PJH heeft gezegd 'straks' met de winnaar bovenop zo'n tempel te staan. Dennis en Regina staan vóór de tempel, dus voor hen is 't moeilijk de tempel te beklimmen. Edo staat er NAAST, en ook náást een trappetje. Hij zou heel makkelijk naar boven kunnen klimmen.

IS EDO DE WINNAAR?

Sorry als mijn uitleg een beetje warrig is..  :-[


dat zou  betekenen dat edo dus de winnaar is. Regina is dan de mol. Want Regina heeft alles veel beter bij gehouden dan Edo.