Auteur Topic: [Kandidaat] Jon  (gelezen 175543 keer)

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2009, 22:15:03 »
''De held is de mol'' heb ik ze hier wel eens horen roepen op het forum  ::hypocriet::

Bakken vol geld binnengesleept, bleken het toch maar halve biljetjes te zijn.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2009, 22:15:20 »
Jon schijnt goed in de groep te liggen (zijn naam op de vrijstellingen), en ondertussen is ie lekker chaotisch bezig (reuzenrad). Ook had hij een goede molpositie in het donkere gebouw. Misschien heeft ie als eerste wel wat enveloppen kwijtgemaakt. En al het geld wat ie vond werd uiteindelijk lang niet zo veel als gedacht, door die wending van de halve briefjes die aan de halve briefjes van de andere groep gekoppeld moesten worden. Kortom: Jon staat nu hoog op mijn verdachtenlijstje.
Precies mijn gedachten!
  ::vergroot:: ik hou 'm scherp in de gaten iig. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 15-01-2009, 22:41:05 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2009, 22:36:59 »
Jon schijnt goed in de groep te liggen (zijn naam op de vrijstellingen), en ondertussen is ie lekker chaotisch bezig (reuzenrad). Ook had hij een goede molpositie in het donkere gebouw. Misschien heeft ie als eerste wel wat enveloppen kwijtgemaakt. En al het geld wat ie vond werd uiteindelijk lang niet zo veel als gedacht, door die wending van de halve briefjes die aan de halve briefjes van de andere groep gekoppeld moesten worden. Kortom: Jon staat nu hoog op mijn verdachtenlijstje.
Idd Heinz.. You think what I think!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #43 Gepost op: 16-01-2009, 00:01:55 »
Jons actie om Paula naar zijn lege envelop te leiden zou echt briljant zijn als hij de Mol is.. Openlijk mollen en er met een lach mee wegkomen!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #44 Gepost op: 16-01-2009, 00:57:45 »
Jons actie om Paula naar zijn lege envelop te leiden zou echt briljant zijn als hij de Mol is.. Openlijk mollen en er met een lach mee wegkomen!

En beloond worden met 2 reservevrijstellingen..

Heb nog steeds geen hoogte van Jon
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #45 Gepost op: 16-01-2009, 01:17:17 »
Waarom is het topic van mijn mol opeens sticky? ^^

Was omdat er wat opmerkingen over Jon stonden in het Aflevering 2 topic. Bij het overplaatsen is het topic even sticky geweest.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #46 Gepost op: 16-01-2009, 10:28:48 »
Jon is er wat mij betreft ook niet minder verdacht op geworden deze aflevering! Ook om de redenen die Heinz hier neer heeft gezet.
Vooral het feit dat hij zo goed ligt in die groep. Onafhankelijk van de opdrachten is er wat mij betreft geen betere molpositie.
Laten we jabberen.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #47 Gepost op: 16-01-2009, 11:37:53 »
Ook ik zit thuis met griep dus heb ik vanochtend de uitzending ook nog eens ddorgenomen.

Wat mij opvalt:
Jon wil als eerste t gebouw in omdat hij nachtblindheid heeft en last heeft van kleine ruimtes.
Dat strookt niet met een theateracteur. Achter de schermen is t meestal donker en de kleedruimtes zijn ook niet al te groot. bovendien kregen ze een joekel van een lamp mee. En kleine ruimtes hebben we niet gezien.Hij zorgde dus dat hij als eerste binnen kwam en zo veel enveloppen kon vinden. Hoeveel heeft hij er dan laten verdwijnen?
Daarna loodst hij met veel bombarie Paula naar boven naar een raam waar hij een enveloppe ziet hangen. Die heeft hij daar niet laten liggen maar zelfs teruggeplakt op t raam. Hij kon die enveloppe niet openen zonder eerst van t raam af te halen.Dus bewust teruggeplakt.
Dan zegt hij nog dat Rick hem zenuwachtig maakt. Zo komt t over maar volgens mij is t gewoon gespeeld. Jon is hectiek gewend.
Jon is mijn mol. Prachtvent!!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #48 Gepost op: 16-01-2009, 12:42:07 »
Ook ik zit thuis met griep dus heb ik vanochtend de uitzending ook nog eens ddorgenomen.

