Poll

Wie is de Mol?

Anne-Marie
42 (50.6%)
Hadewych
21 (25.3%)
Liesbeth
20 (24.1%)

Totaal aantal stemmen: 83

Auteur Topic: [poll] Wie is de 12e Mol?  (gelezen 221318 keer)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #540 Gepost op: 1-03-2012, 11:56:49 »
@Lightman
Maar geeft ze daarmee niet direct haar identiteit weg aan Hadewych? Tenzij die het zelf niet goed gezien heeft maar er is toch een goede kans dat die daarna haar iig wel sterker verdenkt zou je zeggen?

Het kan natuurlijk best zo zijn dat Hadewych, ondanks dat de pijl van haar was, het niet goed gezien heeft. In dat geval was het extra makkelijk voor Anne-Marie. Laten we Hadewych ook niet onderschatten. Stel dat het haar pijl was en wist dat AM die onterecht claimde, dan houd je dat als beetje slimme kandidaat voor je. Op dat moment zaten Tim, Frits en William ook nog in het spel en ik denk eigenlijk dat zij na de exit van Marit toch aan het twijfelen was over AM. Dit kan een herbevestiging zijn geweest en haar zo maar eens naar de finale hebben geholpen.

Dat zal niet veel uitmaken met zo'n pijl over zo'n afstand toch  ???

Liesbeth's pijl was het in ieder geval niet, want die stond ergens ver weg aan de overkant aan een vlot te sleuren. Het is van mijn kant uit ook een beetje wishful thinking. Ik vind het namelijk een erg mooi scenario! ::jaja::
 
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #541 Gepost op: 1-03-2012, 11:59:29 »
Laten we Hadewych ook niet onderschatten. Stel dat het haar pijl was en wist dat AM die onterecht claimde, dan houd je dat als beetje slimme kandidaat voor je.
 

Probleem wat ik hiermee heb is dat alleen de Mol wist dat het geld opleverde, de slimme kandidaat niet. En als Kandidaat zou ik het erg leuk vinden om de pijl te claimen als ik raakschoot, zeker als het toch op dat moment nog niets opleverde, kwestie van ego ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #542 Gepost op: 1-03-2012, 12:04:19 »
Eén ding is zeker, als A-M de mol inderdaad is, was het een geweldig geslaagd rookgordijn, eigen treffer of niet. Ik heb hier geloof ik nog nooit mensen zo snel uit een tunnel zien vluchten als toen uit het Anne-Marie-topic. ;D  ::rofl::

Tsja, als zulke dingen tegen je geroepen worden:

Jep. Maarr..... de aflevering heet wel "Rookgordijn" natuurlijk. :-\\

::megafoon:: ANNE-MARIE IS NIET DE MOL HEINZ! IK HERHAAL: ANNE-MARIE IS NIET DE MOL HEINZ.

Ik dacht ik zeg het maar even  ::boogie::

Ik had waarschijnlijk eigenwijzer moeten zijn. Maar op het gegeven moment moet je wel je tunnel uit durven gaan ook. (Anders had ik nog bij Hadewych gezeten.) :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #543 Gepost op: 1-03-2012, 12:52:17 »
Tsja, als zulke dingen tegen je geroepen worden:

Ik had waarschijnlijk eigenwijzer moeten zijn. Maar op het gegeven moment moet je wel je tunnel uit durven gaan ook. (Anders had ik nog bij Hadewych gezeten.) :)
Ah, Heinz!  :-*  ::hug::
Tuurlijk moet je uit je tunnel durven gaan. Ik postte het ook meer als soort (flauwe?) Captain Hindsight-conclusie, indien Anne-Marie inderdaad de mol is. Het kwám ook heel onmols over op dat moment! Vond ik zelf ook, al ben ik dan niet overgestapt.

