Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 214766 keer)

Offline maulwurf2

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #480 Gepost op: 14-03-2011, 00:23:52 »
Ik denk dan eerder dat Art probeert mols over te komen op de kijker.

Bij het zoveelste 'handgebaar' zeg ik ja maar hier zou sprake zijn van een ietwat ingenieuzer interseizoenale hint.
Der, die, das!  - Wer, wie, was? - Wieso, weshalb, warum? - Wer nicht fragt bleibt dumm.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #481 Gepost op: 14-03-2011, 00:30:33 »
Bij het zoveelste 'handgebaar' zeg ik ja maar hier zou sprake zijn van een ietwat ingenieuzer interseizoenale hint.

Ehm ja maar het woord 'thun' was echt het Thaise woord voor mol..
Dus waarom een Thais woord gebruiken in Nicaragua en bovendien een hint hergebruiken..  ???

Klinkt me niet direct logisch in de oren. Een 'Spaanse' hint als 'tomeloos positief/ totale poet' aka topo klinkt me dan veel logischer en overtuigender in de oren.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline maulwurf2

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #482 Gepost op: 14-03-2011, 00:36:03 »
Ehm ja maar het woord 'thun' was echt het Thaise woord voor mol..
Dus waarom een Thais woord gebruiken in Nicaragua en bovendien een hint hergebruiken..  ???

Klinkt me niet direct logisch in de oren. Een 'Spaanse' hint als 'tomeloos positief/ totale poet' aka topo klinkt me dan veel logischer en overtuigender in de oren.

Wellicht dat we het wat dat betreft alleen met 'Topografie' moeten doen ;D. Mij ging het om de verwijzing naar 1nge 1penburg nu we op zoek zijn naar mol 11.
Der, die, das!  - Wer, wie, was? - Wieso, weshalb, warum? - Wer nicht fragt bleibt dumm.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #483 Gepost op: 14-03-2011, 00:42:38 »
Ik vind Art totaal niet het type om de mol te zijn. Bij de vraag van wie heeft hoeveel geld opgebracht in de pot, schrok Art allerminst en biechte eerlijk op dat hij met gezamelijke opdrachten wel geld in de pot speelde. En hoe willen jullie verklaren dat er 2 kandidaten er uit zijn gegaan door Art.
Nee ik blijf bij mijn mol Patrick. Art molt niet hij wil graag te boek staan als mol.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #484 Gepost op: 14-03-2011, 01:35:46 »
Hoe kom je tot deze conclusie, mag ik vragen? Je hoort Patrick zeggen dat hij meerdere keren de vlag zag, maar dat Art er op stond om het geld te pakken. Wie spekt er dan de pot? Toch zeker degene die de vlag ziet? Als je de vlag niet ziet, dan valt er helemaal geen geld op te rapen natuurlijk.

Bovendien doet Art met z'n apenshow erg z'n best om te vertragen. En op die manier raken ze Karin en Soundos kwijt en kunnen ze niet meer zien waar de markeerapparaten neergegooid worden. Op een gegeven moment zie je Art ook wijzen in een richting waar volgens hem iets moet zijn, vervolgens lijkt Patrick de compleet andere kant op lopen en een vlag vinden. Wie is daar nou mols bezig?

En dat gesprek bij die boom... sorry, maar dat is echt net zo goed uit te leggen vanuit het standpunt dat Art de mol is, hoor. Die moet dan ook gewoon de kandidaat spelen, natuurlijk. De kandidaat die denkt dat Patrick de mol is en heeft voorspeld dat de Mol geen geld pakt. Wij, de kijkers, moeten dat ook denken (we hebben hem dat horen zeggen), dus zou het heel raar zijn als hij daar z'n schouders op zou halen en het hem niet zou kunnen schelen wie het geld pakt.

