Guten Abend!
Hier gibt es die Punkte aus Hamburg!
(En nu weer verder in het Nederlands ...)
1 punt voor ...
Boston
Het heeft wel iets, maar de muziek klinkt me wat 'nep'. Met echte instrumenten had het misschien hoger gescoord, nu blijft het bij een puntje.
2 punten voor ...
Bray
Wat gezakt in de ranking, omdat ik het de laatste tijd wel erg vaak op de radio heb gehoord (daarvoor nog niet). Maar het blijft een prima nummer en zoveel beter dan sommige andere finalisten dat ik de bekendheid in dit geval wat minder zwaar laat wegen.
3 punten voor ...
Stockholm
Ik vind het liedje wel grappig, maar ook wel irritant af en toe (het lijkt wel of de tekst uit de maat gezongen wordt). Het is af en toe iets té. Maar wel goed genoeg voor 3 punten.
4 punten voor ...
Zwickau
Weer vrolijke Duitstalige muziek. Niet iets wat ik misschien vaker zou beluisteren, maar het valt wel op, klinkt vrolijk en daarom in de middenmoot.
5 punten voor ...
Milaan
Klinkt wel grappig, typisch Songfestival liedje. (Eigenlijk de Italiaanse variant van het nummer hierboven) Gaat niet in de repeat maar ik vind het wel leuk genoeg voor een leuk aantal punten.
6 punten voor ...
Brisbane
Ik kwam er pas vlak voor de halve finale deadline achter dat dit de band van 'Geronimo' was. Dat is zo'n fijn nummer. Dit klinkt ook wel leuk. Of het een blijvertje wordt weet ik niet, maar zeker goed genoeg voor de bovenkant van de middenmoot.
7 punten voor ...
Kaapstad
Als je een artiest kiest met 'Mole' in zijn naam, is dat niet makkelijk scoren? Nee, het is wel ok. Een goede zanger, een leuk liedje. Valt misschien niet zo op, maar ik vind het goed.
En nu komen de 3 liedjes die er voor mij uitspringen ...
8 punten voor ...
Waitsfield
Er zijn 3 woorden die mij bij dit liedje te binnen schietten: cabriolet, zon, roadtrip! Heerlijk nummer. Misschien wat lang voor het Songfestival. Maar ik vind het goede muziek en goede muziek moet beloond worden.
10 punten voor ...
Sydney
Ik kende al een liedje van Matt Corby ("Made of Stone", zat in een aflevering van The Blacklist). Dit liedje is beter. Ik ga het vaker luisteren, goede zanger en mooie muziek. Ik ben benieuwd hoe het overal scoort.
En dan nu mijn nummer 1, mijn favoriete liedje van dit Songfestival. De 12 punten gaan heel verdiend naar ...
Rotterdam!!!
Net als in de halve finale gaat het maximaal aantal punten naar de stad waar mijn favoriete voetbalclub speelt. Een heerlijk nummer van een voor mij onbekende band. En ik vind de clip totaal niet storend. Hier wil ik meer van horen.
Nog even de liedjes die geen punten kregen...
Bath: Een soort hippe versie van Birdy. Goede zangeres alleen er stoort me iets aan het liedje. Ik weet niet wat, maar het doet me niets. (Blackpool had een betere Birdy, die heb ik nog 8 punten gegeven in de halve finales.)
Rome: ik schreef het al toen ik de punten van de halve finale instuurde. Dit 'liedje' verdient minpunten, en dat meen ik nog steeds. Sorry voor de instuurder, maar ik vind dit echt verschrikkelijk.
Montreal: Mij iets te bekend en deze versie vind ik ook minder door het toevoegen van zanger Taka, dat irriteert meer dan dat het het nummer beter maakt.
Allentown: Amanda Seyfried kan goed zingen, maar ik vind het een beetje een saai nummer. Ze heeft vast wel beter materiaal dan dit.
Boekarest : Scoort natuurlijk goed op originaliteit, maar de muziek zou ik kwalificeren in de categorie 'fout'. En daar houd ik niet zo van.
Tussenstand na 2/22 steden:1. Brisbane (18)
2. Milan (13)
2. Rotterdam (13)
2. Sydney (13)
5. Cape Town (12)
6. Hamburg (10)
6. Stockholm (10)
8. Bray (8 )
8. Waitsfield (8 )
10. Rome (4)
10. Zwickau (4)
12. Bath (2)
13. Boston (1)