Ik vind het van jou juist zo sterk dat je altijd durft te twijfelen aan je tunnel. Zeker omdat je op dit forum toch door veel mensen in de gaten wordt gehouden. ;)
Ik schrok ook toen je van Anne-Marie afstapte! Ik dacht, "Tja, als Heinz er al niet meer in gelooft..."  ::) :-\\ :D Was ook erg blij toen je terugkwam. ;)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2012, 13:02:53 door Jayne »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #544 Gepost op: 1-03-2012, 13:33:35 »
vind het namelijk een erg mooi scenario!
Ja volgens mij hebben wij wel hetzelfde scenario voor... alleen denk ik dus dat het niet veel uitmaakt of je naast elkaar staat of dat er nog iemand tussenstaat, dat blijft allemaal beperkt tot een paar meter terwijl die pijlen toch honderden meters afleggen, en allemaal tegelijk gaan en kriskros dus ik vermoed ook dat mocht hij van Hadewych zijn geweest zij dat niet eens goed zag maar toen AM meteen claimde zoiets dacht van: zal wel van AM zijn geweest dan. En idd, later in de hotelkamer zal zij zich wel bedacht hebben dat dit best een goede mol-uitroep zou zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #545 Gepost op: 1-03-2012, 14:24:24 »
Hopelijk krijgen we geen surprise ontknoping vanavond, zoals toen bij Yvon. Maar nu ik erop terugkijk ... toen kon het waarschijnlijk niet anders, zo verdacht was zij. Dat zit nu wel een beetje anders, met drie evenwaardig verdachte Mollen.

Heb veel liever dat er nog niks bekend wordt gemaakt, zelfs geen verliezer, net omdat de drie Molkandidaten zo aan elkaar gewaagd zijn. En daarbij, deze week heb ik amper de tijd gevonden om mijn bevindingen te posten. Als de Mol vandaag nog niet bekend is plan ik meteen een marathonuitzending. Nog een extra weekje speuren kan deugd doen, en graag zou ik Liesbeth in mijn laatste oordeel meenemen. Al heb ik wel een beetje het gevoel dat ze de verliezer gaat zijn. En daarna is het tijd voor een Molduel Anne-Marie vs. Hadewych. Als je het mij vraagt, dat wordt pas een bloedstollend gevecht. Wie dat gaat winnen is me nog een raadsel, stier Hadewych of toreador Anne-Marie met de rode lippen? ;D Het blijft voor mij een dubbeltje op zijn kant. Hopelijk heb ik het geluk aan mijn zijde en valt het naar de juiste zijde, want wat is het verdomd spannend!

Als er op dit moment iemand met een lasergun op mij gericht stond en ik moést antwoorden op de vraag Wie is ... de Mol? zou ik met twijfelachtige ogen zeggen, Hadewych. Maar niks is zeker in dit spelletje want Anne-Marie vind ik even verdacht, dus ik wacht de aflevering af, let nog eens extra op Hadewych én Anne-Marie en dan ben ik na de aflevering misschien weer wat wijzer. Of niet. Ik vermoed dat laatste. ::)

May the best Mole win! ;)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2012, 14:26:08 door FenikXII »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #546 Gepost op: 1-03-2012, 14:31:31 »
graag zou ik Liesbeth in mijn laatste oordeel meenemen. Al heb ik wel een beetje het gevoel dat ze de verliezer gaat zijn.
Dat gevoel wordt bij mij ook steeds sterker, inderdaad.

Citaat
May the best Mole win! ;)
Dat sowieso!  ::ok::

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #547 Gepost op: 1-03-2012, 14:40:05 »
Dat gevoel wordt bij mij ook steeds sterker, inderdaad.
Dat sowieso!  ::ok::

Normaal deden ze toch altijd de winnaar bekend maken in de een na laatste aflevering. Vorig jaar kon dat alleen niet, want toen was er zoveel twijfel tussen art en patrick, toen moesten ze wel de verliezer(karin) bekend maken om nog wat spanning over te houden voor de week erop. HAdden ze Art meteen als winnaar gemeld dan was de Mol 99.99% zeker.

Vind het wel vreemd dat ze wederom de verliezer bekend maken, aangezien er wat je ook doet spanning overblijft. Enige reden die ik zou kunnen bedenken is dat ze Liesbeth willen bewaren tot het einde en dat zij dus de winnaar is.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #548 Gepost op: 1-03-2012, 15:01:07 »
Normaal deden ze toch altijd de winnaar bekend maken in de een na laatste aflevering. Vorig jaar kon dat alleen niet, want toen was er zoveel twijfel tussen art en patrick, toen moesten ze wel de verliezer(karin) bekend maken om nog wat spanning over te houden voor de week erop. HAdden ze Art meteen als winnaar gemeld dan was de Mol 99.99% zeker.

Vind het wel vreemd dat ze wederom de verliezer bekend maken, aangezien er wat je ook doet spanning overblijft. Enige reden die ik zou kunnen bedenken is dat ze Liesbeth willen bewaren tot het einde en dat zij dus de winnaar is.
Nou... stel even dat Liesbeth niet de mol is, dan is de spanning de laatste week toch het grootst als Anne-Marie en Hadewych overblijven? Tenminste, in mijn ogen dan.

Als Liesbeth overblijft met één van de anderen, dan is denk ik de spanning bij een groot deel van de kijkers niet zo groot de komende week. Die zijn er immers op dit moment sowieso van overtuigd dat Liesbeth het is. Dat de verrássing volgende week dan des te groter is ( >:D ), doet daar niks aan af.

Dus wat wil de productie? Dat zoveel mogelijk mensen tot op het einde blijven speculeren en puzzelen of dat de verrassing bij de bekendmaking van de mol enorm is? Moeilijk te zeggen...

Mocht Liesbeth overigens de Mol wel zijn, maakt het natuurlijk niet zoveel uit wie er eerst bekend gemaakt wordt.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2012, 15:03:37 door Jayne »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #549 Gepost op: 1-03-2012, 15:05:24 »
Normaal deden ze toch altijd de winnaar bekend maken in de een na laatste aflevering. Vorig jaar kon dat alleen niet, want toen was er zoveel twijfel tussen art en patrick, toen moesten ze wel de verliezer(karin) bekend maken om nog wat spanning over te houden voor de week erop. HAdden ze Art meteen als winnaar gemeld dan was de Mol 99.99% zeker.

Vind het wel vreemd dat ze wederom de verliezer bekend maken, aangezien er wat je ook doet spanning overblijft. Enige reden die ik zou kunnen bedenken is dat ze Liesbeth willen bewaren tot het einde en dat zij dus de winnaar is.

De verliezer was Soundos. :P

Ik denk dat ze dan de spanning Liesbeth-Annemarie houden, maar ik hoop dat er vanavond verteld wordt dat Liesbeth de verliezer is.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #550 Gepost op: 1-03-2012, 15:13:01 »
Liesbeth verdenkt Anne-Marie
Anne-Marie verdenkt Liesbeth
Hadewych verdenkt ? (waarschijnlijk Anne-Marie)

Dan lijkt het me niet logisch dat het molduel tussen Anne-Marie en Hadewych zal gaan, want dan weten we dat Anne-Marie fout zit. Maar ja, als Hadewych de Mol is en niemand haar verdenkt kan dat niet anders.

@Jayne: ::hug:: ;)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #551 Gepost op: 1-03-2012, 15:14:16 »
De verliezer was Soundos. :P

Ik denk dat ze dan de spanning Liesbeth-Annemarie houden, maar ik hoop dat er vanavond verteld wordt dat Liesbeth de verliezer is.

Ik hoop ook dat Liesbeth eruit gaat, dan nog heb ik verder geen idee wie de mol zou moeten zijn

En ja je heb gelijk, Karin was een jaartje eerder, ik dacht dat het seizoen 13 was, stomme koffietijd  ;D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #552 Gepost op: 1-03-2012, 15:26:40 »
Liesbeth verdenkt Anne-Marie
Anne-Marie verdenkt Liesbeth
Hadewych verdenkt ? (waarschijnlijk Anne-Marie)

Dan lijkt het me niet logisch dat het molduel tussen Anne-Marie en Hadewych zal gaan, want dan weten we dat Anne-Marie fout zit. Maar ja, als Hadewych de Mol is en niemand haar verdenkt kan dat niet anders.

Ja, daar heb je weer eens helemaal gelijk in, Heinz. Ik kan niet anders zeggen. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #553 Gepost op: 1-03-2012, 15:50:13 »
Liesbeth verdenkt Anne-Marie
Anne-Marie verdenkt Liesbeth
Hadewych verdenkt ? (waarschijnlijk Anne-Marie)

Stel, Liesbeth gaat als winnaar exit. Dan kan de schijn blijven dat Hadewych de mol is en AM de verliezer. AM en Lies dus beiden zittende op de verkeerde mol.