Wat moet de Mol doen bij deze opdracht? Volgens mij is dat:
a) proberen zo min mogelijk geld te vinden
b) overkomen als een gedreven kandidaat
Of de voorspelling van een of meerdere kandidaten uitkomen, kan de Mol op zich weinig schelen, lijkt me.

We kunnen stellen dat Art en Patrick daar beide overkomen als gedreven kandidaat. Maar als het op geld vinden aankomt, heeft Patrick beter z'n best gedaan, want hij zag de meeste vlaggen.

Jane, voor mijn gevoel is het antwoord op wie de mol is te vinden in het geld-pak intermezzo tussen Patrick en Art.

Het punt is zoals jij ook al aanhaalt dat je er meerdere kanten mee op kunt.

Een paar dingen vallen me op, het komt niet over alsof dit gesprek door 1 van beide (wie ook de mol is) is voorbereid.
Patrick is degene die het initieerd en er ook maar over door blijft gaan, maar indien hij de mol is, dan begrijp ik niet waarom hij op deze wijze aandacht op zichzelf zou willen vestigen, en al nog minder waarom hij zou vragen "wie wordt hier rijker van als ik hem niet pak?" Die vraag slaat nergens op.
Alleen als Patrick niet de mol is, en vermoed dat de extra vragen deel uitmaakten van de opdracht en elke goed antwoord bv 200 euro zou opleveren, in dat geval zou ofwel de kandidaten ofwel de mol belang kunnen hebben bij het al dan niet geld pakken van Patrick.

Als Patrick de mol is weet hij dat dat niet het geval is, en is het idee alleen al nogal vergaand om er die draai aan te geven.
Maar als kijker, wij hebben de uitleg van de opdracht niet gehoord, maar wel de extra testvragen na de test gezien, dus weten wij dat er niet per goed antwoord geld te verdienen was, maar hadden wij de testvragen niet gezien en dan ook de uitleg van de proef niet hadden gehoord zou een dergelijke veronderstelling helemaal niet zo vreemd zijn van Patrick(indien kandidaat), misschien wel logisch zelfs.

Dan Art, wat me aan hem opviel is dat zijn houding tijdens het intermezzo anders is als we tot nu toe gezien hebben, in plaats van een beetje manipulatief komt hij nu wat onderdanig over en hij spreekt ook niet in zijn gebruikelijke sway way, ik hoor zelfs een accent opeens "ik wil nie da je het pakt, ik wil da nie" etc.

Art leek voor het eerst heel oprecht tijdens dit gebeuren, en Patrick vrij fanatiek (hij lacht ook niet een keer)met heel grote pupillen, hij blijft ook maar hameren, heel vreemd omdat er wie het geld ook pakte dat niet uitmaakte voor de pot (wisten wij iig), en als hij het zou doen om zijn vriend Art te helpen (die hij ook nog eens verdenkt de mol te zijn) dan was het verzoek van Art al duidelijk genoeg.

Het meest logische aan dit vreemde voorval zou denk ik zijn dat Patrick Art verdenkt als mol, opeens Art hoort zeggen dat hij niet wil dat hij het geld pakt, dan denkt dat heeft met de extra vragen te maken en het "creeer je eigen toekomst, waarin de kandidaten moeten proberen achteraf hun vragen goed te hebben (wat vrij vreemd is) maar waavan Patrick denkt dat er per goed antwoord wordt betaald, daarom wil hij ook weten hoe het zit met Soundos en Karin want als zij bv zouden hebben ingevuld Patrick pakt het geld zou dat 400 euro extra betekenen ipv 200 eruit wat de mol (indien Art) zou willen door Patrick geen geld te laten pakken.
Maar als het zo zou zijn, waarom dan opeens uit een ander vaatje tappen en suggereren dat Art misschien een finale plaats heeft als hij (Patrick) het geld niet zou pakken, immers heeft Patrick Art als mol.

Eerlijk gezegd ontgaat alle logica me wat het intermezzo betreft, dus voor wie erin geinteresseerd is, het hele gesprek in de post hierna.


« Laatst bewerkt op: 14-03-2011, 01:41:33 door Cosma »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #485 Gepost op: 14-03-2011, 01:36:47 »
Art en Patrick bij de boom:

Art: Ik wil niet dat jij hem pakt.

Patrick: Wacht wacht!

Art: Ik wil hem pakken.

Patrick: Nee, nee wacht. Wacht, Ik kan hem wel pakken, Maar ik wil eerst weten waarom ik het niet zou mogen pakken.
Als ik hem nu pak, wie wordt hier rijker van, als ik hem niet pak.
Want als ik hem nu pak serieus Art, ik kan hem nu gewoon pakken.
Maar spelen we iemand in de kaart of niet als ik hem nu pak?

Art (loopt naar voren) nee ik doe niks, ehm, ik wil niet da jij em pakt.

Patrick: Jij wilt niet dat ik hem pak.

Art:Ik wil niet da jij em pakt.

Patrick: Jij wil niet dat ik hem pak, waarom niet, dat is ehm, heeft met die vragen van de test te maken?
Dus de kans dat jij als ik hem nou niet pak, de kans dat jij in de finale komt is groot?
Of niet? Dat is de vraag.
Ja, dat is de vraag.
Want anders pak ik em.

Art: Ik wil da jij em niet pakt.

Patrick: Oke, jij wilt dat ik hem niet pak, maar hoe zit het met Karin?

Art: Da weet ik nie.
Ik weet niet hoe het met Karin en Soundos zit, ik kan alleen voor mezelf spreken, mijn doel hier is da jij dat niet pakt, da jij da jij dat geld niet pakt. Da wil ik niet.
Maar ik kan je niet tegenhouden, als jij het wil pakken moet je het doen, ik kan alleen vragen...

Patrick: Maar dit heeft dus te maken met de vragen van de test?
Heb jij een vraag beantwoord waar in staat dat ik het niet mag pakken?

Art: eehhhhmmmm, ja.

Patrick: Dus ik mag hem niet pakken?

Art: Nee.

Patrick: Dus dat wil zeggen als jij hem nu pakt heb jij een vraag goed en is de kans dat jij in de finale zit groter?

Art: Ja maar ik weet niet wat Karin en Soundos hebben gedaan, ik kan alleen voor mezelf spreken.
Ik heb een vraag beantwoord en ik wil niet da jij em pakt.

Patrick: Pak maar. (loopt weg).

Art: Nou oké.

« Laatst bewerkt op: 14-03-2011, 01:42:21 door Cosma »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #486 Gepost op: 14-03-2011, 02:03:01 »
Eerlijk gezegd ontgaat alle logica me wat het intermezzo betreft, dus voor wie erin geinteresseerd is, het hele gesprek in de post hierna.

Ik ben het met je eens dat het sws een vreemd verhaal wordt ongeacht wie de mol is.

Als het Patrick is slaat het hele gebeuren met hameren en zeuren over die vragen mi nergens op. Hij wil kennelijk dat Art per se uitspreekt dat hij Patrick verdenkt oid??  ::)

Ik snap evenmin waarom Art zo erg zit te twijfelen bij zijn antwoorden, want wat zou hem het kunnen schelen dat Patrick weet dat hij hem verdenkt?? Tegen die tijd zat Art volgens eigen zeggen sws al volledig op Patrick en hij weet iig van Karin dat zij ook grootdeels op Patrick zat - Niemand verdacht Soundos.

Art is wel iemand die erg veel wantrouwen lijkt te koesteren richting mensen (terecht of onterecht) want hoewel hij kon zien dat Jan hem verdacht, spreidde hij ook deels op Jan in zijn tests (sws al vreemd). 'Zoals de waard is' etc.

Het meest plausibel lijkt me toch nog steeds Patrick de mol die de kandidaat uithangt of idd geen weet had van wat die extra vragen precies inhielden (vandaar dan de vraag over wat oa Karin heeft gedaan).

Hoe dan ook weer een bijzonder vreemd stukje in deze serie.
Ik vond de serie tot of t/m afl 7 heel sterk en daarna moet ik zeggen dat het wel bergafwaarts is gegaan in een aantal opzichten. Ik heb niks tegen twists, houdt het wel spannend ook, maar dit lijkt hoe dan ook tot de conclusie te leiden dat iemand toneelstukjes op heeft zitten voeren en dingen vreemd en gemaakt overkomen..  ::ohno:: (Wat ik overigens van een aantal eerdere scenes ook vond, met name vwb Art en Pepijn trouwens).



« Laatst bewerkt op: 14-03-2011, 02:05:35 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Delphin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #487 Gepost op: 14-03-2011, 04:04:51 »
Het kan zijn dat Art zo erg twijfelde omdat hij al drie weken in het spel zat, als je drie weken WIDM speelt weet je ook een beetje niet meer wat je moet zeggen.

Maar goed, is het niet zo dat als Art de mol zou zijn dit hele gesprek onnodig was? Tenzij hij nog even met de kijkers wilde mindfucken, maar ik denk van niet, hij leek heel oprecht... en anders kan hij wel een ticket richting Hollywood kopen.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #488 Gepost op: 14-03-2011, 04:43:55 »

Als het Patrick is slaat het hele gebeuren met hameren en zeuren over die vragen mi nergens op. Hij wil kennelijk dat Art per se uitspreekt dat hij Patrick verdenkt oid??  ::)

Zoiets, als hij niet de mol is wil hij gewoon graag de vragen weten, en als hij Karin verdenkt (zoals hij beweerd) wil hij Art helpen en niet de anderen in de kaart spelen, zoiets  ???

Citaat
Ik snap evenmin waarom Art zo erg zit te twijfelen bij zijn antwoorden, want wat zou hem het kunnen schelen dat Patrick weet dat hij hem verdenkt??

Als Art de mol is verdenkt hij Patrick niet, en moet hij omdat hij in de test heeft gezegd dat de mol geen geld pakt, doen alsof het daadwerkelijk belangrijk voor hem is dat Patrick geen geld pakt hij kan dan niet uit zijn kandidaat rol vallen.
Als Art de mol is is hij mogelijk overrompeld door deze reactie van Patrick en weet niet zo snel hoe hij moet reageren.

Als Art niet de mol is had hij misschien makkelijker open kaart kunnen spelen. Het blijft dubieus.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #489 Gepost op: 14-03-2011, 04:53:22 »

Maar goed, is het niet zo dat als Art de mol zou zijn dit hele gesprek onnodig was? Tenzij hij nog even met de kijkers wilde mindfucken, maar ik denk van niet, hij leek heel oprecht... en anders kan hij wel een ticket richting Hollywood kopen.

Als Art de mol zou zijn is het gesprek van belang voor Patrick, omdat hij denkt dat het al dan niet geld pakken van hemzelf te maken heeft met vragen die hij niet kent en daar duidelijkheid over wil desnoods met dreigen het geld te pakken wat Art niet wil.

Als Art de mol is maakt het hem niets uit wanneer Patrick het geld pakt, maar hij moet wel doen alsof hij Patrick verdenkt en doen of het hem wel kan schelen.

Ik dacht ook als Patrick de mol is heeft dit hele gesprek geen zin (pot-wise), maar Patrick is wel degene die dit gebeuren start en laat doorgaan.
Misschien heeft het gesprek nog wel het meeste zin als Art de mol is?  ???




Offline MarkS41

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #490 Gepost op: 14-03-2011, 08:44:51 »
Is er op dit forum ook een soort lijstje/samenvatting van alle aanwijzingen tot nu toe, net als op het AVRO forum?
Ik ben namelijk nieuw hier en anders zeg ik zometeen allerlei dingen die al lang gezegd zijn.