Wat mij opvalt:
Jon wil als eerste t gebouw in omdat hij nachtblindheid heeft en last heeft van kleine ruimtes.
Dat strookt niet met een theateracteur. Achter de schermen is t meestal donker en de kleedruimtes zijn ook niet al te groot. bovendien kregen ze een joekel van een lamp mee. En kleine ruimtes hebben we niet gezien.Hij zorgde dus dat hij als eerste binnen kwam en zo veel enveloppen kon vinden. Hoeveel heeft hij er dan laten verdwijnen?
Daarna loodst hij met veel bombarie Paula naar boven naar een raam waar hij een enveloppe ziet hangen. Die heeft hij daar niet laten liggen maar zelfs teruggeplakt op t raam. Hij kon die enveloppe niet openen zonder eerst van t raam af te halen.Dus bewust teruggeplakt.
Dan zegt hij nog dat Rick hem zenuwachtig maakt. Zo komt t over maar volgens mij is t gewoon gespeeld. Jon is hectiek gewend.
Jon is mijn mol. Prachtvent!!


Daar ga ik nog eens naar terugkijken die envelop op het raam. Alle dingen die je hier noemt vond ik ook heel opvallend. Hij acteert dat hij zenuwachtig en chaotisch is. Hij speelt in kluchten die bekend staan om chaos en verwarring. Ik denk dat je als acteur in zo'n stuk je koppie er echt wel bij moet houden en veel dingen moet kunnen onthouden.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2009, 13:04:33 door Moni »

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #49 Gepost op: 16-01-2009, 17:15:01 »
Daar ga ik nog eens naar terugkijken die envelop op het raam. Alle dingen die je hier noemt vond ik ook heel opvallend. Hij acteert dat hij zenuwachtig en chaotisch is. Hij speelt in kluchten die bekend staan om chaos en verwarring. Ik denk dat je als acteur in zo'n stuk je koppie er echt wel bij moet houden en veel dingen moet kunnen onthouden.

na vanavond had ik mijn avater al aangepast  ::rofl::
als hij het niet is heeft 'tie fantastisch gespeeld, onopvallend opvallend mollen  ::jaja::

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #50 Gepost op: 16-01-2009, 17:40:03 »


Jon van Eerd
Maastricht, 5 september 1960
Acteur
Hey, Jon is op de dag nauwkeurig exact 30 jaar ouder dan ik... :o  Als dat geen hint is weet ik het ook niet meer... ::rofl:: ::jaja::
Molloot sinds seizoen 4

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #51 Gepost op: 16-01-2009, 17:52:18 »
Keurig, ons kamp wordt groter  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #52 Gepost op: 16-01-2009, 18:10:51 »
Als het hem is, dan zat hij op zich goed in de spookhuis-opdracht.
Volgens mij moesten de enveloppen van groep 1 aansluiten op die van groep 2. Daar groep 1 veel heeft laten liggen kon groep 2 nooit meer geld binnenhalen dan groep 1, ook al hadden ze alle enveloppen gevonden.
Jon kon dus lekker fanatiek als eerste van groep 2 veel geld vinden, de helft was toch waardeloos, omdat groep 1 de bijbehorende stukken niet had.
Stel nu dat groep 1 wèl veel had gevonden. Dan had Jon nog op de juiste plek gezeten, dan had hij als eerste van groep 2 veel enveloppen kunnen kwijtmaken en dan was er uiteindelijk nog niet veel gewonnen.
The British are not impressed.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #53 Gepost op: 17-01-2009, 16:55:59 »
Ben ik het mee eens. Sinds die spookhuis-opdracht staat Jon bovenaan op mijn verdachtenlijstje. Het is ook de perfecte sabotage-opdracht.