Andersom kan ook wel, dat Liesbeth als verliezer exit gaat. Ook dan zitten AM en Lies op de verkeerde mol maar is het kwartje de andere kant op gevallen.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #554 Gepost op: 1-03-2012, 15:57:55 »

Zegt de volgorde van stemkaarten in de stembus stoppen nog iets?
Anne-Marie gaat als laatste.....Dit kan van belang zijn als de mol voorkennis heeft.

Vannacht in bed bedacht ik opeens dat het heel gemakkelijk moet zijn geweest om de mol gewoon alle onderhandelingsgesprekken te laten volgen (middels oortje) en aan de hand daarvan de stem te bepalen. Ik neem tenminste aan dat alle kandidaten tussen de gesprekken door apart van elkaar zaten, zodat ze niet hun gesprekken konden evalueren. Het aardige daarvan is : als de mol weet dat er rood gestemd gaat worden (of meerderheid rood zoals nu afgesproken was), kan de mol er toch niets aan veranderen en gewoon groen stemmen. Maar nu 1 van de kandidaten dan toch is geswitcht, was ook voor de mol de verbazing wellicht net zo groot als voor iedereen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #555 Gepost op: 1-03-2012, 15:58:15 »
Stel, Liesbeth gaat als winnaar exit. Dan kan de schijn blijven dat Hadewych de mol is en AM de verliezer. AM en Lies dus beiden zittende op de verkeerde mol.
Wat bedoel je Lo?
In de Roodshow werd toch al aangekondigd dat de verliezer bekend zou worden vandaag, niet de winnaar?
Of begrijp ik je nu verkeerd?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #556 Gepost op: 1-03-2012, 15:59:54 »
Vannacht in bed bedacht ik opeens dat het heel gemakkelijk moet zijn geweest om de mol gewoon alle onderhandelingsgesprekken te laten volgen (middels oortje) en aan de hand daarvan de stem te bepalen. Ik neem tenminste aan dat alle kandidaten tussen de gesprekken door apart van elkaar zaten, zodat ze niet hun gesprekken konden evalueren. Het aardige daarvan is : als de mol weet dat er rood gestemd gaat worden (of meerderheid rood zoals nu afgesproken was), kan de mol er toch niets aan veranderen en gewoon groen stemmen. Maar nu 1 van de kandidaten dan toch is geswitcht, was ook voor de mol de verbazing wellicht net zo groot als voor iedereen.

Zou kunnen ja, zou ik meer vrede mee hebben dan dat de mol gewoon kijkt in het doosje wat zij moet stemmen. Misschien dat AM daarom zo lacht ;-)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #557 Gepost op: 1-03-2012, 16:01:07 »
Vannacht in bed bedacht ik opeens dat het heel gemakkelijk moet zijn geweest om de mol gewoon alle onderhandelingsgesprekken te laten volgen (middels oortje) en aan de hand daarvan de stem te bepalen.
Ja, klopt. Ik bedacht me dat ook pas later, terwijl ik er wel direkt vanuit ging dat de mol hier waarschijnlijk 'vals' gespeeld zou hebben (maar dan door inzage).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #558 Gepost op: 1-03-2012, 16:02:06 »
Wat bedoel je Lo?

Nou Jayne hield een mooi betoog waarom Lies exit zou. Heinz reageerde daarop waarna Jayne concludeerde dat het toch niet kon wat hij zei. Maar ik probeerde te laten zien dat het prima kan. Ik vind Jayne's betoog eigenlijk wel een hele goede; het is inderdaad logisch als er na Tim nu opnieuw een grote klap komt, nl. de hoofdverdachte van het spel vanaf afl. 1 eruit, alleen dan krijg je nog hoge kijkcijfers bij afl. 10. Het heeft weinig nut met een climax te eindigen want daarna is het wachten toch weer tot januari.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #559 Gepost op: 1-03-2012, 16:06:57 »
het is inderdaad logisch als er na Tim nu opnieuw een grote klap komt, nl. de hoofdverdachte van het spel vanaf afl. 1 eruit, alleen dan krijg je nog hoge kijkcijfers bij afl. 10. Het heeft weinig nut met een climax te eindigen want daarna is het wachten toch weer tot januari.

Ja ok dat betwist ik ook niet,sterker nog ik denk dat er best een goede kans is dat Liesbeth eruit gaat vanavond.
Maar dan wel als verliezer, niet als winnaar als er we Roodshow mogen geloven, bedoelde ik dus.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)