Auteur Topic: Mol en kandidaten 2012 op Twitter  (gelezen 132723 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #380 Gepost op: 22-02-2012, 17:13:59 »
hardop twitteren..... ??? interessante gedachte of je ook in jezelf kan twitteren ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #381 Gepost op: 22-02-2012, 17:20:21 »
Volgend jaar komt er ook geen TV serie meer; er gaan gewoon 10 mensen hardop twitteren en wij proberen te ontdekken wie de Mol is.  ;D

 ::ontopic:: FritsHuffnagel: Lees in#depers dat het weer beter gaat met#ijsland. Dat komt vast door#widm. Binnenkort ook goeie cijfers over#spanje? ;-)  ::rofl::
Yep, het zijn die 10800 euro die het hem deden...

@Lukie: nooit van fluistertwitter gehoord?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #382 Gepost op: 22-02-2012, 17:20:39 »
hardop twitteren..... ??? interessante gedachte of je ook in jezelf kan twitteren ;)

Jawel hoor! Een privé account aanmaken, geen vrienden accepteren, en Twitter maar raak! :P

Maar we dwalen af!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Online G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #383 Gepost op: 22-02-2012, 19:58:02 »
We hadden het in de eerste minuten van aflevering 1 en de eerste tweet al kunnen weten........
De tweets van de mol staan vol met tijdsaanduidingen.
Tijd vertaald naar IJslands is tími
Tími spreek je uit als Tim....


Hoe flik je het toch Moedermol  ::oink:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #384 Gepost op: 22-02-2012, 19:59:06 »
Weer een erg goed kloppende theorie die mijn vermoedens bevestigd :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #385 Gepost op: 22-02-2012, 20:00:05 »
Die is wel erg sterk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #386 Gepost op: 22-02-2012, 20:09:18 »
Sterk hoor! ::ok::

Toch is er op dezelfde manier nog hoop voor de Anne-Marie verdenkers:

Ha weer tijd! Dat was een andere ingeving die ik had: AM is een tijdsaanduiding. Zowel Ante meridiem als Anno Mundi. Je kan wel raden naar wie ik denk dat dit dan zou verwijzen. ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #387 Gepost op: 22-02-2012, 20:11:03 »
Maar in combi met 1,2,3 wijst het weer op Tim:

Nieuwe tweet van @IkBenDeMol:

"Na vier afleveringen ijskoud IJsland is het tijd mijn Mollenwerk elders voort te zetten. Waarheen vertrekken we vanavond? #widm Ned 1,20:30"

Het valt me op dat het woord tijd in de tweet zit en de notering Ned 1, 20:30. Nu al in vier tweets dit jaar heeft de Mol 1, 2, 3 zo mooi achter elkaar gezet. Vorig jaar twee keer in totaal zie ik. Het hoeft niks te betekenen, want het is gewoon een mooie notering (makkelijk te onthouden wanneer je waar moet kijken), maar met de 3-1=2 en dergelijke is het wel iets om in de gaten te houden.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #388 Gepost op: 22-02-2012, 20:14:51 »
Ik vind hem slap. Twitter draait om "tijd". Als je de tweets van vorig jaar er bij pakt staan die ook vol met tijdsaanduidingen. Twitter = Tijd.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #389 Gepost op: 22-02-2012, 20:17:25 »
Nou nee, twitter betekent geen ''tijd'' maar het is afgeleid van het geluid dat het vogeltje (logo van twitter) maakt: ''tweet''.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #390 Gepost op: 22-02-2012, 20:38:43 »
We hadden het in de eerste minuten van aflevering 1 en de eerste tweet al kunnen weten........

De tweets van de mol staan vol met tijdsaanduidingen.
Tijd vertaald naar IJslands is tími
Tími spreek je uit als Tim....

Wow, ik vind het een heel héle sterke! Met name door de uitspraak van het woord! ::ok::

Vooral in combinatie met de dropping, waarbij de tijd terug gezet wordt.
Was er voor af ook niet gezegt door Art, dat je vanaf de eerste seconde moest opletten.
En niet te vergeten het schilderij van Dali met allerlei klokken (al is dat wel zijn bekendste).

Di is misschien wel de druppel waardoor ik toch ook maar naar Tim moet overstappen (was ik overigens toch al van plan in mijn bedrijfspool)... al vind ik het zo leuk om Anne-Marie te blijven verdenken.

EDIT>
Ze zouden toch niet Dio last minute toegevoegd hebben, omdat dat zo mooi uitkwam vanwege de titel van zijn bekendste hint. :P
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 20:59:57 door Rat »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #391 Gepost op: 22-02-2012, 20:48:48 »

En ineens vallen alle puzzelstukjes op hun plaats.

Zou Tim graag naar de Rolling Stones luisteren? TIIIIIIMMMMEEEE is on our side.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #392 Gepost op: 22-02-2012, 20:48:53 »
sterk gevonden, maar ik vraag me toch af: Als dit echt een hint is, waarom dan in 2 tweets niets over de tijd vermelden.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #393 Gepost op: 22-02-2012, 21:01:18 »
Citaat
De tweets van de mol staan vol met tijdsaanduidingen.
Tijd vertaald naar IJslands is tími
Tími spreek je uit als Tim....

http://is.wikipedia.org/wiki/T%C3%ADmi

http://translate.google.nl/#nl|is|tijd%0D%0A


•   Wat maak ik? Een Dali? Een Picasso? Of een kunstkennersgroepje? Kortom: wie ben ik? Kijk nu! Nederland 1.
•   Morgen voor het eerst in de Molgeschiedenis een gesprek tussen mij en de presentator. #widm Ned 1, 20:30 uur.
•   De Molboog is altijd gespannen. Kijk nu! Nederland 1. #widm
•   Wees voorbereid op een schokkende aflevering vanavond. En dan doel ik niet alleen op de geproduceerde elektriciteit. #widm 20:30 uur, Ned 1.
•   Voor mij maakt het natuurlijk allemaal geen klap uit. Maar...als er vrijstellingen in het spel zijn, ga ik ervoor! #widm Donderdag, 20:30 u.
•   Vier afleveringen, nul euro in de pot. Een schouderklopje voor mezelf. #widm
•   Voor welke van de drie Mollen kies je vanavond? Voor mij toch? Kijken! Nu! #widm Ned 1
•   Na vier afleveringen ijskoud IJsland is het tijd mijn Mollenwerk elders voort te zetten. Waarheen vertrekken we vanavond? #widm Ned 1,20:30•   Staan jullie hersenen aan? Je hebt ze nodig zometeen! #widm
•   Nu kijken en ... Meet The Parents! #widm
•   Wie ben ik? Phileines vriendin, sammy, zuster, sommetje, ome joop, amsterdam of een letterkeer? #widm Ned 1, 20:30 uur.
•   Wat denk je dat ik ga stemmen morgen? Rood? Groen? Of moet ik me onthouden van een keuze? #widm
•   2821210014362222347123643583. Wie zien het goed? #widm
•   Donderdag wordt een nieuw hoofdstuk aan de Koude Oorlog toegevoegd. #widm
•   Krijg ik dan toch eindelijk een joker? Wil ik die wel? Vanavond 20:30 uur: Ned. 1. #widm
•   Mollen? Kinderspel! http://bit.ly/yHy4k5 Morgen, 20:30 uur, Nederland 1.
•   Rookgordijnen. Het zullen niet de eerste zijn dit jaar. #widm
•   Hoe goed ken ik mezelf? Zie me in een wiskundige reeks die een stijgende lijn inzet. #widm Ned 1: 20:30 uur.
•   2.136.000 kijkers, al meer dan 50.000 views op Uitzending gemist en gisteren 130.000 bezoekers op de site. Maar wie heeft me ontdekt? #widm
•   -500 € en alle servers overbelast. Voor mij is #widm nu al een succes.
•   Temperatuur: -10. Kandidaten: 9. Mol: 1. Klok: -1. Ik heb er zin in. Jullie? Ned. 1, 20:30 uur. #widm
•   Waar mijn collega nog samen met een geit, kippen en andere passagiers was, sta ik er alleen voor. Zie me morgen 20:30 u. Ned 1. #widm
•   Nog 51 uur 31 minuten en 11 sec, donderdagavond, 20:30 uur Nederland 1 #widm

       



nou dan is het zo klaar als een klontje. Dit in combinatie met de 3-1=2 (wat natuurlijk ook op de tijd in aflevering 1 sloeg) aanwijzing is de grote aanwijzing van dit jaar.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #394 Gepost op: 22-02-2012, 21:08:08 »



IkBenDeMolDe Mol



 

Leren, observeren of verkleedkleren? Morgen, Ned 1, 20:30 uur. #widm met een spannend kwartet.

1 minute ago FavoriteRetweetReply

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #395 Gepost op: 22-02-2012, 21:09:04 »
1,2,3,4.......

Offline Talpa53

  • Forumlid
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #396 Gepost op: 22-02-2012, 21:12:39 »
Sorry, maar ik vind hem ook niet zo sterk. Bijna alle tijdsaanduidingen zijn een verwijzing naar de tv-uitzending en dat is logisch: zo probeert de AVRO om nog meer kijkers te trekken. Er zit eigenlijk maar 1 subtiele bij:
Citaat
•   Na vier afleveringen ijskoud IJsland is het tijd mijn Mollenwerk elders voort te zetten.
Als er nou meer van deze bij hadden gezeten, dan had ik het een serieuze aanwijzing gevonden. Nu denk ik dat we er niet te veel achter moeten zoeken.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #397 Gepost op: 22-02-2012, 21:13:16 »
We hadden het in de eerste minuten van aflevering 1 en de eerste tweet al kunnen weten........

De tweets van de mol staan vol met tijdsaanduidingen.
Tijd vertaald naar IJslands is tími
Tími spreek je uit als Tim....


http://is.wikipedia.org/wiki/T%C3%ADmi

http://translate.google.nl/#nl|is|tijd%0D%0A

Mooi gevonden!  ::ok::
Dat zou ik een hele mooie hint vinden vooral ivm de 10 minuten ( ;)) langer durende eerste aflevering vanwege de klok die 3-1=2 teruggezet wordt.  ::jaja::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #398 Gepost op: 22-02-2012, 21:20:46 »
Ik denk dat het uiteindelijk zoiets wordt als dit:

Tijd speelde in deze serie een grote rol. Zo gebruikte de mol in veel van zijn tweets tijdsaanduidingen. De naam van de mol in het ijslands betekent tijd. Ook werd de mol binnen de serie verbonden aan de tijd, zo zette de mol in aflevering 1 de tijd terug van 3 naar 2. De mol zit namenlijk in een trio dat eigenlijk een duo is en de mol stond tijdens de munitiedepot opdracht onder het bord 3-1=2.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Mol en kandidaten 2012 op Twitter
« Reactie #399 Gepost op: 22-02-2012, 21:21:07 »
Mooi gevonden!  ::ok::
Dat zou ik een hele mooie hint vinden vooral ivm de 10 minuten ( ;)) langer durende eerste aflevering vanwege de klok die 3-1=2 teruggezet wordt.  ::jaja::
Wat hebben we allemaal dat niet alleen aan tweets te linken is?

- De tijd terug zetten bij de dropping ("Wees op tijd!").
- De langere eerste aflevering.
- De aflevering die een dag eerder online kwam.
- Het schilderij van Dali.
- De opmerking dat we vanaf de eerste seconde moeten opletten.
- "Mijn eigen vader heb ik herkend, na een tijdje..."
- In het "extra beeldmateriaal"-filmpje staat toen vol in beeld als ze schakelen naar de schilderijenopdracht en hoor je twee maal de klok van de kathedraal(?) luiden.
- (Art draagt een belagelijk dik hologe. :P)
- ...?

Ik denk dat we maar even door moeten gaan in het Tim topic!
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 22:40:54 door Rat »