Vanuit Denver is hier Duncton met de punten uit Colorado.
Allereerst een eervolle vermelding. Na het tellen van de stemmen bleken er twee inzendingen ex aequo op de 10e plaats te zijn geëindigd
. Er is hertelling op hertelling geweest, maar de stand bleef hardnekkig gelijk en dus heeft het lot uiteindelijk moeten beslissen. Op de elfde plaats is daardoor geëindigd:
Alabama (The Pierces)
Helaas geen punten, wel een liedje wat gewoon erg goed in elkaar steekt.
Dan de punten.
1 punt:
Florida (Anberlin)
Bombastisch geluid, het refrein blijft goed hangen. Wel wat langdradig, had een minuutje korter gemogen.
2 punten:
New York (Fiona Apple)
Sprong er muzikaal uit. Zij mag het titelnummer voor de nieuwe James Bondfilm wel gaan schrijven. Vond het verkrachtingsverhaal in combinatie met deze clip niet heel handig. Werkte wat verwarrend.
3 punten:
Kentucky (The Muckrakers)
Een liedje wat me bij de eerste keer luisteren meteen aansprak, maar waarbij ik me bij de tweede keer afvroeg waarom. Wel een sympathiek nummer, dus toch in de punten gevallen.
4 punten:
Massachusetts (The Dresden Dolls)
Vooral het pianoriedeltje vond ik erg charmant! Tekst en clip zijn wat apart, maar op een leuke manier. Goed voor een lach.
5 punten:
Tennessee (Kings of Leon)
Geruststellend nummer. Verrassend ingetogen in vergelijking met hun hits! En een van de weinige live-inzendingen. Daarvoor geen extra punten, wel een
.
6 punten:
Arkansas (Joe Purdy)
Herkenbaar riffje, mooi stemgeluid. Gaat nog wel een paar keer op repeat.
7 punten:
Texas (Erin McCarley)
Pittige dame, mooie heldere stem en catchy liedje. Deed me een beetje aan Ellen ten Damme denken. Snapte de tekst (“Love, safe the empty”) in eerste instantie niet zo, dat leidde wat af.
De top 3!
8 punten:
Minnesota (José James & Emily King)!
Prettig in het gehoor liggend laidback liedje, waarbij met name de stem van José prima bevalt. Als kers op de taart een fraai vormgegeven videoclip.
10 punten:
Washington (Foo Fighters)!!
De originaliteitsprijs win je er misschien niet mee, maar dit blijft gewoon een geweldig nummer! Voor de akoestische Skin and Bones-versie had ik 12 punten overwogen.
En de 12 punten gaan naar:
Georgia (Phosphorescent)!!!
Heel mooi warm en in combinatie met de clip nostalgisch liedje, ondanks de wat bittere tekst. Ik was bang dat ik het met 6,5 minuut aan de lange kant zou vinden, maar het had van mij nog wel wat langer mogen duren. Is een favoriet geworden!
1. Texas - 101 punten
2. Oregon - 95 punten
3. Nevada - 93 punten
4. Illinois - 90 punten
5. Colorado - 88 punten
6. Kentucky - 82 punten
7. Florida - 76 punten
8. Minnesota - 71 punten
9. New York - 64 punten
10. Tennessee - 61 punten
11. Georgia - 53 punten
12. Alabama - 46 punten