Ik denk dat Art de mol is, alhoewel ik vond dat hij als kandidaat reageerde bij de finale bij 'het altaar'. Het leek wel alsof hij zich bijna niet in kon houden en het lijkt me dat dit moment voor de mol toch iets minder spannend is, want die weet al lang wie de mol is.
Maar goed, het zou nogal raar zijn als Patrick de mol is en contact met zichzelf gaat opnemen (zou ik erg raar vinden).

Groet, Mark
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #491 Gepost op: 14-03-2011, 10:24:04 »

Misschien heeft het gesprek nog wel het meeste zin als Art de mol is?  ???

Cosma, ik quote alleen deze zin even, maar ik ben het eens met je hele verhaal hoor. Met name ook dat mol Art zich even geen houding kon geven toen Patrick die vragen begon te stellen. Voor kandidaat Art, die mol Patrick verdenkt, zou het veel logischer zijn geweest om open kaart te spelen. Patrick is immers zijn vriend en heeft hem (als Mol) al vaker geholpen, dus waarom nu dan niet?

Maar stel je mol Art eens voor... Art die tegen Patrick steeds heeft gezegd dat hij - net als Patrick zelf - Karin verdenkt. Wat moet hij zeggen bij de boom? Gaat hij ineens zeggen "Patrick, ik denk dat jij de mol bent en ik heb in de test ingevuld dat de mol geen geld pakt"? Patrick zal zeggen "Maar jij zit toch op Karin?? IK ben de mol niet hoor!". En wat moet Art dan zeggen? Heel waarschijnlijk zou hij op dat moment bij Patrick door de mand gevallen zijn.

Wat er nu gebeurt is volgens mij het volgende:
Kandidaat Patrick denkt dat de testvragen niet over de Mol gingen, maar over hém, omdat hij de test niet heeft gemaakt. Dus "Pakt Patrick geld ja/nee?". Oók denkt hij op dat moment nog dat Art gewoon kandidaat is die door de test (de laatste voor de finale) moet komen. Hij wil zijn grote vriend Art daar best bij helpen en snapt niet goed waarom Art het niet gewoon tegen hem zegt. Art heeft door dat Patrick dit denkt en vandaar ook zijn veelzeggende opmerking aan het eind: "Misschien gaat het wel niet over jou. Niet alles gaat over jou. Misschien gaat het wel over mij!"
Als Art gewoon kandidaat is die Patrick verdenkt, slaat die laatste opmerking wederom nérgens op. Hij zou dan immers snappen dat Patrick allang weet hoe het zit met die vragen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #492 Gepost op: 14-03-2011, 10:29:13 »
Ik vind Art totaal niet het type om de mol te zijn. Bij de vraag van wie heeft hoeveel geld opgebracht in de pot, schrok Art allerminst en biechte eerlijk op dat hij met gezamelijke opdrachten wel geld in de pot speelde. En hoe willen jullie verklaren dat er 2 kandidaten er uit zijn gegaan door Art.
Nee ik blijf bij mijn mol Patrick. Art molt niet hij wil graag te boek staan als mol.

Ik vind Art best een type om de mol te zijn. Ik denk dat hij erg slim is en kijk eens naar die vreselijk ondeugende oogopslag! In ieder geval heeft hij het goed gespeeld: Als mol heeft hij velen om de tuin geleid en als kandidaat wint hij de pot. Ik heb Patrick als mol mede ook door de dingen die jij hierboven noemt.Maar we weten niet 100% zeker op wie Jan, Anna en Karin hebben gestemd en of ze alles goed hebben ingevuld.

Als je alle opdrachten en afleveringen naloopt heeft Art wel erg veel uitgespookt en bij sommige opdrachten molt Art meer dan Patrick. Zoals bij die planken zat hij maar te zeuren over dat plankje dat duidelijk wel de goede maat had (waarom zou een kandidaat dat doen?), twee moeilijke woorden kiezen bij de polaroidopdracht en deze ook allebei laten mislukken en de schuld geven aan het fototoestel, bij de lezersgroep tijd rekken (ook de telefoon werd een tijd niet opgenomen), Art die beweert dat ze rustig aan kunnen doen terwijl Karin duidelijk heeft gezegd dat ze op moesten schieten en het was Art die zei dat de E+ ook op een M leek waardoor ze niet voor de Executie van Soundos gingen, het niet afstappen om een kokertje te pakken (mijn stijgbeugels zitten niet goed). Hij zorgt dat hij bij de laatsten zit bij die sniperopdracht en laat zich met 1500 euro afschieten (qua molpositie zit Art beter dan Patrick die al in het begin loopt)

Op het forum dachten velen na enkele van deze opzichtige acties dat Art de mol niet kon zijn omdat hij te weinig subtiel was met zijn acties. Ik ook maar daardoor denk je te snel oh dat is Art weer met een doorzichtige molactie en let je niet zo goed meer op hem. Zo zijn er wat minder opvallende molacties zoals je verhaaltje niet zo duidelijk maken, voor Johan Cruijff kiezen voor de plakopdracht, twee keer groen afdrukken bij de vuurwerkopdracht (daar ging toch al alles fout dus dat valt niet zo erg op), fout antwoord bij de zoek de verschillenopdracht (valt ook niet op), geklooi met de walkie takie (Soundos zegt duidelijk ik zag dat jij er mee klooide)bij de ziekenhuisopdracht en ook 1679 de Slag bij Nieuwpoort zeggen terwijl Patrick hier wel 1600 zegt.

-Wat ik dus erg opvallend vind is dat Art er niet voor heeft gekozen om contact met de mol te zoeken. Hij had een joker en is er niet het type voor om dan te zeggen dat doe ik niet. Volgens mij zou hij absoluut voor contact met de mol zijn gegaan. Er was een vrijstelling te winnen!

Heeft Art misschien toch kans gezien om geld uit de pot te stelen? Hij was close met Patrick dus waarom niet?

Voor mijn pool hoop ik dat het Patrick is die natuurlijk ook veel op zijn mollenkerfstok heeft, maar het zou mij niet verbazen als he toch Art blijkt te zijn. En dan vind ik dat wel een goede mol omdat hij veel geld uit de pot heeft gehouden en heel veel molloten voor de gek heeft gehouden. Ik twijfel nog over zijn contact met Patrick. Meestal is het zo dat wie te close met de mol is niet zover komt. Dat pleit dan weer voor Patrick als kandidaat. Alleen dan geloof ik niet dat Patrick constant op Karin heeft gezeten maar al snel doorhad dat Art de mol was.

Lang leve wie is de mol! Brainstorming! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 14-03-2011, 11:03:58 door Lonneke14 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #493 Gepost op: 14-03-2011, 10:43:28 »

-Wat ik dus erg opvallend vind is dat Art er niet voor heeft gekozen om contact met de mol te zoeken. Hij had een joker en is er niet het type voor om dan te zeggen dat doe ik niet. Volgens mij zou hij absoluut voor contact met de mol zijn gegaan. Er was een vrijstelling te winnen!

Juist! Dat vind ik nou ook! (alhoewel hij dat van die vrijstelling als kandidaat niet kon weten natuurlijk)

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #494 Gepost op: 14-03-2011, 10:49:39 »
Dat 'ik zat op Karin' van Patrick is onmogelijk, zonder er uit te vliegen. Zelfs al zit een deelnemer op Patrick en blijkt Art de mol, dan nog hebben die meer vragen goed dan iemand die op Karin zit. Want Art en Patrick zaten bijna altijd in dezelfde ploeg, zijn allebei een man, etc.
Ik heb constant op Patrick gezeten, maar achteraf heb ik toch een aantal dingen die me aan het twijfelen brengen.
Een mol die tegen Art zegt 'ik wil met jou naar de finale jongen!' en hem dan bevoordeeld met twee jokers en zo... En dan uiteindelijk met die persoon in de finale belandt, Dat kan toch gewoon niet. Dat zou ontzettend onrechtvaardig zijn ten opzichte van de anderen.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #495 Gepost op: 14-03-2011, 10:59:06 »
Dat 'ik zat op Karin' van Patrick is onmogelijk, zonder er uit te vliegen. Zelfs al zit een deelnemer op Patrick en blijkt Art de mol, dan nog hebben die meer vragen goed dan iemand die op Karin zit. Want Art en Patrick zaten bijna altijd in dezelfde ploeg, zijn allebei een man, etc.
Ik heb constant op Patrick gezeten, maar achteraf heb ik toch een aantal dingen die me aan het twijfelen brengen.
Een mol die tegen Art zegt 'ik wil met jou naar de finale jongen!' en hem dan bevoordeeld met twee jokers en zo... En dan uiteindelijk met die persoon in de finale belandt, Dat kan toch gewoon niet. Dat zou ontzettend onrechtvaardig zijn ten opzichte van de anderen.

Patrick zegt zelf dat hij voor de veiligheid is blijven spreiden op Karin en Art (omdat Soundos het in zijn ogen niet was).
Tell me what your telescope says

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #496 Gepost op: 14-03-2011, 11:01:32 »
Spreiden is prima, maar daar kom je vlak voor de finale niet meer mee weg. Dan gaat iedereen vol voor de goede- of de verkeerde mol.
Tenminste, dat lijkt mij hoor.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #497 Gepost op: 14-03-2011, 14:48:43 »
Willemvee: nu moet je toch een keer ophouden over die twee jokers, want het was er maar één en dat is al heel wat keren beargumenteerd op dit forum! Die ene 9die alleen díe aflevering geldig was) kun je weliswaar nog steeds kwalijk noemen, maar geen onwaarheden blijven verspreiden svp!

Verder vraag ik me al een heel tijd sterk af hoe goed die test nou echt is. Ik heb sterk het vermoede dat regelmatig mensen afvallen die redelijk op de goede mol zitten, terwijl mensen die helemaal fout zitten in het spel blijven. Volgens mij wordt er heel veel gegokt, omdat mensen écht niet meer weten welke kleren iemand aan had, als hoeveelste iemand aan de beurt was, welke angsten of hobby's iedereen heeft etcetera. Als iemand op de foute mol zit vervolgens veel fouten maakt in de test, kan dit uiteindelijk goed uitpakken. Ik zou wel eens echt inzicht willen hebben in de vragen en hoe die elke ronde beantwoord zijn, maar ik vrees dat dit een langbewaard geheim zal zijn. De Wet Openbaar Bestuur is hier zeker niet van toepassing  ??? ;)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #498 Gepost op: 14-03-2011, 14:52:15 »
Het gaat niet om die joker. Het gaat erom dat, gesteld dat Patrick de mol is, de mol tegen een andere deelnemer zegt 'ik wil met jou naar de finale' en dat vervolgens ook gebeurt.
Een goede mol zou dat soort gevoelens nooit tegenover iemand mogen hebben. Als Art de mol is, en dat hoop ik dus, is er veel minder aan de hand.

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #499 Gepost op: 14-03-2011, 15:22:28 »
Maar dat ligt toch ook echt aan Art z'n antwoorden. Die heeft hij zelf gegeven. En nee, een mol zou geen voorkeur mogen hebben, maar blijft toch ook een mens.
Ik kan niet zo goed tegen dat afbranden van Patrick al een paar pagina's lang, terwijl we de ontknoping nog niet eens hebben gezien. Wacht daar nou eerst op.