KentuckyIeder zijn eigen smaak en dat is duidelijk te zien aan het commentaar van sommige mensen over de 'Kentucky's Song'. Maar dat is wel het leuke van het songfestival. In ieder geval heeft Kentucky een supergrote beroemdheid weten te strikken om de punten uit te delen, namelijk niemand minder dan ...
Mr. George Clooney himself!Geboren en getogen in Lexington, Kentucky!
"De jury van Kentucky heeft gesproken. Allereerst wil Kentucky alle staten bedanken van wie het tot nu toe punten heeft ontvangen en natuurlijk in het bijzonder Mississippi en Massachusetts!
Maar nu naar de orde van de dag. Allereerst de staten die niet in de punten zijn gevallen."
North Carolina: Niet origineel en ik vind het gewoon geen leuk nummer.
Georgia: Het begint muzikaal spannend, maar het gaat nergens heen. En dan zijn 6 minuten wel erg lang.
Minnesota: Origineel, goede zang, maar totaal niet mijn smaak. Veel te saai.
Nevada: Niet origineel, maar voor mij de hoofdreden om het 0 punten te geven, is dat ik het zó vaak op de radio of TV hoor, dat ik het nummer niet meer leuk vind. En dat was al voor het Songfestival.
Mississippi: Ik vind dit gewoon niet op het songfestival passen. De zanger leeft niet meer. Maar dat is mijn mening.
Connecticut: John Mayer is een goede zanger, maar ik vind dit een echt z**k nummer. Dus geen punten van Kentucky helaas, sorry.
Vermont: Goede zangeres, maar absoluut niet mijn smaak. Ik word hyper nerveus van dat geklap.
Californië: Totaal niet origineel. En Train heeft veel leukere liedjes dan dit. Zonde, Californië heeft zoveel meer te bieden.
Arkansas: De muziek heeft potentie, maar de zanger is niet te verstaan. Jammer!
Alabama: In één woord: saai. Het blijft niet hangen.
"Dat betekent dat de volgende staten punten verdiend hebben!"
1 punt voor...
Oklahoma: Zeer gedurfd, een echte country plaat en daarom een punt. Jammer dat het net dit liedjes moest zijn, Blake Shelton heeft ook echt een paar goede liedjes gemaakt, heb zelfs nog overwogen met Oklahoma mee te doen met één ervan.
2 punten voor...
Washington: Echte rock! Foo Fighters zijn ook wel een bekende artiest. Weet echter niet of dit nou een nummer zou zijn dat ik vaak zou draaien, maar het is wel een lekkere afsluiter van het festival.
3 punten voor...
Massachusetts: Het is weer eens wat anders. Niet mijn favoriete nummer, maar het is wel grappig.
4 punten voor...
Tennessee: Niet de meest originele inzending, maar wel een aardig nummer. Kings of Leon vind ik vaak óf leuk óf niks, maar dit hangt er een beetje tussenin.
5 punten voor...
Illinois: Het is niet echt mijn smaak, maar het zit muzikaal goed in elkaar, de tekst is goed en de zanger is goed. Aangezien alleen de top 5 echt veel beter is, is het toch 5 punten waard.
6 punten voor...
Colorado: De band is wel bekend, maar dit nummer kende ik niet. Ik ben wel blij verrast. Ik vind dit wel leuk.
7 punten voor...
New York: Ik kende al een stukje uit Song Pop, en nu ik het hele nummer heb gehoord wil ik zeker meer van deze zangeres horen. Goede keuze!
8 punten voor...
Oregon: Ja hier word ik vrolijk van. Ik ken de zanger niet, maar dit is zeker een liedje wat ik vaker zou beluisteren.
10 punten voor...
Texas: Ook dit liedje maakt me vrolijk. Origineel, goed gezongen en vrolijk. Prima inzending!
12 punten voor...
Florida: Ondanks dat de 'liefde' (qua puntenverdeling) niet wederzijds is, is dit nummer het enige nummer wat in mijn ogen de 12 punten verdiend. Het is gewoon helemaal mijn smaak qua stijl en nog origineel ook. Dit is waar ik van houd. Goede muziek qua stijl en originaliteit. Top!
Tussenstand komt eraan.