Verder blijft dat zinnetje steeds in mijn hoofd spoken "ondergetekende is in donkere ruimtes, zeker als ze klein zijn, niet op zijn gemak"
Klinkt een beetje claustofobisch en ook alsof hij zich op een of andere manier indekt; hij kan schijnbaar wel tegen verlichte kleine ruimtes, zoals een cabine van een reuzenrad (claustofobie plek bij uitstek).

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #54 Gepost op: 17-01-2009, 17:58:25 »
Keurig, ons kamp wordt groter  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Tuurlijk niet, Froukje is de Mol al. Maar t zou tof zijn als Jon de mol was, kunnen we nog heel lang van hem genieten :D  Tis wel mn favo kandi namelijk.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Nachtblind?
« Reactie #55 Gepost op: 17-01-2009, 20:17:12 »
Jon beweert nachtblind te zijn maar kan als Paula binnen is ::) wel van buiten zien dat er ergens een envelopje voor het raam hangt.....
Heeft hij misschien gelogen om als eerste de kans te krijgen de vrijstelling te vinden of is hij misschien de mol?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #56 Gepost op: 18-01-2009, 11:20:33 »
Hij zag het envelopje elke keer pas als het licht van Paula erop viel ;)
Tell me what your telescope says

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #57 Gepost op: 18-01-2009, 12:03:39 »
Wat ik wel een leuke vind is dat als Jon bij zijn bushalte wordt afgezet om te wachten op de waslijn bus, dat hij naar het reuzenrad staat te kijken.

Alsof hij al lang weet dat hij daar zo met de groep heengaat ^^
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline vanilla

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #58 Gepost op: 18-01-2009, 14:40:06 »
Ook ik zit thuis met griep dus heb ik vanochtend de uitzending ook nog eens ddorgenomen.

Wat mij opvalt:
Jon wil als eerste t gebouw in omdat hij nachtblindheid heeft en last heeft van kleine ruimtes.
Dat strookt niet met een theateracteur. Achter de schermen is t meestal donker en de kleedruimtes zijn ook niet al te groot. bovendien kregen ze een joekel van een lamp mee. En kleine ruimtes hebben we niet gezien.Hij zorgde dus dat hij als eerste binnen kwam en zo veel enveloppen kon vinden. Hoeveel heeft hij er dan laten verdwijnen?
Daarna loodst hij met veel bombarie Paula naar boven naar een raam waar hij een enveloppe ziet hangen. Die heeft hij daar niet laten liggen maar zelfs teruggeplakt op t raam. Hij kon die enveloppe niet openen zonder eerst van t raam af te halen.Dus bewust teruggeplakt.
Dan zegt hij nog dat Rick hem zenuwachtig maakt. Zo komt t over maar volgens mij is t gewoon gespeeld. Jon is hectiek gewend.
Jon is mijn mol. Prachtvent!!


Mensen mensen, valt jullie niks op. Wat al gezegd is, het feit dat jon nachtblind is lijkt mij sterk(ik kan dit ook nergens vinden in zijn biografie). Maar een ander punt.. welk dier ziet er nog meer heeeel erg slecht?? ... juist.. een mol ;). Die is ook bijna blind...
« Laatst bewerkt op: 18-01-2009, 14:44:56 door vanilla »

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #59 Gepost op: 18-01-2009, 19:18:55 »
welk dier ziet er nog meer heeeel erg slecht?? ... juist.. een mol ;). Die is ook bijna blind...

Als er een dier is dat bij uitstek goed zijn weg kan vinden in donkere kleine ruimtes is het een mol, dus precies het tegenovergestelde van wat Jon zegt.
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje